Moeizame buren relaties

13-08-2009 15:07 308 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede forummers,

Ik woon in een leuke kindvriendelijke buurt met allemaal jonge ouders waarmee het in het begin heel gezellig was. We zagen elkaar bijna iedere dag in de voorliggende speeltuin en daar zaten we samen met de kids gezellig te babbelen. Dit werd nog leuker toen we ook een jaarlijkse straatbbq gingen organiseren en daarbij kwamen de viswedstrijdjes en nog meer leuke uitjes. Ook op verjaardagen en feestjes kwamen we samen. Allemaal heel leuk en heel vrijblijvend. Maar nu merk ik dat er scheurtjes beginnen te ontstaan en eilandjes gemaakt worden. De ouders met de meisjes trekken weer meer naar elkaar toe dan de rest en dat is niet leuk. Ook wordt er onderling geroddeld en ontstaan er gewoon vervelende situaties. Ik probeer hier zelf maar tussendoor te manouvreren maar ook ik heb een aanvaring gehad met één van de buren omdat ik iets zat was. Om een lang verhaal kort te maken, hoe ga je hiermee om en hou je het gezellig in de straat?
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 10:06:

[...]

Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten, dat is alles wat ik te zeggen heb. Een een gelijkwaardige discussie? Je zou niet eens weten hoe.Pardon?
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 10:07:

[...]

Ik neem gerust serieus wat ik serieus moet nemen maar het is zo grappig dat jullie altiijd zo oordelen over dingen waar je niks van snapt. Ik kan hier alleen maar summier uitleggen hoe het zit en jullie vullen van alles in en dat ergert mij want jullie hebben het gewoon helemaal verkeerd met je goedbedoelde adviezen.

Als je alleen meehuilers wilt, dan moet je dat direct in je openingspost zetten Nageltje. De mensen die het met je eens zijn, op basis van precies dezelfde summiere informatie, die zijn wel helemaal top en snappen jou helemaal.

Degenen die je wijzen op je eigen aandeel hebben nu opeens te weinig informatie om iets over de situatie te kunnen zeggen?

Volgens mij leef jij op planeet Nageltje.
buren zijn helemaal leuk maar wel op afstand.
quote:Tia Dalma schreef op 14 augustus 2009 @ 10:09:

[...]

Pardon?Ja het enige wat jullie doen is iets zoeken waar je iemand op kunt pakken. Heel kinderachtig allemaal. Allemaal zeiken dat ik een leven moet leiden maar ook allemaal hier zitten, erg dubbel.
TO woon jij soms in wateringse veld? daar heb je ook zo n clan, in me reet en uit me reet, en nu hebben ze allemaal oorlog onder elkaar, ik zag het gebeuren hahahahahahhahhaa
Zelfreflectie is het overdenken van het eigen handelen.
Nageltje, je hebt ook gelijk hoor. Ik ben inderdaad niet in staat om een gelijkwaardige discussie met je op dit vlak te houden.

Op basis van je posting om 10.08 uur waarin je vraagt om voorbeelden te geven van jouw gedrag als zijnde hetzelfde waarvan jij je buren verdenkt, had ik oprecht nog je willen helpen met voorbeelden. Maar dat is me als luie draak echt teveel moeite: verblijd je in je rol als goede buur en zoek het verder zelf uit.
quote:Pinksterbloempje schreef op 14 augustus 2009 @ 10:10:

[...]

Als je alleen meehuilers wilt, dan moet je dat direct in je openingspost zetten Nageltje. De mensen die het met je eens zijn, op basis van precies dezelfde summiere informatie, die zijn wel helemaal top en snappen jou helemaal.

Degenen die je wijzen op je eigen aandeel hebben nu opeens te weinig informatie om iets over de situatie te kunnen zeggen?

Volgens mij leef jij op planeet Nageltje.Nou ik denk dat ik diverse keren mensen gelijk heb gegeven dus daar ga je alweer met je meeheulers. Prima als je het niet eens bent maar je wordt persoonlijk en daar ga je gewoon te ver. qui tourne de la musique weet je wel. Iedereen mag mij overal op wijzen maar wel op een normale manier alsjeblieft.
Tia Dalma! Out and about eh? You add an agreeable sense of the macabre to any delerium. - Captain Jack Sparrow

hee die is leuk maar dit terzijde!
quote:Tia Dalma schreef op 14 augustus 2009 @ 10:12:

Nageltje, je hebt ook gelijk hoor. Ik ben inderdaad niet in staat om een gelijkwaardige discussie met je op dit vlak te houden.

Op basis van je posting om 10.08 uur waarin je vraagt om voorbeelden te geven van jouw gedrag als zijnde hetzelfde waarvan jij je buren verdenkt, had ik oprecht nog je willen helpen met voorbeelden. Maar dat is me als luie draak echt teveel moeite: verblijd je in je rol als goede buur en zoek het verder zelf uit.Of met andere woorden je weet geen voorbeelden te geven want ze zijn er ook niet, hahahahah.
quote:nageltje180472 schreef op 13 augustus 2009 @ 16:23:

[...]

Ik denk ook zeker niet dat ik zelf niets verkeerd doe hoor. Ik ben soms ook intollerant en ik kan ook op elke slak zout leggen en een goede roddel gaat niemand uit de weg maar ik weet wel van mijzelf dat ik mijn hart op de goede plek heb zitten en er gebeuren nu gewoon dingen die niet kunnen en dat steekt me. Roddelen over andermans kinderen, slecht praten over buurvrouwen, dat zijn dingen die gewoon niet leuk zijn. Lees even je bovenstaande post. Waarin je zelf zegt ook te roddelen (waarschijnlijk met dat buurvrouwtje waar jij naar toe trekt en die het hetzelfde over denkt; en probeer mij nu niet wijs te maken dat jullie het niet over "die moeilijke buren en hun kinderen" hebben). En je zegt dat JOUW hart op de goede plek zit. Alsof dat bij andere mensen niet het geval is. Een gigantisch waardeoordeel over je buren die je hier geeft.
Doe jezelf een plezier en ga dan nú wat leuks doen. Laat het van je afglijden want de frustratie spat er nog steeds van af.

Sommige buren zijn leuk en kunnen vrienden worden, met andere buren heb je gewoon minder en blijft het bij vage kennissen en weer andere buren moeten of jou niet of jij hen niet en daar doe je niets mee behalve de gebruikelijke beleefdheidsnormen in acht nemen. Ze liggen niet bij jou in bed (mag ik hopen) en je hoeft 's ochtends ook de tafel niet met ze te delen, dus je kan het drama zo groot maken als jezelf wilt. Dat zij in jouw ogen de beleefdheidsnormen niet in acht nemen, wil natuurlijk niet zeggen dat jij je eigen maatstaven ook moet veranderen. Beter gezegd: nok zelf ook met roddelen.

*Memo to Kat: Wat je ook doet, geen nieuwbouwwijk, geen kinderen EN VOORAL GEEN BUURTFEESTEN!*
anoniem_59842 wijzigde dit bericht op 14-08-2009 10:18
Reden: Ik heb koffie nodig. Veel koffie.
% gewijzigd
Fest, Nageltje woont in Noord-Holland volgens mij. Rare jongens, die bovenkanalers...

quote:zusenzo schreef op 14 augustus 2009 @ 10:12:

Zelfreflectie is het overdenken van het eigen handelen.En geloof me als ik zeg dat ik dat heel veel doe want ik ben juist iemand die het altijd bij zichzelf zoekt voordat hij bij de ander gaat kijken.
quote:zusenzo schreef op 14 augustus 2009 @ 10:12:

Zelfreflectie is het overdenken van het eigen handelen.Alstublieft, doe hier iets mee, echt waar, op een andere manier dan je doet want zelfreflectie is heel erg moeilijk en schijnbaar lukt het je ook nog niet helemaal.
anoniem_2774 wijzigde dit bericht op 14-08-2009 10:18
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Tia Dalma schreef op 14 augustus 2009 @ 10:16:

Fest, Nageltje woont in Noord-Holland volgens mij. Rare jongens, die bovenkanalers...

[afbeelding]Rare jongens, die Buurtfeestliefhebbers.
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 10:15:

[...]

Of met andere woorden je weet geen voorbeelden te geven want ze zijn er ook niet, hahahahah. Toch heb ik al twéé keer je post over 'hun soort' gekwoot. Alleen al.

[afbeelding]Kijk nu komt de ware aard naar boven. Enne ik moest het toch uitzoeken? Ga dan lekker werken of zo.

[afbeelding]whahahhahahhahah gotver ik kap met dit topic vandaag, heb al een paar keer moeten plassen
Zusenzo, verspil er geen moeite aan. Nageltje zit op haar eigen planeet en ik vrees dat er geen redden aan is.
quote:Festen schreef op 14 augustus 2009 @ 10:14:

Tia Dalma! Out and about eh? You add an agreeable sense of the macabre to any delerium. - Captain Jack Sparrow

hee die is leuk maar dit terzijde! Fest, die hele film is leuk. Wat zeg ik: alledrie!
quote:Pinksterbloempje schreef op 14 augustus 2009 @ 10:15:

[...]

Lees even je bovenstaande post. Waarin je zelf zegt ook te roddelen (waarschijnlijk met dat buurvrouwtje waar jij naar toe trekt en die het hetzelfde over denkt; en probeer mij nu niet wijs te maken dat jullie het niet over "die moeilijke buren en hun kinderen" hebben). En je zegt dat JOUW hart op de goede plek zit. Alsof dat bij andere mensen niet het geval is. Een gigantisch waardeoordeel over je buren die je hier geeft.Kijk je hebt roddelen en roddelen. Ik roddel niet om een ander in een slecht daglicht te zetten. Ik hou het altijd bij mezelf. Als je het over dingen hebt die jou dwars zitten dan vind ik dat geen roddelen. Roddelen is anders. Ik vind dat bij een aantal het hart niet op de goede plek zit nee en dat zeg ik niet zomaar.
quote:Tia Dalma schreef op 14 augustus 2009 @ 10:19:

[...]

Fest, die hele film is leuk. Wat zeg ik: alledrie!
quote:KatB schreef op 14 augustus 2009 @ 10:15:

*Memo to Kat: Wat je ook doet, geen nieuwbouwwijk, geen kinderen EN VOORAL GEEN BUURTFEESTEN!*
quote:nageltje180472 schreef op 14 augustus 2009 @ 10:18:

[...]

Kijk nu komt de ware aard naar boven. Enne ik moest het toch uitzoeken? Ga dan lekker werken of zo.Welnee, veel te leuk hier met jou, lekker gifkikkertje van me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven