Moet ik dit accepteren?

16-10-2011 20:31 72 berichten
Mijn beste vriendin is eind 20, moeder van 3 jonge kinderen en bijna 7 jaar getrouwd.

Ze is een mooie vrouw om te zien, maar ik denk dat ze onzettend last heeft van sleur in haar huwlijk.

Nu heeft ze een site ontdenkt, na mijn ideen soort van een datingsite.

Hier op staat ze ingeschreven gewoon om haar zelfvertrouwen een boost te geven zegt ze zelf.

Ze chat veel met mannen die op deze site staan, en deze mannen zijn voornamelijk jonger.

Nu heeft ze veel contact met 2 mannen, ze heeft hen zelfs haar nummer gegeven, en ze smsen en whats-appen er flink op los.

Nu komt het er op neer dat ze morgen met een van die mannen heeft afgesproken om wat te gaan drinken. Haar man weet van niets, maar mij verteld ze dus alles. Ik heb haar al verteld dat ik hier niet achter sta, en het liever niet wil weten. Nu heeft ze tegen haar man verteld dat ze morgen met mij na de bios gaat, terwijl ze dus met een van die mannen heeft afgesproken.

Ik ben hier totaal niet blij mee, omdat ze mij in dingen betrekt waar ik eigenlijk niets mee te maken wil wil hebben.

Ik heb dit ook bij haar aangegeven, maar ze zegt dat ik me zorgen maak om niets.

Terwijl ik echt op het punt sta om haar man te gaan vertellen wat zij dus allemaal uitspookt, en mij hier in betrekt terwijl ik hier niets me te maken wil hebben.

Moet ik dit maar accepteren dat ze mij eigenlijk gebruikt als excusses om met andere mannen af te spreken?

En ik denk dat als ze de kans krijgt, ze meer gaat doen dan alleen wat drinken.

Ze is zo ongelofelijk opzoek naar bevestiging dat ze mooi en gewild is.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, probeer het contact zelfs al te verminderen, omdat ik bang ben dat ik haar man alles ga vertellen.

Wat is wijsheid in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
ik vind het vreemd dat je kritiek hebt op haar manier van leven en op de manier hoe zij met haar kinderen en man omgaat. Of dat je haar man wilt gaan inlichten over wat zij van plan is. Wat maakt jou dat nou uit? Je bent toch niet verliefd op haar man of jaloers op haar situatie?

Dat zij jou als dekmantel gebruikt, tja, ik zou dit van mijn allerbeste vriendin wel accepteren maar het is ook jouw goed recht om dit niet te doen. Ik zou dat duidelijk maken aan haar.

Maar haar man inlichten of haar voor het blok zetten vind ik zoiets raars, noem me 1 goede reden waarom?
Ik ben absoluut niet bezig met trouwen en kinderen, maar ze is zeker wel mn beste vriendin. Ook al hebben we beide andere ideen over bepaalde zaken. Maar dat is voornamelijk over de opvoeding. Verder zitten we wel gewoon op 1 lijn..
Misschien doet haar man ook allemaal stiekeme dingen waar zij niks van weet. Jij hoort het allemaal maar van 1 kant, je weet het niet toch?
quote:Suy schreef op 17 oktober 2011 @ 10:41:

ik vind het vreemd dat je kritiek hebt op haar manier van leven en op de manier hoe zij met haar kinderen en man omgaat. Of dat je haar man wilt gaan inlichten over wat zij van plan is. Wat maakt jou dat nou uit? Je bent toch niet verliefd op haar man of jaloers op haar situatie?

Dat zij jou als dekmantel gebruikt, tja, ik zou dit van mijn allerbeste vriendin wel accepteren maar het is ook jouw goed recht om dit niet te doen. Ik zou dat duidelijk maken aan haar.

Maar haar man inlichten of haar voor het blok zetten vind ik zoiets raars, noem me 1 goede reden waarom?Misschien zegt dit meer over jou dan over TO.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Ik zou ook geen alibi willen zijn, en heel eigenlijk zelfs geen luisterend oor voor deze verhalen dan haar.

Ook al zou het mijn beste vriendin zijn, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om deelgenoot van iets te zijn waarbij 3 jonge kinderen betrokken zijn.

Ze bedondert niet alleen haar man, maar ook de kids.

En het feit dat het stiekem gebeurt geeft al aan dat het niet ok is, ook al is er nu misschien nog niet iets gebeurt met zo'n andere man, de intentie van haar klopt gewoon niet.

Ze is, vind ik haar gezin verschuldigd om te werken aan haar huwelijk in plaats van haat pleziertjes op deze manier elders te zoeken.

Als je, na serieus aan je huwelijk te hebben gewerkt, tot de conclusie komt dat het niet meer werkt, dan neem je een beslissing om er wel of niet mee door te gaan.

Maar goed, dat is mijn mening.
Ik vind dat er weinig loyaliteit is in vrouwenvriendschappen als ik dit topic zo 'ns lees. Sta daar zelf duidelijk anders in.
Ik ben het helemaal eens met El Ninjoo.
Wat eten we vanavond?
Er is ook zo'n anekdote over mannen vs vrouwen in vriendschappen, maar vind 'm niet op google.

Komt er op neer dat als 'n man niet thuis komt en z'n vrouw belt 10 van z'n vrienden, alle vrienden afzonderlijk van elkaar antwoorden dat ie bij hem is geweest of zelfs nog ligt te slapen terwijl in 't omgekeerde geval een man vriendinnen van z'n vrouw belt, de vrouwen zeggen dat ze haar niet hebben gezien.

De antwoorden in dit topic zijn wel typerend....

Misschien weet iemand 't juiste verhaaltje te googlen?
quote:elninjoo schreef op 17 oktober 2011 @ 11:10:

Er is ook zo'n anekdote over mannen vs vrouwen in vriendschappen, maar vind 'm niet op google.

Komt er op neer dat als 'n man niet thuis komt en z'n vrouw belt 10 van z'n vrienden, alle vrienden afzonderlijk van elkaar antwoorden dat ie bij hem is geweest of zelfs nog ligt te slapen terwijl in 't omgekeerde geval een man vriendinnen van z'n vrouw belt, de vrouwen zeggen dat ze haar niet hebben gezien.

De antwoorden in dit topic zijn wel typerend....

Misschien weet iemand 't juiste verhaaltje te googlen?

Wat is de moraal van het verhaal?

Neem een slechte eigenschap van mannen over; loyaliteit zelfs als het niet goed te praten valt?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Zou je dan ook de betreffende avond thuis blijven (stel dat je ergens heen gaat en je komt die vent tegen) en die film gaan kijken die jullie zogenaamd aan het kijken zijn in de bioscoop, zodat je wel weet waar je het over hebt?

En op facebook zetten: Lekker avondje bios met Vriendin.
@Suy, ik weet zeker dat haar man niets buiten hun huwlijk om doet. Hij is zo trouw als n hond, en nog steeds super gek op haar, en heeft alles voor haar over.

En nee ik ben absoluut niet jaloers op haar huwlijk en gezin want als ik ergens nog niet aan wil denken, is het wel leven zoals zij nu leeft.

Ik moet er niet aan denken om te trouwen of kinderen te krijgen. Zo zie ik mijn toekomst niet.

Maar als ik het goed begrijp, zou jij je als alibi laten gebruiken, waardoor je waarschijnlijk mee werkt aan het kapot maken van goed huwlijk waar uit 3 kinderen zijn geboren.. Vraag me af of of dat wel echte vriendschap is....
Nee, ik blijf vanavond absoluut niet voor haar thuis. En ga me ook zeker niet verdiepen in welke filn wij volgens haar zouden gaan kijken..
Lastige situatie. Ik zou ook geen dekmantel willen zijn. Zou me geen raad weten als ik haar man zou spreken en hij vraagt: 'en hoe was de film?' Maar het aan hem gaan vertellen is ook riskant. Meestal is diegene nl de gebeten hond.
quote:dwab schreef op 17 oktober 2011 @ 11:26:

@Suy, ik weet zeker dat haar man niets buiten hun huwlijk om doet. Hij is zo trouw als n hond, en nog steeds super gek op haar, en heeft alles voor haar over.

En nee ik ben absoluut niet jaloers op haar huwlijk en gezin want als ik ergens nog niet aan wil denken, is het wel leven zoals zij nu leeft.

Ik moet er niet aan denken om te trouwen of kinderen te krijgen. Zo zie ik mijn toekomst niet.

Maar als ik het goed begrijp, zou jij je als alibi laten gebruiken, waardoor je waarschijnlijk mee werkt aan het kapot maken van goed huwlijk waar uit 3 kinderen zijn geboren.. Vraag me af of of dat wel echte vriendschap is....

Jij bent een goede vriendin, zonder twijfel.

Ik ben man en bekijk het van de andere kant.

Mijn ex ging vreemd, ik kwam erachter, huwelijk kapot, 2 kleine kinderen.

Vier maanden later begreep ze wat ze kwijt was, ze probeert al anderhalfjaar te herstellen wat kapot is.

Haar beste vriendin stuurde een vriend van haar op haar af, 3 dagen nadat ons huwelijk explodeerde vanuit het niets, om haar te 'troosten'.

Nu probeert diezelfde vriendin met mij in gesprek te komen omdat ze ziet 'dat mijn ex zo lijdt onder situatie' ; ze wil me komen uitleggen dat mijn ex toch echt van mij houdt....

Duh.....

Dus Dwab; neemt dit verhaal maar eens mee, want mannen hebben ook een intuitie en trouwe mannen kunnen wel eens heel rigoreus zijn wanneer ze 'beloond worden' voor hun trouw.
Ik zou haar zeggen dat je hier buiten gehouden wilt worden en niet voor haar gaat liegen als puntje bij paaltje komt. Dat is wat anders dan naar haar man gaan en alles vertellen. Dat zou ik niet doen want dan bemoei je je met haar zaken.
quote:sugarmiss schreef op 16 oktober 2011 @ 20:55:

Ik zou nogmaals aan haar vertellen dat je niet haar alibi wil zijn.

Naar haar man gaan om te vertellen dat ze vreemd gaat zou ik niet doen.

Ik zou op de bewuste avond naar haar huis bellen en als haar man opneemt naar haar vragen. Dan mag zij bij thuiskomst aan haar man uitleggen hoe het kan dat zij zogenaamd met jou naar de bioscoop was en dat jij gewoon thuis bleek te zijn.Dat vind ik er kinderachtig. Nee, gewoon eerlijk tegen haar zeggen hoe jij erover denkt, en dat je niet als dekmantel gaat fungeren. Duidelijk en helder. Verder zoekt ze het dan maar uit.
quote:Sylphide75 schreef op 17 oktober 2011 @ 11:49:

Ik zou haar zeggen dat je hier buiten gehouden wilt worden en niet voor haar gaat liegen als puntje bij paaltje komt. Dat is wat anders dan naar haar man gaan en alles vertellen. Dat zou ik niet doen want dan bemoei je je met haar zaken.

Eens.

@Dwab,

Vergat er nog bij te melden, natuurlijk kan je niet naar haar man.

Dat is een zaak van jouw vriendin.

Wél kun je duidelijk maken dat jij vind dat ze met haar man moet gaan praten.

Uiteindelijk ligt dat niet in jouw handen.
[quote]yette schreef op 16 oktober 2011 @ 21:17:

Als ze niks van plan is, kan ze ook eerlijk zijn. Dus dat klopt niet.

Ik zou haar niet, zoals hier gesuggereerd wordt, verlinken door te bellen als ze weg is.

Wat je wel kan proberen ... haar man bellen en voorstellen dat jij op de kinderen past terwijl zij samen gezellig uit gaan eten en naar de film gaan :)[/quote]

Dat is net zo erg. Gewoon niet doen. Wees helder en duidelijk en ben er voor haar, maar pas ervoor om een alibi te zijn. Zo zou ik het doen.
quote:palanja schreef op 17 oktober 2011 @ 11:54:

[...]

Eens.

@Dwab,

Vergat er nog bij te melden, natuurlijk kan je niet naar haar man.

Dat is een zaak van jouw vriendin.

Wél kun je duidelijk maken dat jij vind dat ze met haar man moet gaan praten.

Uiteindelijk ligt dat niet in jouw handen.Precies. Het is haar huwelijk, haar man en haar leven. Je kunt haar adviseren, haar aanhoren en verder kun je eigenlijk niets.
@ Palanja: wat zegt dat dan over mij? Dat ik niet meteen met oordelen klaarsta en me niet geroepen voel om te stoken in een huwelijk door de man van mijn beste vriendin in te lichten? Klopt inderdaad. Mijn ervaring is dat je nooit precies weet hoe andermans huwelijk in elkaar zit en dat je nooit je eigen normen en waarden over die van een ander moet gaan leggen.

@ Dwab: zo jij oordeelt snel naar aanleiding van mijn post. En je geeft geen antwoord op mijn vraag, namelijk noem 1 goede reden om haar man in te lichten. Als jij dat doet dan werk je net zo hard mee een huwelijk kapot te maken. En is hun huwelijk wel zo goed als jij zegt? waarom heeft jouw vriendin behoefte aan een verzetje, heb je je dat weleens afgevraagd?

Begrijp me goed, ik praat haar gedrag niet goed hoor! Echt niet, ik vind het not-done om stiekem zulke dingen te doen. Maar wat ik hiermee probeer te zeggen is dat er vaak nog zoveel meer achter zit dan dat je denkt. Oordeel niet te snel, ze is niet voor niks je beste vriendin toch?
Ik ben inderdaad niet de aangewezen persoon om haar man alles te gaab vertellen.

Ik ga haar vanavond bellen en vertellen dat ik niet als alibi ben te gebruiken.

En dat ik vind dat als ze ongelukkig is met haar huwlijk zij hier n oplossing voor moet vinden, zoals n relatietherapeut.

Maar dat is aan haar of ze dat wil.
quote:dwab schreef op 17 oktober 2011 @ 11:26:

Het is blijkbaar geen goed huwelijk, vanuit haar optiek, anders zou ze niet in 't rond kijken naar wat beters. Kan die man van haar nog zo lief en trouw zijn, als zij klaar is met haar huwelijk/gezinsleven dan is ze daar klaar mee. Misschien is ze te jong aan 'n vaste relatie blijven hangen en is voor haar de koek op?

Als vriendin ben je in de eerste plaats steun en toeverlaat van je vriendin, niet van haar man.
quote:elninjoo schreef op 17 oktober 2011 @ 12:01:

[...]

Het is blijkbaar geen goed huwelijk, vanuit haar optiek, anders zou ze niet in 't rond kijken naar wat beters. Kan die man van haar nog zo lief en trouw zijn, als zij klaar is met haar huwelijk/gezinsleven dan is ze daar klaar mee. Misschien is ze te jong aan 'n vaste relatie blijven hangen en is voor haar de koek op?

Als vriendin ben je in de eerste plaats steun en toeverlaat van je vriendin, niet van haar man.

Dat kan allemaal waar zijn en daar kun je het met een vriendin ook goed over hebben.

Maar ik (voor mij persoonlijk) hou niet van liegen en ga dat dan ook voor een vriendin niet doen. Als ze dit werkelijk wil dan zoekt ze maar een andere alibi.
Ik zou er vanuit gaan dat als vriendin tegen haar man zegt dat ze de avond naar mij is, man mij niet gaat bellen om dat te controleren. Er valt dus niets te liegen.
quote:elninjoo schreef op 17 oktober 2011 @ 12:01:

[...]

Meeste huwelijken lopen vast na 7 jaar omdat er dan sleur toeslaat.

Wanneer heb je een slecht huwelijk?

Bij geen motivatie meer?

Laatst las ik in het blad Psychologie dat het merendeel van de scheidingen in dit soort situaties niet tot verbetering leidt in het leven van de ex partners, ook niet in opvolgende huwelijken.

Dus... de koek is op en dan is dit wel verklaarbaar?

Wees dan een powervrouw en stap op...

Mannen die hetzelfde doen worden er op afgeschoten op dit forum maar uiteindelijk is dat wel het jusite om te doen.

Teveel vrouwen gaan vreemd in zo'n situatie om de 'aandacht'en praten het nog goed ook..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven