Moet ik dit accepteren?

16-10-2011 20:31 72 berichten
Mijn beste vriendin is eind 20, moeder van 3 jonge kinderen en bijna 7 jaar getrouwd.

Ze is een mooie vrouw om te zien, maar ik denk dat ze onzettend last heeft van sleur in haar huwlijk.

Nu heeft ze een site ontdenkt, na mijn ideen soort van een datingsite.

Hier op staat ze ingeschreven gewoon om haar zelfvertrouwen een boost te geven zegt ze zelf.

Ze chat veel met mannen die op deze site staan, en deze mannen zijn voornamelijk jonger.

Nu heeft ze veel contact met 2 mannen, ze heeft hen zelfs haar nummer gegeven, en ze smsen en whats-appen er flink op los.

Nu komt het er op neer dat ze morgen met een van die mannen heeft afgesproken om wat te gaan drinken. Haar man weet van niets, maar mij verteld ze dus alles. Ik heb haar al verteld dat ik hier niet achter sta, en het liever niet wil weten. Nu heeft ze tegen haar man verteld dat ze morgen met mij na de bios gaat, terwijl ze dus met een van die mannen heeft afgesproken.

Ik ben hier totaal niet blij mee, omdat ze mij in dingen betrekt waar ik eigenlijk niets mee te maken wil wil hebben.

Ik heb dit ook bij haar aangegeven, maar ze zegt dat ik me zorgen maak om niets.

Terwijl ik echt op het punt sta om haar man te gaan vertellen wat zij dus allemaal uitspookt, en mij hier in betrekt terwijl ik hier niets me te maken wil hebben.

Moet ik dit maar accepteren dat ze mij eigenlijk gebruikt als excusses om met andere mannen af te spreken?

En ik denk dat als ze de kans krijgt, ze meer gaat doen dan alleen wat drinken.

Ze is zo ongelofelijk opzoek naar bevestiging dat ze mooi en gewild is.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, probeer het contact zelfs al te verminderen, omdat ik bang ben dat ik haar man alles ga vertellen.

Wat is wijsheid in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
palanja het is heel vervelend wat jij hebt meegemaakt, maar ik vind dat jij je daardoor niet moet laten leiden in je reacties. Je klinkt erg verbitterd moet ik zeggen.
quote:palanja schreef op 17 oktober 2011 @ 12:31:

[...]

Teveel vrouwen gaan vreemd in zo'n situatie om de 'aandacht'en praten het nog goed ook..Waar baseer je dat nou weer op.....
quote:Suy schreef op 17 oktober 2011 @ 12:36:

[...]

Waar baseer je dat nou weer op.....

Misschien moet je wat onderzoek doen naar het onderwerp.

1 van de eerste dingen die je tegenkomt is dat mannen als hoofdreden sex hebben voor vreemdgaan en vrouwen aandacht.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:Suy schreef op 17 oktober 2011 @ 12:35:

palanja het is heel vervelend wat jij hebt meegemaakt, maar ik vind dat jij je daardoor niet moet laten leiden in je reacties. Je klinkt erg verbitterd moet ik zeggen.

Ik ben niet verbitterd, Suy, zo makkelijk zet je mij niet weg.

Ik ben realistisch en wanneer je kleine kinderen hebt dan draag je een verantwoordelijkheid.

Iemand benoemde het al in het topic, je bedondert niet alleen je partner maar ook je kinderen.

Uiteindelijk zijn de kinderen vaak het grootste slachtoffer.

Bij een scheiding gaan zij er financieel op achteruit, verliezen ze de vaste patronen in hun leventje en lopen het risico om achterstand op te lopen in hun ontwikkeling die niet meer goed te maken valt.

Dat laatste is ook wetenschappelijk onderzocht...

Ik durf dus te stellen dat ik niet verbitterd ben maar jouw reactie naïef.

Zeker als er kleine kinderen in het spel zijn.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Noem mijn reacties niet naief palanja. Jij weet verder helemaal niets over mij.

Ik ben zelf ook moeder, heb het nodige meegemaakt en weet prima wat er speelt in de wereld.

Ik heb alleen een andere mening dan jij. Dat heeft niks met naiviteit te maken.
quote:Suy schreef op 17 oktober 2011 @ 13:00:

Ik ben zelf ook moeder, heb het nodige meegemaakt en weet prima wat er speelt in de wereld.

Ik heb alleen een andere mening dan jij. Dat heeft niks met naiviteit te maken.

Weet jij iets over mij?

Of moet ik het oordelen gewoon aan jou overlaten?
quote:Suy schreef op 17 oktober 2011 @ 13:00:

Ik heb alleen een andere mening dan jij. Dat heeft niks met naiviteit te maken.Hij mag jou niet naief noemen, maar jij hem wel verbitterd?
Ja hoor dat mag hij best, ik ben het er alleen niet mee eens.

En oordelen doe ik niet palanja. Ik zei inderdaad dat je verbitterd klonk. Dat was mijn mening maar ik sta open voor jouw uitleg die jij mij daarop hebt gegeven hoor.

Ik oordeel juist niet omdat ik er van overtuigd ben dat je vaak lang niet alles weet van een persoon/situatie/huwelijk etc. van een ander. Misschien denk je de wijsheid in pacht te hebben maar vaak blijkt er meer aan de hand te zijn.
quote:palanja schreef op 17 oktober 2011 @ 13:04:

[...]

Weet jij iets over mij?

Of moet ik het oordelen gewoon aan jou overlaten?Nou, je hebt in dit topic wel het 1 en ander over je leven verteld ja.
quote:Suy schreef op 17 oktober 2011 @ 13:15:

[...]

Nou, je hebt in dit topic wel het 1 en ander over je leven verteld ja.

Zo, dus als ik in 6 zinnen uitleg die van toepassing zijn op het topic denk jij mij of mijn situatie te kunnen doorgronden.

Tegelijkertijd reageer je op het topic, dat het eenzijdig is en er wel heel veel meer aan de hand kan zijn met de man in kwestie.

Wat moet ik daar nou toch van denken.
quote:palanja schreef op 17 oktober 2011 @ 12:57:

[...]

Ik ben niet verbitterd, Suy, zo makkelijk zet je mij niet weg.

Ik ben realistisch en wanneer je kleine kinderen hebt dan draag je een verantwoordelijkheid.

Iemand benoemde het al in het topic, je bedondert niet alleen je partner maar ook je kinderen.

Uiteindelijk zijn de kinderen vaak het grootste slachtoffer.

Bij een scheiding gaan zij er financieel op achteruit, verliezen ze de vaste patronen in hun leventje en lopen het risico om achterstand op te lopen in hun ontwikkeling die niet meer goed te maken valt.

Dat laatste is ook wetenschappelijk onderzocht...

Ik durf dus te stellen dat ik niet verbitterd ben maar jouw reactie naïef.

Zeker als er kleine kinderen in het spel zijn. Helemaal waar, weet ik uit ervaring helaas.
@ Dwab: hoe is t afgelopen? Heb je al je moed verzameld en je vriendin opgebeld?
quote:Yvonne77 schreef op 17 oktober 2011 @ 19:28:

[...]

Helemaal waar, weet ik uit ervaring helaas.

Dan snap je dus ook waarom ik mijn betoog deed op dit topic?

@ Dwab,

Ik denk dat we pas morgen te horen krijgen hoe je er met je vriendin uitgekomen bent, of niet?
Ik heb mijn vriendin gebeld, en verteld dat ik niet als alibi wil dienen.

Ten eerste omdat als haar man mij vraagt hoe het was, ik niet weet of ik kan liegen voor haar. En dat ik absoluut niet in deze situatie verzeild wil raken.

En dat als zij dit door zet, afspreken met andere mannen, dat ze dan eerst maar eens na moet denken wat onze vriendschap haar waard is. Omdat zij mij betrekt in dingen waar ik niets me te maken wil hebben.

Ze reageerde best pissig van wat doe je nou moeilijk, dacht dat ik je kon vertrouwen..

Waarop ik heb gezegt dat ze me kon vertrouwen maar dat ze niet haar huwlijk in mijn handen moet leggen want dat is niet mijn verantwoordelijkheid.

Zij heeft de keuze gemaakt om te trouwen, niet ik.

En toen heb ik gezegt, dit is wat ik wilde zeggen, en we zien elkaar donderdag dan hebben we het er over dat praat makkelijker dan door de telefoon. Maaar als je man mij vraagt hoe het was, kan ik niet beloven dat ik voor je lieg.

Dus ik laat het nu ff rusten, en wacht af of ze er donderdag nog wat van zegt. En anders probeer ik nogmaals duidelijk aan te geven dat ik dit niet accepteer.

Maar of ze nu echt weg is geweest, ik heb geen idee. En wil het eigenlijk ook helemaal niet weten.
quote:dwab schreef op 17 oktober 2011 @ 22:38:

Ten eerste omdat als haar man mij vraagt hoe het was, ik niet weet of ik kan liegen voor haar. En dat ik absoluut niet in deze situatie verzeild wil raken.

En dat als zij dit door zet, afspreken met andere mannen, dat ze dan eerst maar eens na moet denken wat onze vriendschap haar waard is. Omdat zij mij betrekt in dingen waar ik niets me te maken wil hebben.

Ze reageerde best pissig van wat doe je nou moeilijk, dacht dat ik je kon vertrouwen..

Waarop ik heb gezegt dat ze me kon vertrouwen maar dat ze niet haar huwlijk in mijn handen moet leggen want dat is niet mijn verantwoordelijkheid.

Zij heeft de keuze gemaakt om te trouwen, niet ik.

En toen heb ik gezegt, dit is wat ik wilde zeggen, en we zien elkaar donderdag dan hebben we het er over dat praat makkelijker dan door de telefoon. Maaar als je man mij vraagt hoe het was, kan ik niet beloven dat ik voor je lieg.

Dus ik laat het nu ff rusten, en wacht af of ze er donderdag nog wat van zegt. En anders probeer ik nogmaals duidelijk aan te geven dat ik dit niet accepteer.

Maar of ze nu echt weg is geweest, ik heb geen idee. En wil het eigenlijk ook helemaal niet weten.

Mooi gezegd en gedaan!

Ik vind je een klasse vrouw!
quote:Suy schreef op 17 oktober 2011 @ 12:00:

@ Palanja: wat zegt dat dan over mij? Dat ik niet meteen met oordelen klaarsta en me niet geroepen voel om te stoken in een huwelijk door de man van mijn beste vriendin in te lichten? Klopt inderdaad. Mijn ervaring is dat je nooit precies weet hoe andermans huwelijk in elkaar zit en dat je nooit je eigen normen en waarden over die van een ander moet gaan leggen.

@ Dwab: zo jij oordeelt snel naar aanleiding van mijn post. En je geeft geen antwoord op mijn vraag, namelijk noem 1 goede reden om haar man in te lichten.

Als jij dat doet dan werk je net zo hard mee een huwelijk kapot te maken. En is hun huwelijk wel zo goed als jij zegt?

waarom heeft jouw vriendin behoefte aan een verzetje, heb je je dat weleens afgevraagd?

Begrijp me goed, ik praat haar gedrag niet goed hoor! Echt niet, ik vind het not-done om stiekem zulke dingen te doen. Maar wat ik hiermee probeer te zeggen is dat er vaak nog zoveel meer achter zit dan dat je denkt. Oordeel niet te snel, ze is niet voor niks je beste vriendin toch?

@Suy,

De eerste goede reden om haar man in te lichten, is omdat ik ook goed bevriend ben met hem. En hij het mij enorm kwalijk zou nemen als hij weet dat ik dit al wist. Maar heb besloten om hem niets te zeggen, terwijl dit enorm uit de hand zou gaan lopen en dat doet het nog niet.

En om je 2e vraag te beantwoorden.

Vriendin denkt dat het gras altijd groener is aan de overkant.

Als zij niet gelukkig is in haar huwlijk dat moet ZIJ daar wat aan doen, en dat met haar man bespreken, en niet vreemdgaan. Want dat lost niets op!
quote:palanja schreef op 17 oktober 2011 @ 22:42:

[...]

Mooi gezegd en gedaan!

Ik vind je een klasse vrouw!Dank je wel
quote:dwab schreef op 17 oktober 2011 @ 22:45:

[...]

@Suy,

De eerste goede reden om haar man in te lichten, is omdat ik ook goed bevriend ben met hem. En hij het mij enorm kwalijk zou nemen als hij weet dat ik dit al wist. Maar heb besloten om hem niets te zeggen, terwijl dit enorm uit de hand zou gaan lopen en dat doet het nog niet.

En om je 2e vraag te beantwoorden.

Vriendin denkt dat het gras altijd groener is aan de overkant.

Als zij niet gelukkig is in haar huwlijk dat moet ZIJ daar wat aan doen, en dat met haar man bespreken, en niet vreemdgaan. Want dat lost niets op!

Suy?

quote:dwab schreef op 17 oktober 2011 @ 22:38:

.
Dat heb je goed gedaan.

Teleurstellend dat ze ook nog pissig reageerde. Ze dacht dat ze jou vertrouwde?

Is zij zo'n betrouwbaar persoon dan?

Beetje jammer die reactie van haar. Het is toch begrijpelijk dat jij niet in hun huwelijksproblemen verzeild wilt raken?
Hele goede keus !
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven