Moet ik hier iets mee?

13-04-2011 21:18 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen megaprobleem, maar ik zit er toch een beetje mee in mijn maag. Dus: wat zouden jullie doen?

Mijn zwager en zijn vriendin hebben vorige week een kind gekregen, een redelijk zware bevalling met een keizersnee uiteindelijk. De vriendin is er vooral psychisch nog niet zo goed aan toe. Ze zijn wel thuis. Ik begrijp aardig goed hoe ze zich voelt, omdat ik tien weken geleden zelf van onze tweede ben bevallen.

We zijn nog niet op kraamvisite geweest, omdat zij dit teveel en te zwaar vond, begrijpelijk, wel jammer, simpelweg omdat we blij zijn met ons nichtje en nieuwsgierig.

Zaterdag zijn we welkom. Maar, zij wil niet dat onze kinderen meekomen, dit vindt ze te druk. Dit begrijp ik ten dele, maar zelfs als een van ons met onze oudste in de tuin gaat spelen en we om de beurt naar haar in de slaapkamer boven gaan zonder kinderen, wil ze niet dat ze komen. Het steekt me. Ik wil zoveel mogelijk rekening met haar houden, omdat ze het zwaar heeft, maar onze kinderen horen nu eenmaal bij ons. Nu gaan ze naar opa en oma, maar het voelt naar.

Nu vraag ik me af we er wat van moeten zeggen. Zeggen dat het ons raakt, bedoel ik dan. Misschien tegen haar, maar dan wel tegen mijn zwager. Misschien ook niet zaterdag, dan wel een andere keer. Wat vinden jullie? Maak ik me, weer eens, te druk?
@Susan: dat van die wildebras hoop ik ook, heel hard;-)

Die band is idd niet van mij afhankelijk hoor. Mijn man wil heel graag, maar mijn zwager lijkt het niet zo te interesseren, hoewel hij wel wat meer toenadering zoekt sinds onze oudste is geboren. Ik ga ook vaak niet mee trouwens. Maar echt heel vaak zien we ze uberhaupt niet.
@Marianne: tja...
Natuurlijk is het druk als iedereen ook nog 'ns z'n kinderen meesleept op visite. Zeker als ze al niet goed in haar vel zit. Dan is iets al snel teveel. En wat is er mis met 'n beetje onverdeelde aandacht dan dat je elke keer met je kind naar buiten moet en dus geen aandacht aan je gastvrouw kunt schenken? Zie 't positief, je hoeft je dus ook niet bezwaard te voelen hen te verzoeken hun kind(eren) thuis te laten als ze bij jullie op bezoek komen.
Je zeurt. Laat haar rustig bijkomen, ga samen met je man op bezoek zodat jullie rustig even kunnen bijpraten, en neem je kinderen een keertje mee zodra alles iets rustiger is geworden. Laat je kinderen een mooie tekening maken voor de baby en maak een foto welke je thuis kuntm laten zien aan je kinderen.

Waarom voelen mensen met kinderen zich altijd aangevallen zodra hun kinderen een keertje niet worden uitgenodigd?
Nou omdat het in dit geval familie is?

Bij vrienden/kennissen neem ik zoon nooit mee op kraamvisite. Toen ons (en dus ook zijn) nichtje geboren werd, vond ik dat anders. Nu was dat een prima bevalling geweest en zou ik sowieso rekening houden met de kraamvrouw. En dus in dit geval zoon niet meenemen. Als dat elke keer zo is, zou ik dat bij kennissen niet zo erg vinden en zonder kind afspreken, bij familie zou ik er wel wat van vinden ja. En dan zou het me ook meer raken.
quote:Vlaflipperdepip schreef op 13 april 2011 @ 21:18:

Ik wil zoveel mogelijk rekening met haar houden, omdat ze het zwaar heeft, maar onze kinderen horen nu eenmaal bij ons.

Ik heb de reacties nog niet gelezen maar hier krijg ik echt spontaan uitslag van! Dat je kinderen 'bij jullie horen' betekent toch niet dat ze overal maar mee naar toe moeten, of het nou deze kraamvisite, de bruiloft of wat dan ook is.

Vind het echt belachelijk dat je hier zo'n punt van maakt.
quote:Pien252 schreef op 13 april 2011 @ 21:58:

Waarom voelen mensen met kinderen zich altijd aangevallen zodra hun kinderen een keertje niet worden uitgenodigd?Omdat je denk ik als ouder verwacht dat iedereen je kind net zo leuk, lief en grappig vind als dat je dat als ouder zelf vind.
Het gaat er denk ik idd vooral om dat het familie is. Naar vrienden/kennissen nemen we de kinderen vaak juist niet mee.
@nova78: dat is zeker niet zo: ik vind mijn kinderen geweldig, maar zie heel goed wat er lastig en niet leuk aan ze is.
Als zij je zoontje wel lief vond, zou ik mij er in kunnen schikken.

Maar in het kader, dat ze toch al niet dol met hem is, zou het mij ook in het verkeerde keelgat schieten.

Ik stuurde mijn man, in zijn uppie.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Vlaflipperdepip schreef op 13 april 2011 @ 22:06:

@nova78: dat is zeker niet zo: ik vind mijn kinderen geweldig, maar zie heel goed wat er lastig en niet leuk aan ze is.Oké. Ik zie dat zelf namelijk niet zo goed. Net zo goed als dat ik het niet zou snappen als iemand mijn man niet leuk zou vinden.
Amaai, wat zijn sommige mensen hier vriendelijk...

Ik heb de indruk dat sommige mensen de kraamvrouw graag zware postnatale depressie toewensen omdat ze even geen zin heeft in een druk kind. Los van het feit of ze nu al dan niet dol is op het kind, vriendelijk hoor....
Na mijn bevallingen zat ik ook niet te wachten op kinderbezoek. Ik was 2 keer een wrak! Zat helemaal niet te wachten op bezoek. Omdat dat niet sociaal wenselijk is, heb ik me geschikt. Maar fijn is anders... Laat het gaan.
quote:nephthys schreef op 13 april 2011 @ 22:27:

Ik heb de indruk dat sommige mensen de kraamvrouw graag zware postnatale depressie toewensen omdat ze even geen zin heeft in een druk kind. Los van het feit of ze nu al dan niet dol is op het kind, vriendelijk hoor....Ik weet even niet waar je dat uit denkt op te maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het kan toch gewoon zo zijn dat ze je kids niet leuk vind? Ik vind ook sommige kinderen niet leuk.. Wat is daar nou erg aan. Kinderen zijn ook mensen, je kan niet alle mensen aardig vInden! Dat jij jouw kinderen wel leuk vind, zegt niets...
Ik snap dit soort dingen nooit zo goed. Je kinderen horen bij je maar ze zitten toch niet met duckttape aan je vast? Jij gaat toch ook niet met je kinderen mee mee naar de kleuterschool, of bij hun vriendjes op bezoek?

Sommige gelegenheden zijn niet zo geschikt om kinderen mee naar toe te nemen. Dat is ook zo bij en ziekbed of bij iemand die ligt te herstellen van een behoorlijk ingrijpende gebeurtenis.

Dan ga je dus alleen of met zijn tweeën. Er komt later vast nog wel een moment voor de kids.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:nephthys schreef op 13 april 2011 @ 22:27:

Ik heb de indruk dat sommige mensen de kraamvrouw graag zware postnatale depressie toewensen omdat ze even geen zin heeft in een druk kind. Los van het feit of ze nu al dan niet dol is op het kind, vriendelijk hoor....Waar heb jij het over?
quote:Susan schreef op 13 april 2011 @ 22:30:

[...]

Ik weet even niet waar je dat uit denkt op te maken.Aan al de mensen die vinden dat daar wel een statement over gemaakt kan worden: 'nou, ik zou mooi niet gaan, ik stuurde alleen mijn man, van mij zou ze de pot opkunnen....'
quote:Lenthe81 schreef op 13 april 2011 @ 22:34:

Het kan toch gewoon zo zijn dat ze je kids niet leuk vind? Ik vind ook sommige kinderen niet leuk.. Wat is daar nou erg aan. Kinderen zijn ook mensen, je kan niet alle mensen aardig vInden! Dat jij jouw kinderen wel leuk vind, zegt niets...Ik vind mijn neefje ook een bloedirritant ventje met geen manieren. Doe wel mijn best om dat niet te laten merken, daar zou ik mijn zwager en schoonzus erg mee kwetsen en waarom zou ik dat onnodig doen? Of laat jij mensen wel merken als je ze niet aardig vindt?
quote:nephthys schreef op 13 april 2011 @ 22:42:

[...]

Aan al de mensen die vinden dat daar wel een statement over gemaakt kan worden: 'nou, ik zou mooi niet gaan, ik stuurde alleen mijn man, van mij zou ze de pot opkunnen....'En waar lees je precies wat over het toewensen van een postnatale depressie?
Dames! Bedankt voor al jullie reacties, fijn om even op wat dingen gewezen te worden;-).

We gaan zaterdag met zijn tweeën op kraamvisite, kinderen gaan naar opa en oma, zijn die ook weer blij!

En dan ga ik nu lekker slapen!
En nog ff: ik heb nergens gezegd dat ze mijn kind leuk moet vinden, maar dan niet willen dat hij komt op oa familiebijeenkomsten gaat te ver voor mij. Dat geldt niet voor nu. Nu begrijp ik haar en respecteer ik haar wensen.
Nee hoor Nova, ik doe dan even goed aardig. Maar als je in je kraamweek al niets mag wensen. T mens is net bevallen! Ik zou willen dat mensen zelf bedenken dat ze dan geen kinderen meenemen. Zoals gezegt heb ik er zelf 2, maar die sleep ik niet overal mee naar toe.
quote:Nova78 schreef op 13 april 2011 @ 22:43:

[...]

En waar lees je precies wat over het toewensen van een postnatale depressie?

Dat stond er natuurlijk niet letterlijk maar om een grote scene met veel stress te willen maken bij iemand die er duidelijk al wat mentaal onderdoor zit na een bevalling?

Ok, misschien wat vrije interpretatie van mij, maar toch...
@nephthys: als je op mij doelt: ik maak er geen scène van. Daarom post ik juist hier, zodat zij er geen last van heeft. Ik vroeg me alleen af of het ooit benoemen dat het me raakt, zin heeft. En met ooit bedoel ik dus niet tijdens de kraamvisite. Ik ben ook niet boos, het raakt me alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven