Moet ik vorige relatie nog verwerken?

22-11-2008 11:04 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop er al een paar dagen mee...

Een aantal van jullie weet misschien nog wel dat ik een knipperlichtrelatie had met een man met narcistische trekken (ik noemde hem hier AUV (aan-uit-vriend) en later Pinokkio). Ik heb toen echt een rottijd gehad, de leuke dingen samen werden steeds minder en de vervelende dingen steeds meer. Hij kon me het ene moment op handen dragen en me de hemel inprijzen, het andere moment was ik niks waard. Uiteindelijk is 4 maanden geleden de bom gebarsten (waarvan er 2 maanden geleden definitief een einde aan gekomen is). Ik ontmoette in die tijd een nieuwe man, leek er verliefd op te zijn en in mijn laatste contact met Pinokkio heb ik dat ook tegen hem gezegd.

Maar nu is het met die nieuwe man ook over. Hij bemoedert me, kan me seksueel niet bevredigen (is uitgebreid besproken, probleem ligt bij hem), en heeft zich in het begin (wat juist zo belangrijk is) niet gedragen alsof hij blij was me te zien. Het gevoel van verliefdheid is weg (is het er ooit wel geweest, of was ik gewoon blij met aandacht na Pinokkio?)

Ik heb van mijn vorige relatie geleerd dat ik sneller voor mezelf moet kiezen, en niet moet blijven aanmodderen. En daarom ben ik nu weer alleen. Dat alleen zijn voelt overigens prima.

Maar nu zit Pinokkio dus continue in m'n hoofd. Ik probeer erachter te komen waarom. De seks met hem was geweldig, en daar mis ik hem wel in, maar dat was dan ook bijna het enige wat we samen deelden.

Maar het zou ook kunnen dat het liefdesverdriet van die jaren nú pas begint. De wensen die ik toen had over hoe onze relatie eruit had moeten zien, zijn nu definitief voorbij. En ik denk dat ik misschien te snel in een nieuwe relatie ben gestapt, waardoor ik het gevoel van verwerking geen kans heb gegeven.

Als jullie dit zo lezen, wat denken jullie dan? Moet ik die gedachten aan Pinokkio er maar gewoon laten zijn en me er niet tegen verzetten? En hoelang duurt zoiets?

4W
Ik denk, dat je gewoon aan het verwerken bent. Zo een fase waarom je je afvraagt waarom het niet werkte. Want de sex was super, wat bij je laatst 'relatie' ruk was.

Waarom werkte het niet tussen jou en Pinokkio?
4wheels, je kent die glazen bollen met sneeuw toch? Nou, die bol is heen en weer geschud en het duurt nog eventjes voordat alle vlokjes langzaam en wel op hun plek terecht komen. Wat we vaak doen is de bol blijven schudden en daarom verward blijven. Gun jezelf en je gedachten de ruimte en de tijd. Laat alles langzaam aan neerdwarrelen Ook ik heb een ex met narcistische trekjes gehad en ook ik zat met vragen als 'waarom zus en waarom zo'. Het duurt gewoon even een tijdje voordat je jezelf weer kunt zien door die mist van vlokjes die in de lucht zweven.

Een van de moelijkste dingen vind ik zelf altijd, alles te laten zijn zoals het is. Gevoelens, gedachten, vragen etc. Ik wil NU antwoord op AL mijn vragen. Gelukkig daalt ook het besef in dat het niet zo werkt. Het enige wat echt werkt is je er niet tegen verzetten (je gedachten en gevoelens). Hoe ongemakkelijk ook, laat toe dat je flink door elkaar geschud bent en laat toe dat het tijd nodig heeft voor alles weer een plekje krijgt. Pas als de mist neergedaald is, dan heb je het verwerkt. Je hebt ervan geleerd, bent jezelf tegengekomen en je kunt weer verder.

Tot die tijd, sta het toe.

(f)
mooie vergelijking Sensy, en herkenbaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hi 4W, omdat bellen zo duur is reageer ik maar even hier . Ik denk, dat je inderdaad je relatie met Pinokkio nog moet verwerken. Die andere man was wellicht een soort van "vlucht", hij was díe trigger waardoor jij weg kon gaan bij Pinokkio. Nu is je trigger weg, je vergelijkt deze relatie met die met Pinokkio en ja, in je laatste relatie was de seks teleurstellend. Iets wat bij Pinokkio totaal niet het geval was. Met terugwerkende kracht valt Pinokkio dus op in ieder geval één punt mee. Maar, en dat heb ik ook aan je gesmst, ONTHOU OOK AL DIE GEBIEDEN WAAROP PINOKKIO NIET GOED VOOR JE WAS, schrijf ze op, print ze uit en hang ze door je hele huis. Schreeuw, huil, verlang, twijfel, kortom verwerk alles wat je met P hebt meegemaakt, bel 'm alleen niet op en zoek geen contact met hem. Dan kan je het een plekje (leren) geven.

Ik begrijp je heel goed, dat weet je, enne dit is dus precies de reden waarom ik nu niet aan een relatie begin. Ik heb eerder meegemaakt dat ik een escaperelatie had en dat ik terugging naar ML toen deze relatie misliep. Maak alsjeblieft niet dezelfde fout en ga alles een plaatsje geven, leer weer van jezelf te houden en zorg dat je hart weer vrij komt voor als je op een dag Mister Right tegen het goddelijke lijf loopt.

Veel sterkte en ik spreek/lees je gauw
quote:Pilous schreef op 22 november 2008 @ 11:14:

Ik denk, dat je gewoon aan het verwerken bent. Zo een fase waarom je je afvraagt waarom het niet werkte. Want de sex was super, wat bij je laatst 'relatie' ruk was.

Waarom werkte het niet tussen jou en Pinokkio?

Omdat hij probeerde me klein te houden.

Qua uiterlijk was hij fantastisch, geweldig lekker, maar qua innerlijk was het een klein betweterig ventje die vooral zichzelf beter vond dan ieder ander.
quote:Sensy12 schreef op 22 november 2008 @ 11:47:

4wheels, je kent die glazen bollen met sneeuw toch? Nou, die bol is heen en weer geschud en het duurt nog eventjes voordat alle vlokjes langzaam en wel op hun plek terecht komen. Wat we vaak doen is de bol blijven schudden en daarom verward blijven. (f)Ik vind 't ook inderdaad heel mooi verwoord. Zo voelt het ook wel. De bol is weer flink geschud en nu dwarrelt het maar weer door mijn hoofd....
quote:mastermind schreef op 22 november 2008 @ 12:17:

Hi 4W, omdat bellen zo duur is reageer ik maar even hier . Ik denk, dat je inderdaad je relatie met Pinokkio nog moet verwerken. Die andere man was wellicht een soort van "vlucht", hij was díe trigger waardoor jij weg kon gaan bij Pinokkio. Nu is je trigger weg, je vergelijkt deze relatie met die met Pinokkio en ja, in je laatste relatie was de seks teleurstellend. Iets wat bij Pinokkio totaal niet het geval was. Met terugwerkende kracht valt Pinokkio dus op in ieder geval één punt mee. Maar, en dat heb ik ook aan je gesmst, ONTHOU OOK AL DIE GEBIEDEN WAAROP PINOKKIO NIET GOED VOOR JE WAS, schrijf ze op, print ze uit en hang ze door je hele huis. Schreeuw, huil, verlang, twijfel, kortom verwerk alles wat je met P hebt meegemaakt, bel 'm alleen niet op en zoek geen contact met hem. Dan kan je het een plekje (leren) geven.

Hee Em-em-metje...

Ik ga hem ook niet bellen en smsen. Als het goed is heeft hij sinds gisteren een nieuw telefoonnr (dat was al zeker een half jaar bekend) en kan ik het dus niet eens meer. En belangrijker, ik heb de behoefte ook niet.

Ik weet ook niet precies welke behoefte ik wel heb, ik weet alleen dat ik door de vorige man even niet aan Pinokkio heb hoeven denken en dat was voor toen goed.

Maar nu merk ik dat P in mijn systeem als een soort griepvirus weer de kop opsteekt en inderdaad omdat hij met terugwerkende kracht op één gebied geweldig goed scoort! Maar omdat ik toen mezelf niet voldoende tijd heb gegeven om een immuunsysteem op te bouwen moet ik nu alsnog gaan doen en dan in de tussentijd zeker niet expres de kou op gaan zoeken...

We moeten weer eens bijpraten, ben benieuwd hoe het met je gaat (f)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven