myn vriend :(

22-04-2008 00:32 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey

ik ben hier nieuw.. en ik dacht, laat ik eens meteen beginnen met een nieuw onderwerp.

Het gaat over mijn vriend. We zijn nu, (na eerst 8 maanden 'stiekem kijken', veel msnen, bellen & vooral goed nadenken over 'wat-we-willen') een half jaartje samen..

Anyway,

Mijn ex heeft me op alle mogelijke manieren misbruikt, pijn gedaan en gewoonweg mijn leven zo veranderd, dat ik geen elke jongen meer kon vertrouwen.

Maar toen kwam mijn vriend dus... by hem voelt alles zo vertrouwd, en goed. Kan weer genieten van het leven.

Hy weet (als enige) wat er is gebeurt tussen mij en mijn ex.

Altyd heeft hy gezegd er voor me te zyn, en my erin te steunen.

Ik moet zeggen, dat heeft hy ook gedaan. Hy trooste me altijd als ik zomaar uit het niets een huilbui kreeg & ik kon altijd mn ei by hem kwyt. Ook heeft hy toch redelijk lang moeten wachten voordat ik hem myzelf toevertrouwde qua sex.

Ik ben dus echt heel blij met hem, maar aan de andere kant, superbang dat ik hem kwyt raak.

Ik denk, dat als ik hem niet meer heb, mijn leven weer word zoals het was, voordat ik hem by me had. En dat is iets wat me zoo vreselijk bang maakt.

De laatste tyd hebben we steeds vaker ruzie.

En het ligt (volgens hem dus) altijd aan my.

Ik ben de zeur, ik moet het verleden los laten, me niet aanstellen, meer dankbaarheid aan hem tonen.

Nou ben ik zelf ook niet op mijn mondje gevallen, en laat ik me niks zeggen door hem. Hoeveel ik ook om hem geef.

Daardoor worden de ruzies steeds heftiger. Ik ben bang dat het op een dag uit de hand loopt. Zoals bij mijn ex. Ik bedoel, ik weet hoe het begint.. En helaas ook hoe het kan eindigen.

Het was 2 maanden geleden voor het eerst een duw.

2 weken geleden de eerste platte hand in mn gezicht.

Gisteren duwde hy me tegen de muur met een hand op mn keel (dat hy me losliet als ik eens "fuckin normaal zou doen, anders niet")

Bang als ik was snikte ik maar van ''ja, ik doe normaal' om me vervolgens huilend in zijn armen te storten en alle schuld op me te nemen.

Terwijl ik weet dat hý fout is. Ik weet het echt verdomde goed.

Het enige wat hy enkel zegt is: "je hoeft niet te huilen, ik ben niet meer boos op je"

Dan heb ik zoiets, nee tuurlijk ben je niet boos op mij.

Ik heb ook niets gedaan. Ik hoor boos op jou te zyn, maar ik kan het gewoon niet, en dát is de reden waarom ik huil.

Ik ben bang, bang dat ik weer eindig zoals by myn ex.

Maar ik heb het zo leuk met hem, en hy is immers de eerste persoon die weer vertrouwde, naar mijn ex.

Ik geef zoveel om hem, en ik wil hem niet kwyt.

Maar zo kan het niet verder, hy begint steeds vaker te dreigen met zinnen als:

"als je niet kan luisteren, kan ik je oren wel open slaan"

"als je me nog 1x tegenspreekt ram ik je met je kop tegen de muur"

"als je me nog 1x schat noemt, schop ik je naar buiten"

Ik kan dit echt niet meer aan, ik moest het gewoon even ergens kwijt. Hoe denken jullie hier nou over? Iemand hetzelfde?
Hoi 2010Love,

Goed dat je het hier van je afgeschreven hebt, ik hoop dat je je een beetje opgelucht voelt. Het is niet goed wat er gebeurt in je relatie hoor, echt helemaal niet. Het is misschien dan wel lief geweest van je vriend dat hij er voorheen voor je geweest is, maar zoals hij je nu behandelt daar heb ik echt geen goed woord voor over...
En ja, het is herkenbaar, voor mij en voor nog wel veel anderen ook. Kijk maar eens op het topic dat "Wazen, Oogkleppen, BeenThereDoneThats en Tranen" heet.

Lekker makkelijk trouwens voor je vriend om te zeggen dat je het verleden los moet laten, terwijl hij er juist voor zorgt dat het zich nu lijkt te herhalen. En dreigen is ook een vorm van mishandeling, trouwens.

Waarom ben je zo bang om weer alleen te zijn? Was het echt erger dan de situatie waar je nu in zit?
Jeetje wat een verhaal! Goed en knap dat je het hebt opgeschreven..

Dit is niet goed...niet ok. Ik hoop dan ook echt dat je bij hem weg kunt gaan...dat je die kracht ergens vandaan kan halen. Ik kan je bijna op een briefje geven dat dit erger gaat worden...( het is al te erg)

Echt ook zonder man kun je het redden hoor!!

Dat is eigenlijk het 1e waarin je mag gaan geloven...

Wat zou je tegen een goede vriendin zeggen?

Veel Sterkte
2010, dit klinkt niet goed

hij heeft zich voor je geonnen toen je nog in de knoop zat van de vreselijke ex, en nu begrijpt hij je opeens niet meer

en nu wordt hij geweldadig, dat kan niet in geen enkele relatie!

je moet hier zo snel mogelijk uitstappen, stoppen ermee uitmaken, weggaan etc!

ga ajb naar het topic dat Lemmy je aanraadt, daar zijn veel ervaringsdeskundigen (helaas), die je kunnen helpen
2010, jouw vriend weet alles over jouw verleden met je ex en kan daar handig gebruik van gaan maken. Voorkom dat en kap met deze relatie. Het gaat van kwaad tot erger en dat doet je zelfvertrouwen en vertrouwen in andere mannen geen goed. Nog zo'n relatie als die met je ex en je kunt je helemaal niet meer openstellen voor anderen. Ik ben geen ervaringsdeskundige maar rationeel gezien is dit heel fout en moet je echt voor jezelf kiezen. Als de eerste klap eenmaal gegeven is, is de weg vrij voor de volgende. Je bent bang dat als je hem kwijt raakt, je leven weer net zo wordt als van te voren. Is je leven nu niet weer net zo als van te voren aan het worden?

Ik wens je heel veel wijsheid, kracht en sterkte toe
Het topic "Wazen, Oogkleppen, BeenThereDoneThats en Tranen" is idd wellicht wel iets voor jou..

Maar je kunt het ook hier van je afschrijven mocht je daar behoefte aan hebben..
Als je met iemand samen gaat, heeft deze persoon altijd bagage bij zich, net als jijzelf. Jouw bagage is toevallig dat je exvriend je mishandeld heeft.

Wat ik nu lees is dat je huidige vriend twee twistpunten maakt (1) jouw onverwerkte verleden en (2) zijn mishandeling. Je hebt je verleden nog niet verwerkt, en dat is ook logisch want het is niet niks, maar daardoor ben je nog kwetsbaar en een prooi voor anderen die je willen mishandelen. Je trekt dan - helaas - dat soort figuren aan. Ik ga mee in de raad van Claire, wat zou je tegen een andere vriendin zeggen als zij 'jouw verhaal' zou vertellen? Probeer ook hulp te vinden voor jouw onverwerkte verleden, het is niet alleen dat je dan beter in een volgende relatie stapt, je bent ook weerbaarder voor figuren zoals je ex en huidige vriend.
Heel hard wegwezen!! En zoals Muiss zegt, hulp zoeken.
Wat een ongelooflijke eikel, zo misbruik maken van jouw zwakste plek waar hij zoveel van weet omdat je hem vertrouwde. En dan dat vertrouwen zo beschamen. Gatver!

Je hebt helemaal gelijk, wat je ook doet, zo'n behandeling verdien je niet. Ik kan me je verdriet en desillusie enigszins voorstellen maar loop er niet van weg, negeer het niet in de hoop dat het vanzelf ophoudt en het weer goed wordt. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, het zal alleen maar erger worden.

Veel sterkte gewenst .
Dumpen die hap.

nu.
Denk niet dat dit soort dingen normaal zijn in een relatie!

Een relatie hoort vooral liefdevol te zijn en daar hoort misschien af en toe eens een ruzie bij, maar zeker geen bedreigingen en al helemaal geen geweld. Kies voor jezelf, voordat het uit de hand loopt en je weer alles opnieuw moet gaan verwerken.
2010 Je zegt dat je heel blij bent met hem, de eerste persoon is die je weer vertrouwt, dat je het leuk hebt.........

Maar ook zeg je dat jullie steeds vaker ruzie hebben, het, volgens hem, altijd aan jou ligt en er fysiek geweld (mishandeling) en dreiging hiervan is.

In het begin van een relatie loopt alles lekker, wanneer je elkaar wat langer kent, dan komen er ook mindere dingen naar voren. Dat zijn dingen zoals irritatie om het tandpasta dopje, sokken niet opruimen, te lang telefoneren, te laat thuis, soms wat woordewisselingen etc.

Maar niet de dingen die jij nu noemt, deze knul lijkt me erg gevaarlijk. Iemand die jou totaal respectloos behandeld. Hij is geen haar beter dan je ex en mogelijk wel erger.

Maar jij wil hem niet kwijt, want je houdt zoveel van hem.....

Denk daar maar eens aan de volgende keer wanneer hij boos is en gaat dreigen, denk daar maar eens aan wanneer je onderhuids voelt dat je bang voor hem bent, meid, dit is geen jongen waar jij een toekomst mee op kan bouwen.

Dat zul je langzaam aan gaan beseffen.

iemand anders zei het al, maar ga eens hulp zoeken.
(Even off topic: ben jij niet Jada_Jada?)
Wegwezen en wel NU.

Makkelijker gezegd dan gedaan denk ik, maar echt het blijft hier niet bij.

Gelukkig heb ik er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat dit vaak de eerste stap is.

Heel veel sterkte en alleen zijn lijkt mij veeel beter dan bij hem zijn en iedere keer bang moeten zijn dat hij weer een aanval krijgt....
heel hard wegrennen!

liever alleen dan met zo'n hufter. En maar zeggen dat ie van je houdt. jaja, als je precies doet wat hij wil. Niet te vertrouwen. Wegwezen voordat het te laat is!

sterkte!
still crazy after all these years
quote:Miss Moneypenny schreef op 22 april 2008 @ 09:15:

(Even off topic: ben jij niet Jada_Jada?)

Die 'y' he...

En anders: 2010, dit is mishandeling! Meid, het is heel lastig, maar nu kán je weg. Over een tijdje loopt het echt uit de hand en stopt ie niet omdat jij hebt toegegeven en dan lukt het je helemaal niet meer te vertrekken. Veel sterkte in elk geval.
ik krijg het niet uitgelezen, met die y ipv ij..
Jouw nieuwe vriend is niet de ideale man waarvoor jij hem in het begin hield. Duwen en slaan is mishandeling en nooit goed te praten. Als ik jou was zou ik deze relatie verbreken voordat het nog erger wordt.

Iets anders: praat ook met anderen (goede vriendin, betrouwbare familie, huisarts, psycholoog, maatschappelijk werker) over je problemen in je vorige relatie en de problemen met je nieuwe vriend. Nu dacht je dat je nieuwe vriend al het geleden leed in je vorige relatie goed kon maken. Dat is niet zo. Je moet dat zelf verwerken en je moet zelf sterk worden. Nu heb je al de 2e vriend die je mishandelt. Dat is niet jouw schuld natuurlijk. Maar via een psycholoog kun je wel leren inzien wat voor patronen er zijn die veroorzaken dat je relaties krijgt met mannen die je mishandelen.

Je schrijft dat je bang bent dat je zonder deze vriend weer een naar leven krijgt. Die angst maakt dat je bij hem blijft. Angst is altijd een slechte raadgever, want die angst maakt dat je vergeet dat je met deze vriend en door deze vriend weer een naar leven hebt.
Heel erg bedankt voor de vele reacties.

Eerlijk gezegd had ik ook niets anders verwacht, ik weet dat het niet goed is, en dat ik het best zo snel mogelijk bij hem weg moet gaan.

Maarja, het ligt voor mij nou eenmaal niet zo makkelijk.

Ik weet ook dat hij een verleden heeft..

zijn vader heeft hem altijd mishandeld, zijn ex vriendin was niet trouw aan hem, gokverslaving, dagelijks gebruik van wiet..

Het mooie is dat ik de meeste van die dingen al wist.. vóórdat ik een relatie met hem aan ging.

Maar toen leek het juist zo fijn, dat we alles wisten van mekaars verleden/leven, en dat we elkaar juist zouden kunnen steunen in moeilijkere periodes.

Nu lijken die zaken juist altijd het probleem te veroorzaken waarom we ruzie hebben.

Bijv. als hij mij met zijn ex gaat vergelijken.

of, mij na mijn werk 2uur buiten in de regen laat wachten, omdat hij het weer niet kan laten om naar de Fairplay te gaan.

En dat die daar dan al zijn geld verliest, waardoor hij niets meer heeft om aan zn dagelijks wietje te komen.

Waardoor hij dus weer gestresst raakt.

Waardoor hij zich dus weer op míj afreageert. Omdat ik nou eenmaal (een van) de enige ben, die weet hoe de situatie met hem is.

Ik moet zeggen, hij ziet zelf ook in dat hij fout bezig is.

Wij wonen in M'tricht, en hij is uit zichzelf op een dag naar de fairplay gegaan om 'zwarte lijst' aan te vragen.

Waardoor hij daar nu een jaar niet meer naar binnen mag.

Heel fijn allemaal. Maargoed, meneer heeft dus OV, en de trein naar Valkenbrg heeft hij snel genoeg gepakt, 'als hij het écht niet meer houdt'

Toen we pas samen waren, probeerde hij ook zo min mogelijk te blowen en zelfs te stoppen, maarja, hij heeft eenmaal 'foute vrienden' en het is bij hun, echt zo'n vast patroon.

Als iemand mij belt, 'kom de stad in'

dan bedoeld die niet, 'kom in de stad een joint roken'

& dat is bij zijn vrienden wel allemaal stuk voor stuk zo.

Dus ik begrijp wel dat het makkelijk is, zeker als je al 5 jaar elke dag rookt..

Poeh, ik dwaal een beetje af maar ineens komt alles naar boven wat ik normaal stilhoud. Altijd fijn zo'n forum ^^

Ik bedoel maar te zeggen.. ik wist het van te voren.

Ik heb hem beloofd dat ik hem zou proberen te steunen zoals hij mij ook gesteund heeft. En ik hou me nou eenmaal graag aan mijn beloftes en ik geef heel veel om hem, ik wil hem niet in de steek laten.

Off topic:

Nee, ik ben niet Jada_Jada. (Ben echt helemaal nieuw op dit forum, dat was mijn eerste bericht)

Sorry van die 'y', dat is gewoon nog iets uit mijn Bre3zaH-verleden, die waarschijnlijk bij mij nog een stuk verser zit als bij jullie aangezien ik stukken jonger ben (denk ik tenminste) =P Maar ik zal erop letten het niet te doen haha.

En ik zal zeker een kijkje nemen in het topic dat jullie mij aanraden. Heel erg bedankt!

quote:2010Love schreef op 22 april 2008 @ 13:01:

gokverslaving, dagelijks gebruik van wiet..

Bijv. als hij mij met zijn ex gaat vergelijken.

of, mij na mijn werk 2uur buiten in de regen laat wachten, omdat hij het weer niet kan laten om naar de Fairplay te gaan.

En dat die daar dan al zijn geld verliest, waardoor hij niets meer heeft om aan zn dagelijks wietje te komen.

Waardoor hij dus weer gestresst raakt.

Waardoor hij zich dus weer op míj afreageert. De mogelijke oorzaken van zijn gedrag doen er niet toe. Wat jij hier beschrijft is absoluut geen normaal gedrag in een relatie. Je vriendin slaan, je afreageren op je vriendin, je vriendin respectloos behandelen zijn niet normaal, wat voor verleden je ook hebt. je vriend zal hier mee doorgaan zolang jij hem die kans geeft. Pas als jij deze relatie verbreekt heeft hij de kans niet meer om jou te mishandelen en te kwetsen.
quote:2010Love schreef op 22 april 2008 @ 13:01:

ik wil hem niet in de steek laten.

Hij doet niet anders dan jou in de steek laten. Hij gebruikt lichamelijk geweld, hij laat je buiten staan wachten, hij reageert zich op jou af, hij behandelt je respectloos. Allemaal manieren waarop hij je in de steek laat.
Ik snap best dat het voor jou niet zo makkelijk is om zomaar weg te gaan, mara alle redenen die jij opnoemt, vind ik echt geen redenen om te blijven.

Hi zegt dat hij van je houdt, maar toont dat niet

Hij is verslaafd en wil er iets aan doen, maar heeft vervolgens wel een oplossing voor het geval hij het echt niet meer houdt

Hij heeft jou gesteund en nu moet je hem ook steunen...

Tja hij steunt je nu ook niet echt meer, wnat nu is het wat hem betreft klaar. Jij moet het verleden laten rusten.

Ja hij ook!

Hij mag wel zijn verleden als reden opgeven...of misschien doe jij dat wel voor hem, maar jij mag dat niet (meer).

Echt meisje ik zou als ik jou was echt even door de zure appel heenbijten en hem NU verlaten, voordat het echt te laat is.

Het wordt even niet zo leuk, want je gaat hem missen, maar ik kan me niet voorstellen dat je leven met zo'n loser beter is dan zonder.

Het liefst ozu ik jou nu persoonlijk bij hem vandaan trekken..Maarja je moet het zelf doen.

Maar nogmaals hij heeft geen enkele reden om te doen wat hij doet. Ook al is hij bedonderd, mishandeld enz.

Iedere dag blowen lijkt mij ook niet normaal, maargoed wie ben ik om dat te beoordelen...

STerkte!
Hello Love,

Mooie nickname heb je gekozen.

Wat zal het een schok zijn als je tot de conclusie moet komen dat je relatie eigenlijk niet te redden is. Met iemand die slaat en zich afreageert op zijn geliefde is niet te leven, ook al die je nog zo hard je best. Jullie zijn pas een half jaar samen en dan al dit soort excessen. Hoe ziet zoiets er over tien jaar uit? Ruzie maken een keer kan gebeuren maar ruzies waarin jullie elkaar voor van alles en nog wat uitmaken en er fysiek geweld gebruikt wordt waarna jij je in zijn armen stort om je nederigheid te tonen, lijkt me nou niet een basis voor een langdurige en prettige relatie.

Wat trok je zo aan in deze man? Als ik het goed begrijp was je ex ook al van de losse handen en nu deze ook weer. Wat is er zo leuk aan deze mannen? Zijn ze spannend? Ik viel ook altijd op spannende mannen hoor, dus ik snap de aantrekkingskracht. Ben benieuwd wat je vriend zo leuk maakte voor jou en hoe dat dan allemaal zo lelijk bleek te zijn na verloop van tijd.

Ik ken veel mensen die verschikkelijke dingen hebben meegemaakt die niet gewelddadig zijn geworden, jij niet? Je verleden als excuus gebruiken om een ander pijn te doen vind ik altijd zo'n zwaktebod. Dat ellende zich naar binnen keert kan ik me voorstellen maar dat degene die het dichst bij je staan de dupe worden van jouw verleden is een kwalijke zaak en er is geen excuus voor. Jij hoeft zíjn verleden dus al helemaal niet als excuus voor zijn gedrag te gaan gebruiken. Alleen al door er begrip voor op te brengen maak je het voor jezelf moeilijk om weg te gaan. Terwijl dat het enige juiste is wat je voor jezelf kunt doen.

Er is hulp voor hem. Als hij vindt dat er een probleem is dan is er hulp maar die moet hij zelf zoeken, vinden en uitvinden of hij te helpen is. Dat kun jij niet voor hem doen. Vindt hij dat hij geen probleem heeft dan houdt het op. Dan kun je best blijven maar dan kun je er donder op zeggen dat er niets verandert.

Misschien is het voor jouwzelf ook goed om eens te kijken waar jouw hang naar mannen met een verhaal/verleden vandaan komt. Of weet je dat al?
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven