Na 25 jaar is het over
zaterdag 2 december 2017 om 04:21
Ben 25jaar samen met mijn man. Het is zó cliché. Ik dacht echt dat we het heel goed hadden samen. Ik kom door een uitzending op tv er achter dat Google allerlei teksten opslaat in je account, dus ik wilde even kijken wat er van mijn telefoon was opgeslagen. Ik open de site en ben al automatisch ingelogd, op het Google account van mijn man. Die hebben we samen ivm het uitwisselen van foto’s. Hij fotografeert veel en mijn hobby is fotoalbums maken dus kan ik zo bij alle foto’s die hij maakt. Ik zie daar een hele waslijst aan opgeslagen berichten, en open de eerste. “Hoi schatje, ik mis je zo, het was zo fijn gisteren...”. ik denk nog heel naïef, Huh dat berichtje komt me helemaal niet bekend voor.. maar die was dus ook niet aan mij gestuurd. Lang verhaal kort, hij heeft dus al minimaal zes maanden (zolang gaan de berichten terug) een affaire met een andere getrouwde vrouw, uiteraard half zo oud en twee keer zo dun, met vier kinderen maar liefst. En ze fantaseren over een leven samen met “hun” vijf kindjes wat zo mooi zou zijn. Ik kan alleen de berichten zien die hij via spraaksoftware heeft ingesproken. Maar die zeggen me genoeg. Ik ben helemaal lamgeslagen. Hij is nu niet thuis, hij slaapt in ons vakantiehuisje met onze dochter. Dat vakantiehuisje was voor onze ontspanning dacht ik (aangeschaft dit voorjaar, op zijn wens) maar uit de berichten blijkt dat het hun liefdesnestje was. We zijn ruim 25 jaar samen... hebben een prachtige dochter die na jaren gepest te zijn geweest eindelijk op de middelbare haar draai heeft gevonden en goed in haar vel zit. We hebben een eigen bedrijf, samen. Alles alles alles is met elkaar verweven. Ik raak mijn man, mijn kind, mijn huis en mijn baan kwijt. Ik ben helemaal in shock en weet even echt niet wat ik moet doen. Ik kan niet eens huilen. Waar moet ik in godsnaam beginnen??? Over een week zouden we samen een week op vakantie gaan.. ik loop namelijk een beetje tegen een burn-out aan de laatste tijd. En daar werd ik zo jaloers en onzeker van.. blijkbaar voelde ik onbewust toch wat aan. Wat een klootzak. Om twee gezinnen zó kapot te maken. Ook zij heeft een eigen bedrijf samen met haar man. De kindjes zijn nog piepklein. Mijn dochter past bij haar op.. die vind haar ook zó aardig.... ze hebben het al helemaal bedacht, wat zullen ze gelukkig zijn met elkaar en alle kindjes. Dan kunnen ze fijn gaan knutselen, kamperen, wandelen. Allemaal dingen waar hij nu een gruwelijke hekel aan heeft. En ja, nog meer cliché, hij loopt tegen de 50. Welkom midlifecrisis. Wat moet ik in goedsnaam doen????? Hij weet nog niet eens dat ik het weet, omdat hij niet thuis is.
zaterdag 2 december 2017 om 12:14
Wie lust als onbelangrijk af doet, vermoordt de liefde
zaterdag 2 december 2017 om 12:19
sinnombre schreef: ↑02-12-2017 10:34Hopelijk? Wat klink je eng! Je hoopt toch voor deze dochter dat ze niet hoeft te kiezen?! Dat ze met allebei de ouders een goede relatie blijft hebben?
Sommige vrouwen klinken altijd zo eng als er gescheiden wordt. De man moet kapotgemaakt worden, de kinderen moeten de vader gaan haten, spullen moeten kapotgemaakt worden, mensen tegen elkaar uitgespeeld. Doe toch eens normaal. Als het in je bovenkamer werkt, dan zorg je dat je doet wat het allerbeste is voor de kinderen. Niet voor jezelf, maar voor je kinderen. Die hebben daar recht op.
Gaat ie lekker?
zaterdag 2 december 2017 om 12:20
Dit, TO. Ik snap je gevoel, woede en wanhoop maar probeer jezelf alsjeblieft in de hand te houden. Denk lange termijn. Hij heeft dat niet gedaan, jij moet dat nu wel doen!Bloem1970 schreef: ↑02-12-2017 10:13Wat een verschrikking !
Realiseer je wel dat jij nu een voorsprong hebt. Jij weet het en dat weet hij niet.
Emotioneel reageren is logisch, maar kan je de rest van je leven duur komen te staan. Hij belazert jou een half jaar, jij houdt nu een week je mond tot je alles voor jezelf binnen de wet zo goed mogelijk hebt geregeld.
Nu je hoofd koel houden kan het verschil betekenen tussen een leven hebben en de rest van je leven moeten sappelen.
Heel veel sterkte...
zaterdag 2 december 2017 om 12:24
.IWillMakeItOnMyOwn schreef: ↑02-12-2017 04:57Ze zijn écht twee handen op één buik. Voor haar bestwil zal ik wel een stap terug móeten doen. Ik kan haar niet dwingen bij mij te zijn als ze liever bij hem wil zijn. Ze is gek op de kindjes van zijn minnares, ze hebben een mooi complot gesmeed om haar naar zijn kant te trekken. Dit is een vooropgezet plan, en ik ben er vol ingestonken.
Naar aanleiding van dit bericht ga ik me afvragen of dit wel echt is. Je bent haar moeder, geloof je werkelijk dat ze zomaar naar een andere vrouw gaat (mocht dat überhaupt aan de orde zijn, die vrouw heeft ook gewoon en gezin)? Dat je haar zou moeten dwingen bij jou te zijn? Je hoeft geen stap terug te doen, eerste uitgangspunt als jullie zouden gaan scheiden lijkt mij 50/50.
Maar goed, als hij toch weg is kan jij zijn spullen alvast inpakken voor het geweldige leven dat hij de afgelopen 6 maanden aan het plannen was. Als hij terugkomt zeg je dat je begrepen had dat hij al een ander leven gepland had met een ander liefje, dus je hebt hem even geholpen zijn spullen in te pakken. Mag hij vertrekken.
Rekening openmaken en de helft van jullie geld erop zetten.
Thee drinken of koffie of wat je wil. Je zaken op een rijtje zetten.
Je gaat niet je kind kwijtraken, zij gaat niet als vanzelfsprekend bij papa en zijn nieuwe liefje wonen (jij BENT haar moeder).
Je gaat niet het bedrijf zomaar verlaten, daar werk jij immers en is jouw bron van inkomen en je bent eigenaar van de helft las ik?
Je gaat het (vakantie)huis niet zomaar afgeven, die zijn van jullie allebei, toch?
Je bent verraden en ik snap echt dat gevoel dat je sowieso aan het kortste eind gaat trekken, omdat je niet op kan tegen een verliefdheid (been there, done that), maar laat je daar niet al te veel in meeslepen. Je bent een waardevolle, zelfstandige, volwassen vrouw en moeder en je man heeft je bedrogen. Je gaat je redden, hoe dan ook en je gaat niet zomaar alles verliezen of afgeven.
Ik snap dat de klap groot is, zorg dat je met iemand kan praten.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 12:32
33.57% gewijzigd
zaterdag 2 december 2017 om 12:24
zaterdag 2 december 2017 om 12:25
[quote=Pluisi post_id=27851078 time=1512213134 user_id=324649]
Spaargeld is van beiden, dus zal ze later toch weer de helft terug moeten boeken.
TO geeft aan dat hij wel eens onverstandige dingen zou kunnen gaan doen met het spaargeld, daarom is het wel heel verstandig ervoor te zorgen dat hij er niet bij kan. Ook al moet ze later een deel terugboeken.
TO, heel veel sterkte! Ik denk ook dat je beter even kunt wachten met hem confronteren, eerst een afspraak maken met boekhouder en/of advocaat, zodat je weet hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Spaargeld is van beiden, dus zal ze later toch weer de helft terug moeten boeken.
TO geeft aan dat hij wel eens onverstandige dingen zou kunnen gaan doen met het spaargeld, daarom is het wel heel verstandig ervoor te zorgen dat hij er niet bij kan. Ook al moet ze later een deel terugboeken.
TO, heel veel sterkte! Ik denk ook dat je beter even kunt wachten met hem confronteren, eerst een afspraak maken met boekhouder en/of advocaat, zodat je weet hoe je dit het beste kunt aanpakken.
liesje68 wijzigde dit bericht op 02-12-2017 12:26
0.81% gewijzigd
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
zaterdag 2 december 2017 om 12:27
TO verwacht dat haar man veel gaat uitgeven, de helft op een eigen rekening zetten voorlopig lijkt mij prima. Bezittingen zullen bij scheiding verdeeld moeten worden en daar hoort het spaargeld alsnog gewoon bij. Maar als je genaaid bent zit je er ook niet op te wachten dat een deel van dat spaargeld al uitgegeven is voordat je het kan verdelen.8102 schreef: ↑02-12-2017 12:24Wouw wat zitten sommige op dat spaargeld te pushen.
Ze zijn waarschijnlijk getrouwd in gemeenschap van goederen.
Wouw.. wat een valse **** zitten er tussen.
Sterkte To zoek deskundig onafhankelijk hulp als je wel gaat scheiden!
Laat je goed inlichten door een advocaat!
zaterdag 2 december 2017 om 12:28
Ja en als de man dit doet bij de partner wordt die hier compleet afgebrand.KeaAlpine schreef: ↑02-12-2017 12:27TO verwacht dat haar man veel gaat uitgeven, de helft op een eigen rekening zetten voorlopig lijkt mij prima. Bezittingen zullen bij scheiding verdeeld moeten worden en daar hoort het spaargeld alsnog gewoon bij. Maar als je genaaid bent zit je er ook niet op te wachten dat een deel van dat spaargeld al uitgegeven is voordat je het kan verdelen.
zaterdag 2 december 2017 om 12:31
Dat betwijfel ik als de rest van het verhaal precies hetzelfde zou zijn. Vrouwen die vreemdgaan krijgen hier ook de wind van voren. Het gaat er niet om dat ze het geld wegmaakt, maar tijdelijk veilig stelt.
zaterdag 2 december 2017 om 12:33
We zeggen toch niet dat ze dat spaargeld moet overboeken om allemaal zelf te houden? Dat spaargeld zal ook verdeeld moeten worden inderdaad. Deze stap is alleen om te voorkomen dat hij het geld erdoor kan gaan jagen.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
zaterdag 2 december 2017 om 12:38
Heel veel sterkte... wat vreselijk.
Jij bent de moeder en niemand kan jou als moeder vervangen. Wees daar niet bang voor. Ik snap dat je in je angst, paniek, verdriet en boosheid zo denkt en dat nu even voelt.
Maar als jullie uit elkaar gaan / als hij met die vrouw verder gaat / als hij een andere vriendin zou krijgen niemand kan jou als moeder vervangen.
Ik snap de angst van moeders hier ook echt wel in, maar je dochter is toch wel iets slimmer dan hoe je nu denkt dat ze het op gaat pakken.
Jij bent de moeder en niemand kan jou als moeder vervangen. Wees daar niet bang voor. Ik snap dat je in je angst, paniek, verdriet en boosheid zo denkt en dat nu even voelt.
Maar als jullie uit elkaar gaan / als hij met die vrouw verder gaat / als hij een andere vriendin zou krijgen niemand kan jou als moeder vervangen.
Ik snap de angst van moeders hier ook echt wel in, maar je dochter is toch wel iets slimmer dan hoe je nu denkt dat ze het op gaat pakken.
zaterdag 2 december 2017 om 12:43
Wettelijk gezien is het van samen (mits gemeenschap van goederen) en moet hij er net zo goed bij kunnen als zij. Dat recht hebben ze nou eenmaal beiden.
Zijn wachtwoorden veranderen....wraaktechnisch een leuk idee...wettelijk niet...het zijn zijn accounts...
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
zaterdag 2 december 2017 om 12:49
En wettelijk gezien als ze getrouwd zijn op gemeenschap van goederen is het ook lastig op één naam een nieuw bankaccount te openen.
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/d ... deren.html
zaterdag 2 december 2017 om 13:30
Ik kan zoveel bankrekeningen openen op mijn eigen naam als ik wil hoor...8102 schreef: ↑02-12-2017 12:49En wettelijk gezien als ze getrouwd zijn op gemeenschap van goederen is het ook lastig op één naam een nieuw bankaccount te openen.
Je hoeft geen bankrekeningen te delen als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd. Hebben mijn man en ik ook niet. Ik moet er niet aan denken!
zaterdag 2 december 2017 om 13:40
Je hoeft geen rekeningen te delen. Je kan een rekening openen alleen op jouw naam. Maar de helft van jouw bank tegoeden zijn gewoon van jouw man als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen. En andersom. Idem voor schulden.
zaterdag 2 december 2017 om 13:52
Precies. Geld onttrekken aan de gemeenschap van goederen kan dus niet. Je kunt er wel voor zorgen dat het geld niet uitgegeven kan worden tot de boedel is gescheiden. Dus zet dat geld buiten zijn bereik tot jullie het eerlijk hebben verdeeld, anders ben je met je arbeidsongeschiktheid en een man die een gat in zijn hand heeft straks een van de vele vrouwen die na haar scheiding op bijstandsniveau leeft, terwijl dat niet had gehoeven.
zaterdag 2 december 2017 om 13:53
TO, je ziet al helemaal voor je hoe hij een gelukkig gezinnetje gaat worden met nieuwe vrouw en 5 kindjes, maar denk je nou echt dat dit zomaar zal gebeuren? Wie zegt dat zij wil scheiden? Wie zegt dat hij wil scheiden? Wie zegt dat de 1 de ander niet aan het lijntje houdt? Wie zegt dat jij alles kwijt zult raken?
Haal diep adem, en bedenk wat je ZELF wil. Begin bij het begin: hij gaat dus vreemd. Confronteer hem daarmee.
Haal diep adem, en bedenk wat je ZELF wil. Begin bij het begin: hij gaat dus vreemd. Confronteer hem daarmee.
zaterdag 2 december 2017 om 13:54
Snap ik, maar als ze samen 50,000 spaargeld heeft en ze stort 25,000 op haar eigen rekening dan is ze niet in gebreke ofzo.
zaterdag 2 december 2017 om 14:32
Lieve Enn,Enn schreef: ↑02-12-2017 10:59Eens met het dik gedrukte.
Maar voor het woord vrouwen kan je beter 'mensen' zetten. Wraakzuchtige mensen heb je in beide soorten.
Dat TO in emotie zaken voelt en hier schrijft stoort me helmaal niet, mag ze even? Haar leven is vannacht ineens kapot geslagen, dan reageren mensen vanuit gevoel dat zegt niet dat ze ook zo handelen. Deze TO komt als een weldenkende vrouw over en zal het belang van haar dochter voorop hebben staan. Dat ze wel heel zakelijk denkt en handelt in geld en goederen lijkt mij in dit geval verstandig en raadzaam. De kans bestaat dat die man misschien al zes maanden voor is in het denken, hij heeft wel meer niet gedeeld.
@TO: Ja, jij komt er echt wel weer, alleen of samen.
Ik hoop dat je nu bij mensen waarbij jij je echt kan ontladen.
Sterkte.
Wijze woorden ook nu weer. Ik lees jouw bijdragen altijd met veel plezier. Lief en empathisch en toch altijd spot on.