Na hoe lang samenwonen?

11-06-2008 16:04 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ongeveer een jaartje samen met mijn vriend en wil heel graag samenwonen maar mijn vriend is hier helaas nog niet aan toe. Mede door slechte samenwoon ervaring in het verleden.

Ik wil het heel graag omdat we elkaar nu niet vaak kunnen zien ivm drukte op werk, reisafstand enz. Samenwonen lijkt mij dus de ideale oplossing en het lijkt me heerlijk hem elke dag bij me te hebben.

Na hoe lang gingen jullie samenwonen en van wie kwam dit uit?

Liefs
Na de tweede date. Van wie het uitging? Kweenie, gebeurde gewoon.
quote:AngieG schreef op 11 juni 2008 @ 16:04:

Ik ben nu ongeveer een jaartje samen met mijn vriend en wil heel graag samenwonen maar mijn vriend is hier helaas nog niet aan toe.

en van wie kwam dit uit?

Liefs

Je kan hem toch echt niet dwingen.

Van wie kwam wat uit?
Ow wie het heeft verzonnen om te gaan samenwonen...
Wij gingen na een paar maanden op zoek naar een huis. Dat was vrij snel, maar we wilden het allebei heel graag.

Een jaar is nog niet zó lang, zeker als je elkaar niet zo vaak ziet. Ik vind het niet raar dat je vriend er nog niet aan toe is. Gun 'm die tijd...
Ik denk dat dit soort dingen van een hele hoop factoren afhankelijk zijn, hoe oud je bent, hoe lang je samen bent, reisafstand, idd eerdere ervaringen, of je ieder al een eigen huisje hebt etc.

Wij gingen allebei van huis uit samenwonen toen we 3,5 jaar samen waren. We waren daar allebei aan toe en we woonden maar 3 straten van elkaar af.
in praktijk heel snel, officieel gezien duurde het veel langer voordat we de stap durfden te nemen om mijn huis te verkopen.

In praktijk is na ongeveer een half jaar, officieel is ruim anderhalf jaar (ja ik weet het, zonde van de hypotheek)
Nee dat is ook waar maar heb er gewoon heel veel moeite mee dat ik hem niet vaak kan zien en hij heeft dat veel minder dan ik. En kan hem idd niet dwingen maar ben er gewoon echt aan toe en ben bang dat het nog heel lang gaat duren voor hij het wilt. Maar ja ben echt stapel op hem dus zal geduld moeten hebben.
Sowieso verschilt het heel erg per koppel. Sommige mensen wonen al samen na de eerste date, anderen doen er 6 jaar over. Het is maar net wat voor jullie het beste is.

Als je vriend er nog niet aan toe is, dan maakt het niet uit hoe lang of kort jullie al iets hebben, dan is het gewoon nog niet de juiste tijd voor jullie om te gaan samenwonen. Heb geduld!

Ik woon ook nog niet samen, wel plannen. Is eigenlijk vanuit ons beiden gekomen, vriendlief verhuist over een aantal maanden naar mijn kant van het land dus dan komt ie gezellig bij mij (we hebben dan ruim twee jaar iets)
Ik woonde na een maand of tien officieel samen met mijn vriend, maar was voor die tijd al altijd bij hem of hij bij mij, wel altijd al samen. Van wie het uitging? Na die tien maanden van mijn vriend, maar ik had allang aangegeven dat als hij bij mij wilde wonen (hij woonde nog bij zijn ouders) ik zo een plank in de kast voor hem vrij zou maken :D We relatief dichtbij elkaar, dus dat woog ook al mee.

Ik denk dat het afhankelijk is van je relatie en je geschiedenis. Je kunt niet zeggen: "ja, maar op het forum woonden ze al met drie weken en met 10 maanden samen". Zo werkt het niet. Jouw vriend wil nog niet, dan moet je dat zijn tijd geven, ondanks dat het makkelijker is om samen te wonen. Misschien kun je hem aangeven wat de voordelen zijn? geef ook aan dat jullie het eerst in één van jullie huisjes kunnen proberen, voordat je samen de stap voor 1 huis waagt? Jaag hem niet op, dat schrikt alleen af.
Na een goeie negen maanden besloten we maar dat het niet zoveel zin had om apart te blijven wonen als ik toch tenminste vier dagen per week bij hem was...
668, the neighbour of the Beast
Ben er nu ook heel erg mee bezig dit tot irritatie van hem dus zal het maar laten rusten. Ooit komt mijn tijd wel hoop ik.
Ik denk dat je heel veel compleet verschillende antwoorden en reacties zult krijgen. Dus wat wil je er mee? Het gaat immers om jou en jouw vriend, niet wat anderen doen .

Ik ben zelf "geadopteerd" door de moeder van mijn eerste serieuze vriend op mijn 17de, ik heb een jaar bij hen thuis gewoond en daarna zijn vriend en ik samen gaan wonen in de buurt van studies.

De tweede was nog alternatiever, ik leerde mijn man kennen en hij had enorme reisplannen voor een jaar. Hij vroeg me mee, ik ging, we hebben dat hele jaar samen doorgebracht waarvan een groot deel in een piepklein busje. Na dat busje vreesden we een appartement iig niet en ik bleek ook nog 's zwanger te zijn.

Ik heb die hele samenwoongesprekken effectief vermeden realiseer ik me nu haha.
Na een maandje of 3. Gebeurde ook zomaar. Hij sliep altijd bij mij en al zijn spullen waren bij mij, dus zonder er een woord over te wisselen woonden we samen. Al 10 jaar nu en inmiddels getrouwd en kind.
Wilde anderen hun ervaringen lezen en even mijn hart luchten want het zit me nogal dwars
2,5 jaar samen, en we wonen nog steeds 72 km uit elkaar.
Toen wij wat kregen, ging ik een paar weken later voor een jaar naar het buitenland (was al geregeld voordat hij om de hoek kwam kijken ) na twee maanden ge-LAT te hebben, heeft hij zijn baan en huis opgezegd en heeft het vliegtuig gepakt naar mij toe. Heeft daar een baan gezocht en gingen toen dus ook samenwonen, aan de andere kant van de wereld. Na 3 maanden dus, waarvan we 2 maanden 10.000 km bij elkaar vandaan waren
quote:AngieG schreef op 11 juni 2008 @ 16:16:

Wilde anderen hun ervaringen lezen en even mijn hart luchten want het zit me nogal dwars

Snap ik maar dan koppel je dat samenwonen teveel aan hoeveel hij van je houdt. Dat is niet per se een logische gedachtengang en daardoor ook niet helemaal eerlijk. Dan heb je al snel dat je een ander bedoeld of onbedoeld onder druk zet dmv "hou je wel genoeg van me?".

Maar ik snap je verder heel goed, ik ben ook zo'n samenleefmens. Ben aan de ene kant graag alleen maar in een relatie ben ik liever echt samen. Maar da's mijn gevoel, een ander kan dat heel anders ervaren zonder dat dat aan zijn of haar liefde afbreuk doet .

Als het verder goed voelt, laat het dan een tijd los en geniet van wat er wel is.
quote:AngieG schreef op 11 juni 2008 @ 16:16:

Wilde anderen hun ervaringen lezen en even mijn hart luchten want het zit me nogal dwars Waarom zit het je dwars? Zie je het als een afwijzing dat hij niet met je samen wil wonen? Voel je je tekort gedaan?
anoniem_20318 wijzigde dit bericht op 11-06-2008 16:23
Reden: edit: wat feliciaatje iets uitgebreider zegt dus :)
% gewijzigd
5 Maand, Tja als het goed voelt he......... hij ging in zwolle wonen ik studeerde al in zwolle maar woonde er nog niet dus was het wel zo handig, en ik ben nog steeds Super Blij* met me skeet!

Inmiddels 3 jaar samen!
quote:twijfelmeid schreef op 11 juni 2008 @ 16:20:

[...]

Waarom zit het je dwars? Zie je het als een afwijzing dat hij niet met je samen wil wonen? Voel je je tekort gedaan?Ja eigenlijk wel, heb dan idd het idee dat hij niet genoeg van me houdt. Weet wel dat dit onzin is maar zo voelt het wel. Hij is nou eenmaal heel erg gesteld op zijn vrijheid en ik doe het liefst alles samen.
Na 3 maanden een huis gekocht. En gelukkig 4 jaar later nog samen. Maar dat had ook heel anders uit kunnen pakken achteraf gezien (zonder roze bril)

Maar het lijkt me dat het gewoon ophoud als hij niet wil.
Hier al na 4 maanden....we weten het...erg vlot, maar het voelt ook heel erg goed! De reisafstand tussen ons heeft ook een bijdrage geleverd aan het vlotte samenwonen.

Het gaat (nog steeds) goed!, elke dag weer blij
quote:Feliciaatje schreef op 11 juni 2008 @ 16:20:

[...]

Snap ik maar dan koppel je dat samenwonen teveel aan hoeveel hij van je houdt. Dat is niet per se een logische gedachtengang en daardoor ook niet helemaal eerlijk. Dan heb je al snel dat je een ander bedoeld of onbedoeld onder druk zet dmv "hou je wel genoeg van me?".

Maar ik snap je verder heel goed, ik ben ook zo'n samenleefmens. Ben aan de ene kant graag alleen maar in een relatie ben ik liever echt samen. Maar da's mijn gevoel, een ander kan dat heel anders ervaren zonder dat dat aan zijn of haar liefde afbreuk doet .

Als het verder goed voelt, laat het dan een tijd los en geniet van wat er wel is.Ja ik probeer het maar af en toe word ik gewoon gek van mezelf. Ben er veel te veel mee bezig maar probeer het idd los te laten. Thanx
wij ook na 4 maandan al...

Maar wij woonden beiden nog thuis,.

Ik wou op mezelf gaan wonen en hij ging gewoon mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven