Naar hoeveel jaar samenwonen?

09-06-2011 21:11 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na hoeveel jaar gingen jullie samenwonen?

En hoevaak sliepen jullie voor het samenwonen bij elkaar?
Ik ga over een maand samenwonen met m'n vriend, dat is dan na 1 jaar en 8 maanden. Hij heeft sinds ik hem ken z'n eigen huis.

Nu slapen we ongeveer 4 avonden in de week bij elkaar.
Onofficieel na 4 maanden, voor die tijd sliepen we 4-5 nachten bij elkaar. Officieel samenwonen als zijn huis verkocht en we hebben geen idee hoe lang dat gaat duren

Onder officieel samenwonen versta ik overigens op hetzelfde adres ingeschreven staan
Na 4 jaar in ons eigen huisje.

Na 2 maanden sliepen we iedere nacht bij elkaar (woonde beide bij ouders maar in hetzelfde dorp) en na 3 jaar woonde we ''samen in 2 huizen''. We waren dus altijd samen bij de een (hij woonde ondertussen samen met zijn broer) of bij de ander (ik woonde alleen met mijn vader). Uiteindelijk is hij officieel bij mij en mijn vader ingetrokken (de broer relatie was toch beter toen ze niet in 1 huis woonde) en 2 maanden later kregen we onverwachts ons eigen plekje.

Daar wonen we nu bijna een jaar en binnenkort studeert vriend af en hij wil dan een huis gaan kopen...

Maar waarom deze vraag?
1 dag nadat we elkaar hadden ontmoet . Daarvoor sliepen we dus ook niet bij elkaar
Na 1 week relatie sliepen we al elke nacht samen om en om bij elkaars huis, en na een jaar zijn we "officieel" gaan samenwonen in 1 huis.
Na een week of twee sliepen we iedere nacht bij elkaar, dan weer bij hem, dan weer bij mij. Na zes weken verhuisden we zijn tv naar mijn appartementje en woonden we dus inofficieel samen. Toen moest ik een half jaar naar Nederland (woon in buitenland) en bij terugkomst zijn we ´officieel´ gaan samenwonen, toen kenden we elkaar een maand of negen.

Zijn nu twee jaar verder en nog steeds happy in luv.
Een week na de eerste date is hij bij me ingetrokken. Nu zijn we zes jaar samen en hebben we een plekje van ons tweeën.
Binnen een paar maanden sliepen we al wel iedere nacht samen maar dan in 2 huizen. We verkasten regelmatig van Amsterdam naar Brabant.

Na ongeveer anderhalf jaar zijn we officieel samen gaan wonen in een nieuw huisje van ons tweetjes, dat is nu een maandje
De eerste keer na ruim een jaar gaan samenwonen, heeft 10 maanden geduurd. Kwam door allerlei omstandigheden dat het niet goed liep tussen ons. Voor mij was het samenwonen een goede manier om uit huis te kunnen, beetje grote fout achteraf. Had liever wat ervaring van het op mezelf wonen willen hebben.

Nu woon ik dus alleen, heb intussen een nieuwe vriend, maar we latten voorlopig. Ik slaap op donderdag bij hem, hij blijft in het weekend en soms ook eens doordeweek. Wanneer we willen samenwonen weten we nu nog niet. Ik vind het latten nu nog te prettig.
Wij zijn na 1,5 week al samen gaan wonen...

Ik woonde in het zelfde dorp dan manlief op me zelf en hij nog thuis.

We wonen nu al weer 8 jaar samen en in november komt kind nummero 2.

Dus tja wij hebben nooit aan latten of wat ook gedaan.
Na 4 maanden.

En vanaf de eerste zoen gerekend: elke nacht minus 5

Wij waren best een beetje voortvarend, geloof ik.
Na, ongeveer 2 maanden onofficieel.

Het begint langszaam officieel te worden het samenwonen.
Meteen vanaf dag 1 onafscheidelijk, en na 2 mnd officieel gaan samenwonen. Nu alweer zo'n 5 jaartjes.
Met mijn ex na 2,5 jaar gaan samenwonen en na 5,5 jaar uit elkaar. Met mijn man na 2,5 jaar samen gaan wonen, daarna weer een jaar gelat ( door afronden van studie) en nu woon ik alweer 5 jaar permanent hier.

Voorheen sliepen we gemiddeld 2 nachten per week bij elkaar en alle vakanties
We zijn nu 6.5 jaar samen en zullen op zijn vroegst pas over een jaar samen gaan wonen. Waarschijnlijk pas over twee jaar. Dromen zijn er, maar ivm zijn studie leeft hij nu met 4 vrienden in een huis in een andere stad. En ik ga eind van de maand lekker op mezelf wonen. Ook leuk!

We zien elkaar alleen in het weekend en slapen vrijdag en zaterdag samen. Als ik straks mijn eigen flat heb zal dit gewoon zo blijven.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven