negeergedrag

10-06-2011 12:13 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een latrelatie, vriend woont 10 km verderop. Ik ga daar alleen de avonden heen, van donderdag t/m zondag. Sporadisch zijn we bij mij. Wat gebeurde; ik woon naast het [regio]ziekenhuis, vriend gaat daar op bezoek op dinsdagavond bij gemeenschappelijke [maar meer zijn] kennis, zegt niks tegen mij, vraagt me niet mee, komt niet langs. Vind ik raar. Hij niet. Hij:" Moet ik dan alles met jou overleggen?" Huh? Ik vind het nogal kil en afstandelijk. We hebben een jaar of 4 een relatie. Wat vinden jullie?
Wij spreken/bellen/smsen elkaar wel elke dag.

Als hij hier in de buurt zou zijn, zonder ook maar iets te zeggen zou ik ook raar vinden.

Hij hoeft mij helemaal niet mee te vragen, daar gaat het niet om.
quote:jasmijnbloeit schreef op 10 juni 2011 @ 12:57:

blijf ook slapen en rijdt 's ochtends weer naar huis. Waarom die andere dagen niet? Omdat we dat beide niet willen uiteindelijk en ons eigen gedoetje/werk hebben. Als het moet komt hij wel op de fiets. Ach, ik zal er maar niet zo moeilijk over doen, maar leuk is anders. Hij is me iets teveel op zichzelf denk ik, en dit was de bekende druppel. Moeten er toch niet teveel van komen, heb andere verwachting van een relatie, wat ik al zei: kan uiteindelijk alles alleen.

Ben je nou wél of niet happy over je relatie?

Het lijkt wel of je van jezelf moet vinden dat je het er mee eens bent, maar dat je dit eigenlijk niet bent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik ben zoekende of ik wel of niet happy ben, heb mn vraagtekens dus, vandaar dat ik hier post, waarom ik ermee door ga, is omdat er vooral veel goede momenten zijn. We hebben geen concrete samenwoon plannen, dat wil ik ook niet perse, ik wil wel graag een warme relatie en dit is zo'n voorbeeld van een voorval waar ik dan van baal. Wil het ook niet opblazen. Ik hoop dat ik hem duidelijk kan maken wat ik bedoel, gevoelsmatig. Dat zal een zware dobber worden.
quote:boterblommetje schreef op 10 juni 2011 @ 13:02:

[...]

Wrom?

Ik sprak alleen uit dat het voor mij niet de manier zou zijn.

Als jij en je lief het zo beide goed vinden is het toch prima?!Was ook maar een gebbetje hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eens met himalaya. Klinkt alsof je rationeel het allemaal prima kunt verklaren en vindt dat je niet te klagen zou moten hebben. Gevoelsmatig lijk je er anders in te staan.

Ratio en emotie op een lijn hoeft niet altijd maar als ze haaks op elkaar staan wordt het erg ingewikkeld. Maar kan er ook helemaal naast zitten met mijn aanname
quote:jasmijnbloeit schreef op 10 juni 2011 @ 13:23:

ik ben zoekende of ik wel of niet happy ben, heb mn vraagtekens dus, vandaar dat ik hier post, waarom ik ermee door ga, is omdat er vooral veel goede momenten zijn. We hebben geen concrete samenwoon plannen, dat wil ik ook niet perse, ik wil wel graag een warme relatie en dit is zo'n voorbeeld van een voorval waar ik dan van baal. Wil het ook niet opblazen. Ik hoop dat ik hem duidelijk kan maken wat ik bedoel, gevoelsmatig. Dat zal een zware dobber worden.Denk je niet het het slimmer is om je twijfels met HEM te bespreken ipv met ons?
Ik kan me niet zo goed inleven in een latrelatie eigenlijk. ik weet bijvoorbeeld niet of je het zo noemt omdat jullie relatie nog groeiende is, of omdat je er bewust voor hebt gekozen om (altijd) apart van elkaar te blijven wonen.

Zoals gezegd, ik snap dat vanuit mezelf niet goed.

Ik vind de reactie erg raar. Het klinkt bijna of jullie relatie er alleen maar is voor de sex ofzo. Gepland, lekker handig, op vaste dagen. Sorry, wil je niet beledigen, en ik zie het misschien helemaal verkeerd, maar zo komt het op me over.
quote:jasmijnbloeit schreef op 10 juni 2011 @ 13:23:

... ik wil wel graag een warme relatie en dit is zo'n voorbeeld van een voorval waar ik dan van baal. Wil het ook niet opblazen. Ik hoop dat ik hem duidelijk kan maken wat ik bedoel, gevoelsmatig. Dat zal een zware dobber worden.Waarschijnlijk hebben jullie allebei een ander idee over wat een warme relatie zou zijn. Het lijkt me dat je daar met hem over moet praten en dan je conclusies trekken wat je wilt, en wat niet.
10 km is in een half uur te fietsen! Voor jullie allebei trouwens.quote:jasmijnbloeit schreef op 10 juni 2011 @ 12:36:

10 km de andere kant op is geen probleem, maar naast mn huis..pff, dat viel helemaal verkeerd bij mij.Dat zit in jou. Waarom valt dat zo verkeerd bij je?quote:Hij wil me doordeweek gewoon niet zienWaar baseer je dat op?quote:hij overbrugt de afstand van 10 km ook praktich nooit.En jij wel? waarom is dat?quote:En dat is mijn probleem denk ik.Wat si je probleem?quote:Ok, dat zijn inderdaad maar 3 avonden

Ehm... wat doen jullie eigenlijk in de tijd dat je elkaar wel ziet? Donderdag t/m zondag? Ik bedoel, als je dan ALLES samen doet, kan ik me best voorstellen dat hij de andere 3 dagen ruimte voor zichzel nodig heeft.

Hoe doen jullie dat?

quote:ik stel me aan dus.En op basis waarvan deze conclusie?quote:Maar zo voelt het niet.Wat verwacht jij eigenlijk allemaal van hem? En wat verwacht hij eiogenlijk van jou?quote:Waarschijnlijk is ons contact die avonden ook niet optimaal dan.

Waar baseer je dit dan weer op?

Sorry TO, ik begrijp er maar bar weinig van. Je berichten zitten vol aannames en half uitgesproken ideeen. Als je net zo vaag naar je vriend bent als in dit topic, wordt het nog een zware dobber voor jullie.
quote:Vlammetje1203 schreef op 10 juni 2011 @ 13:30:

Sorry TO, ik begrijp er maar bar weinig van. Je berichten zitten vol aannames en half uitgesproken ideeen. Als je net zo vaag naar je vriend bent als in dit topic, wordt het nog een zware dobber voor jullie.En tegenstrijdigheden.
Ik heb het idee dat je jezelf tekort doet binnen deze relatie, omdat je instinctief aanvoelt dat jij er meer van verwacht dan hij. Hij is tevreden zo en voor hem werkt deze LAT-relatie prima, maar jij voelt je onzeker worden over zijn gevoelens voor jou en dat voelt niet fijn.

Kijk daarom eerst eens diep bij jezelf naar binnen en vraag je af wat JIJ wilt, dus los van wat hij wil.
we hebben er gisteravond de hele avond over gepraat....tuurlijk bespreek ik het ook met hem, ben een open boek wat dat betreft en heel rechtstreeks. Hij vond het allemaal overdreven.

We latten omdat ik kinderen thuis heb en voor hen alles zo wil laten, beide een koophuis, en gewoon omdat het prima is, ook gezien de kleine afstand. Vaste dagen is omdat we dan weten waar we aan toe zijn, is zo gegroeid en dat is wat mij en mn thuissituatie betreft wel prettig.

Weet ik, praten en conclusies trekken. Klopt wel Dani, ik vind t aan de ene kant zeuren van mij, maar toch ook niet. Is het zo erg om er zo'n punt van te maken, dat is de vraag. En wat staat er tegen over, ja, we zijn wel gek op elkaar, gaan regelamtig weekjes/ weekndjes weg met zn 2en. Hmm.
ik ben kennelijk erg onduidelijk en tegenstrijdig ook nog, tja, beetje inherent aan het probleem toch?
Tja.

kwestie van je afvragen of de weekjes/weekendjes opwegen tegen de rest?

De 'gewone' avonden do tm zo: is dat wel echt leuk, of toch ook altijd een beetje een teleurstelling?

Vermaak je je verder wel op ma tm wo?

Heb je vooral 'last' van de relatie, dat je dingen moet, dat je zit te piekeren, dat je boos bent of verdrietig, onzeker, teleurgesteld?

Of ben je over-all wel gelukkig en 'voldaan'?

Als alleen de weekendjes leuk zijn, dan lijkt mij dat niet genoeg.

Sowieso geldt natuurlijk dat jij niet alleen maar tegemoet hoeft te komen aan zíjn wensen, hij ook aan die van jou. Kom elkaar in het midden tegen. En als dat niet genoeg is, dan pas je helaas toch niet zo goed bij elkaar als je had gehoopt.

Als je allebei niet meer 20 bent, dan lijkt me dat die behoefte van hem aan tijd voor zichzelf niet meer gaat veranderen, dus het hangt dan echt af van de bereidwilligheid om jou daarin tegemoet te komen.
Hij kan het wel onbelangrijk vinden, maar jij voelt het zo en dat telt ook vind ik.

Overigens heb ik zelf ook jarenlang geLAT en zou ik het bijzonder vreemd hebben gevonden als hij niet even was aangewipt, want ook al was hij net zo op zijn eigen ruimte gesteld als jouw vriend toch zou hij het leuk hebben gevonden om langs te komen voor een drankje of om te blijven slapen.
dat probeer ik, Iris, kijken wat ik wil. Dat weet ik dus nog niet. En, idd, dit voorval is een soort van bevestiging van iets wat ik vermoed [hij is vooral met zichzelf bezig en heeft niet veel voor mij over], maar hij bestrijdt dat met klem. Dat maakt het ook zo lastig. Ik hou van je, zegt hij, maar neem me zoals ik ben.
quote:jasmijnbloeit schreef op 10 juni 2011 @ 13:55:

dat probeer ik, Iris, kijken wat ik wil. Dat weet ik dus nog niet. En, idd, dit voorval is een soort van bevestiging van iets wat ik vermoed [hij is vooral met zichzelf bezig en heeft niet veel voor mij over], maar hij bestrijdt dat met klem. Dat maakt het ook zo lastig. Ik hou van je, zegt hij, maar neem me zoals ik ben.

Daar heeft hij wel een punt natuurlijk!

De andere optie is als vrijgezel verder gaan
Ja, je moet hem natuurlijk niet willen veranderen, dat gaat niet werken namelijk.
en omdat ik weet dat veranderen niet werkt, moet ik kiezen en dat vind ik moeilijk. Enne....hij ziet dan wel wat het wordt...............take or leave it....ook lekker makkelijk.
Wonderlijke relatie hebben jullie..

"hij ziet dan wel wat het wordt"
ik vermaak me altijd prima de andere avonden, de weekenden zijn meestal heel gezellig en druk met van alles. Over het algemeen ben ik meer meer wel-gelukkig dan niet met de realatie. Gevalletje te hoge verwachtingen misschien. En dat terwijl ik eigenlijk alleen maar wilde weten of het nou zo raar was dat ie niet langs kwam en ik het niet wist, eh, nou dat vind ik trouwens nog steeds, maar wordt het wel minder belangrijk/ een punt, alleen nog maar vreemd en -niet zo leuk-.
hij verandert niet, dus wacht af of ik er mee kan leven
misschien houdt hij zelf niet van onaangekondigde bezoekjes en doet hij dat daarom ook niet bij jou.

je hebt natuurlijk ook niet voor niks een lat relatie.
wij slapen nooit.
hij ziet wel wat het wordt

dus jij "moet" je aan hem aanpassen terwijl hij is zoals hij is...

Een relatie is geven en nemen toch.

Hij een beetje aanpassen en jij een beetje aanpassen...
Dat zeg ik Blom....wonderlijke relatie hebben die twee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven