Niet blij met kado van man en kinderen

10-05-2020 11:49 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg🤣)

Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).

Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.

Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.

Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.

En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Ik heb een keer een armband voor mijn verjaardag gehad toen mijn man en ik nog verkering hadden. Hij wist toen nog niet dat ik geen geel goud draag en dat echt lelijk vind. Ik heb dat toen eerlijk gezegd en ben hem om gaan ruilen voor wit goud. Sindsdien ga ik altijd mee als ik iets van sieraden voor mijn verjaardag wil. Omruilen gaat bij jou niet To vanwege de gravering. Ik zou dan mijn mond houden en hem heel af en toe dragen.
Nou, dat draag je dan als enkelband. Namen erop vind ik wel handig, als je dan ergens gevonden wordt kunnen ze je terugbrengen.
Vutje schreef:
10-05-2020 11:53
Tja... ik had me mijn Moederdag ook anders voorgesteld. Wel een knutsel gehad, omdat het KDV daar een pakketje voor heeft gebracht. Heel leuk trouwens.
Maar verder niks. Zoon is 1,5 dus die snapt het natuurlijk nog niet.

Heb alleen met zoon ontbeten omdat man in bed bleef slapen. .
Toen was ik er wel klaar mee, vind het echt rot nu en heb er geen zin meer in vandaag. Een beetje waardering was leuk geweest

Nu lig ik in bad en iedereen zoekt het verder maar uit.

Waardering halen uit een kado? :rofl:
essychan schreef:
10-05-2020 12:01
Het klinkt misschien lulliger dan ik bedoel. Gelukkig weet mijn omgeving dat ik met alles heel kieskeurig ben. Ik hoef van niemand ook een cadeau, want ik vind iets als snel een prul.
Ik zou een ketting dat ik afschuwelijk vind ook echt niet dragen. Je kan maar duidelijk zijn om in de toekomst niet meer van die ongewenste cadeaus te krijgen, dat is ook gewoon zonde van het geld.
Een kado is een kado. Je kunt er inderdaad beter voor kiezen om geen kado’s aan te nemen dan als een ondankbare bij andere te lopen eisen dat ze eerst met jou overleggen alvorens ze een kado voor je kopen met HUN geld.
Ik zou het geen eens in mn hoofd halen om een kado te bekritiseren wat ik van een geliefde krijg.
Maar goed, dit heb ik meegekregen in mijn opvoeding. Een stukje fatsoen.
anoniem_384751 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 12:06
4.49% gewijzigd
Hier ook geen cadeau voor moeder dag, maar ik vind moeder dag ook wel een beetje onzin. Mijn kinderen hebben er niet voor gekozen om geboren te worden en nu moeten ze mij daar ook nog voor bedanken?? Wel ontbijt op bed en er wordt een taart gemaakt, dus mij hoor je niet klagen.
TO, ik zou de ketting aan een haakje hangen of iets dergelijks en tegen de kinderen zeggen dat je de ketting zo veel beter kan zien dan als de ketting om jouw nek hangt....
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
hallohoihey567 schreef:
10-05-2020 11:54
Ja dit, of hang hem op in een lijstje aan de muur.
Dit dus, op een of andere manier er een muursieraad van maken.
Ik heb mijn oudste (21) zojuist verteld dat het moederdag is.

Ik zou trouwens ook niet blij zijn als mijn partner mij iets zou geven wat ik lelijk vind, want ik verwacht dat hij/zij mij inmiddels goed kent.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mijn moeder heeft ooit eens gezegd dat ze echt niets hoefde. Als puber was dat ideaal, geen gedoe. Alleen mijn moeder hoopte dat ik uit mijzelf zo attent was om toch wat te kopen. Niet dus. Zal haar teleurgestelde gezicht niet snel vergeten 🙄.

Ik ben wel verwend met een lieve verrassing van mijn kinderen. Ik vind het zo leuk dat ze zelf zijn gaan shoppen.

Wat de ketting betreft...ik zou hem denk ik met trots dragen. Niet elke dag, maar met een neutrale bloes of trui kom je ver.
Wij doen ook niet aan moederdag..... commerciële onzin.... Vergeet nooit dat mijn moeder een elektrisch mes kreeg. had mijn vader gekocht. Sinds die tijd is moederdag afgeschaft.

Vind het leuker spontaan verwent te worden. Wat regelmatig gebeurd.
Draak2016 schreef:
10-05-2020 11:55
Het ligt misschien ook een beetje aan de leeftijd van je kinderen: hebben ze meebetaald of is het iets wat je man zelf heeft geregeld? Ik heb de ketting voor mijn verjaardag omgeruild en die van toen 6 heeft het niet eens doorgehad. Wat Vlavi zegt, dan zou ik hem om laten smelten voor iets wat wel bij je past met ook de namen van de kinderen erin.

8-. Nou dat zou ik echt heel ondankbaar vinden.

Dit lijkt me ook echt iets waar je over x jaar spijt van krijgt omdat je je eigen zin voorop stelt aan die van mensen die uit liefde iets voor je hebben uitgekozen.

TO ik zou hem af en toe dragen en tegen je man zeggen dat het niet helemaal je smaak is zodat hij dat weet voor de volgende keer.
Maar je kan het toch gewoon zeggen, super lief maar dat het niet helemaal je smaak is? Waarom zou je niet eerlijk kunnne zijn en er ook blij mee zijn dat ze er aan hebben gedacht, die dingen kunnen toch naast elkaar bestaan?Je zou denken dat je man dat van te voren ook wel kon raden, als je nooit of kleine subtiele sierraden draagt.

Ooit ook niks gezegd toen ik een kado kreeg van een vriendin, resulteerde steeds dat ik dingen kreeg die ik niks vond, had t beter tegen haar kunnen zeggen, sommige mensen vinden t lastig smaak van n ander in te schatten en laten eigen smaak te veel mee wegen, geen idee hoe dat werkt.
Star3 schreef:
10-05-2020 12:05
Waardering halen uit een kado? :rofl:
Die man bleef op 1 oor liggen. Ik zou geloof ik ook niet heel happy zijn dat hij zelfs op Moederdag lekker lui blijft liggen. Maar dat heeft misschien te maken met onze eigen historie hierin.
Solomio schreef:
10-05-2020 12:09

Ik zou trouwens ook niet blij zijn als mijn partner mij iets zou geven wat ik lelijk vind, want ik verwacht dat hij/zij mij inmiddels goed kent.
Dit was ook mijn gedachte ja. Mijn man kent mijn smaak en bij twijfel doet hij het niet.
[quote=Solomio post_id=31359034 time=1589105360 user_id=12088]
Ik heb mijn oudste (21) zojuist verteld dat het moederdag is.

[
/quote]

Ja dat dus, vind ik miss eigenlijk t raarste van alles... dan iets krijgen wat je niet je smaak is
Ik zou heel erg mijn best doen om er van te leren houden.
Oef, dit is wel wat erger dan een afhaal-moederdag-brunch met veelal non-vegetarische gerechtjes. En no way dat ik die, als de vegetariër die ik ben, uit dankbaarheid heb gegeten.
Probeer of het went, went het niet dan draag je hem niet, klaar.
Vutje schreef:
10-05-2020 11:53
Tja... ik had me mijn Moederdag ook anders voorgesteld. Wel een knutsel gehad, omdat het KDV daar een pakketje voor heeft gebracht. Heel leuk trouwens.
Maar verder niks. Zoon is 1,5 dus die snapt het natuurlijk nog niet.

Heb alleen met zoon ontbeten omdat man in bed bleef slapen. .
Toen was ik er wel klaar mee, vind het echt rot nu en heb er geen zin meer in vandaag. Een beetje waardering was leuk geweest

Nu lig ik in bad en iedereen zoekt het verder maar uit.
Ik had het van mijn kinderdagverblijf voor mijn kinderen ook anders voorgesteld: die doen he-le-maal niks. Het grote niets....
Dus... jij ligt in bad met het knutselwerk. Wie heeft het hier nou mooi voor elkaar?
Ik ben nu trouwens wel heel benieuwd naar de ketting.
FlowerBomb19 schreef:
10-05-2020 12:06
Een kado is een kado. Je kunt er inderdaad beter voor kiezen om geen kado’s aan te nemen dan als een ondankbare bij andere te lopen eisen dat ze eerst met jou overleggen alvorens ze een kado voor je kopen met HUN geld.
Ik zou het geen eens in mn hoofd halen om een kado te bekritiseren wat ik van een geliefde krijg.
Maar goed, dit heb ik meegekregen in mijn opvoeding. Een stukje fatsoen.
Dit zie je verkeerd. Ik eis ook geen cadeaus, juist niet omdat de kans groot is dat ik het niet hoef. Maar als gever zou je toch willen dat iemand blij is met waar je je geld aan uitgeeft? Dat heeft niks met fatsoen te maken.
Gebruiken als sleutelhanger (evt verkorten) zodat je hem beter kan zien en altijd bij je hebt?
JobEva schreef:
10-05-2020 12:10
Wij doen ook niet aan moederdag..... commerciële onzin.... Vergeet nooit dat mijn moeder een elektrisch mes kreeg. had mijn vader gekocht. Sinds die tijd is moederdag afgeschaft.

Vind het leuker spontaan verwent te worden. Wat regelmatig gebeurd.
Huh? Het is dat er op school niks geknutseld kon worden, maar Moederdag is in mijn ogen nou net geen commercieel gedoe aanschaffen.
lise1985 schreef:
10-05-2020 12:12
anders ik wel! foto TO?
Mevrouw75 schreef:
10-05-2020 12:11
Die man bleef op 1 oor liggen. Ik zou geloof ik ook niet heel happy zijn dat hij zelfs op Moederdag lekker lui blijft liggen. Maar dat heeft misschien te maken met onze eigen historie hierin.

Het ging mij om wel knutsel gehad en verder niks en vervolgens die zin over waardering.
lise1985 schreef:
10-05-2020 12:12
En anders ik wel
Geef eens een glimp van die hondenketting
Ik denk dat je het probleem groter maakt dan het is. Moet jij van je man en kinderen die ketting elke dag dragen of voel jij je verplicht dit te doen en maakt het hun niks uit?

Zeg gewoon tegen je man dat je het heel lief vindt, maar het niet zo jouw smaak is. Draag de ketting heel af en toe voor je kinderen en zeg er dan gelijk bij dat je de ketting zo speciaal vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven