Niet te beschrijven
maandag 14 januari 2019 om 18:47
Nee sorry ben een meisje, zus en zus. Lees even de reacties over waarom we dat tijdelijk doenSjaantje37 schreef: ↑14-01-2019 18:41Ik ben afgehaakt bij het tweepersoonsbed waar broer en zus samen in slapen...
maandag 14 januari 2019 om 18:49
Ja ze heeft al van alles gekocht voor haar toekomstige nieuwe huis/appartement. Waar ze al tijden voor spaart.
Ik vroeg me alleen maar af of het normaal was dat wij een soort van haar vriend geadopteerd hebben. En Ho maar mensen ik bedoel het niet letterlijk.

maandag 14 januari 2019 om 18:49
Wat vriendelijk dat ze het huis uit moet. Hebben jullie al sneeuw?devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 18:41Rond deze tijd komen er veel huisjes vrij dus waarschijnlijk zijn ze zo het huis uit. Ik ben niet zo’n iemand die nu alles gaat overhaasten en heel egoïstisch een kamer voor mezelf nodig heb.

maandag 14 januari 2019 om 18:53
3 jaar geleden, toen ze 16 was, was er al bepaald dat ze max 2 jaar mocht blijven.
De strijkplank al op de gang gezet?
maandag 14 januari 2019 om 18:53
Dan zou ik voor de zekerheid toch even bij je zus nagaan wanneer ze denkt te gaan verhuizen. Misschien vindt ze het wel makkelijk zo en spaart ze liever nog 2 jaar door.devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 18:49Ja ze heeft al van alles gekocht voor haar toekomstige nieuwe huis/appartement. Waar ze al tijden voor spaart.
Ik vroeg me alleen maar af of het normaal was dat wij een soort van haar vriend geadopteerd hebben. En Ho maar mensen ik bedoel het niet letterlijk.
En je andere vraag: nee ik vind het niet normaal om een vriend zo in huis te nemen, terwijl hij zelf ook een ouderlijk huis heeft. Ik vind het ook niet normaal hoe hij zich gedraagt, met zijn spullen laten slingeren. Vindt het ook niet normaal dat je ouders dit wel accepteren en nog achter ieders' kont opruimen ook, naast hun 6 daagse werkweek. Maar goed, wat maakt het voor jouw thuissituatie uit wat een ander er van vindt? Dit zul je toch met je ouders en zus moeten bespreken.

maandag 14 januari 2019 om 18:55
devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 18:41Rond deze tijd komen er veel huisjes vrij dus waarschijnlijk zijn ze zo het huis uit. Ik ben niet zo’n iemand die nu alles gaat overhaasten en heel egoïstisch een kamer voor mezelf nodig heb.
Alles overhaasten? Egoïstisch?
Jij slaapt in je eigen huis als een 'logée-voor-één-nacht' op de bank. Je bent niet egoïstisch als je een plekje voor jezelf opeist.
maandag 14 januari 2019 om 18:55
Ze had zelf alles al geregeld. Voor haar opleiding moet ze 3 uur heen en 3 uur terug. Niet te doen. Maar waarschijnlijk vind jij dat geen goede reden en is het indirect mijn schuld thanks mate
maandag 14 januari 2019 om 18:57
Na een 5 pagina’s lange discussie eindeijk een antwoord. Dankuwelfairy1 schreef: ↑14-01-2019 18:53Dan zou ik voor de zekerheid toch even bij je zus nagaan wanneer ze denkt te gaan verhuizen. Misschien vindt ze het wel makkelijk zo en spaart ze liever nog 2 jaar door.
En je andere vraag: nee ik vind het niet normaal om een vriend zo in huis te nemen, terwijl hij zelf ook een ouderlijk huis heeft. Ik vind het ook niet normaal hoe hij zich gedraagt, met zijn spullen laten slingeren. Vindt het ook niet normaal dat je ouders dit wel accepteren en nog achter ieders' kont opruimen ook, naast hun 6 daagse werkweek. Maar goed, wat maakt het voor jouw thuissituatie uit wat een ander er van vindt? Dit zul je toch met je ouders en zus moeten bespreken.

maandag 14 januari 2019 om 18:58
devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 18:41Rond deze tijd komen er veel huisjes vrij dus waarschijnlijk zijn ze zo het huis uit. Ik ben niet zo’n iemand die nu alles gaat overhaasten en heel egoïstisch een kamer voor mezelf nodig heb.
Waar? In de Efteling?

maandag 14 januari 2019 om 19:00
Je verzint best veel.devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 18:55Ze had zelf alles al geregeld. Voor haar opleiding moet ze 3 uur heen en 3 uur terug. Niet te doen. Maar waarschijnlijk vind jij dat geen goede reden en is het indirect mijn schuld thanks mate

maandag 14 januari 2019 om 19:00
Kom op, laat je niet zo opfokken door een paar nare reacties. Er staan genoeg goede reacties tussen. Je bent 17 en boos, en puber en kunt het nog niet zo zien als de meesten van degenen die hier schrijven.
Meeste dames die hier schrijven zijn zelf al lang en breed volwassen en hebben vaak al kinderen van jouw generatie. Echt meisje, zoek hulp. Hoe jij op de bank moet slapen is niet normaal.
Er was besloten dat je zus uit huis zou gaan op haar achttiende, maar nu dat niet gebeurt moet jij je bed opofferen?
Praat anders eens met een vertrouwenspersoon op school. Dit gaat je niet alleen lukken, maar je hebt wel recht op een fatsoenlijk bed.
Meeste dames die hier schrijven zijn zelf al lang en breed volwassen en hebben vaak al kinderen van jouw generatie. Echt meisje, zoek hulp. Hoe jij op de bank moet slapen is niet normaal.
Er was besloten dat je zus uit huis zou gaan op haar achttiende, maar nu dat niet gebeurt moet jij je bed opofferen?
Praat anders eens met een vertrouwenspersoon op school. Dit gaat je niet alleen lukken, maar je hebt wel recht op een fatsoenlijk bed.

maandag 14 januari 2019 om 19:02
devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 18:59Bedankt voor je antwoord, maar het probleem is al opgelost. Prettige dag verder!
Arme strijkplank.
maandag 14 januari 2019 om 19:02
Bedankt voor je antwoord, maar het probleem is al opgelost. Prettige dag verder!Andersom schreef: ↑14-01-2019 19:00Kom op, laat je niet zo opfokken door een nare reacties. Er staan genoeg goede reacties tussen. Je bent 17 en boos, en puber en kunt het nog niet zo zitten als de meesten van degenen die hier schrijven.

maandag 14 januari 2019 om 19:04
Is dat tweepersoonsbed en lits-jumeaux? Kunnen de bedden los van elkaar?
Sleep jouw deel naar de strijkkamer, kunnen zus en vriend samen de andere helft delen. Moet jij eens zien hoe snel hij thuis bij zijn ouders kan gaan slapen.
Sleep jouw deel naar de strijkkamer, kunnen zus en vriend samen de andere helft delen. Moet jij eens zien hoe snel hij thuis bij zijn ouders kan gaan slapen.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 19:19
0.43% gewijzigd
maandag 14 januari 2019 om 19:04
Nou, poe poe, wat egoïstisch, om in een eigen kamer te willen slapen.devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 18:41Rond deze tijd komen er veel huisjes vrij dus waarschijnlijk zijn ze zo het huis uit. Ik ben niet zo’n iemand die nu alles gaat overhaasten en heel egoïstisch een kamer voor mezelf nodig heb.
Je bent in elk geval wel zo iemand die ontzettend irritant overkomt in topics.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 14 januari 2019 om 19:06
Ik vind dat er wel heel heftig op TO gereageerd wordt. Het is nog maar een kind he? Bovendien nog eens een behoorlijk verwaarloosd kind ook. Ouders hebben het te druk met werk, elk 6 dagen per week.
Natuurlijk moeten ouders zorgen dat er plek is voor hun 17-jarige dochter. Het is toch van de zotte dat ze hun niet met dit probleem op wil zadelen omdat ze het te druk hebben. Bij normale ouders zou het niet eens nodig zijn dat ze dit aan moest kaarten, die hadden zelf al lang een oplossing verzonnen.
TO spaar je ouders niet, zij zijn de ouders, zij zijn verantwoordelijk, leg het probleem bij hun en vraag om een oplossing. En dan bedoel ik niet dat vriendje er te vaak is, maar dat er plek voor jou moet komen. Als zij verzinnen dat de oplossing is dat vriendje weer thuis gaat wonen is dat ook een oplossing en dan kunnen zij hem dat vertellen. Vinden ze dat niet de juiste oplossing, dan zullen zij moeten zorgen dat er een plek voor jou komt. Ik vind dit echt diep- en dieptriest.
Verder zou ik het als moeder niet tolereren dat vriendje er altijd is en ik als moeder zijn slaaf ben en zijn rotzooi achter hem op mag ruimen en nog boos op me wordt ook als ik er wat van zeg. Maar goed dat is hun zaak, ik had hem gelijk de deur gewezen.
Ik ken toevallig een vergelijkbaar geval van dichtbij. Alleen heeft jongste gelukkig nog wel een eigen kamer. Vriendje is daar ook een soort van bij in getrokken en nooit meer weg gegaan. Moeder begint het nu zat te worden. Zij betalen ook alles, ook als hij mee gaat op vakantie. Op zich kunnen ze het wel betalen, maar het is de verwachting die begint te steken, dat er nooit een dankjewel af kan, dat hij het maar normaal vindt. Vriendje (24) steekt ook geen poot uit, laat alles achter zich slingeren etc etc. Ook een dochter die psychisch niet stabiel is, misschien houden ze daarom hun mond. Moeder is een kennis van mij en toevallig kwam het ter sprake en stortte ze haar hart uit. Ik heb haar aangeraden, dat ze toch moet zeggen dat hij minder aanwezig mag zijn. Je bent moeder van je kinderen he, niet van andermans kinderen.
Natuurlijk moeten ouders zorgen dat er plek is voor hun 17-jarige dochter. Het is toch van de zotte dat ze hun niet met dit probleem op wil zadelen omdat ze het te druk hebben. Bij normale ouders zou het niet eens nodig zijn dat ze dit aan moest kaarten, die hadden zelf al lang een oplossing verzonnen.
TO spaar je ouders niet, zij zijn de ouders, zij zijn verantwoordelijk, leg het probleem bij hun en vraag om een oplossing. En dan bedoel ik niet dat vriendje er te vaak is, maar dat er plek voor jou moet komen. Als zij verzinnen dat de oplossing is dat vriendje weer thuis gaat wonen is dat ook een oplossing en dan kunnen zij hem dat vertellen. Vinden ze dat niet de juiste oplossing, dan zullen zij moeten zorgen dat er een plek voor jou komt. Ik vind dit echt diep- en dieptriest.
Verder zou ik het als moeder niet tolereren dat vriendje er altijd is en ik als moeder zijn slaaf ben en zijn rotzooi achter hem op mag ruimen en nog boos op me wordt ook als ik er wat van zeg. Maar goed dat is hun zaak, ik had hem gelijk de deur gewezen.
Ik ken toevallig een vergelijkbaar geval van dichtbij. Alleen heeft jongste gelukkig nog wel een eigen kamer. Vriendje is daar ook een soort van bij in getrokken en nooit meer weg gegaan. Moeder begint het nu zat te worden. Zij betalen ook alles, ook als hij mee gaat op vakantie. Op zich kunnen ze het wel betalen, maar het is de verwachting die begint te steken, dat er nooit een dankjewel af kan, dat hij het maar normaal vindt. Vriendje (24) steekt ook geen poot uit, laat alles achter zich slingeren etc etc. Ook een dochter die psychisch niet stabiel is, misschien houden ze daarom hun mond. Moeder is een kennis van mij en toevallig kwam het ter sprake en stortte ze haar hart uit. Ik heb haar aangeraden, dat ze toch moet zeggen dat hij minder aanwezig mag zijn. Je bent moeder van je kinderen he, niet van andermans kinderen.
lattemachiato wijzigde dit bericht op 14-01-2019 19:08
0.14% gewijzigd
maandag 14 januari 2019 om 19:07

maandag 14 januari 2019 om 19:09
Dat noem je een antwoord? Hier wordt je alleen maar precies naar de mond gepraat. Confirmation bias noemen ze dat ook wel.devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 18:57Na een 5 pagina’s lange discussie eindeijk een antwoord. Dankuwelhier kan ik wat mee
maandag 14 januari 2019 om 19:12
Wil toch nog even reageren en bedankt zeggen... vind het heel jammer dat er zo op gereageerd wordt.lattemachiato schreef: ↑14-01-2019 19:06Ik vind dat er wel heel heftig op TO gereageerd wordt. Het is nog maar een kind he? Bovendien nog eens een behoorlijk verwaarloosd kind ook. Ouders hebben het te druk met werk, elk 6 dagen per week.
Dit verhaal is ook hoe het bij ons gaat en denk dat ik mijn ouders toch ga vragen of ze er nog eens wat van kunnen zeggen.
Heel erg bedankt

maandag 14 januari 2019 om 19:12