Niet te beschrijven

maandag 14 januari 2019 om 16:04
devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 15:58Dat is zeker waar. Maar als ik boos word is het natuurlijk mijn schuld he
Je hebt boos en boos. Ga een redelijk gesprek aan waarin je je ongenoegen uit. En nog eens een nog eens, tot ze je begrijpen. Je hoeft niet hysterisch te gaan schreeuwen en huilen om je punt te maken, maar met je liefste stem en met een glimlach zullen je ouders het niet snappen.
maandag 14 januari 2019 om 16:04
Ik heb dit bericht geplaatst omdat mijn zus en haar vriend net ruzie hebben gehad. Hij werd namelijk boos op mijn moeder omdat ze er wat van zei. Ze probeert het, maar het werkt niet. Mijn familie bestaat uit softiesAndersom schreef: ↑14-01-2019 16:00Dat snap ik, vind ik ook heel sneu voor je. Het was alleen, tot die vriend kwam, jullie gezamenlijke slaapkamer. Je zus heeft net zo veel rechten als jij op die kamer. Zolang je ouders die vriend niet buiten zetten, zal het lastig worden je plekje terug te eisen.
Dan zou ik (persoonlijk) dus liever van het strijkkamertje mijn eigen kamer maken, die dan echt van mij is dan nog heel lang soebatten over die andere kamer.

maandag 14 januari 2019 om 16:05
Ruimhartig zal je bedoelen. Wat moet er dan precies fout lopen?TimmyTilburg schreef: ↑14-01-2019 16:03Ik moet je gelijk geven, dit is niet normaal, althans niet in balans.
Want je zus zou ook regelmatig eens bij schoonouders op visite moeten gaan. Zo leert ze nooit de familie van haar vriend goed kennen. Het zou niet verkeerd zijn als je zus een keer met haar schoonouders op vakantie zou gaan.
Daarnaast lijkt nu alles van een kant te komen, heel openhartig van je ouders, maar dit kan ook zomaar fout lopen. Nu lijkt alles inderdaad te moeten wijken voor die vriend. Dit is niet in balans.
maandag 14 januari 2019 om 16:06
Ze zien zelf ook wat er allemaal gebeurt. Ze zijn het ook zeker met me eens. Maar ze werken zoveel dat ze niet echt wat kunnen doen aan dit probleemAndersom schreef: ↑14-01-2019 16:04Je hebt boos en boos. Ga een redelijk gesprek aan waarin je je ongenoegen uit. En nog eens een nog eens, tot ze je begrijpen. Je hoeft niet hysterisch te gaan schreeuwen en huilen om je punt te maken, maar met je liefste stem en met een glimlach zullen je ouders het niet snappen.

maandag 14 januari 2019 om 16:06
Je wilt je bed terug, maar erom vechten helpt niet.
Dus je maakt een probleem van zijn aanwezigheid, hopende dat het argument 'voor m'n moeder is het ook beter' gaat helpen. Dat doet het niet, het verwatert de zaak.
Dus gewoon je bed terug claimen. Zeg 'vanaf nu slaap ik weer in mijn eigen bed want dat heb ik nodig'.
Hoe laat gaan ze op bed? Zorg ervoor dat je voor die tijd al in bed ligt. Laat die ruzie maar komen. Laat je niet wegjagen. Drijf het op de spits.
Gaat ze slaan? Dreig de politie te bellen. Gaat ze schreeuwen? Zeg dat ze je ouders er maar bij haalt.
Ook autisten kunnen sociale omgangsvormen leren tenslotte en anderen hun bed afpakken is not done.
Dus je maakt een probleem van zijn aanwezigheid, hopende dat het argument 'voor m'n moeder is het ook beter' gaat helpen. Dat doet het niet, het verwatert de zaak.
Dus gewoon je bed terug claimen. Zeg 'vanaf nu slaap ik weer in mijn eigen bed want dat heb ik nodig'.
Hoe laat gaan ze op bed? Zorg ervoor dat je voor die tijd al in bed ligt. Laat die ruzie maar komen. Laat je niet wegjagen. Drijf het op de spits.
Gaat ze slaan? Dreig de politie te bellen. Gaat ze schreeuwen? Zeg dat ze je ouders er maar bij haalt.
Ook autisten kunnen sociale omgangsvormen leren tenslotte en anderen hun bed afpakken is not done.
maandag 14 januari 2019 om 16:07
Ik zou het gewoon eens even echt, en dan ook helemaal, aankaarten bij je ouders.
Het feit dat de situatie thuis nu wat anders is dan vroeger, daar kan je helaas niks aan doen. Je kunt het je zus namelijk niet verwijten dat zij een vriend heeft en dat die dus ook bij jullie gezin 'hoort' vanaf nu (soort van).
Het feit dat je ouders voor die vriend ook willen zorgen, tja, dat is hun keuze. Het zou erger zijn als die vriend ervan uit gaat dat je ouders zulke dingen voor hem willen doen en zij dat helemaal niet willen, maar anders zouden zij daar zelf wel wat van zeggen. Dat is niet aan jou om je druk over te maken.
Waar je wel wat aan kunt doen, zoals meerdere keren al aangegeven; richt een andere kamer in als jouw kamer en maak daar ook echt jouw kamer van. (Of ga met die vraag naar je ouders. Een extra bed hoeft niet veel te kosten.)
Dan heb je niet het gevoel dat je maar ergens wordt gedumpt en dat je daar 'logeert'. En een eigen kamer zal voor de verandering ook wel leuk zijn. Samen met je zus in een kamer slapen kan heel gezellig en vertrouwd zijn, maar ik kan me voorstellen dat ook jij soms je privacy wilt. Dit zou dus een uitgelezen kans daarvoor zijn!
Het feit dat de situatie thuis nu wat anders is dan vroeger, daar kan je helaas niks aan doen. Je kunt het je zus namelijk niet verwijten dat zij een vriend heeft en dat die dus ook bij jullie gezin 'hoort' vanaf nu (soort van).
Het feit dat je ouders voor die vriend ook willen zorgen, tja, dat is hun keuze. Het zou erger zijn als die vriend ervan uit gaat dat je ouders zulke dingen voor hem willen doen en zij dat helemaal niet willen, maar anders zouden zij daar zelf wel wat van zeggen. Dat is niet aan jou om je druk over te maken.
Waar je wel wat aan kunt doen, zoals meerdere keren al aangegeven; richt een andere kamer in als jouw kamer en maak daar ook echt jouw kamer van. (Of ga met die vraag naar je ouders. Een extra bed hoeft niet veel te kosten.)
Dan heb je niet het gevoel dat je maar ergens wordt gedumpt en dat je daar 'logeert'. En een eigen kamer zal voor de verandering ook wel leuk zijn. Samen met je zus in een kamer slapen kan heel gezellig en vertrouwd zijn, maar ik kan me voorstellen dat ook jij soms je privacy wilt. Dit zou dus een uitgelezen kans daarvoor zijn!

maandag 14 januari 2019 om 16:09
devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 16:04Ik heb dit bericht geplaatst omdat mijn zus en haar vriend net ruzie hebben gehad. Hij werd namelijk boos op mijn moeder omdat ze er wat van zei. Ze probeert het, maar het werkt niet. Mijn familie bestaat uit softies
De vriend van je zus werd bos op je moeder? Zo zeg, die had ik direct naar huis gebonjourd. Mijn kinderen zijn jouw leeftijd dus ik weet wel zo'n beetje waar ik over praat.
Is die vriend ook autistisch? En hebben je ouders hulp bij de opvoeding van je zus? Haar blijven pleasen is een kortetermijnoplossing. Daar leert je zus niet van hoe het in de rest van de wereld gaat.
maandag 14 januari 2019 om 16:09
Haar schoonouders hebben het niet zo breed. (Ik zeg dit heel voorzichtig want anders krijg ik gezeik) Die gaan nooit op vakantie en nooit uiteten. Ze is daar heel zeldenTimmyTilburg schreef: ↑14-01-2019 16:03Ik moet je gelijk geven, dit is niet normaal, althans niet in balans.
Want je zus zou ook regelmatig eens bij schoonouders op visite moeten gaan. Zo leert ze nooit de familie van haar vriend goed kennen. Het zou niet verkeerd zijn als je zus een keer met haar schoonouders op vakantie zou gaan.
Daarnaast lijkt nu alles van een kant te komen, heel openhartig van je ouders, maar dit kan ook zomaar fout lopen. Nu lijkt alles inderdaad te moeten wijken voor die vriend. Dit is niet in balans.
maandag 14 januari 2019 om 16:11
Ik vind het feit dat ik mijn eigen bed heb niet leuk. Maar ik vind het erger dat hij er altijd is. Heel oneerlijk tegenover mijn ouders. Maar hee! Ik vind het niet erg dat je dat niet zal begrijpen. Het is een gevoel en een gevoel kan je niet uitleggenhoningbijtje schreef: ↑14-01-2019 16:06Je wilt je bed terug, maar erom vechten helpt niet.

maandag 14 januari 2019 om 16:34
Hij worst boos dat je moeder hem restricties probeert op te leggen. Ik durf te wedden dat hij alleen aardig is zolang hij alles krijgt wat hij wil.
En ik snap heel goed dat je een vreemde liever niet altijd in huis hebt. Ik ben ook niet 100% op mijn gemak als er logees zijn al mag ik ze nog zo graag. Visite en vis blijven 3 dagen fris en dat is zo. Maar dat is een 'vaag' gevoel, en harde grenzen stellen heeft al gefaald dus moet je het over een andere boeg gooien.
En ik snap heel goed dat je een vreemde liever niet altijd in huis hebt. Ik ben ook niet 100% op mijn gemak als er logees zijn al mag ik ze nog zo graag. Visite en vis blijven 3 dagen fris en dat is zo. Maar dat is een 'vaag' gevoel, en harde grenzen stellen heeft al gefaald dus moet je het over een andere boeg gooien.

maandag 14 januari 2019 om 16:36
devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 15:40Een vrijstaand huis is geen Vila he! Ik bedoel meer dat ons huis luxer is. En veel van mijn vrienden en kennissen zeggen dat hij een soort van golddigger is.
Nou luxe hoor, 3 slaapkamers en op de bank moeten slapen. Golddigger

maandag 14 januari 2019 om 16:49
devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 15:54Ten eerste, bedankt je bent 1 van de eerste die niet “zeikt” en een oplossing bedenkt!!! Ik had daar al overna gedacht. Maar ik vind het heel oneerlijk dat ik niet gewoon in mijn eigen kamer kan slapen...
Dan flikker je de strijkplank eruit.

maandag 14 januari 2019 om 16:50
Verdedigen.devrouwelijkehulk schreef: ↑14-01-2019 15:57Weet je. Als je alleen maar opmerkingen maakt over hoe dom ik ben? Wil je dan aub gewoon niet meer reageren, want ik heb dit bericht niet geschreven om mezelf overal te beschermen maar om een oplossing te vinden.
maandag 14 januari 2019 om 16:53
Dit inderdaad. Ik zie niet in waarom die ene kamer niet alsnog een slaapkamer kan worden. Wij zijn helemaal niet zo rijk dat we een alleenstaand huis hebben, maar mijn kinderen hebben gewoon elk een slaapkamer, en strijken doe ik wel beneden in de woonkamer. No way dat een van hen uit hun kamer moet omdat ik zo nodig in een apart kamertje moet strijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 14 januari 2019 om 16:55
Is jouw huis vrijwillig alleenstaand? Of had hij/zij liever een relatie?Susan schreef: ↑14-01-2019 16:53Dit inderdaad. Ik zie niet in waarom die ene kamer niet alsnog een slaapkamer kan worden. Wij zijn helemaal niet zo rijk dat we een alleenstaand huis hebben, maar mijn kinderen hebben gewoon elk een slaapkamer, en strijken doe ik wel beneden in de woonkamer. No way dat een van hen uit hun kamer moet omdat ik zo nodig in een apart kamertje moet strijken.

maandag 14 januari 2019 om 17:03
Nee, absoluut niet.
Het is gewoon fout. Oefen je woordenschat.

maandag 14 januari 2019 om 17:08
Wat studeer jij ook alweer?