Niet te geloven - nét getrouwd, zwanger en hij gaat vreemd!

26-06-2009 23:22 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, en nu overkomt het ondenkbare mij dus. Expres langer gewacht met zwanger worden (ben 34) omdat ik graag een stabiele gezinssituatie wilde. Nog geen maand geleden getrouwd en nu kom ik er dus net achter dat mijn kersverse man al een half jaar een relatie/neukertje erbij heeft!



Van de ene op de andere dag ziet mijn toekomst er totaal anders uit. Van een knus gezinnetje naar een alleenstaande moeder...



Volgens mij is hij vannacht bij haar (hij ging stappen met een vriend) en morgen zal ik hem dus hiermee confronteren. Het moeilijkste zal zijn om me aan mijn standpunt van de scheiding te houden, ik weet dat hij met puppy ogen om vergeving zal vragen, danwel ontkennen...



Wish me luck...
Alle reacties Link kopieren
quote:Esfa schreef op 27 juni 2009 @ 20:56:

(aaah, wat een neutraal bericht. Pfft, en dat terwijl ik op basis van dit draadje toch weer ff nadenk over waarom ik ook eigenlijk weer bij partner ben gebleven).Kun je die vraag voor jezelf beantwoorden?
Alle reacties Link kopieren
quote:toffifee schreef op 27 juni 2009 @ 20:57:

[...]





Jawel, maar het is wel een eer als je gevraagd wordt. Tenminste, zo heb ik het ervaren.



Is ook, maar je kan het ook te letterlijk opnemen.

Getuige van wat?

Een bruiloft of liefde?

Door zulke informatie kan ik daar niet over oordelen, hoor.



Al snap ik wel dat het niet prettig voelt.
quote:Een abortus als je 16 weken bent? Dat is vier maanden. Vier maanden waarin zij zich verheugd een kindje te krijgen, want dat deed ze en doet ze. Ze heeft vast al iets gekocht en een beginnend buikje. En dan maakt man een slippertje en dan wordt er abortus geopperd? Tjeeeees, wat wordt er soms toch lichtzinnig over abortus plegen gedaan.Zou me er anders best iets bij voor kunnen stellen. Een schone lei zit er voor haar niet meer in als dat kind er komt, want ze moet dan altijd nog contact houden met die bedrieger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Olivia4 schreef op 26 juni 2009 @ 23:22:





Wish me luck...







Ik zou het zo goed kunnen begrijpen als Olivia bij hem blijft...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 27 juni 2009 @ 21:06:

[...]



Zou me er anders best iets bij voor kunnen stellen. Een schone lei zit er voor haar niet meer in als dat kind er komt, want ze moet dan altijd nog contact houden met die bedrieger.



Plus het fet dat ze hem waarschijnlijk weer als partner neemt "in het belang van het kind", waarna hij over 2 jaar weer buiten de deur neukt (als niet eerder) en ze dan weer een klap krijgt en het hele cylus kan weer beginnen met de hele rompslomp over de bezoekregelingen van kleine Micky en de nieuwe vriendin van papa!



(maar ik kan me ook indenken dat je het wel houdt, ondanks alles)
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 21:08:

Ik zou het zo goed kunnen begrijpen als Olivia bij hem blijft...Waarom? En zou ze daar goed aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beide keuzes goed kunnen begrijpen. En geen van beide zijn makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 21:08:

Ik zou het zo goed kunnen begrijpen als Olivia bij hem blijft...



Ja,in ieder geval dat ze het de kans geeft.



Succes en sterkte met je beslissing Olivia!

Wat je ook beslist...het zal niet makkelijk zijn/worden.
RG, ik weet niet of ze daar goed aan zou aan. Maar als ik voor mezelf spreek: ik zou er goed aan doen. Ik zou het hem vergeven. Op den duur. Ik zou wat we hebben te belangrijk vinden om te laten gaan. Ja, híj heeft dat risico genomen, maar ik hoef dan nog niet diegene te zijn die dat doorzet.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen voor het laatst gekeken hoe het met olivia gaat.

Maar nu heb ik echt geen idee hoe het met haar gaat en of er al iets bekend is over het gesprek omdat er blijkbaar mensen zijn die hun eigen gekift liever lezen (meer als 10 pagina's lang )
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 21:13:

Maar als ik voor mezelf spreek: ik zou er goed aan doen. Ik zou het hem vergeven. Op den duur. Ik zou wat we hebben te belangrijk vinden om te laten gaan .



Misschien dubbelop, maar weet je dat uit ervaring? Of hoop je dat je zo in elkaar steekt. Beide kunnen nogal verschillen namelijk. Dat heb ik een aantal keer mogen ervaren. Leer je een hoop van. Vooral je zelfbeeld bijstellen...
Alle reacties Link kopieren
Granny, volgens mij moet je even op pagina 15 kijken...
Esfa, ik weet dat ik wat dat betreft zo in elkaar steek. Wat niet wil zeggen dat ik hem nooit de deur zou wijzen (hypothetisch dan, want is zijn huis), alleen niet met deze reden.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe weet je dat Fleurtje als je het nooit hebt meegemaakt/
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 21:13:

RG, ik weet niet of ze daar goed aan zou aan. Maar als ik voor mezelf spreek: ik zou er goed aan doen. Ik zou het hem vergeven. Op den duur. Ik zou wat we hebben te belangrijk vinden om te laten gaan. Ja, híj heeft dat risico genomen, maar ik hoef dan nog niet diegene te zijn die dat doorzet.

Maar zou jij een huwelijk kunnen bouwen op een leugen. Op de Grote Dag stond zij daar voor joker zwanger en wel, ze wist niets van de leugens, anderen blijkbaar wel. En als het aan hem lag liegt hij gewoon lekker door. Ik geloof er niet in, dat zoiets eenmalig is, hij zal zijn leven beteren tot hij het niet meer vol kan houden. Hij heeft eerder glashard kunnen liegen, dus waarom niet weer? Ik zou zelf ook graag willen geloven, dat je al het moois moet blijven vasthouden en je niet moet blind staren op 1 fout. Maar tegen iemand liegen, ik zou daar nooit meer overheen kunnen komen, altijd twijfels blijven houden, zoveel onrust daar zou ik mijn gezin niet op willen bouwen.



Maar dat is mijn gevoel.
quote:dametje27 schreef op 27 juni 2009 @ 21:21:

Maar hoe weet je dat Fleurtje als je het nooit hebt meegemaakt/





Vreemdgaan heb ik weleens meegemaakt.

Verder... nou ja, laat maar. Daar gaat het nu niet over.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 21:08:

Ik zou het zo goed kunnen begrijpen als Olivia bij hem blijft...ik ook....
Whatever, I do what I want
Alle reacties Link kopieren
RG, dat is het grote dilemma van vreemdgangers. Ook al hebben ze spijt, was het eenmalig en kiezen ze bewust voor hun eigen partner, de grote vraag is: vertellen of niet.



Beide geven problemen. Vertellen betekent per difinitie een vertrouwensbreuk, niet vertellen betekent dat je zelf vrede moet hebben met je keuze en dat je het risico loopt dat het ooit toch uitkomt.



Volgens mijn partner is de eerste reactie om het nooit te vertellen. Gewoon negeren dan is het net alsof het niet is gebeurd.



Maar goed, misschien moeten we een nieuw draadje openen over deze discussie want Olivia's verhaal is inderdaad wel een beetje aan het verzanden zo. Tenzij Olivia het niet erg vindt dat "we" op deze manier haar verhaal van alle kanten aan het bekijken zijn. Het kan haar namelijk ook helpen om haar eigen positie te bepalen. Maar als Olivia het vervelend vindt, dan verplaats ik mijn reacties me alle liefde naar een ander draadje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook kunnen begrijpen als Olivia het nog een keer probeert met haar man, ik zou dat zeker ook doen. Of het dan alsnog goed komt, uiteindelijk, of er niet iets zou blijven etteren, dat weet je vantevoren niet, maar ik zou het zeker nog een keer proberen.
.
Olivia, had je liever niets geweten?
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 21:08:

Ik zou het zo goed kunnen begrijpen als Olivia bij hem blijft...ik ook. hoe kut ook de situatie nu is.
Alle reacties Link kopieren
@Olivia: Zouden jullie ook getrouwd zijn als je niet zwanger was?



*Vraagt het zich zomaar ff af*
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel esfa,

Had dat toch niet verwacht.

Maar wat je ook beslist weet dat je het doet omdat jij je daar goed bij voelt en niet omdat een man (zogenaamd) spijt heeft en zegt het nooit meer te zullen doen
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 27 juni 2009 @ 21:08:

Ik zou het zo goed kunnen begrijpen als Olivia bij hem blijft...Zeker, maar hij moet wel zijn goede wil tonen. Laat hem maar zien dat ie met haar is gestopt, dat ie voor 200% voor hun gezinnetje gaat. En die zus, die kan oprotten die zou ik nooit meer willen zien. Die is net zo goed schuldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven