Nieuwe date

15-07-2019 13:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerder nooit echt gedate, ik leerde ze kennen via het uitgaan en dan werd het snel (lees 2weken) een relatie of vriend/vriend of hoe je het ook noemt. Ik heb ook nog maar 1 "echte" relatie gehad die langer dan een paar maanden heeft geduurd( lees bijna 10 jaar). Hiervan ben ik nu bijna 2 jaar single. Ik merk alleen dat ik het moeilijk vind om mij weer op de datingmarkt te bevinden.

Nou heb ik laatst voor het eerst een date gehad, in ieder zo voelde het voor mij. Dit was heel leuk en gezellig en de dag erna hebben we elkaar ook weer gezien. In de tussentijd appen we ook regelmatig.

Nou is het alleen zo dat ik van mezelf weet dat ik te snel kan gaan en te sterk over kan komen.
Ik wil het nu gewoon rustig aan doen, elkaar rustig leren kennen en niet gelijk heel veel bij elkaar zijn. Maar het gewoon op een rustig tempo doen.
Nou zit dat niet in de aard van dit beestje...

Zodoende dat ik een bericht plaats op dit forum om hulp te vragen.
Kunnen jullie mij helpen om voor mezelf te blijven redeneren dat ik het rustig aan moet doen, en hoe ik hem kan vragen voor een vervolg afspraak zonder gelijk weer sterk over te komen.
Wat is precies de reden dat je het rustig aan wilt doen en niet sterk over wilt komen?
Waarom probeer je de aard van je beestje te ontkennen?
Omdat dit komt door oude onzekerheden waarvoor ik ook in therapie ben. Ik probeer in het dagelijks leven, op werk, met vrienden en familie, maar ook als ik alleen ben alles wat rustiger aan te doen en niet als in een race door het leven heen te gaan.

aanvulling:
daarnaast hebben we het er ook wel over gehad dat we het gewoon rustig aan gaan doen en gewoon gaan kijken wat het wordt.
anoniem_382491 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 13:48
Reden: aanvulling
21.26% gewijzigd
Te sterk in wat?
te sterk in aandacht vragen, veel en snel willen afspreken dat soort dingen
Sterk? Je bedoeld zeker claimend. Gewoon afwachten wanneer hij met een voorstel komt, komt die niet, vind hij je blijkbaar ook niet zo leuk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik snap dat nooit, dat rustig aan doen. Alsof je van alles wilt maar het toch maar niet doet omdat je nu eenmaal hebt afgesproken het rustig aan doen.
Of dat je er eigenlijk geen zin in hebt maar alleen is ook maar alleen dus "we doen het rustig aan". Je bent in de 20 zeker?

Maar goed, je wilt tips.

Rustig aan: nou, eens in de twee weken afspreken dus en de eerste 5 keer geen seks.
Te sterk: leg jezelf verboden onderwerpen op waar je te sterk in reageert/argumenteert en spreek een "nu ben ik te sterk" codewoord af.

Zoiets?
Madeliefjees schreef:
15-07-2019 13:49
Sterk? Je bedoeld zeker claimend. Gewoon afwachten wanneer hij met een voorstel komt, komt die niet, vind hij je blijkbaar ook niet zo leuk.
dat probeer ik ook, maar hij is ook al met de eerste twee voorstellen gekomen.

De therapie die ik krijg is voor borderline. Ik heb in alles altijd te neiging om te veel en te snel te willen.
Terwijl ik weet dat dit niet hooft, maar gevoel is het niet veel eens met mijn hoofd wat dat betreft...
Thoughts-in-Twilight schreef:
Oh ja, dat is eerder claimend hoor.
Wat is veel aandacht vragen? Doe eens wat voorbeelden?

Veel willen afspreken als je iemand leuk vind is niet per se heel raar. Het ligt er aan of de ander dat ook wil en aan de manier je dat wil bewerkstelligen als de ander daar een andere kijk op heeft.
Rooss4.0 schreef:
15-07-2019 13:51
Ik snap dat nooit, dat rustig aan doen. Alsof je van alles wilt maar het toch maar niet doet omdat je nu eenmaal hebt afgesproken het rustig aan doen.
Of dat je er eigenlijk geen zin in hebt maar alleen is ook maar alleen dus "we doen het rustig aan". Je bent in de 20 zeker?

Maar goed, je wilt tips.

Rustig aan: nou, eens in de twee weken afspreken dus en de eerste 5 keer geen seks.
Te sterk: leg jezelf verboden onderwerpen op waar je te sterk in reageert/argumenteert en spreek een "nu ben ik te sterk" codewoord af.

Zoiets?
Ik ben 29, dus einde 20 inderdaad.
Qua seks gaat al niet meer lukken dat hebben we al gehad de tweede keer dat we elkaar zagen.

Ik vind het lastig om uit te leggen.
Maar ik vind het niet erg als er een beetje vaart in zit, ik wil voornamelijk mezelf beschermen dat ik niet over 2 weken ga denken dat ik al in een relatie zit, terwijl ik hem en mij in combinatie met hem eerst goed wil leren kennen.
je kunt best wel een voorstel doen om opnieuw af te spreken hoor, filmpje doen van de week of iets dergelijks?

wat ik niet zou doen is naaktfoto's sturen en vragen waarom hij niet binnen een minuut reageert

(beide niet, ook niet los van elkaar)
Lorem Ipsum
Mannen willen jagen, veroveren. Jammer dat je op de 2e date al het bed gedeeld hebt. Meestal is de interesse dan snel verdwenen.
ik geef mn bek ook maar een douw
turquasi schreef:
15-07-2019 14:11

wat ik niet zou doen is naaktfoto's sturen en vragen waarom hij niet binnen een minuut reageert

(beide niet, ook niet los van elkaar)
Dit doe ik ook niet, ook al kan ik mezelf over lang geen reactie krijgen wel opvreten. Daar kan ik gelukkig nog wel redelijk goed mee omgaan
Madeliefjees schreef:
15-07-2019 14:15
Mannen willen jagen, veroveren. Jammer dat je op de 2e date al het bed gedeeld hebt. Meestal is de interesse dan snel verdwenen.
Ja dat snap ik idee heb ik ook vaak wel, echter heb ik dat idee bij deze niet. Hij blijft wel reageren op de app.
Gewoon kijken hoe hij dat reageert als ik hem uitnodig om een filmpje te gaan kijken. We hadden het al gehad over een film die we beiden nog wouden zien
Borderliners zijn niet sterk. Integendeel.
15-07-2019 14:20
Ja dat snap ik idee heb ik ook vaak wel, echter heb ik dat idee bij deze niet. Hij blijft wel reageren op de app.
Gewoon kijken hoe hij dat reageert als ik hem uitnodig om een filmpje te gaan kijken. We hadden het al gehad over een film die we beiden nog wouden zien
Joh. Die jagende mannen moet je sowieso mijden. Die horen net als Madeliefje thuis in de jaren 50.
beetjegek schreef:
15-07-2019 14:25
Borderliners zijn niet sterk. Integendeel.
Ik snap dat je dat zegt. Maar zoals ik hem bedoelde in eerdere reacties is het meer dat ik (zoals door anderen ook aangeven) claimend kan over komen.

Daarnaast voel ik mij niet aangesproken door die opmerking, ik voel mij (op dit moment) heel sterk en heb het gevoel dat ik er door heen kan komen. Ik heb alleen af en toe input en hulp nodig van anderen, daarom ook mijn vraag op het forum.
ik ben er zelf 1, en ik ben in een relatie heel sterk en stabiel. Maar in mijn eentje niet helaas. Gelukkig heb ik al 13 jaar een relatie.
Ik denk dat daten in dit stadium mbt therapie eigenlijk helemaal niet een goed idee is.

Maar als je per se met hem wil blijven daten zou ik gewoon die film date voorstellen en dan afwachten. En dan meer dan een uur.

Hij kan ja of nee zeggen. of niks. Dat is ook een nee. En klaar. Meer moet je er niet van maken.

Bij een nee, zeg je prima, tot nooit meer ziens. En verder niets. Geen hersenspinsels op de app sturen. Niets. Blokkeren is nog beter.
Lucifer2018 schreef:
15-07-2019 14:32
Ik denk dat daten in dit stadium mbt therapie eigenlijk helemaal niet een goed idee is.

Maar als je per se met hem wil blijven daten zou ik gewoon die film date voorstellen en dan afwachten. En dan meer dan een uur.

Hij kan ja of nee zeggen. of niks. Dat is ook een nee. En klaar. Meer moet je er niet van maken.

Bij een nee, zeg je prima, tot nooit meer ziens. En verder niets. Geen hersenspinsels op de app sturen. Niets. Blokkeren is nog beter.
Wat je hier zegt is eigenlijk precies was mijn ratio ook zegt. Thanks voor de bevestiging. Hoop dat ik het kan volhouden.
Nu gewoon afwachten en dan weer verder zien..
Madeliefjees schreef:
Ja dat is dus niet per definitie waar. Dat zou je denken, maar juist zelf ook eens wat voorstellen (niet claimerig dus he, maar gewoon een 'he zullen we even kijken of we binnenkort nog eens x kunnen gaan doen?' wordt meestal wel op prijs gesteld.
heb nu gevraagd of hij zin heeft binnenkort die film samen te kijken, dus niks aangegeven voor lange of korte termijn, en open gelaten naar zijn interesee
15-07-2019 14:57
heb nu gevraagd of hij zin heeft binnenkort die film samen te kijken, dus niks aangegeven voor lange of korte termijn, en open gelaten naar zijn interesee
Spannend.

Leg je telefoon anders ergens waar je er niet steeds op gaat kijken?
Kan je dat?
ja gewoon onder een stapel handdoeken en dan ga je even een berg strijk doen of zelf een film kijken, of de deur uit boodschapje halen zoiets
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven