nieuwe liefde

01-07-2019 00:30 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

18 juni heb ik een punt achter mijn relatie gezet. Begin juni is mijn oma overleden en de steun die ik verwachte van mijn vriend, kreeg ik niet. Ik was teleurgesteld en heb dit een aantal keren aangegeven. Het was voor ons op dat moment lastig om elkaar op te zoeken, maar op de dagen dat hij bij mij was, was ik erg druk met het opruimen in het huis van mijn oma. Ik heb tegen hem gezegd toen, dat ik zijn aanwezigheid zeer op prijs stelde maar dat hij beter kon helpen met de ''mannenklusjes'' in plaats van wachten tot ik eens klaar ben. Zijn antwoord hierop was dat hij daar geen zin in had. Een week later was ik in de stad drankjes aan het doen met vriendinnen, toen mijn vriend voor mijn neus stond. Hij was speciaal naar mijn woonplaats gekomen om mij te kunnen zien. Hartstikke lief natuurlijk, maar ik was nog redelijk gepikeerd over het feit dat hij niet wou helpen de week ervoor. Er waren in de periode daarvoor al redelijk veel dingetjes geweest waar ik niet zo goed mee om kon gaan (drugs gebruik, te veel luisteren naar wat zijn vrienden vinden). Ik kon het daarom niet opbrengen om heel normaal tegen hem te doen die avond en zoals je al kunt raden liep dat uit op een heftige ruzie. Hij werd heel agressief en begon tegen mij te schreeuwen en te schelden met woorden die mij veel pijn gedaan hebben. Op dat moment wist ik zeker dat ik niet verder met hem wou.

In de tussentijd was ik weer een beetje in contact gekomen met een jongen die ik al veel vaker gesproken had. Hij steunde mij wel in deze periode en ik kon goed met hem praten. Ik vernam dat ik me erg op mijn gemak begon te voelen bij hem en dat ik mijn vriend minder graag zag dan hem. Ik begon met deze jongen af te spreken en het was telkens heel gezellig. Ik zou direct even duidelijk maken dat ik NIET ben vreemd gegaan.

Toen ik het uit had gemaakt met mijn vriend, werd het contact tussen mij en de andere jongen steeds beter. Zoals ik al zei, ik had al vaker contact gehad met hem maar er kwam nooit iets uit vanaf mijn kant (door twijfels, onzekerheid). Maar nu voelde het anders en vooral heel goed.

Nu zijn we nog maar 2 weken verder en ik heb al een nieuwe relatie. Ik ben ook zeker van mening dat dit heel snel gegaan is, maar ik voel me gelukkiger dan dat ik me ooit met mijn ex-vriend gevoeld heb. Ik heb niet perse een vraag, maar ik wou dit echt heel graag even van me af schrijven en misschien dat jullie kijk hierop toch nog iets voor mij kan betekenen.

Dankjullie xx
Na twee dates met je nieuwe vriendje te hebben gehad, voel je al gelukkig?
Daarom neem ik vrouwen niet meer zo serieus.

Doet mij denken aan mijn ex: we waren 7 jaar samen, nu heeft ze waarschijnlijk sinds 1 maand geleden 1 nieuwe vriendje. Nu zegt ze dat ze: uiteindelijk gevonden heeft wat ze altijd had gewild"🤔🤔🤔
Adilsonfernandes schreef:
01-07-2019 00:43

Doet mij denken aan mijn ex: we waren 7 jaar samen, nu heeft ze waarschijnlijk sinds 1 maand geleden 1 nieuwe vriendje. Nu zegt ze dat ze: uiteindelijk gevonden heeft wat ze altijd had gewild"🤔🤔🤔
Ja, hoe zou dat nou komen.

Ben niet volledig geweest zie ik; Ik ken mijn nieuwe vriend al ongeveer 10 jaar en we hebben vaker afgesproken (al toen ik nog geen relatie met ex-vriend had). De klik is er tussen ons altijd geweest maar ik denk dat ik het zelf nooit toe durfde te geven. Zoals ik al zei door onzekerheden etc.
Gewoon voor gaan en vooral doen wat jou gelukkig maakt. De rest maakt niet uit en moet je ook niets van aantrekken.
Say it like you mean it.
Haha, karma is a bitch! Voor hem, in dit geval. Geniet van je verliefdheid!!

Dan zou ik me in de liefde voortaan maar op mannen storten; een stuk beter voor de vrouwen ik kwestie.
Je hebt helemaal gelijk meid. Geniet maar lekker van je nieuwe liefde.
Aan die ex had je totaal niks dus weg ermee. :bye:
Geniet ervan! En Het is zo gelopen, of je nou een nieuwe vriend binnen een jaar, of week hebt als het goed zit en fijn is maakt dat niets uit.
''Geen woorden maar daden''

Toch wist ik na mijn eerste ontmoeting met mijn man, dat het degene was, waar ik kinderen mee zou krijgen en een serieuze relatie zou krijgen
Je noemt je ex je vriend maar je had het toch uitgemaakt? Hoezo blijf je dan klusjes aan hem opdragen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Aimeex schreef:
01-07-2019 00:49
Ben niet volledig geweest zie ik; Ik ken mijn nieuwe vriend al ongeveer 10 jaar en we hebben vaker afgesproken (al toen ik nog geen relatie met ex-vriend had). De klik is er tussen ons altijd geweest maar ik denk dat ik het zelf nooit toe durfde te geven. Zoals ik al zei door onzekerheden etc.
Iemand die vrouwen in het algemeen niet zo serieus neemt omdat zijn ex vriendin iets heeft gezegd wat hem, heel begrijpelijk, kwetste, zou ik maar niet al te serieus nemen als ik jou was.
Aimeex schreef:
01-07-2019 00:49
In feite was je al aan het daten en was je je waarschijnlijk al bewust dat de relatie niet meer te redden was.

Tjah, het kan altijd beter, maar zo lopen die dingen nou eenmaal. Op dezelfde wijze mijn partner ontmoet (zij maakte het uit en een dag later hadden wij officieel een relatie) en nu een aantal kinderen en vele jaren nog steeds gelukkig samen. Het nadeel is dat iedereen daar onterecht zwaar over oordeelt en dat het een taboe is om het hier openlijk over te hebben.
viva-amber schreef:
01-07-2019 08:00
Je noemt je ex je vriend maar je had het toch uitgemaakt? Hoezo blijf je dan klusjes aan hem opdragen?
Op dat moment was hij nog mijn vriend.

Ik had 5 jaar een relatie toen ik mijn man (onverwachts) ontmoette en binnen 2 tellen (zonder een woord te wisselen) wist dat hij de ware was. Ik heb mijn relatie verbroken (nadat we wel een woord hadden gewisseld) en aangezien ik hem nu mijn man noem is de rest wel duidelijk :-D Soms is het echt zo.

To, als het goed voelt voelt het goed. Er zijn geen regels voor. Als er geen kinderen mee gemoeid zijn al helemaal niet.
Het is heel fijn om te lezen dat er mensen zijn die deze situatie dus helemaal niet raar vinden! In mijn omgeving wordt er niet zo positief op gereageerd helaas.. :(
Sterkte met de moeilijke periode TO, het is nooit makkelijk om een dierbare te verliezen. Maar geniet ook vooral van je nieuwe liefde!
Zoals verwacht loopt alles anders
Mensen vinden over van alles wat. Dat mag. Hebben ze ook wat te doen.
Als jij blij bent is het goed. Jij moet ernaast wakker worden (0;
Aimeex schreef:
01-07-2019 11:11
Het is heel fijn om te lezen dat er mensen zijn die deze situatie dus helemaal niet raar vinden! In mijn omgeving wordt er niet zo positief op gereageerd helaas.. :(
Het is voor henzelf ook bedreigend. En dat is het ook wel een beetje!
Bombus-Sylvarum schreef:
01-07-2019 12:16
Het is voor henzelf ook bedreigend. En dat is het ook wel een beetje!
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp haha, zou je het kunnen uitleggen?
Aimeex schreef:
01-07-2019 13:01
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp haha, zou je het kunnen uitleggen?
Nouja, het is wel een grijs gebied natuurlijk. Ik denk dat de meeste mensen zich comfortabel voelen bij het idee van absolute en onvoorwaardelijke liefde. Als je eraan twijfelt is dat een bedreiging van dat idee. En dat wordt al gauw gezien als een bedreiging van de eigen relatie die iemand heeft.
Bombus-Sylvarum schreef:
01-07-2019 14:30
Nouja, het is wel een grijs gebied natuurlijk. Ik denk dat de meeste mensen zich comfortabel voelen bij het idee van absolute en onvoorwaardelijke liefde. Als je eraan twijfelt is dat een bedreiging van dat idee. En dat wordt al gauw gezien als een bedreiging van de eigen relatie die iemand heeft.
Ik denk, dat je met heel veel mensen gelukkig kunt worden. Geloof niet in de absolute liefde, met maar 1 persoon.
Zou ook wel heel toevallig zijn, dat je die tegenkomt, met al die miljarden mensen op aarde
Maar ik wist wel zeker, dat degene die ik trof, ook degene was waar ik kinderen mee wilde (van mannen daarvoor wist ik zeker, dat ik ze net als vader zag) en ook weet ik vrij zeker, dat ik met deze man op een prettige manier oud(er) kan worden.
Maar juist omdat ik er zo non-romantisch in sta
lilalinda schreef:
01-07-2019 14:40
Ik denk, dat je met heel veel mensen gelukkig kunt worden. Geloof niet in de absolute liefde, met maar 1 persoon.
Zou ook wel heel toevallig zijn, dat je die tegenkomt, met al die miljarden mensen op aarde
Maar ik wist wel zeker, dat degene die ik trof, ook degene was waar ik kinderen mee wilde (van mannen daarvoor wist ik zeker, dat ik ze net als vader zag) en ook weet ik vrij zeker, dat ik met deze man op een prettige manier oud(er) kan worden.
Maar juist omdat ik er zo non-romantisch in sta
Herkenbaar. Maar er is ook zoiets als lust of vluchtige liefde. Als je een "overstap" maakt wil je dat wel uitsluiten lijkt me. Vandaar de nadruk op het grijze gebied.
Snowpink schreef:
01-07-2019 10:30
Ik had 5 jaar een relatie toen ik mijn man (onverwachts) ontmoette en binnen 2 tellen (zonder een woord te wisselen) wist dat hij de ware was. Ik heb mijn relatie verbroken (nadat we wel een woord hadden gewisseld) en aangezien ik hem nu mijn man noem is de rest wel duidelijk :-D Soms is het echt zo.

To, als het goed voelt voelt het goed. Er zijn geen regels voor. Als er geen kinderen mee gemoeid zijn al helemaal niet.
Ik ben blij voor je dat je iemand hebt gevonden die zo goed bij je past en dat jullie zo gelukkig zijn. Ik zou het, als ik in de positie van jouw ex had gezeten, denk ik wel moeilijk hebben gevonden, om voor mijn gevoel zo voor een 'beter' exemplaar te worden ingeruild na 5 jaar. Ik zou het denk ik vooral pittig vinden om niet in de "waarin ben ik als persoon tekort geschoten"-modus te schieten. Maar wellicht liep jullie relatie al een poos niet goed meer, kan ook natuurlijk.
Het is moeilijk om er iets als buitenstaander iets over te zeggen. Ik kan enkel eigenlijk aanmoedigen om je gevoel te volgen, deze kwesties zijn vaak érg specifiek. Zelf heb ben ik ook vrij snel van één relatie in de ander gerold (die ex waarmee ik opbrak vond er zelfs één binnen een week, was een doodlopend iets), wat ik rationeel gezien nooit zou aanraden, maar en relatie is zoveel meer dan objectief en rationeel nadenken. Die relatie was echt enorm goed voor mij (Ik kwam uit een 6½ jaar relatie, die erna duurde 3 jaar. ), het klinkt raar zo snel na een lange relatie asl dat, maar er zijn enorm veel randvoorwaarden die het (voor mij, daar gaat het ook uiteindelijk om) rechtvaardigden.

Ik zou lekker jouw gevoel volgen meid, tegelijkertijd is het niet slecht om na te gaan of het voor jou persoonlijk niet te snel was, maar die vragen stellen hoeft verder niks te betekenen, het gaat er enkel om of het voor jou goed voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven