Nieuwe plek vinden
dinsdag 12 april 2022 om 17:43
Jarenlang was er een fijne vriendschap tussen mij en een buurvrouw. Gezinnen onderling ook gezellig maar vooral wij samen trokken veel op. Toen haar kinderen nog thuis woonden en groter werden waren ze meer weg dan thuis. Spontaan bij elkaar aanwaaien, koffie drinken, even het centrum in of andere leuke dingen doen kwamen regelmatig voor. Heerlijk voor mij soms, heel eventjes de deur uit zonder man en kinderen. Haar kinderen zijn nu gesetteld en ze heeft kleinkinderen, beide kinderen wonen een paar huizen verder. Ze wordt er volledig door opgezogen, oppassen, bij elkaar eten etc. Ik heb het er moeilijk mee merk ik... is het jaloezie? Misschien een klein beetje. Ik sta ineens op een hele andere plek merk ik. Kinderen op nr 1, dat is bij mij niet anders, maar waarom is nu alles anders? Ik vind het zo jammer en pijnlijk. Ik ben een introvert persoon. Bij weinig mensen voel ik me helemaal goed en als dat eenmaal zo is dan deel ik nagenoeg alles. De drempel is hoog nu en als ik er ben dan is 1 van de kinderen er, dus koetjes en kalfjes. Via de app is er ook nauwelijks nog contact. Waren de kinderen heel ergens anders gaan wonen was het anders gelopen. Nu word ik redelijk vaak geconfronteerd met het feit dat zij met z'n allen samen eten in de tuin of met elkaar weggaan. Ik hoop dat het nog goed kan komen of moet ik mezelf op een andere plek zetten?
dinsdag 12 april 2022 om 18:24
dinsdag 12 april 2022 om 18:27
dinsdag 12 april 2022 om 18:32
Dit is waarom ik het belangrijk vind m’n kansen te spreiden met vriendschappen. Leun je teveel op een iemand, dan zit je meteen zonder als er iets in het leven van de ander verandert. Ik zou me er toch op instellen dat dit voorlopig nog wel zo blijft.
Je staat trouwens niet op een andere plek. Je hebt natuurlijk altijd op een andere plek dan haar kinderen gestaan. Maar ze had meer tijd voor je.
Je staat trouwens niet op een andere plek. Je hebt natuurlijk altijd op een andere plek dan haar kinderen gestaan. Maar ze had meer tijd voor je.
dinsdag 12 april 2022 om 18:38
Introvert of niet, je hebt toch hopelijk niet de buurvrouw nodig om de deur uit te komen zonder man of kinderen? Die buurvrouw heb je ook maar toevallig leren kennen omdat ze naast je woont, er zijn vast wel meer mensen bij wie je je op je gemak voelt als je ze leert kennen. Heb je wel werk/een dagbesteding?
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
dinsdag 12 april 2022 om 19:00
Wat moet die buurvrouw daar dan mee?
Gesprek met een therapeut zo beter passen.
dinsdag 12 april 2022 om 19:00
dinsdag 12 april 2022 om 19:01
Maar wat zou je dan zeggen? De buurvrouw heeft het nu gewoon even druk met andere zaken.
dinsdag 12 april 2022 om 19:02
Dat zou ik dus niet doen.
Buurvrouws leven is nu anders, het is niet meer zoals een paar jaar geleden. Kinderen de deur uit, kleinkinderen. Levens, of een deel daarvan, veranderen nou eenmaal. En dan moet ze ook nog eens rekening houden met een buur die daar moeite mee heeft?
Nah....
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 12 april 2022 om 19:03
Jammer dat ik je zo weinig zie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 12 april 2022 om 19:06
Ze moet niks.Grobbekuiken_ schreef: ↑12-04-2022 19:02Dat zou ik dus niet doen.
Buurvrouws leven is nu anders, het is niet meer zoals een paar jaar geleden. Kinderen de deur uit, kleinkinderen. Levens, of een deel daarvan, veranderen nou eenmaal. En dan moet ze ook nog eens rekening houden met een buur die daar moeite mee heeft?
Nah....
Maar als ze ooit dikke vriendinnen waren is het wel jammer . Er komt namelijk ook weer een tijd dat de (klein)kinderen minder tijd opslokken. Als je dan geen vriendinnen meer over hebt , is dat best zonde. Bovendien : een goede buur,….
dinsdag 12 april 2022 om 19:08
Er zijn meer vriendinnen gelukkig en ook mijn kinderen worden ouder dus ik heb haar niet nodig in die zin (zoals hierboven genoemd). Claimerig ben je al je het uit... en als ik zelf iets vervelend vind is het geclaimd worden of verantwoording af moeten leggen over keuzes. Het zal gewoon wat jaloezie aanwakkeren denk ik... en ik ben me ervan bewust dat is sowieso een andere plek heb dan haar kinderen, al vanaf dag 1, zo werkt dat nu eenmaal. Ik mis gewoon de spontane momentjes en lol die we hadden...
dinsdag 12 april 2022 om 19:09
Snap ik.Carpacciofan schreef: ↑12-04-2022 19:08. Ik mis gewoon de spontane momentjes en lol die we hadden...
Maar minder spontaan is vast niet minder waardevol.
dinsdag 12 april 2022 om 19:13
Je staat op plek 5 of 6 waarschijnlijk, en niet op 1 voor haar. Neem initiatief en wees zelf een goede vriendin in de tijd die je samen deelt. Meer kun je niet doen.Carpacciofan schreef: ↑12-04-2022 17:43Ik hoop dat het nog goed kan komen of moet ik mezelf op een andere plek zetten?
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
dinsdag 12 april 2022 om 19:14
Heb je gelijk in. De laatste keren dat we af spraken wil ze ook haar dochter meenemen. Ook dan vind ik het heel lastig om te zeggen dat ik liever alleen met haar wil gaan...blijfgewoonbianca schreef: ↑12-04-2022 19:09Snap ik.
Maar minder spontaan is vast niet minder waardevol.
Als wij wat gaan doen 'moet' dochter mee en als zij met dochter op pad gaat dan sta ik daar in principe buiten, ze is niet verplicht me mee te vragen...
dinsdag 12 april 2022 om 19:17
Was dat een rondje centrum oid ?Carpacciofan schreef: ↑12-04-2022 19:14Heb je gelijk in. De laatste keren dat we af spraken wil ze ook haar dochter meenemen. Ook dan vind ik het heel lastig om te zeggen dat ik liever alleen met haar wil gaan...
Als wij wat gaan doen 'moet' dochter mee en als zij met dochter op pad gaat dan sta ik daar in principe buiten, ze is niet verplicht me mee te vragen...
Als je vraagt om samen een hight tea / wine te doen, zou het dan niet anders gaan ?
Is er een “ goede “ reden voor ( te bedenken ) waarom ze haar dochter mee vraagt ?
dinsdag 12 april 2022 om 19:30
Ja toch , zo simpel kan het zijn .
dinsdag 12 april 2022 om 19:36
Ik zou het zelf niet fijn vinden dat de ander dan wellicht geforceerd tijd voor me gaat maken. Blijkbaar heeft buurvrouw die behoefte nu minder.
dinsdag 12 april 2022 om 19:38
Waarom nodig je haar niet een keer met kleinkind uit?
Mijn nichtje gaat gewoon mee koffiedrinken bij de buren en speelt dan met de hond van de buren.
Mijn nichtje gaat gewoon mee koffiedrinken bij de buren en speelt dan met de hond van de buren.
viva-amber wijzigde dit bericht op 12-04-2022 20:00
0.33% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.