Nieuwsgierig: wat doe of laat jij voor je partner?
vrijdag 29 september 2017 om 20:13
En andersom mag ook natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe andere relaties eruit zien. Maak jij bijvoorbeeld de lunchbox van je partner klaar? Zet je man elke ochtend een ontbijt voor je klaar? Zijn er dingen die je partner liever niet heeft/wil, en geef jij daar gehoor aan? (En andersom)
Hoe is de rolverdeling bij jullie?
Kortom: beschrijf je relatie eens!
Hoe is de rolverdeling bij jullie?
Kortom: beschrijf je relatie eens!
vrijdag 29 september 2017 om 23:31
Ik laat eigenlijk niks speciaal voor hem. Ik draag wat ik wil, doe wat ik wil en ga om met wie ik wil. Eigenlijk is dat andersom ook. Ik zorg dat als hij werkt ( onregelmatig) ik thuis ben. Hij hoeft dat andersom niet. Ik werk hopelijk tijdelijk nu beperkt ivm ziekte en wat ik werk is vanuit huis.
Ik doe geen dingen zoals broodtrommels vullen ofzo. Hij heeft zelf handen.
Ik heb wel 2 werkbroeken voor hem besteld net omdat ik toch al bezig was. En ik ben een supergaaf kado voor december en zijn verjaardag bedacht.
Ik leg uit eigenbelang werkkleding op een plek zodat hij niet met kastdeuren en laatjes gaat kloten in de hele vroege ochtend.
Verder doe ik gewoon dingen voor het hele gezin/huishouden/kinderen en hij ook.
Maar echt dingen laten voor elkaar kan ik niet bedenken.
Hij doet op moment wel echt dingen voor mij omdat ik al een tijd een hernia heb en geopereerd gaat worden. Hij neemt extra vrij, werkt andere uren ect. Laat bepaalde uitjes schieten.
Maar eerlijk gezegd, ik heb hem ook meerdere weken verzorgd en ook dat vind ik allemaal normaal in een goede relatie. Elkaar halen en brengen, dingen meenemen uit de winkel waarvan de ander blij wordt, even een berichtje met wat liefs enz. Gewoon normale maar fijne dingen. 2 kanten op.
Daar heb je niet het gevoel dat je dingen voor elkaar moet laten of dat je dingen extra doet. Toch?
Ik doe geen dingen zoals broodtrommels vullen ofzo. Hij heeft zelf handen.
Ik heb wel 2 werkbroeken voor hem besteld net omdat ik toch al bezig was. En ik ben een supergaaf kado voor december en zijn verjaardag bedacht.
Ik leg uit eigenbelang werkkleding op een plek zodat hij niet met kastdeuren en laatjes gaat kloten in de hele vroege ochtend.
Verder doe ik gewoon dingen voor het hele gezin/huishouden/kinderen en hij ook.
Maar echt dingen laten voor elkaar kan ik niet bedenken.
Hij doet op moment wel echt dingen voor mij omdat ik al een tijd een hernia heb en geopereerd gaat worden. Hij neemt extra vrij, werkt andere uren ect. Laat bepaalde uitjes schieten.
Maar eerlijk gezegd, ik heb hem ook meerdere weken verzorgd en ook dat vind ik allemaal normaal in een goede relatie. Elkaar halen en brengen, dingen meenemen uit de winkel waarvan de ander blij wordt, even een berichtje met wat liefs enz. Gewoon normale maar fijne dingen. 2 kanten op.
Daar heb je niet het gevoel dat je dingen voor elkaar moet laten of dat je dingen extra doet. Toch?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 29-09-2017 23:38
7.74% gewijzigd
vrijdag 29 september 2017 om 23:35
Ik maak elke ochtend koffie voor ons samen, na jaren begrijpt hij het espresso-apparaat nog steeds niet.
Verder probeer ik regelmatig iets extra liefs te doen, gewoon zodat hij weet dat ik aan hem denk. Kan ook iets heel kleins zijn, bijvoorbeeld een brownie van zijn favoriete bakkerij die niet bij ons in de buurt zit.
Andersom is dat ook zo, zo heeft hij dagenlang internet afgestruind op zoek naar speciaal boek waarvan ik ooit opmerkte dat ik het graag wilde lezen, maar dat al jaren niet meer wordt gedrukt. Ik vind het heel lief dat hij dat soort dingen onthoudt.
Huishouden en werk is hier 50-50 verdeeld. We hebben niet echt vaste taken, al kook ik vaker en doet hij meestal de was. Maar die verdeling is niet absoluut. Dingen gebeuren gewoon en soms doen we elkaars dingen erbij, als de ander het druk heeft. Meestal hoeft dat niet eens overlegd of gevraagd te worden, het is vaak al gedaan voordat de ander daaraan denkt.
Hij doet niet moeilijk over mijn tijdrovende hobby, ik doe niet moeilijk over de grote vriendengroep die hij achterliet toen hij mijn kant op verhuisde (hij gaat er nog regelmatig heen en blijft dan slapen, zodat hij niet terug hoeft te rijden).
Als een van ons in trein zit en ander ziet dat het regent, halen we elkaar van het station op. Soms gaan we samen lunchen als we allebei een pauze van ons werk hebben, omdat we met ons zoontje niet altijd meer aan een date night toekomen.
Dus ja, kleine dingen, maar voor mij wel heel betekenisvol. En ik knip m'n haar ook niet kort.
Verder probeer ik regelmatig iets extra liefs te doen, gewoon zodat hij weet dat ik aan hem denk. Kan ook iets heel kleins zijn, bijvoorbeeld een brownie van zijn favoriete bakkerij die niet bij ons in de buurt zit.
Andersom is dat ook zo, zo heeft hij dagenlang internet afgestruind op zoek naar speciaal boek waarvan ik ooit opmerkte dat ik het graag wilde lezen, maar dat al jaren niet meer wordt gedrukt. Ik vind het heel lief dat hij dat soort dingen onthoudt.
Huishouden en werk is hier 50-50 verdeeld. We hebben niet echt vaste taken, al kook ik vaker en doet hij meestal de was. Maar die verdeling is niet absoluut. Dingen gebeuren gewoon en soms doen we elkaars dingen erbij, als de ander het druk heeft. Meestal hoeft dat niet eens overlegd of gevraagd te worden, het is vaak al gedaan voordat de ander daaraan denkt.
Hij doet niet moeilijk over mijn tijdrovende hobby, ik doe niet moeilijk over de grote vriendengroep die hij achterliet toen hij mijn kant op verhuisde (hij gaat er nog regelmatig heen en blijft dan slapen, zodat hij niet terug hoeft te rijden).
Als een van ons in trein zit en ander ziet dat het regent, halen we elkaar van het station op. Soms gaan we samen lunchen als we allebei een pauze van ons werk hebben, omdat we met ons zoontje niet altijd meer aan een date night toekomen.
Dus ja, kleine dingen, maar voor mij wel heel betekenisvol. En ik knip m'n haar ook niet kort.
anoniem_667969d00e896 wijzigde dit bericht op 29-09-2017 23:36
0.26% gewijzigd
vrijdag 29 september 2017 om 23:36
vrouwjagersma schreef: ↑29-09-2017 21:41Nou dit.
Mijn man was altijd al van de gelijke rechten, maar sinds hij dochters heeft is hij rabiaat feminist en dat maakt hem nog aantrekkelijker dan hij al was![]()
Mijn man is wel flink feministischer naar mijn dochters toe en hun opvoeding dan naar mij soms. Maar ik ben gewoon ook van gelijke rechten en gelijk kunnen. Dus hij heeft gewoon pech.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 29-09-2017 23:47
0.56% gewijzigd
vrijdag 29 september 2017 om 23:39
zaterdag 30 september 2017 om 05:08
Ik heb er 4, nr 5 is onderweg. En dat mag je vinden hoor, ieder zijn mening.appelientjex schreef: ↑29-09-2017 23:39wow je hebt 5 kinderen TO?? Kom je uit de bible belt ofzo? (Edit: lees nu dat je idd gelovig bent). Ik vind 5 kinderen echt niet meer van deze tijd met de overbevolking en alle problemen die dat oplevert.
On topic:
Ontbijt staat klaar en trommel van man is klaar.
zaterdag 30 september 2017 om 05:23
Mogen mensen misschien hun leven inrichten zoals ze zelf goeddunkt?appelientjex schreef: ↑29-09-2017 23:39wow je hebt 5 kinderen TO?? Kom je uit de bible belt ofzo? (Edit: lees nu dat je idd gelovig bent). Ik vind 5 kinderen echt niet meer van deze tijd met de overbevolking en alle problemen die dat oplevert.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zaterdag 30 september 2017 om 05:45
- Zorgen dat ik er leuk uitzie. Geen verlepte fleecetrui in de weekenden dus. (Alhoewel ben nu hoogzwanger en ik bén nu zelf een verlepte fleecetrui eigenlijk.)
- Kop thee voor man / melk voor zoontje en krant brengen in bed in de dagen dat we vrij zijn samen.
- Hij stookt in winter de kachel voor me, tot sauna temperatuur als ik dat wil.
- Hij staat altijd cappuccino voor me te maken als ik thuis kom van het sporten 's ochtends.
- Als ik niet kan slapen (zwanger / plassen / piekeren ellende) mag ik hem altijd wakker maken en zorgt hij dat alles goedkomt in zijn sterke armen.
- Kop thee voor man / melk voor zoontje en krant brengen in bed in de dagen dat we vrij zijn samen.
- Hij stookt in winter de kachel voor me, tot sauna temperatuur als ik dat wil.
- Hij staat altijd cappuccino voor me te maken als ik thuis kom van het sporten 's ochtends.
- Als ik niet kan slapen (zwanger / plassen / piekeren ellende) mag ik hem altijd wakker maken en zorgt hij dat alles goedkomt in zijn sterke armen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zaterdag 30 september 2017 om 08:41
Ik bedoelde meer dat je je dochters leert, wanneer ze niet of liever niet met alleen maar mannen zijn, dat mannen gevaarlijk/niet te vertrouwen zijn puur en alleen omdat ze man zijn. En je zonen leer daarmee indirect dat zij ook wezens zijn die zich blijkbaar moeilijk in bedwang kunnen houden wanneer het op vrouwen aankomt. Daaronder zit, denk ik, dan dus ook het idee dat a) vrouwen in bescherming moeten worden genomen (tegen mannen?) of zwakker zijn dan mannen en b) mannen seksueler zijn aangelegd dan vrouwen.Moederdegans87 schreef: ↑29-09-2017 22:04Het scheelt dat ik heel anders ben opgegroeid en dus een iets andere kijk heb op bepaalde dingen. Maar met die traditionele rolverdeling zijn we wel beiden opgegroeid en voor ons werkt dat.
Ik leer mijn dochters (en zoons ook trouwens) op den duur wel dat dat een keuze is die je samen maakt, en niet een vooropgesteld plan waaraan je je maar dient te houden.
zaterdag 30 september 2017 om 08:45
Wat een leuk topic!!
Ik ga lezen en nu eerst antwoorden. Vast zullen mij nog wat zaken te binnenschieten wanneer ik bericht getypt en geplaatst heb. Aanvullingen mag je dus verwachten. Hahaha.
Ik smeer zijn ontbijt en lunch. Hij kookt vaak.
Ik poets het huis. Hij stofzuigt en dweilt de benedenverdieping.
Ik was de ramen. Hij zet de afvalcontainers, het plastic en het papier buiten wanneer dit opgehaald wordt.
Ik doe de was (vuil, nat, droog en schoon). Hij onderhoud de tuin.
Boodschappen doen we samen of om en om.
Kind wegbrengen of halen doen we samen of om en om.
De ochtendspits in huis (zorg en verzorging kind) doe ik door de week en hij in het weekend.
Uitslapen doen we beiden niet.
Werken doen we beiden, hij meer uren dan ik.
We hebben veel overeenkomstige voorkeuren en verschillen in enkele voorkeuren. We laten elkaar vrij om de niet gedeelde voorkeuren en/of hobby’s en/of activiteiten op te pakken.
Ik heb veel behoefte aan me-time. Hij heeft veel behoefte aan ons-time. Dat botst soms flink.
Ik ga lezen en nu eerst antwoorden. Vast zullen mij nog wat zaken te binnenschieten wanneer ik bericht getypt en geplaatst heb. Aanvullingen mag je dus verwachten. Hahaha.
Ik smeer zijn ontbijt en lunch. Hij kookt vaak.
Ik poets het huis. Hij stofzuigt en dweilt de benedenverdieping.
Ik was de ramen. Hij zet de afvalcontainers, het plastic en het papier buiten wanneer dit opgehaald wordt.
Ik doe de was (vuil, nat, droog en schoon). Hij onderhoud de tuin.
Boodschappen doen we samen of om en om.
Kind wegbrengen of halen doen we samen of om en om.
De ochtendspits in huis (zorg en verzorging kind) doe ik door de week en hij in het weekend.
Uitslapen doen we beiden niet.
Werken doen we beiden, hij meer uren dan ik.
We hebben veel overeenkomstige voorkeuren en verschillen in enkele voorkeuren. We laten elkaar vrij om de niet gedeelde voorkeuren en/of hobby’s en/of activiteiten op te pakken.
Ik heb veel behoefte aan me-time. Hij heeft veel behoefte aan ons-time. Dat botst soms flink.
zaterdag 30 september 2017 om 09:10
Wow... hier schrik ik van in 2017...Moederdegans87 schreef: ↑29-09-2017 21:07Jawel, mij wel. Maar een vrouw alleen tussen een heleboel mannen, vindt hij niet prettig.
En dan vooral dat jij je dit ook nog op laat leggen joh. Of je nou religieus bent of niet.
De eerste man die mij zou zeggen wat ik wel of niet moet / mag doen zag per direct het gat van de deur.
zaterdag 30 september 2017 om 09:21
Leuk topic!
Ik doe het huishouden binnen, hij buiten (we hebben best een grote tuin). Dus het vuilnis, het gras, de schuur, de dieren, enzovoort. Ik doe het binnen. Beter ook, ik ben er echt veel beter in en hij is buiten veel handiger :p.
Ik breng hem elke dag doordeweeks koffie op bed, want ik sta eerder op. In het weekend ben ik aan de beurt.
Over het algemeen gaat hij vaker mee in wat ik wil, om mij een plezier te doen. Hij is heel attent, neemt vaak een cadeautje of bloemetje mee, zegt elke dag dat ik mooi ben en lief. Ik doe op mijn beurt vaak mijn best om er extra mooi uit te zien, mooi setje, mooie hakken, lekker koken, enzovoort. Daar houdt hij van
.
We zijn gewoon heel happy zo met elkaar en de diertjes en besteden veel aandacht aan elkaar, maar laten elkaar ook heel vrij.
Leuk om dit ook van anderen te lezen!
Ik doe het huishouden binnen, hij buiten (we hebben best een grote tuin). Dus het vuilnis, het gras, de schuur, de dieren, enzovoort. Ik doe het binnen. Beter ook, ik ben er echt veel beter in en hij is buiten veel handiger :p.
Ik breng hem elke dag doordeweeks koffie op bed, want ik sta eerder op. In het weekend ben ik aan de beurt.
Over het algemeen gaat hij vaker mee in wat ik wil, om mij een plezier te doen. Hij is heel attent, neemt vaak een cadeautje of bloemetje mee, zegt elke dag dat ik mooi ben en lief. Ik doe op mijn beurt vaak mijn best om er extra mooi uit te zien, mooi setje, mooie hakken, lekker koken, enzovoort. Daar houdt hij van
We zijn gewoon heel happy zo met elkaar en de diertjes en besteden veel aandacht aan elkaar, maar laten elkaar ook heel vrij.
Leuk om dit ook van anderen te lezen!
zaterdag 30 september 2017 om 09:28
appelientjex schreef: ↑29-09-2017 23:39wow je hebt 5 kinderen TO?? Kom je uit de bible belt ofzo? (Edit: lees nu dat je idd gelovig bent). Ik vind 5 kinderen echt niet meer van deze tijd met de overbevolking en alle problemen die dat oplevert.
En wat verwacht je nu? Dat ze ze terugdrukt omdat jij het vindt?
Ik heb geen kinderen..komt gemiddeld met TO weer mooier uit
zaterdag 30 september 2017 om 09:34
On topic:
Ik ben vegetariër en maak vlees voor man.
Andersom maakt hij vega voor mij en gebruikt hij zorgvuldig de vleestang niet voor mijn eten.
Toen we elkaar net kenden deed hij zijn karbonade en mijn vleesvervanger in dezelfde pan
Hij wilde geen katten maar accepteerde mijn haarballen.
Inmiddels is hij dol op ze.
Ik ben vegetariër en maak vlees voor man.
Andersom maakt hij vega voor mij en gebruikt hij zorgvuldig de vleestang niet voor mijn eten.
Toen we elkaar net kenden deed hij zijn karbonade en mijn vleesvervanger in dezelfde pan
Hij wilde geen katten maar accepteerde mijn haarballen.
Inmiddels is hij dol op ze.
zaterdag 30 september 2017 om 09:40
Wat een leuke reacties blijven er komen! Daardoor zie ik dan weer dingen die ik ook herken, of juist totaal niet.
We werken samen in de tuin, maar dingen zoals het vuilnis, onderhoud/reparatie van dingen doet mijn man. Ik doe de dieren samen metde kinderen,(melken, voeren, verschonen, eitjes rapen) daar hebben ze bijna allemaal een eigen klusje bij.
En mijn man is ook erg attent. Zegt vaak lieve dingen tegen me, en ook tegen de kinderen. Geeft vomplimenten en benadrukt hoe blij hij met ons is.
We werken samen in de tuin, maar dingen zoals het vuilnis, onderhoud/reparatie van dingen doet mijn man. Ik doe de dieren samen metde kinderen,(melken, voeren, verschonen, eitjes rapen) daar hebben ze bijna allemaal een eigen klusje bij.
En mijn man is ook erg attent. Zegt vaak lieve dingen tegen me, en ook tegen de kinderen. Geeft vomplimenten en benadrukt hoe blij hij met ons is.
zaterdag 30 september 2017 om 09:44
Tja, dat is persoonlijk. Ik schik me daar vrijwillig in, uit liefde en respect voor hem.
Als ik het niet zo zou willen, valt daar altijd over te praten.
zaterdag 30 september 2017 om 09:46
Zoals er al is gezegd, leef en laat leven, dat jij dat niet van deze tijd vindt, is jou probleem.appelientjex schreef: ↑29-09-2017 23:39wow je hebt 5 kinderen TO?? Kom je uit de bible belt ofzo? (Edit: lees nu dat je idd gelovig bent). Ik vind 5 kinderen echt niet meer van deze tijd met de overbevolking en alle problemen die dat oplevert.
bordorood wijzigde dit bericht op 30-09-2017 09:48
1.98% gewijzigd