Noob met daten...

06-03-2012 22:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik met mijn 21 jaar vast nog een groentje in datewereld, maar zit hier toch even een beetje mee...

Ik heb 2 serieuze relaties gehad, waarvan de laatste nog niet zo lang uit is. Beide jongens tijdens uitgaan leren kennen, en beide keren ging na 1 date alles in een stroomversnelling. Dit voelde voor mij toendertijd heel erg goed en er is nooit twijfel geweest of er nou sprake was van een relatie of niet.

Afgelopen zondag een date gehad met een jongen die ik al wat langer kende. Zagen elkaar wekelijks bij de zonnebank en maakten altijd een praatje met wat over en weer geflirt. 2 weken geleden nummers uitgewisseld om een keer wat af te spreken. In de tussentijd veel (flirterig) ge-whatsappt.

Date was erg gezellig, leuk kunnen praten, veel gezamenlijke interesses, en uiteindelijk ook gezoend. Naar elkaar uitgesproken dat we het erg gezellig vonden en het zeker voor herhaling vatbaar was.

Nu had ik eigenlijk een beetje verwacht dat dit allemaal net zo snel zou gaan lopen als bij mijn vorige relaties(veel bellen/smsen, nieuwe afspraak maken om weer af te spreken, lief tegen elkaar doen), alleen dat valt nu dus een beetje tegen. Zien elkaar morgen sowieso weer bij de zonnebank, maar dit zie ik niet echt als een date.

In vlagen kan de heer in kwestie ineens heel lief doen(spontaan een berichtje onder werktijd "gewoon even een kusje xxx"), volgende moment doet hij een beetje lacherig om de situatie.

Hij heeft zelf aangegeven dat ik leuk genoeg ben om nog een paar keer mee af te spreken voor er een eventuele relatie uit komt.

Ik ben dit "langzame" gedoe niet echt gewend, en het maakt me een beetje onzeker. Vind deze jongen écht héél erg leuk, en laat hem dit ook zeker merken!

Is mijn idee van de datingwereld verknipt door mijn 2 relaties, of is het weer een typisch gevalletje "just not into you?"
Ik weet niet of iedereen snapt wat je bedoelt met "noob" (als je niet in het gamercircuit zit haha)

Maar toch succes!
Volgens mij een typisch gevalletje rebound of hij vind het leuk om met je te n***ken, maar voor de rest niets. Of hij heeft al iemand en jij bent leuk voor erbij. Zou allemaal kunnen.

Maar ik denk eerder dat hij niet wil dat je hem gaat 'claimen' of als een klit aan hem vasthangt.

Juist het langzame is goed. Kijk seks kan iedereen, maar een relatie is hard werken. Zo leer je elkaar wel wat beter kennen. En anders vraag je het hem gewoon. Nee heb je al...............
Ik ben volgens mij juist van het 'langzame gedoe'. Ik kan juist niet tegen dat snelle daten

Ik vind mensen namelijk nooit 'meteen' leuk. Kan iemand wel interessant of aantrekkelijk vinden, maar eerst wil ik toch echt weten hoe iemand is en of dat meer richting vriendschap gaat of wel meer kan worden.

Mondt zich dan uit in vriendschap (ben dan ook vaak wel 'one of the guys' in een vriendengroepje) en heel soms merk ik dan dat ik iemand toch wel leuker vindt dan alleen vrienden (en andersom).

Dit is me nu twee keer overkomen en twee keer een langdurige relatie (waarvan er nu eentje blijvend is ). Wel eens kort gedate en meteen gezoend en dat alles snel ging, maar dan wordt het vaak wel een anti-climax..

Beetje warrig verhaal, maar denk dat het moraal van mijn verhaal is dat niet iedereen hetzelfde is wat betreft daten en de snelheid dat iets groeit. Als jullie elkaar leuk genoeg vinden dan komt dat er vanzelf wel uit! Denk niet dat je het meteen op jezelf moet betrekken als het wat langzamer gaat (maar dat is gesproken vanuit mijn eigen ervaring natuurlijk)
quote:wifra98 schreef op 06 maart 2012 @ 22:52:

Volgens mij een typisch gevalletje rebound of hij vind het leuk om met je te n***ken, maar voor de rest niets. Of hij heeft al iemand en jij bent leuk voor erbij. Zou allemaal kunnen.

Maar ik denk eerder dat hij niet wil dat je hem gaat 'claimen' of als een klit aan hem vasthangt.

Juist het langzame is goed. Kijk seks kan iedereen, maar een relatie is hard werken. Zo leer je elkaar wel wat beter kennen. En anders vraag je het hem gewoon. Nee heb je al...............

Vreemde negatieve mannen-bashing kijk heb jij op iets wat pas zeer pril is. Zelf wat meegemaakt?

@ts: Ik zou gewoon verder daten, zelf heeft hij al aangegeven dat hij het ook gezellig vond en dat het voor herhaling vatbaar is! Super positief toch? Vind jij dat hij het rustig aan doet als het pas sinds zondag is geweest dat je hem voor het eerst serieus hebt gedate? Dan weet ik niet wat jij gewend bent..

Als hij je ziet zitten wil hij gauw weer afspreken hoor! En wat als jij eens vraagt wanneer een date uitkomt? ;)
Hardlopers zijn doodlopers is mijn mening.

Die snelle jongens zijn vaak van het type wurgslang,die na een maand al bij je ingetrokken zijn....en waarvan je na een paar maanden denkt:hoe heb ik dit kunnen laten gebeuren?

Deze jongen doet niets overhaast......prima toch?

Snap trouwens niet zo goed,waarom je op je 21 al zo op zoek naar een relatie bent?
Herkenbaar, maar dan andersom. Ik hou er helemaal niet van als alles heel snel gaat, dat benauwd mij vaak. Ook ik heb de tijd nodig om iemand leuk te gaan vinden, of meer dan leuk te gaan vinden. Het helpt dan eerder om gewoon rustig aan te doen en iemand geleidelijk aan leuk te gaan vinden, dan hals over kop me ergens in te storten. Dus geduld....hij geeft aan dat hij een ander tempo dan dat jij hebt, dus wel belangrijk om daar in ieder geval over te praten en dat te respecteren.
In mijn wereldje date je eerst een aantal weken om te zien of je elkaar leuk genoeg vindt voor een relatie.. Zodat je ook een rationele beslissing maakt, niet enkel een op basis van verliefdheid.

Zo eens in de zoveel tijd komt er een vent langs waarmee het vanaf moment nummer 1 *boem* is van mijn kant, maar dat wordt zelden een relatie.. Juist vaak meer een kortstondige, heftige fling. Omdat je uiteindelijk niet echt bij elkaar blijkt te passen..

Voor een relatie heb je meer nodig dan enkel fysieke aantrekkingskracht en dat kun je pas bepalen als je iemand beter kent. Vandaar de date periode..
En daarbij, aantrekkingskracht kan ook ontstaan juist nadat je elkaar beter leert kennen, ok, je moet iemand niet heel onaantrekkelijk vinden, maar soms kun je ook iemand op een andere manier gaan zien na enkele dates
@ Snyggin: haha, helemaal niet bij nagedacht! Ben zelf ook geen gamer, maar ik ken de uitdrukking ook vanuit het 'gewone' leven. Thnx in ieder geval

@wifra98: heb jij zelf zoiets toevallig meegemaakt? Op zoek naar een sexmaatje of een rebound is het zeker niet, dat is iets waar ik 100% zeker van kan zijn

@ladytruckster: Ben niet zozeer op zoek naar een relatie hoor, maar soms kom je zo af en toe iemand tegen waar het leuk mee klikt toch. Vroeg het me gewoon af, omdat ik het anders gewend ben... Zit niet hopeloos op een relatie te wachten hoor

In elk geval allemaal al bedankt voor de reacties.

Niet echt iets om me druk over te maken dus... Ben gewoon een onzekere miep

Hoogst waarschijnlijk dat het inderdaad wel goed is om het een beetje langzamer aan te doen allemaal. Al is dat wel ff wennen voor mij...

Dalijk gaan we elkaar zien, ben benieuwd hoe hij op me reageert... Zenuwen, zenuwen, zenuwen
Ik snap jou helemaal, ik had dit ook en ik ben ook een ongeduldig type qua daten, maar heb geleerd om wel wat geduld te hebben. Het heeft niets te maken met dat de jongen niet geintresseerd is alleen wil hij niet gelijk ergens in springen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven