Obsessie
zondag 25 oktober 2009 om 23:54
Ik ben wat in de war en erg verbaasd.
Ik lag vannacht in bed en mijn vriend lag naast me en op een gegeven moment werd hij emotioneel en moest hij iets bekennen...hij had mijn sleutel na laten maken. Zonder dat ik daarvan wist. De laatste tijd hebben we aardig wat problemen. Hij is erg jaloers en achterdochtig wat steeds weer een punt is. Ik merk dat hij heel erg met mij bezig is. Hij zegt ook dat hij vaak slecht slaapt dat hij aan mij denkt en wil laten zien dat hij goed is voor mij. Vorige week hebben we een goed gesprek gehad dat we elkaar beter kunnen loslaten want het kost zoveel energie. Hij zou mij meer ruimte geven. Hij heeft ´problemen´, vooral met zichzelf en ik kan hem er niet meer bij helpen. Ik ben behoorlijk geschrokken. Gisterochtend gingen wij samen weg en toen heeft hij stiekem de extra sleutel gepakt en na laten maken en de hele dag in mijn huis gezeten terwijl hij mij in de waan liet dat hij naar zijn huis ging (is in een andere plaats). Hij belde ´s avonds als verrassing dat hij de trein had gepakt en naar mij toe kwam. Dat was dus niet zo!
Ik heb vannacht gezegd dat hij beter kon gaan. Ik kreeg er een heel naar gevoel over. Hij is gegaan en heeft mij de sleutel gegeven en zei dat hij voorlopig geen contact meer zoekt. Wie heeft dit soort dingen ook wel eens meegemaakt? De laatste tijd staat ie steeds vaker plotseling op de stoep. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover. Moet ik bang zijn dat ie nog een sleutel heeft? Voel me in de war. Waarom vertrouwt hij mij niet (heb nl nog nooit zoveel gevoeld voor iemand wat hij weet en waarom gaat hij zo ver dat het nu dus stukloopt?)
Ik lag vannacht in bed en mijn vriend lag naast me en op een gegeven moment werd hij emotioneel en moest hij iets bekennen...hij had mijn sleutel na laten maken. Zonder dat ik daarvan wist. De laatste tijd hebben we aardig wat problemen. Hij is erg jaloers en achterdochtig wat steeds weer een punt is. Ik merk dat hij heel erg met mij bezig is. Hij zegt ook dat hij vaak slecht slaapt dat hij aan mij denkt en wil laten zien dat hij goed is voor mij. Vorige week hebben we een goed gesprek gehad dat we elkaar beter kunnen loslaten want het kost zoveel energie. Hij zou mij meer ruimte geven. Hij heeft ´problemen´, vooral met zichzelf en ik kan hem er niet meer bij helpen. Ik ben behoorlijk geschrokken. Gisterochtend gingen wij samen weg en toen heeft hij stiekem de extra sleutel gepakt en na laten maken en de hele dag in mijn huis gezeten terwijl hij mij in de waan liet dat hij naar zijn huis ging (is in een andere plaats). Hij belde ´s avonds als verrassing dat hij de trein had gepakt en naar mij toe kwam. Dat was dus niet zo!
Ik heb vannacht gezegd dat hij beter kon gaan. Ik kreeg er een heel naar gevoel over. Hij is gegaan en heeft mij de sleutel gegeven en zei dat hij voorlopig geen contact meer zoekt. Wie heeft dit soort dingen ook wel eens meegemaakt? De laatste tijd staat ie steeds vaker plotseling op de stoep. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover. Moet ik bang zijn dat ie nog een sleutel heeft? Voel me in de war. Waarom vertrouwt hij mij niet (heb nl nog nooit zoveel gevoeld voor iemand wat hij weet en waarom gaat hij zo ver dat het nu dus stukloopt?)
maandag 26 oktober 2009 om 00:06
Dit klinkt absoluut niet goed! Zoals je topic heet: obsessie. Hij maakt van jou zijn leven en zal hier steeds verder in gaan. En eigenlijk zegt jouw gevoel het zelf al want je voelt je niet veilig, je ziet dat het steeds erger wordt en je kunt hem niet meer vertrouwen. Dit gaat niet zomaar voorbij en jij bent wel de laatste die hier iets in kan doen. Ik raad je aan om zeker niet, als jullie relatie verder gaat, mee te gaan in zijn achterdocht, zijn wereld, want elke stap die jij toegeeft, kom je meer in zijn macht.......en ben je verloren.
Klinkt nogal dramatisch, ik weet het en jij weet het ook.
Doe je ding.
Klinkt nogal dramatisch, ik weet het en jij weet het ook.
Doe je ding.
maandag 26 oktober 2009 om 00:18
Dank je. Heb echt even behoefte aan advies en erkenning. Zo vreemd en verwarrend dit. Was ook erg opgelucht dat hij wegging. Ook dat hij er eerlijk over was, maar ben goed geschrokken. Heb niets meer gehoord en ook al geef ik veel om hem ik hoop dat ik ook niets meer hoor. Is te ver gegaan. Speelt al lange tijd maar ik trek het niet meer. Hoop dat hij dat ook inziet! En waarom he, ik denk dat ik er ook weinig mee te maken heb, het zit in hem en hij moet echt aan zichzelf gaan werken. Vond het steeds erg moeilijk hoe ik hem moest benaderen zonder dat ie boos en gekwetst raakte. Het leek wel of er een vreemde naast me lag vannacht. Rare blik in zijn ogen en toen zag ik pas dat het erg slecht met hem gaat.
maandag 26 oktober 2009 om 00:20
Hij vertrouwt momenteel weinig mensen. Zoekt overal iets achter. Komt voornamelijk denk ik door dingen uit zijn verleden. Hij is daar erg mee bezig en een vriendschap met een goede vriend is paar maanden terug ook misgelopen hierdoor. Het zijn ook buien, de ene keer speelt het wel en de andere keer niet. Wat ik ook doe, ik kan zijn vertrouwen niet winnen.
maandag 26 oktober 2009 om 00:32
Dit klinkt niet heel stabiel! zeker als hij een bepaalde blik in zijn ogen heeft en wisselende buien....
Ik zal mij niet (emotioneel) veilig ben hem voelen wat wel een deel basis is van een relatie (vind ik).
Herkent hij ook wat je benoemt? Dat je zijn vertrouwen niet kan winnen maar dat hij ook een keus heeft om je te gaan vertrouwen ook al strookt dat niet met zijn gevoel? Heb je hem wel gecomplimenteerd (ja, klinkt kinderlijk) dat hij wel eerlijk naar jou toe is?
En wat wil jij? Wil jij afwachten em kijken hoe het loopt? Ben je niet bang dat je jezelf verliest in je relatie?
Ik zal mij niet (emotioneel) veilig ben hem voelen wat wel een deel basis is van een relatie (vind ik).
Herkent hij ook wat je benoemt? Dat je zijn vertrouwen niet kan winnen maar dat hij ook een keus heeft om je te gaan vertrouwen ook al strookt dat niet met zijn gevoel? Heb je hem wel gecomplimenteerd (ja, klinkt kinderlijk) dat hij wel eerlijk naar jou toe is?
En wat wil jij? Wil jij afwachten em kijken hoe het loopt? Ben je niet bang dat je jezelf verliest in je relatie?
Nee echt?
maandag 26 oktober 2009 om 00:40
Ik heb gezegd inderdaad dat ik het goed vond dat hij het zei. Ik werd ook wat bang en dacht alleen maar van hij moet weg hier, wat is dit. Dat was mijn eerste gedachte. Ik had mijn grens al bereikt en wilde hem nog een kans geven. Hebben goede gesprekken gehad erover, dan begrijpen wij elkaar en ziet hij dat het anders moet, maar in de praktijk werkt het niet. Hij verwacht en wil zoveel van mij dat ik niet eens ruimte heb om over onze situatie na te denken. Ik functioneer al weken niet ok op het werk, is niet goed. Als het steeds een tijdje goed gaat en dan weer mis en dan weer goed, dat vreet energie! Ik vind het heel rot maar heb een bang gevoel gekregen en dat kan niet. Wat heeft ie gister bij mij thuis gedaan? Waarom loog hij? Dat soort vragen krijg ik nu. Het gevoel dat eerst goed zat bij mij is op dit moment hierdoor helemaal weg. Waarom wil hij die controle, wat totaal niet nodig is? Waarom jaagt ie iedereen om zich heen weg door dit gedrag? En moet ik inderdaad bang zijn doordat ik steeds meer een andere kant van hem zie (boosheid en frustratie en dan in ene weer liefde). Angstig maakt het mij, al is dat misschien overdreven. Ik weet het even niet.
maandag 26 oktober 2009 om 00:47
En heb je het idee dat ie echt link kan worden, gevaarlijk? Heb je misschien mensen in je omgeving die hiervan weten, of anders mensen die je zou kunnen inlichten over wat hier speelt en wat je erbij voelt? Ik bedoel dan dat mocht er iets misgaan, je direct zou kunnen bellen en zij meteen weten wat er aan de hand is. Of misschien even ergens logeren waar hij niet van op de hoogte is? Dan kun je een beetje tot rust komen en tegelijkertijd zien wat hij er mee doet.
Ik vind het eng, pas op jezelf.
Ik vind het eng, pas op jezelf.
maandag 26 oktober 2009 om 04:36
Logisch dat het onrust en angst geeft!
Het geeft mij nu al een onprettig gevoel terwijl ik er niet eens in de situatie zit.
Een relatie heeft ups en downs maar dan zo proberen de controle in de hand proberen te houden is niet goed.
Het is wel prettig dat je dit probleem met je vriend kan bespreken. Welke acties onderneemt hij om dit gedrag te beperken? Is dit dan genoeg voor je? Wat zou je graag van hem willen?
Het geeft mij nu al een onprettig gevoel terwijl ik er niet eens in de situatie zit.
Een relatie heeft ups en downs maar dan zo proberen de controle in de hand proberen te houden is niet goed.
Het is wel prettig dat je dit probleem met je vriend kan bespreken. Welke acties onderneemt hij om dit gedrag te beperken? Is dit dan genoeg voor je? Wat zou je graag van hem willen?
Nee echt?

maandag 26 oktober 2009 om 08:15
Gatver!
Ik zou meteen mn sloten veranderen en de bon naar hem opsturen, en mss wel aangifte doen van 'inbraak', ofzo. Contact opnemen met zn huisarts in de hoop dat ze iets met je signalen kunnen doen. Komt mij erg psycho over...?!
Zelf mn moeder komt niet binnen zonder aan te bellen, ook al heeft ze de sleutel van ons gekregen, laat staat mn vriend waar ik niet mee samen woon.
Brrr....!
Ik zou meteen mn sloten veranderen en de bon naar hem opsturen, en mss wel aangifte doen van 'inbraak', ofzo. Contact opnemen met zn huisarts in de hoop dat ze iets met je signalen kunnen doen. Komt mij erg psycho over...?!
Zelf mn moeder komt niet binnen zonder aan te bellen, ook al heeft ze de sleutel van ons gekregen, laat staat mn vriend waar ik niet mee samen woon.
Brrr....!

maandag 26 oktober 2009 om 08:54
Ik vind sommige reacties nogal overdreven om eerlijk te zijn. Oke het is fout wat hij doet, ZEKER als jij de sleutel niet aan hem hebt gegeven maar hij het stiekem heeft gedaan. Dat is iets wat gewoon niet goed te praten is, en geen enkel excuus voor gemaakt kan worden.
Maar om nou meteen de politie erbij te moeten halen. En hoe wil je aangifte doen van inbraak als er geen sporen van braak zijn en hij de sleutel heeft (ookal is dit niet de keuze van de TO geweest)?
De politie doet nu al bijna niets aan (kleine) vergrijpen, laat staan aan een inbraak zonder dus die braaksporen.
Wat ik wel een goed idee vind is om je sloten te laten vervangen. Better safe than sorry!
Ik heb ook de sleutel van het huis van mijn vriend, en ik heb ook weleens als verrassing op hem zitten wachten dat hij niet wist dat ik kwam, maar ja dat is een ander verhaal want ik weet dat hij dat niet erg vindt.
Maar ik jouw geval denk ik dat hij heeft zitten rondneuzen. Daarom zou ik ook het advies van nieuwe sloten snel opvolgen
Sterkte meid, heb je alweer iets gehoord of niet? Heb je hem laten weten er een punt achter te willen zetten of denkt hij misschien dat dit voor jou een "afkoel" periode is, en het straks wel weer goed komt?
Maar om nou meteen de politie erbij te moeten halen. En hoe wil je aangifte doen van inbraak als er geen sporen van braak zijn en hij de sleutel heeft (ookal is dit niet de keuze van de TO geweest)?
De politie doet nu al bijna niets aan (kleine) vergrijpen, laat staan aan een inbraak zonder dus die braaksporen.
Wat ik wel een goed idee vind is om je sloten te laten vervangen. Better safe than sorry!
Ik heb ook de sleutel van het huis van mijn vriend, en ik heb ook weleens als verrassing op hem zitten wachten dat hij niet wist dat ik kwam, maar ja dat is een ander verhaal want ik weet dat hij dat niet erg vindt.
Maar ik jouw geval denk ik dat hij heeft zitten rondneuzen. Daarom zou ik ook het advies van nieuwe sloten snel opvolgen
Sterkte meid, heb je alweer iets gehoord of niet? Heb je hem laten weten er een punt achter te willen zetten of denkt hij misschien dat dit voor jou een "afkoel" periode is, en het straks wel weer goed komt?

maandag 26 oktober 2009 om 09:14
quote:absoluteEinstein schreef op 26 oktober 2009 @ 08:44:
Sloten vervangen. Buren inlichten, zodat ze kunnen opletten en weten wat er aan de hand is als je roept.
Politie inlichten zodat ze kunnen starten met dossieropbouw.
Dit klinkt namelijk heel eng en je moet je maatregelen nemen.Lijkt me nogal voorbarig.
Sloten vervangen. Buren inlichten, zodat ze kunnen opletten en weten wat er aan de hand is als je roept.
Politie inlichten zodat ze kunnen starten met dossieropbouw.
Dit klinkt namelijk heel eng en je moet je maatregelen nemen.Lijkt me nogal voorbarig.
maandag 26 oktober 2009 om 09:15

maandag 26 oktober 2009 om 09:51
maandag 26 oktober 2009 om 10:01
Heeft hij in het verleden ook dit soort problemen gehad? zou het kunnen dat hij een psychisch probleem heeft waarvoor hij misschien wel behandeld moet worden? Weet zijn famillie hoe het met hem gesteld is? wie weet kunnen zij je een goed beeld geven waarom hij zo doet.
Misschien kan je hem zover krijgen dat hij naar de huisarts gaat.
En inderdaad voor de zekerheid de sloten vervangen is niet zo raar om te doen,
dan voel je je in ieder geval veilig op je eigen plekje.
Misschien kan je hem zover krijgen dat hij naar de huisarts gaat.
En inderdaad voor de zekerheid de sloten vervangen is niet zo raar om te doen,
dan voel je je in ieder geval veilig op je eigen plekje.
maandag 26 oktober 2009 om 10:09
Tja... daar zit ik dan met mijn 'goeie' advies. Ik zou het tòch graag een klein beetje nuanceren. Want helaas weet ik van dichtbij dat je hier HEEL erg scherp, alert en voorzichtig mee om moet springen. Paniekzaaien heeft geen zin, want kalmte brengt je stukken meer. Maar wat deze meneer heeft gedaan is GEEN kattepis. En het feit dat hij er zelf over begint zou ik ook zèker als een serieus teken aan de wand zien over hoe hij zichzèlf op dit moment inschat.
Als het op afstand houden moeilijk is, op protest van zijn kant stuit of zelfs problemen geeft dan zou ik toch het advies van AbsoluutEinstein opvolgen en de politie laten beginnen met dossieropbouw. Niet na een week aankijken, maar direct.
Als het op afstand houden moeilijk is, op protest van zijn kant stuit of zelfs problemen geeft dan zou ik toch het advies van AbsoluutEinstein opvolgen en de politie laten beginnen met dossieropbouw. Niet na een week aankijken, maar direct.

maandag 26 oktober 2009 om 10:48
waarom hij dit gedaan heeft zal ongetwijfeld een hele belangerijke reden voor hem gehad hebben, dat hij je het vertelde uit zichzelf betekend wss dat hij een 'antwoord' van je wilt oid. het feit is dat het absoluut geen normaal gedrag is! ik kan alleen maar zeggen, volg je eigen gevoel en je instinct! dat heeft altijd gelijk. en wees voorzichtig want als hij JOU niet vertrouwt wil dit misschien wel zeggen dat HIJ niet te vertrouwen is ( en hij dit zelf ook weet, projectie zeg maar). Heb zelf een soortgelijke ervaring gehad en dat was heel zwaar. Het is belangrijk dat je je grenzen duidelijk zichtbaar maakt voor hem en laat zien dat je sterk bent! Hij heeft enorm gelogen, hij is daar heel ver in gegaan en vindt het blijkbaar gerechtvaardigd om in je huis te gaan zitten zonder dat je dit weet om je te controleren (of wat dan ook), dat zegt veel over iemand en eerlijk gezegd, het voorspelt niet veel goeds.Laat jezelf geen slachtoffer worden van een destructieve relatie, dus nogmaals, volg je instinct!

maandag 26 oktober 2009 om 11:09
quote:Spinster schreef op 26 oktober 2009 @ 09:14:
[...]
Lijkt me nogal voorbarig.
Waarom?
Het kan geen kwaad. Ik zeg niet dat ze aangifte moet doen.
Sorry, heb zelf met een stalker te maken gehad en dat begon een stuk onschuldiger dan dit. De politie vond het jammer dat ik niet eerder gemeld had zodat er een goed dossier aangemaakt kon worden.
Nu nog steeds (16 jaar later) vind ik briefjes aan mij gericht op routes die ik vaker loop. Dat gaat met periodes, soms jaren niets en dan weer die post-its op routes die ik vaker neem.
En iedere keer meld ik dat aan de politie. Want de teksten zijn eng en ook al gebeurt er niets, ik voel me geïntimideerd.
Iemands sleutel namaken en stiekem in je huis gaan zitten is geen normaal gedrag. Alert zijn kan geen kwaad.
[...]
Lijkt me nogal voorbarig.
Waarom?
Het kan geen kwaad. Ik zeg niet dat ze aangifte moet doen.
Sorry, heb zelf met een stalker te maken gehad en dat begon een stuk onschuldiger dan dit. De politie vond het jammer dat ik niet eerder gemeld had zodat er een goed dossier aangemaakt kon worden.
Nu nog steeds (16 jaar later) vind ik briefjes aan mij gericht op routes die ik vaker loop. Dat gaat met periodes, soms jaren niets en dan weer die post-its op routes die ik vaker neem.
En iedere keer meld ik dat aan de politie. Want de teksten zijn eng en ook al gebeurt er niets, ik voel me geïntimideerd.
Iemands sleutel namaken en stiekem in je huis gaan zitten is geen normaal gedrag. Alert zijn kan geen kwaad.
anoniem_50367 wijzigde dit bericht op 26-10-2009 11:22
Reden: wat vliegt de tijd, 16 jaar alweer. :-]
Reden: wat vliegt de tijd, 16 jaar alweer. :-]
% gewijzigd