Obsessief verliefd

13-03-2017 04:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie maar ik ben de laatste periode dan praat ik over ongeveer een halfjaar heel erg obsessief geworden omtrent de relatie, het lijkt wel een obsessie ik sta er mee op en ga er mee slapen. Het is echt niet gezond meer en mijn partner merkt het ook en op deze manier duw ik hem juist van me af maar ik kan het maar niet laten om steeds te willen weten wat hij aan het doen is, met wie die praat etc. hij is in het verleden ook niet altijd even eerlijk geweest en daar had in het begin niet heel veel last van maar nu kan ik alleen aan slechte dingen denken die gezegd en gebeurt zijn. Of die nieteens gebeurt zijn maar dat ik dat in me hoofd heb (bv dat hij iemand anders heeft)

En het is allemaal zo vervelend want ik merk dat het echt me leven aan het overnemen is en ik heb al het een en ander meegemaakt dus ik zit echt niet te wachten op zoiets als dit maar het lijkt wel alsof dit gewoon me leven langzaam binnen is gedrongen zonder dat ik het doorhad dat ik nu zo ben.

Nu wil ik hem natuurlijk niet kwijt raken dus ik hoop echt op goed advies of goeie tips om dit gedrag wat te kunnen verminderen.
het klinkt niet als een gezonde relatie. Ik zou afleiding/ ruimte zoeken zoals een hobby.
Ja ik ben daar mee bezig zoals cursus volgen, stage dagen etc maar het is zo moeilijk het blijft door me hoofd heen spoken
Ach als hij wel vreemd gaat, zijn er nog genoeg leuke jongens beschikbaar. Eerste liefde wil je graag behouden maar er moet wel ruimte genoeg blijven voor beiden in de relatie. Anders lok je het misschien wel uit.
Dat is wel zo inderdaad.. ik probeer ook gewoon weer wat meer dingen te doen zoals met vriendinnen zijn etc. Maar wat bedoel je met anders lok ik het misschien wel uit?
Ik heb er zelf ook wel last van.. en dat terwijl ik een lange afstand relatie heb. Maar ik heb zoiets van.. als de liefde echt is.. dan zou je diegene gewoon moeten vertrouwen.. hoe moeilijk het ook kan zijn.. op ten duur kom je er wel achter of het waard is. Vroeg of laat kom je altijd achter de waarheid..
Leef zolang je kan
Ik denk dat er bedoelt wordt dat wanneer je er zo obsessief mee bezig bent dat hij een ander kan hebben, je hem daarmee verstikt. Dan is de kans misschien wel groter dat hij uiteindelijk een ander tegenkomt die hij meer ziet zitten. Ik zeg niet dat het zo is, maar jij geeft hem gee ruimte die hij wel nodig heeft. Als je je gedrag niet aanpast is het een kwestie van tijd tot het klapt. Werk aan jezelf. Ga misschien zelfs naar een psycholoog.
Don't waste your time or time will waste you.
Als ik jou was, zou ik eens met een psycholoog gaan praten voordat je hem zo definitief kwijt bent!
Ik zou professionele hulp zoeken. Als iemand van je houdt dan voel je dat en heb je juist de neiging om hem helemaal te vertrouwen. Waarom je je partner dan ook nog helemaal zou willen beheersen is me een raadsel. 100% zekerheid dat hij nog tachtig jaar bij je wil blijven krijg je nooit, maar een half jaartje moet toch wel goed genoeg zijn om een redelijke basis op te bouwen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dank jullie wel voor de reacties misschien moet ik maar inderdaad contact opnemen met een psycholoog hierover
Laat dat misschien maar weg.
Don't waste your time or time will waste you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven