Obsessief verliefd.

01-04-2018 19:18 13 berichten
Ik heb een probleem..Ik ben al 4 jaar samen met mijn vriend en alles is altijd goed gegaan natuurlijk wel wat ups en downs maar niks dramatisch. Nu ben ik super verliefd geworden op iemand waar ik eerst mee bevriend was. Maar sinds 2 weken zijn we geen vrienden meer hij is eigenlijk echt een eikel en kan soms explosief uit de hoek komen. Nu probeer ik er alles aan te doen om hem uit mijn hoofd te zetten maar het lukt maar niet. Ik sport 5x in de week maar heb nu vakantie dus teveel tijd om te denken ondanks dat ik moet studeren.

Ook probeer ik te werken aan mijn relatie want denk vooral dat de spanning miste en probeer dit weer terug te brengen. Ik word gewoon helemaal gek van constant aan di te denken 934248x die te checken ondanks dat ik die van alles verwijderd heb.

Wat moet ik doen...
anoniem_639d7f367f765 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 19:28
0.50% gewijzigd
Okay.... eerst even het verschil tussen "ondanks" en "onlangs" leren (je maakt de fout 2 keer, dus dat is geen typo).

Dan, snap ik je verhaal goed? Je hebt een relatie met meneer 1 en je bent verliefd op meneer 2 en die was ooit je vriend maar nu een lul. En je krijgt hem niet uit je hoofd? Tja... ik denk niet dat je zinnig advies zult krijgen om dat voor elkaar te krijgen. Ze zeggen wel eens dat haat en liefde dicht bij elkaar liggen - en dat "onverschilligheid" aan de andere kant van de medaille liggen. Maar hoe je dat in de praktijk brengt?
Bedenk dat je hem allemaal goeie eigenschappen toekent die hij eigenlijk niet heeft. En dat je dus verliefd bent op een ideaalbeeld, terwijl hij een enorme eikel blijkt te zijn
Alle reacties Link kopieren
ophouden met die flauwekul.
Koest je relatie met je vriend en bedenk hoe leuk hij is.
Je kunt niet proberen ergens heel hard niet aan te denken, dat werkt averechts. Zorg voor afleiding, ga iets leuks doen met je vriend.
Tjezus, wat vals
Obsessief is het enige belangrijke woord in je hele post. De rest is irrelevant. Obsessief zijn is ongezond. Ken je jezelf als iemand die zich makkelijk verliest in obsessies ? Dan zou ik daar hulp voor gaan zoeken. En zo niet : geduld, het gevoel verdwijnt vanzelf als je er niet actief iets mee doet.
Ehm dus meneer 2 is eigenlijk degene die explosief reageert?
(Als ik er naast zit, negeer de rest van m'n bericht dan maar)
Dan is het toch simpel? hij is je vriend niet, dus who cares?
Als iemand bij het minste of geringste ontploft, wil je daar toch eigenlijk niks mee te maken hebben?
Dat je niet kunt stoppen om eraan te denken kan er mee te maken hebben omdat hij zo raar reageert, maar dat betekent niet meteen dat je verliefd op hem bent, of dat hij fantastisch is.
kijk maar naar het gedrag, dan weet je genoeg.
pidgey schreef:
01-04-2018 19:40
Ehm dus meneer 2 is eigenlijk degene die explosief reageert?
(Als ik er naast zit, negeer de rest van m'n bericht dan maar)
Dan is het toch simpel? hij is je vriend niet, dus who cares?
Als iemand bij het minste of geringste ontploft, wil je daar toch eigenlijk niks mee te maken hebben?
Dat je niet kunt stoppen om eraan te denken kan er mee te maken hebben omdat hij zo raar reageert, maar dat betekent niet meteen dat je verliefd op hem bent, of dat hij fantastisch is.
kijk maar naar het gedrag, dan weet je genoeg.
Ja het is super simpel maar het lukt niet dat is het super frustrerende een hele grote zwak? ik weet het niet , normaal pik zoiets ook totaal niet.
Hou jezelf dan voor dat je je niet rot laat behandelen, explosieve types, zijn niet perse fijn om een relatie mee te hebben, (meestal helemaal niet) dus wat je dan ook voelt, en je wil het eigenlijk niet, het heeft geen zin, en zodra je dat beseft, heb je al een stap gezet.
En dat zal misschien moeten slijten, anderen zijn daar misschien wat sneller mee, sommige anderen blijven erin hangen, maar je weet eigenlijk zelf al dat je geen moer opschiet met deze persoon.
Dus laat het slijten, en laat het rusten, soms hoef je gewoon niet ergens iets mee te doen, dan leg je het gewoon naast je neer, soms hoef je een bepaald gevoel niet te volgen, dan is het gewoon nergens goed voor.
anoniem_367283 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 20:11
0.29% gewijzigd
pidgey schreef:
01-04-2018 19:52
Hou jezelf dan voor dat je je niet rot laat behandelen, explosieve types, zijn niet perse fijn om een relatie mee te hebben, (meestal helemaal niet) dus wat je dan ook voelt, en je wil het eigenlijk niet, het heeft geen zin, en zodra je dat beseft, heb je al een stap gezet.
En dat zal misschien moeten slijten, anderen zijn daar misschien wat sneller mee, sommige anderen blijver erin hangen, maar je weet eigenlijk zelf al dat je geen moer opschiet met deze persoon.
Dus laat het slijten, en laat het rusten, soms hoef je gewoon niet ergens iets mee te doen, dan leg je het gewoon naast je neer, soms hoef je een bepaalt gevoel niet te volgen, dan is het gewoon nergens goed voor.
Je hebt volkomen gelijk! Bedankt :)
Klinkt een beetje als die bouquetromannetjes: hij een onuitstaanbare arrogante harteloze machtsbeluste, een beetje oude creep en zij vocht dan tegen haar verliefdheid. Waarom ze zo verliefd was daar kwam je dan niet achter. Toch begreep je de huiveringen, anders hoefde je ook niet door te lezen. Die schrijvers waren slim! Wisten wat vrouwen wilden.

Gelukkig hoefden we niet meer mee te maken hoe het na de climax verder is gegaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nu ben ik super verliefd geworden op iemand waar ik eerst mee bevriend was. Maar sinds 2 weken zijn we geen vrienden meer hij is eigenlijk echt een eikel en kan soms explosief uit de hoek komen. Nu probeer ik er alles aan te doen om hem uit mijn hoofd te zetten maar het lukt maar niet.

Hoe is het mogelijk?! Ik vraag me echt af wat iemand moet mankeren om obsessief super verliefd te zijn op een persoon die ze zélf een explosieve eikel vinden.
Het is een lul, remember? Gewoon herhalen tot het doordringt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven