Ochtend gedoe

21-03-2012 16:40 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend staat elke werkdag rond 05:30 op, ik moet er 2 uur later zo rond 7:30 uit, we werken allebei fulltime.

Het 'probleem' is dat hij altijd nadat hij gedoucht heeft nog even terugkruipt in bed om te knuffelen.

Ik vind dit dus eigelijk ontzettend irritant :(

Ik wordt dus al wakker van zijn wekkers en 20 minuten daarna wordt ik dus nog een keer wakker geknuffeld, hierna beland ik meestal in een soort van coma en voel ik me niet uitgerust terwijl ik meer dan 8 uur heb geslapen.

We wonen nu bijna 2 jaar samen en hij heeft dit altijd al gedaan en in het begin vond ik het wel schattig en fijn, maar toen werd ik ook niet als een wrak wakker. Sinds een paar maanden erger ik me er eigelijk aan, maar als ik s'avonds thuis kom ben ik het vaak al weer vergeten en ik vind het moeilijk om erover te beginnen. Want aan de ene kant vind ik het nogal zeikerig van mezelf.

Maar vanochtend was het ook nog eens zo dat hij duidelijk maakte erg veel zin had in meer dan knuffelen en ik met mijn slaapdronken hoofd duwde zijn hand weg met een diepe zucht.

Hierop reageerde hij gekwests en voordat ik het goed en wel doorhad was hij de deur uit.

Nou voel ik me de hele dag al lullig, hij is een erg lichamelijk persoon en ik denk dat hij hier iets achter gaat zoeken.

Maar ik wil s'ochtend (door de week) gewoon met rust gelaten worden!

Ik wil dit vanavond op een normale manier bespreken en ook niet van een mug een olifant gaan maken, maar ik heb ook geen zin om het te negeren.

Ben ik nou een grote zeur? Ik ben echt heel erg happy met hem, maar ik wil dit soort ochtend perikelen gewoon vermijden :(
quote:Valk schreef op 21 maart 2012 @ 17:18:

Ja kut is dat he, als je met iets wacht om het te vertellen, want uiteindelijk is het dan best lullig, zo van: okee, je ergert je dus al maandenlang aan mijn uiting van liefde.Ja dat is het precies
quote:Franck schreef op 21 maart 2012 @ 16:54:

Ik vind je inderdaad een onwijze zeur!!Zeik niet.
Weet je wat ik nou zo gek vind?

Je irriteert je ergens aan, ik lees een hoop gedoe met uitroeptekens en zelfs een topic hier openen.

Terwijl ik alleen maar denk, mijn god wat doe je moeilijk, je hoeft het alleen maar met hem te bespreken.

Grote kans dat hij zegt, joh daar was ik me helemaal niet van bewust.

Of verwacht je dat hij jouw non communicatie in de ochtend uren beter moet oppakken?

Jij ben hier namelijk degene die al tijden ontevreden ligt te zijn.

Hij is zich van geen kwaad bewust..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dat snoozen zou mij meer storen dan die knuffel. vreselijk irritant op die tijd.
quote:Summerdance schreef op 21 maart 2012 @ 17:26:

Weet je wat ik nou zo gek vind?

Je irriteert je ergens aan, ik lees een hoop gedoe met uitroeptekens en zelfs een topic hier openen.

Terwijl ik alleen maar denk, mijn god wat doe je moeilijk, je hoeft het alleen maar met hem te bespreken.Het ging er meer om of het zeurderig is of niet, gewoon even een afspiegeling.
Ik vind je wel een zeur ik -als man- ben ook zo. Geef dan aan wat je wilt.
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort. ;)
Natuurlijk zeur je niet. Het is belangrijk om goed en lang genoeg te kunnen slapen, zodat je je overdag uitgerust voelt. Hij ontneemt jou dat op deze manier.Ik denk ook dat hij zich van geen kwaad bewust is, dus zeg het gewoon tegen hem.
Hier net als EN een ochtendmens... Als vriend vroeger op moet dan sta ik of met hem op of blijf ik even liggen maar ben dan gewoon wakker, en slaap dan dus niet nog half als hij me gedag zegt en even met mij knuffelt.

Is het geen optie, zoals hier als vriend en ik tegelijk op moeten staan, even samen te snoozen en dus te knuffelen? Wij staan iedere dag daardoor vrolijker op, even die aanraking, knuffel en een kus. Jij blij, hij blij! Misschien een kwartiertje voordat hij opstaat?
Ik las net je OP nog even na: je hebt dus dan al 8 uur geslapen? Sta dan toch gewoon met hem samen op, jij meer tijd, hij blij...
TO je bent geen zeur, maar je moet het wel rechtstreeks zeggen , niet ermee wachten en ook geen vage hints geven , dat werkt het duidelijkst.

Het is natuurlijk onzin dat jij 2 uur vroeger op zou moeten staan omdat man nog wil knuffelen en snoozen.
Ik vind je geen zeur. Als ik bij mijn vriend slaapt en hij moet er vroeg uit, dan snoozed hij ook een paar keer. Vervolgens gaat hij zijn bed uit, zet de computer aan (hij woont op kamers) en gaat dan douchen. Dus dan ben ik én wakker door de wekker en dan staat die pc naast me te loeien. Hij kruipt dan weer niet bij me in bed ;)

Ik snap je probleem dus wel, ik lig dan ook een tijdje wakker voordat hij de deur uitgaat. Maar ik kan vaak uitslapen, dus maak er niet zo'n punt van. In jouw geval lijkt het me wel vervelend omdat je er eigenlijk ook vroeg uit moet. Ik zou het er, zoals de meesten hier al zeggen, gewoon met hem over hebben. Zo moeilijk is dat niet
als die ochtendknuffel eraf gaat wordt er dan nog wel genoeg geknuffeld? Zit daar het probleem ook een beetje?

en hoe laat ga jij naar bed? Gaat vriend misschien eigenlijk te laat voor zijn vroege opstaan, dat hij daarom ''s avonds niet wil knuffelen?
Ik denk dat het sowieso een kwestie is van ongelijke ritmes hebben.

Als jij een uur later op moet staan, dan is het onhandig dat je drie keer wakker wordt van een wekker en daarna nog weer wakker wordt geknuffeld. Alhoewel ik denk dat dit liefd bedoeld is.

Lijkt me met samenwonen sowieso lastig. Heb zelf een vrij uitgebreid ochtendritueel (vroeg opstaan, cardiotraining, krachttraining, uitgebreid ontbijten, douchen) en sta kwart over zes op; kan me voorstellen dat dit niet altijd even fijn is voor degene die naast je ligt.

In principe is het voor jou de keuze; compromis (weker wel, knuffelen niet) of aparte slaapkamers. Het laatste klinkt ongezellig maar blijkt eigenlijk het best te zijn.
Half zes op staan omdat hij er uit moet? Die is gek. Serieus, ik heb mijn slaap gewoon hard nodig. Ik zou willen dat ik het met zes uur slaap zou redden hoor, maar ik heb er echt minimaal acht nodig.

Dus, gewoon bespreken. Ik vind het trouwens wel lief.

Mijn man moet ook rond die tijd op, en die komt mij dan een kus geven (ook al ben ik nog half in comateuze toestand). Wel grappig dat ik -hoewel ik er dus niet echt bij ben- toch merk wanneer hij dit niet heeft gedaan.
Pff en dit doe je al twee jaar? Wat een engelen geduld. Ik zou keichagrijnig worden als ik telkens in mijn slaap werd gestoord sochtends. Ik had hem al heel snel duidelijk gemaakt dat hij mij lekker moest laten slapen en samen naar een oplossing gezocht..snap niet dat je al zolang je binnenste gedachtes zo lang kan verzwijgen voor je eigen vriend, vreemde relatie vind ik dat...
Kan het me ook prima voorstellen en vind je dus ook geen zeur. Ik wil 's ochtends, ook als ik niet hoef te werken geen polonaise aan mijn lijf. Rot op, ik lig lekker. Elk ander moment van de dag prima, maar NIET op dat moment.
Dat snoozen vind ik trouwens niet kunnen. Als ik er veel vroeger dan man uit moet, hoeft hij niet een half uur wakker te worden van mijn wekker. Dat vind ik zelf ook bloedirritant. Dan ga ik er ook meteen uit als de wekker gaat zodat hij er geen last van heeft.
Diegenen die met de suggestie 'sta dan meteen ook lekker op' komen zijn waarschijnlijk toch wel ochtendmensen.

Ik ben dat niet, en mij moet je dus 's ochtend ook compleet met rust laten. Hier ook zo'n situatie dat vriendlief om 6 uur op moet staan en ik pas om halfnegen, omdat ik 's avonds langer aanwezig moet zijn op mijn werk. Wij slapen 3 dagen in de week zelfs in verschillende huizen om die reden (door flinke verbouwing is er nu nog weinig ruimte in mijn huis, iets dat we beiden wel nodig hebben met zulke verschillende patronen). Een van de weekendagen is de situatie dan weer omgekeerd, dan moet ik werken terwijl vriendlief vrij is.

Beiden doen we niet aan snoozen als de ander er naast ligt en lekker door mag slapen, dat is gewoon echt funest voor de nachtrust van de ander. We staan dan gewoon meteen op als de wekker gaat, gaan tanden poetsen, douchen, aankleden en dan binnen een half uur de deur uit. We laten de de ander dus lekker doorslapen.

Mijn vriend is trouwens wel een enorm ochtendmens, maar zelfs hij waardeert het wel als ik op zaterdag mijn best doe om zo stil en snel mogelijk op te staan wanneer ik vroeg moet werken.

Mijn tip is dan ook, om wanneer je het gesprek aan gaat, hem te laten proberen zich in te leven. Hoe zou hij het vinden als . .

Succes!
Hoe reageer jij daarop als hij dat doet? Of heb je dan geen backbone om te zeggen op dat moment dat je er niet van gediend bent op dat moment..

Kennelijk zit je er nogal erg mee. Dus straf zijn liefkozingen vooral af
Ow, herkenning! Mijn vriend staat ook om 5:30 op. Ik moet er om 6:30 uit voor de kinderen en heb dan nog niet eens mijn 8 uur erop zitten. Maar vriend is een echt ochtendmens en is om 5:30 klaarwakker en verwacht dat de rest van de wereld dat ook is. Hij weet wel dat ik geen ochtendmens ben en wil slapen, maar dat vergeet ie op het moment supreme elke keer weer. En dan is het knuffeltje hier, knuffeltje daar en "oh waar zijn mijn sleutels", en dan ben ik ondertussen ook klaarwakker. Niet fijn.

Maar hij meent het niet kwaad en mijn wraak is dat hij op de dagen dat hij vrij is het ochtendritueel met de kinderen mag doen en dan kan ik wel een beetje doorslapen.
En TO? Wat is de tussenstand? Heb je er met hem over gepraat?

Ik kan sowieso niet goed samen slapen. Ik heb nog niet zo lang een vriend, dus misschien is het een kwestie van wennen. Ik slaap zeer licht als ik met vriend slaap. Hij hoeft zich ’s nachts maar om te draaien of een arm om me heen te slaan ( en dat doet hij graag!) en ik word al wakker. :S De nachten voordat ik moet werken ( ik werk parttime) slaap ik dus maar gewoon in mijn eigen huis. Best jammer, want het samen wakker worden vind ik heel fijn.

Meer mensen die hier last van hebben? ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven