Oeverloos gezwam

10-03-2011 11:22 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en heren.

Hoop dat ik even stoom af mag blazen. .

Lief heeft dochter uit vorige relatie,in het begin,fantastisch kon niet beter.Idd nadat wij zijn gaan samen wonen,begon de ellende zijn ex regelde wel wanneer ze bij ons was en IK kon dan wel ff oppassen.Heb lief duidelijk gemaakt dat ik ook dingen plan met eigen kids,en dat hij zelf maar oplossing moest zoeken,mijn tijd met kids was gevult.Na dat lief idd tegen ex inging begon de ellende,dit is al jaren zo.Heb lief vaak gezegd en met hem afgesproken,als dochter komt in overleg met mij.Tuurlijk 1001 afspraken verder "vergeet"lief dat alweer.Het is al zo erg geweest dat ik met kids weg ging als dochter kwam,want de dame heeft een pest hekel aan mij,tja bij mij zijn regels die voor iedereen gelden,ook voor prinsesjes.Waarom ik weg ging?Omdat ik de vader dochter relatie niet kapot wil maken,kinderen hebben beide ouders nodig.Nu blijf ik gewoon thuis,doe net zo tegen dochter als tegen eigen kids.Probleem is en blijft de dame belt en paps zegt meteen "ja" zonder overleg! Tuurlijk is zij welkom en vind ik het fijn voor lief(dochter bepaalt tegenwoordig zelf wanneer zij wil komen).Alleen dat oeverloos gezwam "uhh tja vergeten".

Dank voor het lezen,lucht in ieder geval wel op.

groetjes Alexis
Lief kreeg pas veel later een nieuwe relatie met mij.

Ja kinderen gaan altijd voor alles,heb ik ook altijd gezegd,en lees aub.Het ging allemaal perfect totdat wij gingen samen wonen.Heb het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en wilde wat tips hebben
@ritmeester

In een 'gewone' relatie werkt het iets anders. En tuurlijk zijn er situaties waarin je de partner voorop stelt. Maar dat zal in jouw geval hopelijk niet inhouden dat je tegen je kinderen zegt 'Jongens, blijven jullie vandaag buiten want papa en mama willen even alleen thuis zijn'.
quote:alexis62 schreef op 10 maart 2011 @ 11:42:

Zo wordt wel zwaar afgebrand door jullieWelnee. Ik vind je weinig empathie tonen naar dat meisje, en zo te zien zijn er meer mensen in dit topic die je willen helpen een ander perspectief te kiezen. Voel je je altijd zo snel aangevallen? Voel je je misschien ook door dochterlief aangevallen?quote:,kan niet hele situatie neer pennen ivm herkenning,zit echter wel met tranen in mijn ogen.Heb zo waanzinnig veel voor dochter gedaan en gelaten.Na jaren vechten tegen wind molens is het op,en ik doe nog steeds net zo gewoon als toen het wel allemaal super ging

Dat zal je vast heel goed bedoelen allemaal, en je zal best je best doen, maar twee dingen he:

- JIJ kiest voor een relatie met een man met dochter en ex. Dat heeft consequenties, en die zal je er toch echt bij moeten nemen. Die dochter heeft niks te kiezen, die moet maar leren leven met gescheiden ouders, met een nieuwe vrouw bij haar vader, en dan ook nog eens een vrouw die echt bijzonder kwetsend over haar praat (en dus denkt)

- Dat kind voelt echt wel aan hoe je over haar denkt. Maak je niks wijs.
Tja, ik kan mij wel voorstellen dat het vervelend is als er absoluut geen overleg plaats vind over wanneer dochterlief komt.

Het houdt namelijk wel in, dat je alles wat je al dan niet wil doen, onder voorbehoud moet plannen.

En natuurlijk hoeft TO geen toestemming te geven of dochter wel of niet welkom is, of wel of niet mag komen. Ik denk ook niet dat het daar over gaat.

Ik denk dat het erom gaat dat TO wil weten waar ze aan toe is, en als er veranderingen zijn in wanneer (stief)dochter komt, zij dat graag wil weten. Al was het maar om even schone lakens op het bed te doen, of om één extra toetje te halen...
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Mijn tip is: denk eens na over hoe jij het zou vinden als jouw kinderen niet bij je zouden wonen en je partner moeilijk ging doen wilt overleggen, telkens als je kinderen bij jou willen komen?
quote:jojanneke66 schreef op 10 maart 2011 @ 11:49:

Tja, ik kan mij wel voorstellen dat het vervelend is als er absoluut geen overleg plaats vind over wanneer dochterlief komt.

Het houdt namelijk wel in, dat je alles wat je al dan niet wil doen, onder voorbehoud moet plannen.

En natuurlijk hoeft TO geen toestemming te geven of dochter wel of niet welkom is, of wel of niet mag komen. Ik denk ook niet dat het daar over gaat.

Ik denk dat het erom gaat dat TO wil weten waar ze aan toe is, en als er veranderingen zijn in wanneer (stief)dochter komt, zij dat graag wil weten. Al was het maar om even schone lakens op het bed te doen, of om één extra toetje te halen...Met andere woorden: dochter kan/mag niet spontaan langs komen?
Het is niet de bedoeling dat je overstuur raakt, maar laat het wel tot je doordringen dat hoe onmogelijk een kind ook is en een ex en een nieuwe liefde dat een kind altijd op de eerste plaats moet komen.

Ook al is het nog zo een 'verwend' prinsesje. Dat jouw partner geen stelling neemt tegen jou heeft waarschijnlijk er voor gezorgd dat je nu op dit punt beland.

Denk eens na als het andersom was, zou jij accepteren dat jouw nieuwe partner hetzelfde denkt en zegt over jouw kinderen (ook al denk jij nu, ja maar mijn kinderen zijn anders en minder erg). Zijn dochter is een product van de opvoeding van hem en zijn ex en gedeeltelijk ook van jou. Je kunt nu het product je niet bevalt niet zeggen laat maar.

Er zijn ouders van wie de kinderen hun hele leven liegen, stelen en bedriegen en nog kiezen ze onvoorwaardelijk voor hen, ook als het niet helpt. Dat is ouderliefde en dat moet jouw partner ook voor zijn kind overhebben.

Zou hij dat niet doen, dan zou hij ook niet de man zijn van wie jij hield.
quote:alexis62 schreef op 10 maart 2011 @ 11:47:

Lief kreeg pas veel later een nieuwe relatie met mij.

Ja kinderen gaan altijd voor alles,heb ik ook altijd gezegd,en lees aub.Het ging allemaal perfect totdat wij gingen samen wonen.Heb het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en wilde wat tips hebben

tip 1: voor kinderen van gescheiden ouders kan het moment dat één van die ouders opnieuw gaat samenwonen een enorme schok zijn. Dat kan, en is niet zeldzaam. Leer er maar mee leven. Jij en je lief vinden dat belangrijker dan dochterlief, en dat is jullie goed recht. Het is háár goed recht daar fel tegen in opstand te komen.

tip 2: praat niet zo vreselijk negatief over een meisje dat al meer dan genoeg te verduren heeft gehad.

tip 3: kijk eens "als buitenstaander" naar jezelf, kijk eens in de spiegel, en probeer te zien zonder de oogkleppen van je eigen standpunt, je eigen belang, je eigen visie. Ben je dan trots op wat je ziet? Zo nee, doe er wat aan. Zo ja, geniet er van.
quote:alexis62 schreef op 10 maart 2011 @ 11:22:

Hallo dames en heren.

Hoop dat ik even stoom af mag blazen. .

Lief heeft dochter uit vorige relatie,in het begin,fantastisch kon niet beter.Idd nadat wij zijn gaan samen wonen,begon de ellende zijn ex regelde wel wanneer ze bij ons was en IK kon dan wel ff oppassen.Heb lief duidelijk gemaakt dat ik ook dingen plan met eigen kids,en dat hij zelf maar oplossing moest zoeken,mijn tijd met kids was gevult.Na dat lief idd tegen ex inging begon de ellende,dit is al jaren zo.Heb lief vaak gezegd en met hem afgesproken,als dochter komt in overleg met mij.Tuurlijk 1001 afspraken verder "vergeet"lief dat alweer.Het is al zo erg geweest dat ik met kids weg ging als dochter kwam,want de dame heeft een pest hekel aan mij,tja bij mij zijn regels die voor iedereen gelden,ook voor prinsesjes.Waarom ik weg ging?Omdat ik de vader dochter relatie niet kapot wil maken,kinderen hebben beide ouders nodig.Nu blijf ik gewoon thuis,doe net zo tegen dochter als tegen eigen kids.Probleem is en blijft de dame belt en paps zegt meteen "ja" zonder overleg! Tuurlijk is zij welkom en vind ik het fijn voor lief(dochter bepaalt tegenwoordig zelf wanneer zij wil komen).Alleen dat oeverloos gezwam "uhh tja vergeten".

Dank voor het lezen,lucht in ieder geval wel op.

groetjes Alexis

Herkenbaar... Na vele ruzies bij ons ook nog steeds hetzelfde probleem. En meis, ik vind de kinderen van mijn ex ook niet zo leuk.... Heb zelf geen kinderen, omdat ik die bewust niet wil. Maar ja, vriend dus wel kinderen, veel pogingen gedaan om dat 'leuk' te maken met die kinderen, maar dat heeft niet echt gewerkt. Helaas. ook een erg 'ruziegevoelig' thema binnen onze relatie.

Sterkte.
Ik snap je wel.. Als je zelf kinderen hebt en je gaat samenwonen met iemand die ook kinderen heeft moet je je allebei aanpassen. Jij vindt dus dat je vriend dit niet doet maar jij moet je wel aanpassen als zijn dochter komt.. Ik zou zeggen: maak afspraken wanneer dochter komt en zet dit op papier. Dan weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn.. succes..Heb je nu een beetje spijt van het samenwonen?
It's 5 o'clock somewhere
Het gaat er niet om of ze wel of niet mag komen,het gaat er om dat je toch even van te voren wat kan afspreken?Kindje bepaalt zelf wanneer zij wil komen,er kunnen wel eens 8 a 10 weken tussen zitten.DAT vind ik erg voor lief,dat kindje mij niet ziet zitten oke,echter ik pas mijzelf ook.Doe gewoon tegen haar haal haar favo eten,drinken enz.in de hoop dat ze vaker wil komen,voor lief.Ik bepaal niets VRAAG alleen of ik ook nog te horen krijg hoe of wat,kan niet altijd afspraken verzetten
quote:nummerzoveel schreef op 10 maart 2011 @ 11:49:

@ritmeester

In een 'gewone' relatie werkt het iets anders. En tuurlijk zijn er situaties waarin je de partner voorop stelt. Maar dat zal in jouw geval hopelijk niet inhouden dat je tegen je kinderen zegt 'Jongens, blijven jullie vandaag buiten want papa en mama willen even alleen thuis zijn'.Ik stel je wel eens aan "de meute" voor. Die wil je gráág zo nu en dan buiten zetten hoor
Als TO en haar kinderen ook in dat huis wonen en een gezin vormen, lijkt het me wel handig als er afstemming is. Al was het alleen maar zodat To weet dat er een extra portie gekookt moet worden en boodschappen gedaan voor 1 persoon meer.

En als de moeder van dat meisje zich niet aan de omgangsregeling houdt en het kind bij vaders dumpt zoals het haar uitkomt, kan ik me voorstellen dat je daar als nieuwe partner best chagerijnig van kan worden als je weer je hele weekendplanning moet omgooien. Echter, dat is een probleem dat vader van het kind met zijn ex moet oplossen en wat los staat van het kind. Zij kan er niks aan doen dat haar vader zo weinig ruggengraat heeft dat ie "vergeet"te zeggen dat zijn dochter langskomt, en daarmee dus TO voor een voldongen feit zet. En eerlijk gezegd, als mijn partner mij telkens weer voor een voldongen feit zet dat ik moet oplossen, zou ik daar ook pislink over worden, als ik telkens vraag om gekend te worden in de planning en meneer vergeet dat. Maar nogmaals dat is een relatieprobleem en niet een kind-probleem.

Lijkt me trouwens sowieso enorm rot voor dat meisje, dat er blijkbaar geen structuur in de bezoekregeling zit en ze mss wel het gevoel heeft nergens gewenst te zijn. Zou ik ook mijn kont tegen de krib gooien en niet meer gezellig zijn, als pre-puber.
@ritmeester

Mijn moeder zei vroeger altijd: "Thuis" is waar ze je altijd binnenlaten, en waar ze je gaan zoeken als je kwijt bent.

Geen idee waar ze dat vandaan had, maar de boodschap was dat je 'thuis' de plek was waar je áltijd welkom was en waar je gemist wordt als je er niet bent.

Voor deze dochter is het huis van haar vader dus allesbehalve 'thuis'. Ze is alleen op afspraak welkom en het kan zomaar zijn dat andere zaken voorgaan.

Dat zie ik ook bij andere kinderen van gescheiden ouders in mijn omgeving en ik vind dat heel verdrietig voor die kinderen. Ben je een verwend prinsesje als in zo'n basisbehoefte als 'thuis' kunnen zijn bij je vader niet voorzien wordt?
quote:Caviahaar schreef op 10 maart 2011 @ 11:51:

[...]

Met andere woorden: dochter kan/mag niet spontaan langs komen?

Tuurlijk kan kind spontaan langskomen. Ik heb alleen niet de indruk dat kind even "spontaan" langskomt voor een koppie thee, en dan na 2 uur weer richting huis gaat.

Ik vind het niet meer als normaal dat zowel kinderen als ouders rekening met elkaar houden, en vanuit dat standpunt ook even een seintje geven als ze willen komen.

Zoals het beschreven wordt, krijg ik sterk de indruk dat ALLES ondergeschikt gemaakt moet worden aan het feit dat dochter komt, los van de planning die er al gemaakt is.

En IK kan me levendig voorstellen dat dat stoort.
quote:return_of_kreng schreef op 10 maart 2011 @ 11:55:Al was het alleen maar zodat To weet dat er een extra portie gekookt moet worden en boodschappen gedaan voor 1 persoon meer.Toe nou, moeten er extra boodschappen worden gedaan als er één kind mee-eet? Tis geen bouwvakker. Daar zijn vriezers voor uitgevonden hoor, en anders kook je wat flexibeler. Als een pak vla over vier personen verdeeld kan worden, kan het ook over vijf verdeeld worden.
quote:Snormel schreef op 10 maart 2011 @ 11:58:

Voor deze dochter is het huis van haar vader dus allesbehalve 'thuis'. Ze is alleen op afspraak welkom en het kan zomaar zijn dat andere zaken voorgaan.

Ze is niet alleen op afspraak welkom, TO wil graag dat er afstemming komt, dat ze op de hoogte gesteld wordt dat het meiske komt.

Ik loop me dan ook af te vragen in hoeverre het "normaal" is dat je als ouder (in dit geval de vader) ALLES opzij zet als dochter komt.

Het kan toch ook een keer niet uitkomen, al was het maar omdat je afspraken hebt die je niet af KUNT zeggen, of omdat je dan domweg niet thuis bent?
quote:alexis62 schreef op 10 maart 2011 @ 11:54:

Het gaat er niet om of ze wel of niet mag komen,het gaat er om dat je toch even van te voren wat kan afspreken?Kindje bepaalt zelf wanneer zij wil komen,er kunnen wel eens 8 a 10 weken tussen zitten.DAT vind ik erg voor lief,dat kindje mij niet ziet zitten oke,echter ik pas mijzelf ook.Doe gewoon tegen haar haal haar favo eten,drinken enz.in de hoop dat ze vaker wil komen,voor lief.Ik bepaal niets VRAAG alleen of ik ook nog te horen krijg hoe of wat,kan niet altijd afspraken verzettenHet gaat er toch niet om dat jij er bij bent elke keer? Zij wil bij haar vader zijn. Als hij zegt dat dat goed is, waarom moet JIJ daar dan afspraken voor afzeggen? Ik snap het niet....misschien kun je het me even uitleggen?
quote:Snormel schreef op 10 maart 2011 @ 11:58:

Mijn moeder zei vroeger altijd: "Thuis" is waar ze je altijd binnenlaten, en waar ze je gaan zoeken als je kwijt bent. Wat een mooie uitdrukking Snormel
@poppetje en de andere natuurlijk.Ja heb spijt van het samen wonen,na 6 jaar is de rek eruit.Mede omdat vanaf het moment dat wij een relatie kregen alles heel langzaam opgebouwd hebben,in 1e instantie voor de kinderen.De afspraak was ook dat als het niet zou klikken met de kids wij zouden gaan latten.

Tja alles ging super totdat??!!!

Waarom is een vraag die mij nu nog steeds bezig houd,waarom is ze zo tegen mij,zomaar uit het niets.Snap er geen bal van,heb ook meteen gezegd dat hij altijd haar papa is en blijft en ik er ook altijd voor haar ben.Helaas het mag niet zo zijn en dat is moeilijk,kan toch niet aan een dood paard blijven trekken,oftewel steeds maar weer mijn eigen huis uit gaan?
Hoe oud is dat meisje?
@Snormel, hoe raak kun je iets zeggen?!?!?
quote:jojanneke66 schreef op 10 maart 2011 @ 12:03:

[...]

Ze is niet alleen op afspraak welkom, TO wil graag dat er afstemming komt, dat ze op de hoogte gesteld wordt dat het meiske komt.

Ik loop me dan ook af te vragen in hoeverre het "normaal" is dat je als ouder (in dit geval de vader) ALLES opzij zet als dochter komt.

Het kan toch ook een keer niet uitkomen, al was het maar omdat je afspraken hebt die je niet af KUNT zeggen, of omdat je dan domweg niet thuis bent?Ik weet niet hoe oud dochter van TO is, maar bij mijn gescheiden ouders werkt het zo dat ik gewoon een sleutel van hun huizen heb en dat ik altijd welkom ben. Als ze bezoek hebben, als ze lui op de bank hangen en ook als ze er zelf niet zijn kan ik er altijd terecht.
quote:plops schreef op 10 maart 2011 @ 12:04:

[...]

Het gaat er toch niet om dat jij er bij bent elke keer? Zij wil bij haar vader zijn. Als hij zegt dat dat goed is, waarom moet JIJ daar dan afspraken voor afzeggen? Ik snap het niet....misschien kun je het me even uitleggen?

Ja, dat snap ik dus ook niet.Als je een afspraak hebt staan op dat moment , dan ga je toch gewoon naar je afspraak. Ik zie het punt echt niet.

En pa kan ook gewoon voor eten zorgen hoor, ook dat mag geen punt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven