Ogen spiegels van de waarheid?
zondag 6 juli 2008 om 11:41
quote:Lalein schreef op 06 juli 2008 @ 11:38:
yeps. vriendin van mij werkte in de beveiliging en je kan aan de ogen van mensen zien wat hun intenties zijn/of ze iets verbergen etc...Ach, als dat toch eens waar was. Niemand zou ooit nog bedrogen worden door zijn/haar lover, niemand wordt ooit nog vals beschuldigd .....want we weten toch meteen wie de echte dader is.
yeps. vriendin van mij werkte in de beveiliging en je kan aan de ogen van mensen zien wat hun intenties zijn/of ze iets verbergen etc...Ach, als dat toch eens waar was. Niemand zou ooit nog bedrogen worden door zijn/haar lover, niemand wordt ooit nog vals beschuldigd .....want we weten toch meteen wie de echte dader is.
zondag 6 juli 2008 om 11:44
zondag 6 juli 2008 om 11:58
Ja, het is zo, ik kan op alle mogelijke manieren liegen. Leugendetector, ogen, noem maar op. De truc is om jezelf te overtuigen. Je geheugen onthoudt alleen dingen en maakt geen verschil tussen waarheid en leugen. Als je jezelf overtuigt dat iets waar is, dan kom je door elke test. En als je dat niet bent, faal je voor de leugendetectortest als het een goede detector is, maar dan nog steeds kan je je ogen manipuleren want die zijn vrij oppervlakkig. Kijk iemand recht aan, maar weer niet te lang, kijk vooral niet naar rechts en knipper iets minder vaak dan normaal en vooral niet te langzaam. En word nooit boos! Boos of verontwaardigd worden is echt een teken van liegen.
Je kan het overigens wel letterlijk nemen. Als je een kaartspel doet, kan je in iemands ogen de kaarten gereflecteerd zien, als je goed scherp ziet. Dat is niet op te lossen met een (zonne)bril
Je kan het overigens wel letterlijk nemen. Als je een kaartspel doet, kan je in iemands ogen de kaarten gereflecteerd zien, als je goed scherp ziet. Dat is niet op te lossen met een (zonne)bril
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
zondag 6 juli 2008 om 12:03
Je hebt mensen die heel goed kunnen liegen, die eraan gewend zijn te geloven wat ze willen geloven. Voor hen is de realiteit gewoon niet zo vastomlijnd en bij hen kun je echt flink in de war raken. Creatief met de waarheid. Ik heb er een paar gekend die zo waren, misschien is de persoon waar je het over hebt er zo een?
Ik zou dus ook nooit op ogen afgaan maar gewoon gut feeling. Dat zegt het vaak al duidelijk genoeg dat er "iets niet klopt".
Ik zou dus ook nooit op ogen afgaan maar gewoon gut feeling. Dat zegt het vaak al duidelijk genoeg dat er "iets niet klopt".
zondag 6 juli 2008 om 12:08
Ik vind dat je heel goed aan iemands ogen kunt zien of hij/zij de waarheid spreekt.
Heb al zo vaak gehad dat iemand op tv een uitspraak deed en ik onmiddellijk zei: hij/zij liegt en dat dat achteraf ook zo bleek.
Maar om nu precies uit te leggen waar ik het aan kan zien vind ik dan ook weer moeilijk.
Ik let wel altijd alleen op de ogen dus daar zit toch iets in dan.
Hmm als ik het zo zou moeten zeggen denk ik dat het zo is dat wanneer iemand echt de waarheid spreekt hij tijdens het meest belangrijke punt recht vooruit kijkt en wanneer iemand liegt zwenken de ogen even naar de ooghoeken.
Heb al zo vaak gehad dat iemand op tv een uitspraak deed en ik onmiddellijk zei: hij/zij liegt en dat dat achteraf ook zo bleek.
Maar om nu precies uit te leggen waar ik het aan kan zien vind ik dan ook weer moeilijk.
Ik let wel altijd alleen op de ogen dus daar zit toch iets in dan.
Hmm als ik het zo zou moeten zeggen denk ik dat het zo is dat wanneer iemand echt de waarheid spreekt hij tijdens het meest belangrijke punt recht vooruit kijkt en wanneer iemand liegt zwenken de ogen even naar de ooghoeken.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
zondag 6 juli 2008 om 12:12
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de pupillen zich verwjiden of vernauwen als iemand met een stalen gezicht staat te liegen. Als iemand nadenkt kijkt die persoon even omhoog of omlaag en als iemand niet de waarheid vertelt kijkt die persoon even weg. Nou moet ik zeggen dat ik tijdens een gesprek ook niet iemand constant diep in de ogen kijk dus sommige dingen vind ik wel vergezocht. Maar dat even omhoog/omlaag kijken tijdens nadenken dat klopt wel-bij mij tenminste-heeft met concentratie te maken denk ik.
zondag 6 juli 2008 om 12:26
Overigens vind ik liegen vooral iets voor domme mensen. Leugenaars hebben zeer goede geheugens nodig, het kost je erg veel energie en meestal komen de leugens wel een keer uit. De waarheid spreken is veel en veel overtuigender en handiger. Zeker als je dat gedoseerd en geselecteerd doet.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
zondag 6 juli 2008 om 12:32
zondag 6 juli 2008 om 13:18
quote:Int schreef op 06 juli 2008 @ 12:26:
Overigens vind ik liegen vooral iets voor domme mensen. Leugenaars hebben zeer goede geheugens nodig, het kost je erg veel energie en meestal komen de leugens wel een keer uit. De waarheid spreken is veel en veel overtuigender en handiger. Zeker als je dat gedoseerd en geselecteerd doet.
Wat een stompzinnige en egotrippende opmerking.
Dus jij liegt nooit?
helemaal nooit?
Zowel..dan ben je dus dom (naar eigen woorden)
Liegen kost geen enkele moeite, tenzij je te weinig herseninhoud hebt om ze te onthouden. En als de waarheid meestal uitkwam, dan waren er bijna geen oorlogen en vrij rondlopende misdadigers meer.
Om over minnaartjes en sv'tjes maar te zwijgen
Als ik het nieuwe vriendinnetje van mijn broer zie, en denk: jee, wat een ordinaire stoephoer.
Dan lieg ik liever: leuk je te ontmoeten!
Ipv haar een levenslang trauma aan te praten.
Wat een stompzinnige en egotrippende opmerking.
Dus jij liegt nooit?
helemaal nooit?
Zowel..dan ben je dus dom (naar eigen woorden)
Liegen kost geen enkele moeite, tenzij je te weinig herseninhoud hebt om ze te onthouden. En als de waarheid meestal uitkwam, dan waren er bijna geen oorlogen en vrij rondlopende misdadigers meer.
Om over minnaartjes en sv'tjes maar te zwijgen
Als ik het nieuwe vriendinnetje van mijn broer zie, en denk: jee, wat een ordinaire stoephoer.
Dan lieg ik liever: leuk je te ontmoeten!
Ipv haar een levenslang trauma aan te praten.