Omgaan met kleine teleurstellingen.

15-11-2009 16:08 26 berichten
Ik heb voor het eerst sinds tijden een hele leuke vriend. We zijn nog niet zo lang bij elkaar en hebben er heel bewust voor gekozen om het rustig aan te doen.

Over een paar weekjes is echter mijn verjaardag.

Ik ontkom er dan niet aan om hem hiervoor uit te nodigen. Ik heb daar absoluut geen problemen mee, voor hem ligt dat ietsjes anders.

Ik ben jarig op een woensdag en ik vier dan samen met mijn intieme vrienden mijn verjaardag bij mijn ouders.

Op zaterdag heb ik al mijn vrienden uitgenodigd om een borrel te drinken in een cafe en mijn ouders zijn daar dan ook bij en mijn nieuwe vriend dan ook.

Ik weet dat mijn vriend gek op mij is, maar ook iemand is die gehecht is aan zijn vrijheid (tot op zekere hoogte natuurlijk). Tot nog toe heb ik (naar mijn eigen verbazing) daar totaal geen moeite mee gehad. Ik ben merendeel van mijn leven vrijgezel geweest en als ik eens een relatie had verpeste ik het vaak door mijn dominante gedrag my way or the high way, zeg maar…

Bij hem heb ik dat gevoel van controle en dominantie niet of nauwelijks en dat maakt het heerlijk ontspannen!

Gisteren heb ik hem luchtig verteld dat ik op woensdag (mijn echte verjaardag) ook mijn verjaardag vier met mijn ouders en intieme vrienden in huiselijke kring. Hij gaf toen aan dat hij mij wel zou bellen op die dag en dat hij mij dan wel zou zien (en dus ook mijn vrienden en ouders) op de borrel op zaterdag.

Ik ga hier bij hem zeker niet op terugkomen (mijn verjaardag woensdag dus) omdat ik geen druk wil uitoefenen en niets wil afdwingen. We zijn echt nog niet zo lang bij elkaar en het is omdat ik jarig ben dat hij mijn ouders zo snel gaat ontmoeten.

Toch kan ik het niet helpen een klein beetje teleurgesteld te zijn dat hij niet op mijn ECHTE verjaardag wil zijn op woensdag.

De relatie is pril en er zullen ongetwijfeld nog meer kleine teleurstellingen volgen (denk ik) hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Vroeger ging ik volgas er tegenin als dingen niet gingen zoals ik wou, maar dat wil ik nu toch echt anders doen.

Tips zijn zeer welkom!!
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 15 november 2009 @ 17:04:

Ik snap er helemaal niks van en hij waarschijnlijk ook niet!!

Hij heeft er geen idee van wat je wilt. Wil je dat hij woensdag wel of niet komt? Als je wilt dat hij wel komt op woensdag, nodig hem dan uit! Want hij kan natuurlijk niet raden wat jij wilt. Het is toch hartstikke lief van hem dat hij zich niet op wil dringen?Ja zo kan je het ook bekijken 'hij wil zich niet opdringen' die arme jongen. Ik wil juist dat hij erbij is! Binnenkort even een gesprekje met hem aangaan, lijkt mij verstandig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven