Omgaan met vreemdgaan

24-04-2018 12:34 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie van 15 jaar en heb 2 kids. Ik heb onlangs ontdekt dat mijn man vreemdgaat en hem hier ook over aangesproken. Wij werken samen op 1 kantoor alsook de vrouw met wie hij vreemdgaat. Toch weet ik niet hoe ik moet reageren, ik voel mij zo gekwetst maar wist ook wel dat de sex zeer miniem was thuis. Bij het nazien van de gsm-rekening merk ik dat hij haar nog steeds regelmatig belt vanuit de wagen of wanneer ik ben gaan slapen. Wat doe ik hier nu mee? Zelf heb ik voor mij uitgemaakt dat ik alleen nog het noodzakelijkst aan haar vraag ivm werk maar vriendelijkheid zal ze niet meer moeten krijgen. Toch denk ik moet ik nu de scheiding aanvragen ongeacht dat hij zegt dat hij met haar gaat stoppen of niet....je krijgt van je vriendinnen advies maar zijn deze objectief. Heeft iemand ervaring?
ava75 schreef:
25-04-2018 14:49
Volgens mij pas na het vreemdgaan, dus rijkelijk laat.
gaan we weer
ava75 schreef:
Tuurlijk.

De man is een toppertje.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 17:07
8.72% gewijzigd
ava75 schreef:
Inderdaad. Zal wel dom zijn. Of stom. Maar een relatie zonder seks is als een boterham zonder beleg. Dat gaat bijna altijd een keer ergens fout. Bij hem of bij haar. Ongeacht wiens libido er naar de maan is.
Jaren 50 hebben daar al evenmin mee te maken.
Lucifermiauww schreef:
25-04-2018 17:07
De man is een toppertje.
Dat was niet wat ik zei.
Fliefd schreef:
Inderdaad. Zal wel dom zijn. Of stom. Maar een relatie zonder seks is als een boterham zonder beleg. Dat gaat bijna altijd een keer ergens fout. Bij hem of bij haar. Ongeacht wiens libido er naar de maan is.
Ja joh, tuurlijk.
Hou toch op
S-Meds schreef:
25-04-2018 19:44
Ja joh, tuurlijk.
Hou toch op
Waarom mag jij wel je mening verkondigen en andersdenkende niet?
Fliefd schreef:
Ze doen het nog net niet voor haar neus en hij haalt zijn vrouw naar beneden en hemelt zijn minnares op, fouter kan die man niet zijn.
Er is dus helemaal geen respect.
MissMaran schreef:
26-04-2018 08:36
Ze doen het nog net niet voor haar neus en hij haalt zijn vrouw naar beneden en hemelt zijn minnares op, fouter kan die man niet zijn.
Er is dus helemaal geen respect.
Klopt, maar deze reactie slaat in mijn ogen niet op wat fliefd zei.
Fliefd schreef:
26-04-2018 07:08
Waarom mag jij wel je mening verkondigen en andersdenkende niet?
Je mag haar zeggen wat je vindt maar het zegt wel veel over jou om iemand die al op de grond ligt zout in de wonde te wrijven door jouw mening, die ver van de waarheid staat, te blijven herhalen. TO blijven inwrijven dat het haar eigen schuld is. Zegt echt alles over jou. dat jij zo’n mens wil zijn. Bah
S-Meds schreef:
26-04-2018 10:35
Je mag haar zeggen wat je vindt maar het zegt wel veel over jou om iemand die al op de grond ligt zout in de wonde te wrijven door jouw mening, die ver van de waarheid staat, te blijven herhalen. TO blijven inwrijven dat het haar eigen schuld is. Zegt echt alles over jou. dat jij zo’n mens wil zijn. Bah
:worship:
Iedereen mag zijn mening geven maar soms zijn er ook redenen ... ik weet dat ik zelf ben tekort gekomen maar wat er nu allemaal gebeurt is zeer moeilijk. Hij zegt dat hij voor mij kiest maar ik zie dat hij aan het bellen is met haar, daarna verwijdert hij het gesprek en dat hij via een geheime app steeds aan het sms’en is...ik vind het zeer moeilijk om de knoop door te hakken en ik dacht dat we weer een goed gesprek hadden gehad maar als ik dan vandaag zie ! Gisteren speciaal kleedje aan gedaan met panties maar hij wil niet ... pfff zo moeilijk
Je ging toch scheiden?
Schakel een advocaat in en zorg dat hij moet vertrekken tot jij eigen woonruimte hebt. Hij kan bij haar terecht, ben benieuwd hoe lang dat leuk is.
Gate_Keeper schreef:
29-04-2018 15:17
Je ging toch scheiden?
Ik dacht het maar dan wou ik alles nog een kans geven ! Dom waarschijnlijk maar ja
Proxi schreef:
29-04-2018 15:59
Ik dacht het maar dan wou ik alles nog een kans geven ! Dom waarschijnlijk maar ja
Waarom dom?
Als je het nog een kans wil geven is relatietherapie dan misschien toch een idee?
Proxi schreef:
29-04-2018 15:15
Iedereen mag zijn mening geven maar soms zijn er ook redenen ... ik weet dat ik zelf ben tekort gekomen maar wat er nu allemaal gebeurt is zeer moeilijk. Hij zegt dat hij voor mij kiest maar ik zie dat hij aan het bellen is met haar, daarna verwijdert hij het gesprek en dat hij via een geheime app steeds aan het sms’en is...ik vind het zeer moeilijk om de knoop door te hakken en ik dacht dat we weer een goed gesprek hadden gehad maar als ik dan vandaag zie ! Gisteren speciaal kleedje aan gedaan met panties maar hij wil niet ... pfff zo moeilijk
Hoe lang wil je hier mee doorgaan? Het maakt jou ook stuk van binnen, wat hij doet is toch geen liefde?
Wanneer komt voor jou het punt dat het genoeg is?
ava75 schreef:
29-04-2018 16:52
Waarom dom?
Als je het nog een kans wil geven is relatietherapie dan misschien toch een idee?
Moet je wel samen willen natuurlijk. Als hij nog steeds belt met zijn werknemer dan heeft het geen kans van slagen.
Vlnd het echt rot om te horen dat jij met alle macht probeert hem te verleiden en dat je achter je rug om uitgelachen wordt..
Ze zijn duidelijk nog samen, waar is dan jouw trots?
Ondertussen heb ik nog steeds niet de stap gezet...er wordt heel veel gepraat en ik confronteer hem met mijn bevindingen...ik heb hem vandaag gezegd dat hij de keuze moet maken wil hij ons een kans geven dan moet hij haar volledig bannen, dat wil zeggen ontslagen maar eveneens geen berichten meer, geen telefoons meer niets zonder dan wordt ee een streep getrokken door onze relatie.... hij heeft 1 week de tijd gekregen en anders zal mijn verjaardag de slechtste verjaardag alle tijden zijn!
Ik kan het vreemdgaan-gedeelte nog kaderen na al die jaren met zo weinig seks, maar uitgerekend met een wicht dat in jullie bedrijf werkt? En al het contact dat hij met haar nog heeft achter je rug om? Dat is onvergeeflijk sorry.
Proxi schreef:
21-05-2018 16:52
Ondertussen heb ik nog steeds niet de stap gezet...er wordt heel veel gepraat en ik confronteer hem met mijn bevindingen...ik heb hem vandaag gezegd dat hij de keuze moet maken wil hij ons een kans geven dan moet hij haar volledig bannen, dat wil zeggen ontslagen maar eveneens geen berichten meer, geen telefoons meer niets zonder dan wordt ee een streep getrokken door onze relatie.... hij heeft 1 week de tijd gekregen en anders zal mijn verjaardag de slechtste verjaardag alle tijden zijn!
raar. je weet toch nooit zeker of hij dit zal doen? die man is een lieger
S-Meds schreef:
21-05-2018 17:39
raar. je weet toch nooit zeker of hij dit zal doen? die man is een lieger
Ik weet het maar toch ben ik nog niet sterk genoeg om de stap te zetten! Meestal is hij zo lief en dat maakt het nog eens zo moeilijk...ik zie hem nog zo graag! Ik hoop dat ik de kracht vind om zelf verder te gaan !
Proxi schreef:
21-05-2018 20:33
Ik weet het maar toch ben ik nog niet sterk genoeg om de stap te zetten! Meestal is hij zo lief en dat maakt het nog eens zo moeilijk...ik zie hem nog zo graag! Ik hoop dat ik de kracht vind om zelf verder te gaan !
het is maar wat je lief noemt
Waar is je zelfrespect.. ik hoop voor jou dat hij stopt maar ik betwijfel het ten zeerste.
Sterkte!

Ik heb hem op dit forum al eerder gepost, maar ik vind het een goede om met je man een keer samen te bekijken, en er over te praten:
https://www.ted.com/talks/esther_perel ... ever_loved

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven