omgang kinderen

02-02-2019 21:39 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet niet goed onder welke categorie het valt..

Graag jullie mening over mijn situatie;
ik heb jonge kinderen met een vader in het buitenland. De afspraak die wij gemaakt hebben is dat ze met mij mee zijn gegaan naar Nederland en dat hij ze een aantal keren per jaar bezoekt ( hij neemt ze dan mee voor een paar dagen). In de tussentijd, kan hij bellen, appen, videogesprekken doen, wanneer hij wil, ( gebeurt heel wisselend).
In ons ouderschapsplan hebben we afgesproken dat het hoofdverblijf bij mij is en dat ik de verantwoordelijkheid heb in de zorg en dat we dat wanneer hij in Nederland gaat wonen, we dit plan gaan herzien.

Hij wil nu deze afspraak veranderen, hij wil de kinderen 2 maanden aan een stuk hebben. Hij gaat oppas regelen voor als hij aan het werk is.

Mijn eerste reactie is nee, want deze afspraak hebben we gemaakt. Mijn tweede reactie is ook nee, want dit is niet in het belang van de kinderen...Ze moeten 12 uur vliegen, zijn 2 en 1 jaar. Er is tijdverschil. Ze komen bij een oppas die een andere taal spreekt, vaccinaties, ze worden uit hun ritme, basis gehaald. ze zijn nog zo klein, wat is de meerwaarde voor mijn kinderen.
Ik begrijp hem wel dat hij ze graag meer wil zien, op zich ook een positieve ontwikkeling, want het was heel moeizaam.
Hij is in Nederland van harte welkom, mag bellen wanneer hij wil. Maar ik blijf van mening dat zo'n reis en alles niet ten goede komt van mijn kinderen. Het is veel logischer, praktischer dat hij hier heen komt.
Ik krijg nu het verwijt dat ik de kinderen bij hem weg hou. en dat hij via sociale druk het toch gaat proberen.

Weet iemand waar ik informatie kan inwinnen over de regels hierover en hoe sterk hij staat, want ik ben bang dat hij dit voor het gerecht gaat doorvoeren. En ik wil helemaal niet zo tegen over elkaar komen te staan.

Graag hoor ik ook jullie gedachte hierover, want als moeder en een vertroebeld beeld over hoe mijn ex is en doet, weet ik niet meer of ik het goed zie en of het redelijk is.

bedankt
SteunEndeToeverlaet schreef:
02-02-2019 22:24
'onwenselijk' is vooral 'ik wil ze zelf houden'.

Even een heel andere mening maar misschien is dit een enorme kans voor de kinderen.

Je schrijft nergens dat je bang bent voor ontvoering dus laten we er vanuit gaan dat dat niet zo is.

Een ander land, een andere taal, een andere cultuur... dat is een gouden kans die miljoenen kinderen niet krijgen. En jouw ex-man staat te springen om ze dat te bieden.

Ja hoor, fijn dat je ooit een plan hebt afgesproken. Goed ook dat je toen meteen een glazen bol naast je had staan zodat je alle details van de komende 15 jaar precies kon voorspellen en dat allemaal in je plan kon schrijven.
Dat had je dus niet.
En je kon geen 15 jaar vooruit kijken.
Je schreef het beste plan met de beste bedoelingen en de beste informatie die je op dat moment had.
En de wereld is sindsdien verder gegaan. En de werkelijkheid is niet een papiertje van X jaar geleden; de werkelijkheid is dat je een ex hebt die zich daadwerkelijk bekommert om de kinderen.
Je mag je handjes dichtknijpen.
Ja dat is ook wel heeel bijzonder idd. :sarcastic:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lexie2018 schreef:
02-02-2019 22:21
Hij zegt dus dat iedereen zegt dat hij daar recht op heeft. Is het zo dat elke rechter dat zou uitspreken? Hij mag hier komen, ik heb zelfs voorgesteld dat hij dan in mijn nieuwe huis mag, zodat hij een plek heeft waar alles is...
Het is inderdaad nog geen jaar geleden. En eigenlijk gaat het alleen om mijn oudste kind, want voor de andere heeft hij de ouderlijke macht niet geregeld.
Geen rechter zal hem in zijn gelijk stellen. Win advies in bij een kinderpsycholoog en laat die dat zwart op wit zetten.
Nouschi schreef:
02-02-2019 22:27
Ja dat is ook wel heeel bijzonder idd. :sarcastic:
En daarom moet je aan al zijn grillen toegeven.
Lexie2018 schreef:
02-02-2019 22:25
Omdat hij daar werkt en dat eigenlijk zijn prioriteit is. geld! Maar tuurlijk kan hij ook meer naar Nederland komen, maar dat wil hij niet. Want zijn leven is daar en hij heeft niets in Nederland ( hij vergeet even zijn dochters dan ;-) )
Dus voor hem is t alleen eigen belang.
Waarom ga jij dan niet in je vakantie een paar weken naar daar met die kinderen?
Als hij vooral werkt én een vriendin heeft zitten ze anders toch alleen maar bij de oppas? Wie heeft daar dan wat aan?
Weet die nieuwe vriendin al dat hij terug naar Nederland wil emigreren?
Belg007 schreef:
02-02-2019 22:22
Weet die van zijn verhuisplannen?

Want straks of over 3 jaar is het van "ik kan hier niet weg, want mijn vriendin wil niet mee".
Of begint ie aan een second leg en is verhuizen met kleine kinderen te lastig.
Ik heb geen idee en ik probeer daar ook afstand van te nemen, want ik weet toch dat hij er anders over denkt dan ik.Hij is meer van het dat zie ik dan wel over zoveel jaar. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat zijn keuzes invloed hebben op onze kinderen. Ik kies er bijvoorbeeld voor om geen kinderen meer te krijgen, dus ik date niet met mannen die een kinderwens hebben. En dat doe ik omdat ik niet wil dat mijn kinderen ooit heen en weer moeten pendelen en mijn misschien andere kindje wel in huis mag blijven. Ik moet er niet aandenken, zonder daar een ander mee voor het hoofd te willen stoten.
Even een heel andere mening maar misschien is dit een enorme kans voor de kinderen. [...]
Een ander land, een andere taal, een andere cultuur... dat is een gouden kans die miljoenen kinderen niet krijgen. En jouw ex-man staat te springen om ze dat te bieden.

Ja hoor, fijn dat je ooit een plan hebt afgesproken. [...]
En de wereld is sindsdien verder gegaan. En de werkelijkheid is niet een papiertje van X jaar geleden; de werkelijkheid is dat je een ex hebt die zich daadwerkelijk bekommert om de kinderen.
Die kinderen zijn 1 en 2 jaar, hè? Die andere taal en cultuur is prachtig, maar daarvoor is het over vijf jaar ook nog vroeg zat.
En die eerder gemaakte afspraken zijn nog geen jaar oud
lariba wijzigde dit bericht op 02-02-2019 22:32
8.90% gewijzigd
Litabeau schreef:
02-02-2019 22:20
Jullie hebben er samen voor gekozen dat de kinderen in Nederland zouden opgroeien.
Hij wil in de toekomt wel in Nederland gaan wonen. Dan hoeft het nu toch niet ten koste van de kinderen worden omgegooid.

Als hij de kinderen wil zien kan hij wel wat aanpassen of plannen vervroegen.. Vast niet ideaal maar dat is keuzes maken.

Over de vakanties zouden jullie afspraken kunnen maken.

Ik vind dat een stabiele basis voor kinderen voorop staat. Dat jullie niet meer bij elkaar zijn is iets wat gebeurd is en waar jullie afspraken over hebben gemaakt. Ik vind niet dat de kinderen daar nu zich voor moeten aanpassen. Ook al zijn ze klein.

ik zit in hetzelfde kamp als jij, alleen mijn ex dus niet. ;)
Wees gerust. Na scheiding was kind 1,5. Na weer een jaar verder, wilde vader kind 2 wkn meehebben op vakantie. Waar we meerdere keren per jaar 1 week hadden afgesproken. Kind was nog nooit langer dan 1 week bij mij weggeweest.
Vader moest en zou. Eindigde in een kort geding. Rechter besliste 1 week, volgens ouderschapsplan, want vader deed voorkomen alsof kind niet mee mocht op vakantie. Jawel, maar 1 week.
Jonge kinderen hoeven er niet aan te wennen opeens hun moeder niet te zien voor langere tijd, als ze dat nog nooit hebben hoeven doen en vader nog nooit meerdere dagen achter elkaar heeft gezorgd.
Laat je niet bang, van streek of onder druk maken/zetten.
Je enige reactie hoeft te zijn: omgang kan ik alleen maar aanmoedigen, volgens ouderschapsplan.
Is hij eigenlijk al hier geweest sinds jullie uit elkaar zijn en jij terug in NL woont?

Laat hem eerst maar es 2 weken vakantie "opofferen" en zelf naar hier vliegen.
En zijn goede wil tonen.
Dan zou hij de kinderen rustig 2 weken lang volcontinu mogen zien wat mij betreft.

Maar dan is hij tenminste 2 weken niet aan 't werk en heeft tijd voor die kinderen.

Als hij 2 maanden lang aan 't werk blijft ginder terwijl de kids er zijn, moeten die op tijd naar hun bed en ziet hij ze nog altijd amper en alleen in de weekends.
De oudste van mijn man vindt 2 weken zonder moeder al lang.

Ik zou 2 maanden zonder zoon van 2 echt in niemand belang vinden. Kun je niet met de kinderen daarheen op vakantie?
Vraag me dan ook wel af waarom jullie ervoor hebben gekozen om naar Nederland terug te gaan. Dan is het voor 1 van de ouders altijd lastig om de kinderen met regelmaat te zien.
Litabeau schreef:
02-02-2019 22:32
Vraag me dan ook wel af waarom jullie ervoor hebben gekozen om naar Nederland terug te gaan. Dan is het voor 1 van de ouders altijd lastig om de kinderen met regelmaat te zien.
Hij wil ook terug naar Nederland. Waarom zou ze dan een paar jaar daar de boel opbouwen om dan alsnog naar NL te verhuizen.
'onwenselijk' is vooral 'ik wil ze zelf houden'.

Even een heel andere mening maar misschien is dit een enorme kans voor de kinderen.

Je schrijft nergens dat je bang bent voor ontvoering dus laten we er vanuit gaan dat dat niet zo is.

Ja hoor, fijn dat je ooit een plan hebt afgesproken. Goed ook dat je toen meteen een glazen bol naast je had staan zodat je alle details van de komende 15 jaar precies kon voorspellen en dat allemaal in je plan kon schrijven.
Dat had je dus niet.
En je kon geen 15 jaar vooruit kijken.
Je schreef het beste plan met de beste bedoelingen en de beste informatie die je op dat moment had.
Mijn kinderen zijn 1 en 2 jaar. Ik had geen glazen bol naast mij staan. Beweer ik ook nergens. Ben mij heel bewust van dat dingen veranderen en dat hij veranderd weet ik ook. Daarom kom ik ook hier vragen, omdat ik weet dat mijn beeld vertroebeld is. En ik wil ze niet zelf houden, staat ook nergens. Ik wil het beste voor mijn kinderen van 1 en 2 jaar. En zoals geschreven zeg ik dat ik blij ben met deze positieve ontwikkeling.
Knettergek..:jullie allebei. Hij omdat hij het voorstelt en jij omdat je er nog serieus over denkt ook.
Ik ben geen psycholoog, maar heb opleidingsmatig wel te maken gehad met het kinderbrein en de hechting is in het eerste jaar heel belangrijk. Dit legt een fundering voor verdere ontwikkeling.
Als er goede hechting is geeft dat het kind namelijk zelfvertrouwen dat bevorderlijk is voor de ontwikkeling.
Je kind nu ineens weghalen uit deze veilige omgeving en bij iemand neerzetten waaraan hij niet gehecht is zou dus kunnen resulteren in een ontwikkelingsachterstand ivm gebrek aan vertrouwen
Némaìn’ schreef:
02-02-2019 22:34
Hij wil ook terug naar Nederland. Waarom zou ze dan een paar jaar daar de boel opbouwen om dan alsnog naar NL te verhuizen.
Dan vind ik dat hij zich nu ook aan kan passen ipv de kinderen en moeder.
Belg007 schreef:
Geen enkele rechter haalt een kind van 1 effe 2 maanden bij de moeder vandaan voor een duistere trip naar een ver buitenland waar kind bij een oppas wordt gedumpt.

Als ze straks 6 en 7 jaar zijn wil een rechter nog wel es uitspreken dat ze in de zomer 1 à 1.5 maand naar hem moeten.

Maar écht niet op deze leeftijd, die afstand en zo'n lange tijd.

Bovendien heeft hij vorig jaar nog zelf voor akkoord getekend dat de kinderen in Nederland opgevoed worden.

ik hoop het, het is overigens geen duistere trip, ze gaan naar hun vader. Mij zit dwars dat ze zo jong zijn en er zelf zeer waarschijnlijk niets uithalen. dankjewel.
Bloem1970 schreef:
Wees gerust. Na scheiding was kind 1,5. Na weer een jaar verder, wilde vader kind 2 wkn meehebben op vakantie. Waar we meerdere keren per jaar 1 week hadden afgesproken. Kind was nog nooit langer dan 1 week bij mij weggeweest.
Vader moest en zou. Eindigde in een kort geding. Rechter besliste 1 week, volgens ouderschapsplan, want vader deed voorkomen alsof kind niet mee mocht op vakantie. Jawel, maar 1 week.
Jonge kinderen hoeven er niet aan te wennen opeens hun moeder niet te zien voor langere tijd, als ze dat nog nooit hebben hoeven doen en vader nog nooit meerdere dagen achter elkaar heeft gezorgd.
Laat je niet bang, van streek of onder druk maken/zetten.
Je enige reactie hoeft te zijn: omgang kan ik alleen maar aanmoedigen, volgens ouderschapsplan.

dankjewel. iemand met ervaring. helpt voor mijn gemoedstoestand.
Némaìn’ schreef:
02-02-2019 22:27
Geen rechter zal hem in zijn gelijk stellen. Win advies in bij een kinderpsycholoog en laat die dat zwart op wit zetten.
ja dat ga ik inderdaad doen.
Laat je niet gek maken!
Vriedin van mij stemde helemaal in met co-ouderschap. Die vader zou wel hun peuter gedurende 1 doordeweekse dag per week verzorgen. Moest dan wel thuiswerken. Opperste verbazing bij de rechter. U gaat werken terwijl u dan voor uw kind zorgt? Het is of het een, of het andere. Vader kon niet garanderen dat hij niet hoefde te werken. Kind mocht op die voorwaarden niet bij vader zijn.

Jij hoeft je kinderen niet op het vliegtuig te zetten ( doet geen een maatschappij met zulke jonge kinderen zonder begeleiding) of weg te brengen naar een oppas!

Laat hem eerst inderdaad maar eens een week hier voor ze zorgen en dan ook echt tijd voor ze hebben! Hij zit je te zieken. En het lukt! Niet happen
redbulletje schreef:
02-02-2019 22:29
Waarom ga jij dan niet in je vakantie een paar weken naar daar met die kinderen?
Als hij vooral werkt én een vriendin heeft zitten ze anders toch alleen maar bij de oppas? Wie heeft daar dan wat aan?
Weet die nieuwe vriendin al dat hij terug naar Nederland wil emigreren?
precies, wie wordt daar dan beter van? Ik weet niet wat hij bespreekt met zijn vriendin. Ik wil ook wel daar naar toe gaan, met mijn kinderen, dat ik ze bij hem afzet, zelf op vakantie ga en ze dan mee terug neem ofzo iets. Maar dat is niet voldoende, dat is te weinig. Hij wil het onderste uit de kan, 2 maanden anders heeft het geen zin.
Eh... Niet voor het één of ander, maar je wilt een éénjarige en een tweejarige 12 uur lang laten vliegen, plus reistijd naar het vliegveld plus inchecktijd plus uitchecktijd plus reistijd naar het huis van de vader.

Zonder jou???

Begin eens met het controleren van de mogelijkheden. Op de site van Transavia bijvoorbeeld vind je terug dat kinderen tussen de 5 en 12 zonder ouders mogen reizen, maar dan een begeleider krijgen (die verplicht is).

Dus je ex kan hoog en laag springen, maar jij zult mee moeten. Dus ik zou zo zeggen; vraag hem eens wat het hem waard is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Lexie2018 schreef:
02-02-2019 22:46
precies, wie wordt daar dan beter van? Ik weet niet wat hij bespreekt met zijn vriendin. Ik wil ook wel daar naar toe gaan, met mijn kinderen, dat ik ze bij hem afzet, zelf op vakantie ga en ze dan mee terug neem ofzo iets. Maar dat is niet voldoende, dat is te weinig. Hij wil het onderste uit de kan, 2 maanden anders heeft het geen zin.
En in die 2 maanden blijft hij nagenoeg volledig werken en zitten de kinderen vooral bij de oppas. Niet aan meewerken.
Belg007 schreef:
Is hij eigenlijk al hier geweest sinds jullie uit elkaar zijn en jij terug in NL woont?

Laat hem eerst maar es 2 weken vakantie "opofferen" en zelf naar hier vliegen.
En zijn goede wil tonen.
Dan zou hij de kinderen rustig 2 weken lang volcontinu mogen zien wat mij betreft.

Maar dan is hij tenminste 2 weken niet aan 't werk en heeft tijd voor die kinderen.

Als hij 2 maanden lang aan 't werk blijft ginder terwijl de kids er zijn, moeten die op tijd naar hun bed en ziet hij ze nog altijd amper en alleen in de weekends.
ja, hij is hier geweest, na veel zeuren en alles. De eis was alleen dan de hele kerst en oud en nieuw want anders zou hij niet komen. Dus ik heb ingestemd, omdat ik het belangrijk vind, vond dat hij en mijn kinderen bij elkaar zouden zijn. Dat is hem niet goed bevallen, hij klaagt er over dat hij het niet weer zo zou gaan doen, want hij voelde zich opgesloten in een vakantiehuisje....whatever.
Dat is toen allemaal best goed gegaan, oma is geweest, ik was in de buurt enz enz... we hadden dagelijks contact.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven