omgang kinderen

02-02-2019 21:39 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet niet goed onder welke categorie het valt..

Graag jullie mening over mijn situatie;
ik heb jonge kinderen met een vader in het buitenland. De afspraak die wij gemaakt hebben is dat ze met mij mee zijn gegaan naar Nederland en dat hij ze een aantal keren per jaar bezoekt ( hij neemt ze dan mee voor een paar dagen). In de tussentijd, kan hij bellen, appen, videogesprekken doen, wanneer hij wil, ( gebeurt heel wisselend).
In ons ouderschapsplan hebben we afgesproken dat het hoofdverblijf bij mij is en dat ik de verantwoordelijkheid heb in de zorg en dat we dat wanneer hij in Nederland gaat wonen, we dit plan gaan herzien.

Hij wil nu deze afspraak veranderen, hij wil de kinderen 2 maanden aan een stuk hebben. Hij gaat oppas regelen voor als hij aan het werk is.

Mijn eerste reactie is nee, want deze afspraak hebben we gemaakt. Mijn tweede reactie is ook nee, want dit is niet in het belang van de kinderen...Ze moeten 12 uur vliegen, zijn 2 en 1 jaar. Er is tijdverschil. Ze komen bij een oppas die een andere taal spreekt, vaccinaties, ze worden uit hun ritme, basis gehaald. ze zijn nog zo klein, wat is de meerwaarde voor mijn kinderen.
Ik begrijp hem wel dat hij ze graag meer wil zien, op zich ook een positieve ontwikkeling, want het was heel moeizaam.
Hij is in Nederland van harte welkom, mag bellen wanneer hij wil. Maar ik blijf van mening dat zo'n reis en alles niet ten goede komt van mijn kinderen. Het is veel logischer, praktischer dat hij hier heen komt.
Ik krijg nu het verwijt dat ik de kinderen bij hem weg hou. en dat hij via sociale druk het toch gaat proberen.

Weet iemand waar ik informatie kan inwinnen over de regels hierover en hoe sterk hij staat, want ik ben bang dat hij dit voor het gerecht gaat doorvoeren. En ik wil helemaal niet zo tegen over elkaar komen te staan.

Graag hoor ik ook jullie gedachte hierover, want als moeder en een vertroebeld beeld over hoe mijn ex is en doet, weet ik niet meer of ik het goed zie en of het redelijk is.

bedankt
Waarom is t gezag bij de 2e trouwens niet geregeld? Hij zou dus alleen voor jullie oudste naar de rechtbank moeten. En anders moet hij eerst een zaak aanspannen om gezag over de jongste te krijgen.
Bloem1970 schreef:
02-02-2019 22:44
Laat je niet gek maken!
Vriedin van mij stemde helemaal in met co-ouderschap. Die vader zou wel hun peuter gedurende 1 doordeweekse dag per week verzorgen. Moest dan wel thuiswerken. Opperste verbazing bij de rechter. U gaat werken terwijl u dan voor uw kind zorgt? Het is of het een, of het andere. Vader kon niet garanderen dat hij niet hoefde te werken. Kind mocht op die voorwaarden niet bij vader zijn.

Jij hoeft je kinderen niet op het vliegtuig te zetten ( doet geen een maatschappij met zulke jonge kinderen zonder begeleiding) of weg te brengen naar een oppas!

Laat hem eerst inderdaad maar eens een week hier voor ze zorgen en dan ook echt tijd voor ze hebben! Hij zit je te zieken. En het lukt! Niet happen
Kolder. Moeders werkte ook niet?
Elders zie ik je overigens schrijven dat hij geen zin heeft in bellen of veel contact.
En wel afspraken maakt daarover, maar ze niet nakomt.

Die kinderen komen dus straks bij een vreemde terecht?

Je dropt je kinderen ook niet zomaar bij een zus van een aangetrouwde nicht die ze 2 keer per jaar zien aan de andere kant van 't land voor 2 maanden?

Wel ... Op dit moment is hun vader voor de kinderen zo'n beetje een even grote vreemde.

Op papier is hij misschien hun vader, maar dan mag ie dat toch éérst gaan bewijzen door zelf moeite te doen en te zorgen dat de kinderen hem kennen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 02-02-2019 22:52
2.43% gewijzigd
Litabeau schreef:
02-02-2019 22:32
Vraag me dan ook wel af waarom jullie ervoor hebben gekozen om naar Nederland terug te gaan. Dan is het voor 1 van de ouders altijd lastig om de kinderen met regelmaat te zien.
Omdat wij beide vinden dat dat in het belang is van de kinderen, gaat om veiligheid, onderwijs, gezondheidszorg...familie, vrienden.
Whatsinaname1988 schreef:
02-02-2019 22:36
Knettergek..:jullie allebei. Hij omdat hij het voorstelt en jij omdat je er nog serieus over denkt ook.
hhahahahahhaha ja misschien wel.
Google even op hechtingsfase. Dan kun je dit soort info vinden:
https://www.vakbladvroeg.nl/baby-vraagt ... -kleuters/
HaPu schreef:
02-02-2019 22:37
Ik ben geen psycholoog, maar heb opleidingsmatig wel te maken gehad met het kinderbrein en de hechting is in het eerste jaar heel belangrijk. Dit legt een fundering voor verdere ontwikkeling.
Als er goede hechting is geeft dat het kind namelijk zelfvertrouwen dat bevorderlijk is voor de ontwikkeling.
Je kind nu ineens weghalen uit deze veilige omgeving en bij iemand neerzetten waaraan hij niet gehecht is zou dus kunnen resulteren in een ontwikkelingsachterstand ivm gebrek aan vertrouwen
echt verschrikkelijk dit soort dingen wil ik dus voorkomen.
Moeder heeft nog aangeboden het dan met het kinderdagverblijf te regelen, maar vader wist het veel beter en kon het allemaal wel combineren en het waren vooral wat telefoontjes. Dat moest volgens hem kunnen. Volgens de rechter niet. Volgens vader was het kinderdagverblijf niet nodig.
Dus echt geen kolder, helaas voor het kind. Want je begrijpt wel dat het toch een vechtscheiding is geworden.
Bloem1970 schreef:
02-02-2019 22:55
Moeder heeft nog aangeboden het dan met het kinderdagverblijf te regelen, maar vader wist het veel beter en kon het allemaal wel combineren en het waren vooral wat telefoontjes. Dat moest volgens hem kunnen. Volgens de rechter niet. Volgens vader was het kinderdagverblijf niet nodig.
Dus echt geen kolder, helaas voor het kind. Want je begrijpt wel dat het toch een vechtscheiding is geworden.
Dat was het al toen de rechter in beeld kwam.
Lexie2018 schreef:
02-02-2019 22:51
Omdat wij beide vinden dat dat in het belang is van de kinderen, gaat om veiligheid, onderwijs, gezondheidszorg...familie, vrienden.
Dan wist hij dit van te voren.

Je zou kunnen zeggen dat je tot de school leeftijd daar op vakantie gaat. Als hij dan nog 2 keer hier komt zit je ook aan de 2 maand op jaarbasis.

Verder zou ik me zoals bovenstaande berichten er niet zo druk om maken. Je laat zien dat je graag wilt dat vader in beeld is en blijft, alleen niet ten koste van de kinderen.

En.. Geen moeder wil en kan haar kinderen 2 maanden achter elkaar missen. Tenminste ik kan het me niet voorstellen.
Bloem1970 schreef:
02-02-2019 22:44
Laat je niet gek maken!
Vriedin van mij stemde helemaal in met co-ouderschap. Die vader zou wel hun peuter gedurende 1 doordeweekse dag per week verzorgen. Moest dan wel thuiswerken. Opperste verbazing bij de rechter. U gaat werken terwijl u dan voor uw kind zorgt? Het is of het een, of het andere. Vader kon niet garanderen dat hij niet hoefde te werken. Kind mocht op die voorwaarden niet bij vader zijn.

Jij hoeft je kinderen niet op het vliegtuig te zetten ( doet geen een maatschappij met zulke jonge kinderen zonder begeleiding) of weg te brengen naar een oppas!

Laat hem eerst inderdaad maar eens een week hier voor ze zorgen en dan ook echt tijd voor ze hebben! Hij zit je te zieken. En het lukt! Niet happen
zijn argument voor de oppas daar is dat ik hier ook opvang heb. dus hij doet hetzelfde als ik. Met het enige verschil dat de oppas hoort bij het leven van mijn kinderen, daarmee zorg ik dat ik kan werken, inkomen heb. Zij is een basis en ook heel belangrijk voor mijn kinderen. De oppas daar zien ze 2 maanden en dan misschien niet weer of daarna weer een andere.

En het lukt hem inderdaad om mij te zieken. Hij manipuleert, speelt op mijn gevoel. Jij houdt de kinderen bij mij weg. Het is jouw keus. Ik zal ze als ze ouder zijn het allemaal vertellen, ikg a sociale druk uitoefenen. Heel heel heel vervelend vind ik dat en ik hoop nooit dat we zo tegen over elkaar komen te staan. Ik wil niet mijn kinderen bij hun vader weghouden, maar ook hem niet plezieren en daarmee mijn kinderen te kort te doen, want zij staan op 1.
Ceylon schreef:
02-02-2019 22:47
Eh... Niet voor het één of ander, maar je wilt een éénjarige en een tweejarige 12 uur lang laten vliegen, plus reistijd naar het vliegveld plus inchecktijd plus uitchecktijd plus reistijd naar het huis van de vader.

Zonder jou???

Begin eens met het controleren van de mogelijkheden. Op de site van Transavia bijvoorbeeld vind je terug dat kinderen tussen de 5 en 12 zonder ouders mogen reizen, maar dan een begeleider krijgen (die verplicht is).

Dus je ex kan hoog en laag springen, maar jij zult mee moeten. Dus ik zou zo zeggen; vraag hem eens wat het hem waard is.

hij wil ze ophalen en terugbrengen.
Ik zou een advocaat raadplegen. Ter informatie.
En nooit maar dan ook nooit hiermee akkoord gaan. Standplaats kids is Nederland. Daar was hij toen ook mee akkoord?
Als hij dat perse wil wijzigen dan zal ik hem met een advocaat laten komen.

Als hij voorstelt dat jij mede financiert dat hij 2x per jaar een maand daar naar toe kan en hij komt.2x per jaar een maand naar Nederland dan is dat toch ook al heel wat?
Gatekeeper* schreef:
02-02-2019 22:50
Waarom is t gezag bij de 2e trouwens niet geregeld? Hij zou dus alleen voor jullie oudste naar de rechtbank moeten. En anders moet hij eerst een zaak aanspannen om gezag over de jongste te krijgen.
omdat hij een lambal is. Hij moet inderdaad voor de ouderlijke macht naar het gerecht, toen mijn jongste geboren is waren wij al gescheiden.
Lees dat linkje even. Voor een eenjarige is een maand ook al veel te lang.
Belg007 schreef:
02-02-2019 22:51
Elders zie ik je overigens schrijven dat hij geen zin heeft in bellen of veel contact.
En wel afspraken maakt daarover, maar ze niet nakomt.

Die kinderen komen dus straks bij een vreemde terecht?

Je dropt je kinderen ook niet zomaar bij een zus van een aangetrouwde nicht die ze 2 keer per jaar zien aan de andere kant van 't land voor 2 maanden?

Wel ... Op dit moment is hun vader voor de kinderen zo'n beetje een even grote vreemde.

Je hebt mijn vorige topic gelezen, maar dat klopt inderdaad. Het telefonisch, app contact is heel wisselend, dan regelmatig, dan weer een week niet. niet maar daadwerkelijk een paar dagen van de radar verdwijnen. Hij komt nu over 2 maanden in Nederland en dan ziet hij ze denk ik 2 weekenden.

Op papier is hij misschien hun vader, maar dan mag ie dat toch éérst gaan bewijzen door zelf moeite te doen en te zorgen dat de kinderen hem kennen.
Hetismogelijk schreef:
02-02-2019 22:53
Google even op hechtingsfase. Dan kun je dit soort info vinden:
https://www.vakbladvroeg.nl/baby-vraagt ... -kleuters/

dankje
Lexie2018 schreef:
02-02-2019 23:00
hij wil ze ophalen en terugbrengen.
Dus hij heeft wel tijd om 2 keer 2 dagen in een vliegtuig te zitten ...
Maar niet om een week naar Nederland te komen?

Als ie dan toch naar hier vliegt kan ie ze evengoed hier bezoeken.

Bespaart hem nog een hoop tickets / luiers / 2 maand eten / 2 maand oppas / ...
Ik snap dat dit voor jou heel lastig is om te bepalen of je het juiste zal doen en je zeker wil zijn dat alles goed komt met je kinderen (ook voor de toekomst).

Ik studeer zelf pedagogiek en heb daarbij geleerd dat kinderen wel risico lopen op (reactieve) hechtingsproblemen wanneer zij onvoldoende gelegenheid krijgen om emotionele banden te vormen met personen, dit kan dus al gebeuren als ze regelmatig andere verzorgers hebben, ik weet niet in hoe groot het risico is als je kinderen steeds twee maanden weg zijn, maar als ze bij je ex dus ook constant een andere verzorger hebben (ex, oppas, misschien zijn nieuwe vriendin?) bestaat het risico dus ook al. En dit gebeurt dus vaak in de jongere jaren (<5 jaar). Een risico wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat dat ook écht gaat gebeuren, maar wel dat er meer kans is dan normaal en dus problemen opleveren voor de toekomst. Zelf zou ik dat risico niet (willen) nemen. En dus aanraden dat als hij ze vaker wil zien, hij maar naar Nederland komt, zodat de kinderen wel een vaste verzorger heeft (jou) om op terug te vallen.
Belg007 schreef:
02-02-2019 23:06
Dus hij heeft wel tijd om 2 keer 2 dagen in een vliegtuig te zitten ...
Maar niet om een week naar Nederland te komen?

Als ie dan toch naar hier vliegt kan ie ze evengoed hier bezoeken.

Bespaart hem nog een hoop tickets / luiers / 2 maand eten / 2 maand oppas / ...
hij vliegt niet heen en weer, tussendoor gaat hij werken. hij combineert die reis.
Bloem1970 schreef:
02-02-2019 22:32
Wees gerust. Na scheiding was kind 1,5. Na weer een jaar verder, wilde vader kind 2 wkn meehebben op vakantie. Waar we meerdere keren per jaar 1 week hadden afgesproken. Kind was nog nooit langer dan 1 week bij mij weggeweest.
Vader moest en zou. Eindigde in een kort geding. Rechter besliste 1 week, volgens ouderschapsplan, want vader deed voorkomen alsof kind niet mee mocht op vakantie. Jawel, maar 1 week.
Jonge kinderen hoeven er niet aan te wennen opeens hun moeder niet te zien voor langere tijd, als ze dat nog nooit hebben hoeven doen en vader nog nooit meerdere dagen achter elkaar heeft gezorgd.
Laat je niet bang, van streek of onder druk maken/zetten.
Je enige reactie hoeft te zijn: omgang kan ik alleen maar aanmoedigen, volgens ouderschapsplan.
Dit vind ook belachelijk trouwens. 1 of 2 weken maakt nou weer niet zoveel uit. Om daar een kort geding over aan te spannen slaat nergens op wat mij betreft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dus hij is een lambal die contact zoekt met z'n kinderen wanneer het hem uitkomt (onregelmatig dus) en z'n tweede kind uit luiheid nog niet erkend heeft?

Klinkt als een heel verantwoordelijke vader die zijn kinderen op nummer 1 heeft staan. Natuurlijk stuur je je dreumes en peuter daarheen voor twee maanden.
deijscoboer schreef:
03-02-2019 09:50
Dus hij is een lambal die contact zoekt met z'n kinderen wanneer het hem uitkomt (onregelmatig dus) en z'n tweede kind uit luiheid nog niet erkend heeft?

Klinkt als een heel verantwoordelijke vader die zijn kinderen op nummer 1 heeft staan. Natuurlijk stuur je je dreumes en peuter daarheen voor twee maanden.
Ik zei al dat mijn eerste reactie nee is, ook door dingen uit het verleden. Dat voelt niet goed, maar hij is ook hun vader en wat ik er ook van vind en hoe anders ik het ook zou doen. Hij doet ze niets aan, hij zorgt er op zijn manier goed voor. Mijn zorg is of het schadelijk is voor mijn kinderen om zo lang uit hun veilige omgeving weg te zijn en alle bijkomende onrust, zowel de eerste week bij hem maar daarna ook weer bij mij. Wat is daar de meerwaarde aan.

Ik denk trouwens dat je sarcastisch bent he.
Stoppen met nadenken. Je eerste reactie is de juiste. Als hij het anders wel mag jij naar de rechter en en er is geen kinderrechter in Nederland die dit gaat toewijzen. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven