Onbeantwoorde vragen...

22-03-2012 15:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn verhaal heel graag kwijt. Ik weet niet of jullie me kunnen helpen, maar ik wil het vertellen en misschien komen jullie met een goed advies. Het verhaal gaat vooral over mijn ex. Ik heb een jaar een relatie met hem gehad. Het klinkt heel kort, maar voor mij was het de tijd van mijn leven. Nog nooit had ik zoiets voor iemand gevoeld dan dat ik voor hem voelde. Het was zo vertrouwd en zo fijn. Waarom het over is? Dat snap ik nog steeds niet.. Hij heeft gebroken met mij. Tijdens een ruzie. Naar mijn idee ging het nog steeds gewoon supergoed, en hij kan ook niet echt een reden geven. Inmiddels is het 2 jaar geleden dat we samen waren, maar nog steeds kan ik mijn verdriet niet verwerken. Nog steeds ben ik er kapot van. We hebben wisselend contact gehad. Dan weer een aantal maanden niet, dan weer een aantal maanden wel. Ik ben ook een half jaar in het buitenland geweest en hoopte dat ik het in die tijd van mij af kon zetten. Dat ik erover heen kon komen. Helaas kon ik dit nog steeds niet. Ik had ook contact met hem toen ik in het buitenland zat en iedere keer gaf hij mij hoop. Hij zei dat we misschien nog wel een kans hadden. Dat hij erover na moest denken. Hij zou het mij vertellen als ik terug zou komen uit het buitenland. Maar na terugkomst nog steeds niets. We hebben wel weer een aantal keren afgesproken en steeds gaf hij me de ene keer hoop en de andere keer stootte hij me af. Deze week heb ik met hem afgesproken bij hem thuis. Achteraf bleek dit een slecht idee. We hebben seks gehad. Hij keek me weer met die lieve blik aan van toen. Ik had er niet veel verwachtingen van, maar ik dacht dat we misschien wel het contact eindelijk op een goede manier konden herstellen. Toen ik naar huis ging zei hij dat hij me nog wel zou zien. Sinds ik weggegaan ben negeert hij me volkomen. Volgens mij leest hij de mails en smsjes niet eens die ik stuur. Ik heb hem gevraagd waarom dit zo was. Eindelijk een smsje terug, met dat de seks en heel het afspreken kut was en dat hij het niet kan en dat hij niet wilt proberen om contact te hebben, hij is er helemaal klaar mee. Ik heb hem gevraagd om meer uitleg, maar die geeft hij me niet. Negeert me nu weer volkomen. Ik ben er kapot van. Als hij geen contact wil hebben is 1 ding, maar ik wil echt weten wat zijn redenen zijn. Hij heeft mij sinds het uit is meerdere malen op mijn ziel getrapt, maar ik denk echt dat dit komt omdat hij bang is weer gevoelens voor mij te krijgen. Een andere verklaring kan ik niet geven. Ik ben zo verdrietig, denk de hele dag aan hem, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen.. Wij waren soulmates, wij horen bij elkaar. Zo denk ik erover.
Zo denkt hij er blijjkbaar niet over, hoe hard het ook is.

Bij een breuk zul je nooit alle antwoorden krijgen. Je kunt maar 1 ding doen (als je jezelf belangrijk vindt): geen contact meer!

Ik weet zeker dat als jullie die 2 jaar! dat het nu uit is totaal geen contact meer hadden gehad, je nu over m heen was geweest.
Hij is niet bang weer gevoelens te krijgen, hij gebruikt je gewoon.

Niet meer in trappen!
Get your own life back! Jemig, meisje, wat hou jij jezelf voor de gek en wat laat jij je gebruiken door die sukkel. Hij heeft geen gevoelens (meer) voor jou, hij gebruikt je enkel en hij houdt je aan het lijntje. Is ook geen kunst voor hem, jij hebt immers een immens lange lijn naar hem uitgegooid.

De enige manier om hier overheen te komen is hem volledig uit je systeem te blokkeren, hou op met dat gezeur over de reden, gevoelens en soulmates. Ga door met leven en wordt gelukkig in plaats van afhankelijk!
Hij heeft nog wel even gezegd dat de seks kut was!?
Met iemand die je meerdere malen op je ziel trapt, wat zijn reden ook is, moet je je niet meer inlaten!

En als iemand dat doet, is ie dus géén soulmate. Een echte soulmate respecteert je, doet niet aan aantrekken/afstoten, jou gebruiken als het hem uitkomt en jou negeren als ie er geen zin meer in heeft.

Geen energie meer steken in deze droeftoeter; hopelijk vind je jezelf toch echt meer waard dan dat. Iemand die het afspreken met mij en de seks daarna als 'kut' bestempelt, hoef ik niet meer in mijn leven hoor.

En al zóu hij je negeren omdat hij bang is gevoelens voor je te krijgen (wat ik niet geloof) (en waarom zou hij daarvoor bang moeten zijn, wat is er verkeerd aan??) dan nog behandelt hij jou respectloos... er kan een reden zijn, maar de uitkomst is precies hetzelfde.

Afkicken dus. Geen contact meer, geen sms, facebook, whatever, gewoon doorgaan met je leven. Echt, tijd heelt alle wonden. Maar neem dan ook écht afstand van hem.
Dankjewel voor de reacties. Het is inderdaad zo waar, wat jullie allemaal zeggen. Ik heb me ook voorgenomen om geen contact meer met hem te hebben. Dit heb ik me vaker voorgenomen en vaak ook met z'n 2en besloten. uiteindelijk nam toch iedere keer 1 van ons 2 contact op. Ik vind het zo moeilijk, maar ik zal gewoon door moeten zetten. Ook op de moeilijkste momenten zal ik het vol moeten houden. Maar de tijd dat we samen waren, en ook erna. Ik kon altijd mijn verhaal bij hem kwijt, ik kon altijd vertellen wat me dwars zat, en hij hielp me er ook altijd mee. Ik zal het verleden proberen te vergeten en mij moeten richten op de toekomst. Een toekomst zonder hem.
Er zijn zoveel mannen waarbij je je verhaal ook kwijt kunt,

en die er ECHT voor je zullen zijn. Dit klinkt als een ontzettend

zielige vent, die je ook nog eens slecht heeft behandeld.

Wat hij zei over de seks is echt heel sneu, en slechts bedoeld om jou te kwetsen. Gun jezelf wat beters.

Er zijn echt wel betere mannen dan dit op de wereld, zoek die eens op.
Het is goed dat je dit besluit. Het is inderdaad een kwestie van doorzetten! Heb je een goede vriendin ofzo die je kunt bellen op zo'n moeilijk moment? En bedenk hoe je gaat reageren, als hij weer contact opneemt. Wat ga je zeggen als hij belt?

Het is fijn als je iemand hebt bij wie je altijd je verhaal kwijt kan. Dat zul je nu dus moeten missen. Maar je vindt gerust wel een manier om daarmee om te gaan. Je zult leren om meer op jezelf te bouwen. Of om andere personen in te schakelen. En hoe langer het geleden is, hoe meer het went om zonder hem te zijn.

Uit je verhaal krijg ik trouwens niet de indruk, dat hij altijd voor jou klaarstond. Ik denk dat hij vooral voor je klaarstaat/stond als hij daar zelf zin in had. Nu negeert hij jou toch ook? Dus als je nu ergens mee zit, is hij er niet voor je.
Er zijn zeker vriendinnen die ik kan bellen op moeilijke momenten. Hoewel de meeste moeilijke momenten 's avonds in bed zullen zijn. Ik heb er met vrienden over gepraat en ik ga er echt een streep onder zetten. Zij hebben me al vaker gewaarschuwd dat ik dit moest doen, maar ik luisterde nooit.

Als hij contact met mij probeert op te nemen negeer ik hem.

Ik ga niet meer wachten en hopen. En ik probeer het in ieder geval een jaar lang vol te houden om geen contact de hebben. Daarna zijn tijden weer veranderd en leiden we allebei weer een ander leven dan nu. Tegen die tijd zal ik nog eens kijken als hij toch weer contact zoekt. Ik doe het in ieder geval niet meer.
Hij houdt je aan het lijntje. Jullie waren geen soulmates. Kies voor jezelf en verwijder zijn nummer, verwijder hem van je social media en neem geen contact meer op. Je zult verdriet hebben maar het slijt, echt waar!

Jeetje, laat je niet zo voor de gek houden en dat al 2 jaar lang!

Ik snap je ergens wel: ik ben ook ooit zo gek geweest op een jongen die het minder op mij was. Altijd van die vage beloftes van "ja ik hou echt van je", "ik heb tijd nodig". Zulke mannen hebben geen tijd nodig, ze houden je aan het lijntje voor de seks of totdat ze wat beters gevonden hebben. Maar ze zullen nooit volledig voor je gaan!

Ik heb er ook verdriet om gehad maar uiteindelijk zag ik ook wel in dat dit hem niet ging worden. Het leidt nergens naar. Vervelend dat jij er al meer dan 2 jaar voor nodig hebt. Echt waar meid, je moet voor jezelf kiezen. Deze jongen zal nooit 100% voor jou kiezen, anders had hij dat al lang gedaan.

Er zijn ook mannen die jou wel de moeite waard vinden en die wél 100% voor je gaan. Ik weet dat het nu moeilijk te geloven is maar huil lekker uit en laat zien dat je niet meer afhankelijk van hem bent! Je kunt het!
Nog even een aanvulling: het is altijd makkelijker gezegd voor een buitenstaander. Toen ik er zelf in zat toen wist ik diep van binnen ook wel dat het nooit iets zou worden maar als je zo gek bent op iemand dan blijft die hoop toch ook altijd in je achterhoofd aanwezig.

Kom op voor jezelf. Kies je eigen geluk en laat hem dat niet bepalen.
Ik heb hem inderdaad overal verwijderd van de social media. Om zijn nummer uit mijn telefoon te verwijderen gaat toch nog net iets te ver voor mij, maar ik doe er nog steeds niets mee. Dat ben ik ook niet van plan. Maar toch.. Bedankt voor bovenstaande reacties in ieder geval! Ik ben er echt heel blij mij en het helpt me heel erg. Ik denk dat mijn vrienden minder tot mij doordringen, omdat ik het minder snel van hun aanneem. Nu merk ik dat buitenstaanders er ook zo over denken, en dat helpt me enorm! Dank daarvoor
Goed zo iriisje! En nu: leuke dingen doen, goed voor jezelf zorgen en... volhouden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven