onbereikbare liefde

30-10-2011 19:22 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik zit al tijden (een jaar of 3) met een onwijs grote vraagteken in mijn hoofd. Ik hoop op een doorbraak, want hoe dit nu gaat, vreet me langzaam om.

Ik zal bij het begin beginnen.

Toen ik de heer P leerde kennen, was ik een jonge meid van een jaar of 20 met een rammelbak van een Volvo. En P was automonteur, ergens rond de 50. Ik kwam bij hem vanwege een simpel probleem (want heb een simpele auto) waar twee volvo-dealers me al een poot mee hebben uitgedraaid. De heer P heeft een 1-mans zaak zonder dealerschap en repareert elke auto die hij kan. Zo ook de mijne, voor een heel schappelijk bedrag. Ik had mijn nieuwe garage gevonden.

Mijn interesse voor techniek wist hij te waarderen. Ik kwam inmiddels niet alleen voor problemen aan mijn eigen auto, maar ik kwam ook regelmatig bij hem in de werkplaats meekijken wanneer hij bezig was met auto's van een ander. Ik leerde gierig, en hij doceerde mij met een enthousiasme van een echte vakman. Hij leerde me het reguliere onderhoud van mijn eigen auto zelf te doen en verkoopt me met regelmaat onderdelen tegen inkoopsprijs.

Tussen het sleutelen en koffie drinken door, hadden we gesprekken over alles wat ons bezig hield. Hij weet weinig van mij, want ik ben een echte luisteraar en liet hem vertellen. En zo doende weet ik bijna alles van hem.

Het noodlot sloeg toe in mijn familie. Terwijl ik al die ellende onderging, wipte ik met regelmaat aan bij de heer P om mijn verhaal kwijt te kunnen. Zijn nuchterheid, levensvisie en humor hebben mij door deze periode heen gesleept.

Nu een korte intermezzo. Ik moet zeggen dat ik voor P ben gaan vallen. Maar dit gezegd hebbende - dit is absoluut de enige keer dat ik me onwijs tot iemand aangetrokken voel zonder enig seksueel gevoel. Het is ook volledig onvoorwaardelijke liefde, want ik weet dat P mij slechts alleen maar een sympathieke meid vindt en ik geef hem groot gelijk. Hij heeft een stevige relatie en 2 kinderen en zijn degelijke karakter zou hem geen ruimte geven voor gerotzooi met een meid die zijn dochter had kunnen zijn.

Het klinkt misschien allemaal heel positief. Ik heb een soort vaderfiguur gevonden waar ik mijn ei bij kwijt kan. Ik leer van hem, meet mijzelf een nieuwe levensvisie aan waar ik wel bij vaar, en heb blijkbaar een goeroe in mijn leven waar ik veel energie uit haal.

Nu de negatieve kant. Sinds ik P heb ontmoet, is elke jongen in mijn ogen een slapjanus. Ik heb 1 vaste relatie gehad van vóór ik P heb leren kennen. Dit is uitgegaan omdat ik in P een avontuur zag wat ik al die tijd al begeerde en miste in mijn vriend. Na dat ik geobsedeerd door hem ben geraakt, heb ik alleen scharrels, puur voor de lust. Geen man kan mijn hart nog vangen, omdat die strak wordt belegerd door P.

Het gaat nu al 3 jaar zo en ik ben er zat van. Ik probeer P al een jaar of 2 uit mijn hoofd te zetten en dat gaat zonder hulp niet lukken. Ik sta op het punt om die hulp bij P zelf te zoeken. Ik zit er aan te denken om P te vertellen hoe de zaak in elkaar steekt en wil hem vragen om me te helpen wat meer afstand te nemen.

Dat gezegd hebbende, ben ik bang dat dat betekend dat ik de rol die P in mijn leven heeft, onwijs ga missen. Wie praat me dan nuchtere optimisme in wanneer ik in zak en as zit? Ik ben op een positieve manier onwijs veranderd sinds ik P ken, Ga ik niet terug in mijn slechte patroon wanneer ik P niet meer als voorbeeld heb?

Ik ben blij dat ik dit een beetje van mij af heb kunnen schrijven en ben heel benieuwd naar jullie reactie. Ik ben benieuwd of er hier ook meiden op het forum zitten die een onbereikbare en platonische liefde hebben, en hoe jullie daar mee omgaan.
Ik haakte af toen je "De heer P" schreef. Of bedoelde je "de heer" van P
Inderdaad, ik zou gewoon afstand nemen en dit absoluut niet delen met hem. Daar maak je het alleen maar meer ongemakkelijk van, voor hem maar ook voor jou. Hij kan je niet helpen. Ik zou voorlopig geen contact zoeken i.v.m. andere bezigheden, dat zou ik hem zeggen.

Wat je niet voedt, kan ook niet verder groeien ... En soms heeft dat meer tijd nodig.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:algebroe schreef op 30 oktober 2011 @ 19:36:

[...]

Waarom denk je van niet?

Kun je niet zelf nadenken?

Omdat je dit zelf moet doen en je niet zo afhankelijk moet opstellen.

Zet jezelf niet voor gek, misschien gaat hij er ook wel gebruik van maken.

Waarom de monteur-klant relatie verpesten?
quote:registreerjenu schreef op 30 oktober 2011 @ 19:37:

Ik haakte af toen je "De heer P" schreef. Of bedoelde je "de heer" van P hoe bedoel je dat?
Hola chica, mejor en español?

debes que abrir tu mente y corazon por otra opciones en tu vida, entonces, quiza puedes empezar un nueva interesa en algun otro que donde este hombre esta..

A mi modo de ver, señor P es muy amable, como un padre pero un amigo. ..o crees mas?

Estas enamorada con el? Si esto es, puedes decir a el en un conversacion serioso. Si el esta un amiga de verdad, puede ayudarte con tus emociones, como siempre.

Pero puede ser un mejor idea para distanciarte de el por un rato, hasta el situacion se mejorar. O hasta tus emociones cambian..

Tienes otra posibilidades para un hobby? o a conocer nuevo gente?
..popcorn?
Zo in het spaans dan ook geen gezeur over spelfouten hahaha
..popcorn?
Geheel eensch met Nola.
Wat denk je dat er gebeurt als je het hem verteld? Wat ga je er mee winnen, of opschieten?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 30 oktober 2011 @ 19:42:

Wat denk je dat er gebeurt als je het hem verteld? Wat ga je er mee winnen, of opschieten?Die vraag heb ik al gesteld.
Y convengo totalmente con Nola. En español apenas a estar claro.
quote:Ksenija schreef op 30 oktober 2011 @ 19:38:

[...]

Kun je niet zelf nadenken?

Omdat je dit zelf moet doen en je niet zo afhankelijk moet opstellen.

Zet jezelf niet voor gek, misschien gaat hij er ook wel gebruik van maken.

Waarom de monteur-klant relatie verpesten?

Ik kan wel nadenken, maar dank je voor je bezorgdheid.

Ik ben al lang geen klant meer. Een klant leer je niet eigen onderhoud te doen, en een klant verkoop je ook geen onderdelen tegen inkoopsprijs. Hij is een vriend geworden, en hoe hij die relatie precies ziet, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Hoe zou hij 'gebruik kunnen maken' van de situatie? Wat heb ik hem uberhaupt te bieden? niets toch?
Nou neem me niet kwalijk mevrouw!
quote:algebroe schreef op 30 oktober 2011 @ 19:46:

[...]

Ik ben al lang geen klant meer. Een klant leer je niet eigen onderhoud te doen, en een klant verkoop je ook geen onderdelen tegen inkoopsprijs. Hij is een vriend geworden, en hoe hij die relatie precies ziet, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Hoe zou hij 'gebruik kunnen maken' van de situatie? Wat heb ik hem uberhaupt te bieden? niets toch?Wat kan een vrouw een man bieden?
quote:algebroe schreef op 30 oktober 2011 @ 19:46:

[...]

Hoe zou hij 'gebruik kunnen maken' van de situatie? Wat heb ik hem uberhaupt te bieden? niets toch?Hoop je dan toch op meer ....??
Moeilijk hoor. Het gaat een soort obsessie worden.Je moet hem uit je hoofd zetten en dat kan je alleen zelf. Zoek hem niet op en als je aan hem denkt probeer dan je gedachten te verzetten, hoe moeilijk ook. Ik zou er zeker niet aan toegeven!
Vooropgesteld, goed dat je hierover eerst nadenkt voor je een beslissing neemt. Lastige kwestie idd.

Maar toch even wat kritische vragen en reacties.

Stel je voor je verteld het hem en het is wederzijds? Start je dan met hem een affaire, ondanks dat hij een vrouw en twee kids heeft? Ik zou denken dat er een risico bestaat, dat wanneer hij kiest voor jou en zijn gezin laat vallen, het met de verliefdheid en romantische gevoelens ook wel eens minder kan worden. Want dan is het niet meer die onbereikbare autotechniekleraar, maar gewoon een oudere man van in de 50.

De hamvraag is eigenlijk: wat wil je precies? Wil je een liefdesrelatie met hem aangaan? Wil je een liefdesrelatie aangaan met een ander? Wat is er voor nodig om hetgeen te bereiken dat jij wilt? Misschien moet je dan toch knopen doorhakken, die moeilijk en pijnlijk kunnen zijn. Want 1 ding wordt me wel duidelijk, de huidige situatie wil je in ieder geval niet in stand houden, dus je wilt iets anders. Dat betekent dat je dus ook actie moet ondernemen, linksom of rechtsom.

Good luck. Keep us posted!
quote:ShamRock schreef op 30 oktober 2011 @ 19:47:

[...]

Hoop je dan toch op meer ....??

Ja ik hoop op meer. P heeft me in veel situaties op weg geholpen in mijn dagelijkse beslommeringen. Zijn nuchterheid heeft me vaak nieuwe inzichten gegeven. Dit is voor het eerst een probleem wat hemzelf betreft. Wellicht kan hij me ook hier doorheen kletsen?

Ik vertrouw erop dat hij me niet seksueel zal benaderen, mochten jullie daaraan denken. Een ook al zou hij dat doen, dan NOG zou het mij afschrikken. Zoals ik al zei, dit is de allereerste keer dat ik mezelf zo bizar sterk tot iemand aangetrokken voel zonder enig seksueel verlangen.
"Zoals ik al zei, dit is de allereerste keer dat ik mezelf zo bizar sterk tot iemand aangetrokken voel zonder enig seksueel verlangen."

Waar is je eigen vader? Heb je die gemist, heb je die nooit gekend, is hij geen goede vader geweest?
Je moet je niet aanstellen en ermee kappen.

Doe niet alsof je niet zonder hem kunt overleven, hoor.
Dan de volgende vraag: Hoe krijg je iemand die zo diep bij je zit, uit je hoofd en hart?

Ik zou het hem ook niet vertellen, daar maak je meer kapot mee dan je wil. Welke kant het ook op gaat.
quote:ciambella schreef op 30 oktober 2011 @ 19:51:

Vooropgesteld, goed dat je hierover eerst nadenkt voor je een beslissing neemt. Lastige kwestie idd.

Maar toch even wat kritische vragen en reacties.

Stel je voor je verteld het hem en het is wederzijds? Start je dan met hem een affaire, ondanks dat hij een vrouw en twee kids heeft?

Dank je voor je reactie. Ik zou absoluut geen affaire met hem kunnen hebben. Ik voel me gek genoeg totaal niet door hem aangetrokken. En ontrouw zou me enorm doen afknappen. Want ik ken P als een zeer plichtsgetrouw persoon - iets wat ik juist in hem bewonder.

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat hij zich niet tot me voelt aangetrokken.

[quot]

De hamvraag is eigenlijk: wat wil je precies? Wil je een liefdesrelatie met hem aangaan? Wil je een liefdesrelatie aangaan met een ander? Wat is er voor nodig om hetgeen te bereiken dat jij wilt? Misschien moet je dan toch knopen doorhakken, die moeilijk en pijnlijk kunnen zijn. Want 1 ding wordt me wel duidelijk, de huidige situatie wil je in ieder geval niet in stand houden, dus je wilt iets anders. Dat betekent dat je dus ook actie moet ondernemen, linksom of rechtsom.

Good luck. Keep us posted![/quote]

Dat 'actie ondernemen' weet ik dus niet te plaatsen. Afstand nemen uit eigen initiatief lukt me dus al twee jaar niet tot nauwelijks. Toen ik terug kwam na een half jaar geen contact was alles weer als vanouds.

Wat ik wil, is dat ik P als 'normale' kennis ga beschouwen. Dat ik me nog steeds kan laten inspireren door hem en nog steeds de positieve dingen van ons contact kan ervaren, maar dat ik me niet meer zo belachelijk door hem laat obsederen.
quote:algebroe schreef op 30 oktober 2011 @ 19:53:

[...]

Ik vertrouw erop dat hij me niet seksueel zal benaderen, mochten jullie daaraan denken. Een ook al zou hij dat doen, dan NOG zou het mij afschrikken. Zoals ik al zei, dit is de allereerste keer dat ik mezelf zo bizar sterk tot iemand aangetrokken voel zonder enig seksueel verlangen.Wie hou je hier nou voor de gek?
quote:Ksenija schreef op 30 oktober 2011 @ 19:56:

Je moet je niet aanstellen en ermee kappen.

Doe niet alsof je niet zonder hem kunt overleven, hoor.

Jij noemt het aanstellen, maar ik zie het niet zo.

Ik zit dit serieus met tranen in mijn ogen te typen. Hij is de vader die ik nooit heb gehad. Mijn vader was alcoholist en zoop zich dood. Hij heeft mij de kracht gegeven mijn leven recht te trekken na heel veel ellende.

Ik merk aan je reactie dat je nooit in een situatie als deze hebt gezeten.
quote:TheEmpress schreef op 30 oktober 2011 @ 19:57:

[...]

Wie hou je hier nou voor de gek?Dat is jou conclusie. Maar het is zo.
quote:algebroe schreef op 30 oktober 2011 @ 20:01:

[...]

Jij noemt het aanstellen, maar ik zie het niet zo.

Ik zit dit serieus met tranen in mijn ogen te typen. Hij is de vader die ik nooit heb gehad. Mijn vader was alcoholist en zoop zich dood. Hij heeft mij de kracht gegeven mijn leven recht te trekken na heel veel ellende.

Ik merk aan je reactie dat je nooit in een situatie als deze hebt gezeten.

Nee, want je kunt niet meer normaal nadenken.

Daarom zie je het ook niet helder.

En nee, ik heb nooit in zo'n situatie gezeten, maar dat is toch geen vereiste om je tips te geven?

Je hebt het echt zelf in de hand, alleen jij kunt jezelf helpen!

Doorzetten moet je en ja dat zal pijnlijk zijn, maar dit is toch ook niks zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven