Oneerlijke gemene oma

02-08-2016 12:04 588 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft tijdens een bbq tegen mijn zoon en dochter beloofd het studiegeld van hun eerste studiejaar te betalen. Dit heeft ze gedaan bij mijn zoon. Nu een paar jaar later gaat mijn dochter studeren en wil ze niet meer betalen. De reden die ze aangaf was dat ze niet belde om te bedanken voor een verjaardagskaart van haar, maar dat heeft mijn zoon ook nooit gedaan. en omdat ze nu hbo gaat doen ipv een universitaire studie. Ik ben zo vreselijk kwaat op haar. als ik haar wil bellen gooit ze gewoon de hoorn op de haak. Ben met mijn dochter bij haar geweest maar ze zat gewoon verwaand in haar stoel en zei glashard dat ze niet ging betalen. Wat moet ik hiermee?

Seetje
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 22:17:

Volgens mijn psych lijkt dit op narcisme, ze heeft nooit een diagnose gesteldLekkere psych dan. Diagnoses stellen over iemand die hij nog nooit gezien heeft. Zo iemand zou ik niet meer serieus nemen.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 22:23:

Als mijn moeder begraven moet worden, en dit is niet om zwart te maken maar bittere waarheid, zal er niemand zijn. zij heeft iedereen van zich afgestoten.Ach scheelt weer in de kosten.
Sneu voor je dochter maar niets aan te doen, zelf had ik nooit naar oma gegaan om naar het geld te vragen. Had gewacht tot oma er zelf mee kwam. En zou ze er niet mee komen jammer. Je hebt jezelf met je dochter in de slachtoffer rol gemanoeuvreerd, en je moeder (alweer) de macht gegeven. Betaal zelf het collegegeld en als je dat niet hebt zal je dochter moeten lenen en werken daar wordt ze niet slechter van. En je moeder nooit meer haar macht geven. En probeer minder giftig te reageren en uit je slachtofferrol te komen!
quote:rechthoek schreef op 02 augustus 2016 @ 22:23:

[...]

Dat zou een peut 6 jaar geleden toch al hebben voorgehouden? De theorie is een no brainer. Nu snap ik wel dat de praktijk complexer is, maar zij lijkt wel aan het begin te staan. TO, je zegt dat je zo bent gegroeid, zie je op zijn minst dat er gebeurt wat JIJ toelaat? Daarmee ZELF verantwoordelijk voor het leed in het hier en nu?Zeker, we zijn hier met zijn allen het werk van de psych nog eens dunnetjes aan het overdoen. We zouden allemaal een factuur moeten sturen TO heeft geld zat!
quote:mamsvan schreef op 02 augustus 2016 @ 22:21:

ik had een secreet van een oma, toen ze overleed heeft ze alle kleinkinderen een bedrag geschonden,

ik was 14 toen ze overleed ik heb het bedrag geweigerd, mijn deel is verdeeld onder de andere klein kinderen

ik was het kleine bastaardje volgens haar en noem maar op...

wel ben ik bij haar begrafenis geweest niet voor mezelf maar voor mijn moeder en om te bewijzen dat ik wel nog respect had voor haar nabestaanden,Wat vreselijk om zo behandeld te worden als kind. ..wist jouw moeder daarvan? Ik had echt gebroken met mijn moeder als zij zo zou praten over mijn kind. Schoonmoeder ook trouwens

Als mijn moeder begraven moet worden, en dit is niet om zwart te maken maar bittere waarheid, zal er niemand zijn. zij heeft iedereen van zich afgestoten.

Daar zal zij niets van merken.

Maar jij staat er toch? iig iemand dan.
rechthoek Ja, dat zie ik.

Als mijn moeder begraven moet worden, en dit is niet om zwart te maken maar bittere waarheid, zal er niemand zijn. zij heeft iedereen van zich afgestoten.Dat is de consequentie van haar daden/leven. Zo draag jij ook de verantwoording over die van jou.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 22:25:

rechthoek Ja, dat zie ik.Dan zie je geen aanvallen van posters, maar een spiegel als het goed is.
minnimouse Ze heeft geen diagnose over iemand anders gesteld zucht...
Heb medelijden met oma. Waarschijnlijk psychisch ziek.
Girls compete with each other, women empower one another
En over vier jaar ga je oma halen voor de diploma uitreiking van dochter met een stralende glimlach???? niet's zo lekker als zoete wraak.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 22:27:

Goh ik reageer ook een keer en meteen een zucht van jou.

Ga je lekker?
Nou ik heb ook medelijden met oma,man man man.

quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 22:27:

Dat schreef je zo niet. Je bent echt heel erg stellig dat je moeder narcistisch is. En dat je zeer gekwalificeerde psych dit ook vind. Zie mijn aangehaalde quote van net even eerder.

En wat dan nog? Als je moeder narcistisch is, ben jij nu toch met je 46 jaar en 2 kinderen verder toch gewoon helemaal dat gedrag van haar beu? Je kiest er zelf voor om het elke keer weer op te zoeken hoor. Je stapt zelf in de auto, neemt zelf de telefoon op en besluit helemaal zelf om het geld voor zoon aan te nemen en nu ook nog even het geld voor dochter op te komen eisen. Allemaal besluiten die JIJ maakt en waar je niemand anders de schuld van kan geven. Allemaal acties van jou.
nini28 ik wil je haar adres wel geven, kan je van alles voor haar doen en kan je haar slachtoffer worden...
quote:minnimouse schreef op 02 augustus 2016 @ 22:29:

[...]

Goh ik reageer ook een keer en meteen een zucht van jou.

Ga je lekker?Haha, sorry... Ik denk dat dat komt omdat je niet de eerste bent die dit noemt. Maar TO, het staat wel in 1 van je reacties. Dit was na mijn reactie op mams....
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 22:30:

nini28 ik wil je haar adres wel geven, kan je van alles voor haar doen en kan je haar slachtoffer worden...Als jou dat dan ontslaat als haar huidige slachtoffer, zodat jij gewoon eens je leven kan beginnen te leiden....
quote:ardni schreef op 02 augustus 2016 @ 22:29:

Nou ik heb ook medelijden met oma,man man man.

Iemand die mentaal in orde is gedraagt zich echt niet zo. Ja heb in het algemeen te doen met psychiatrische mensen. Ook met hun naaste overigens, valt moeilijk mee te leven.
Girls compete with each other, women empower one another
Je doet me een beetje denken aan Calimero.
Hallo?!
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 12:13:

Mijn moeder heeft geld zat. ze heeft zelf nooit moeite gedaan voor haar kleinkinderen maar wel dingen van hun verwachten.

Natuurlijk betaal ik zelf, ik doe alles voor mijn kinderen. Ze heeft het beloofd aan mijn kinderen, niet aan mij! het gaat mij niet om het geld maar om de klote streek van oma om zoiets tijdens een bbq te beloven dan bij 1 kind wel te betalen en bij de ander niet.

1. het is haar geld.

2. nooit iets voor de kinderen gedaan dus ze hebben ook geen relatie/band met oma.

Betaal het anders lekker zelf. Afgeven op je moeder waar jij en of kinderen geen band mee hebben maar oma moet wel dokken.

Waarom eigenlijk, niemand mag haar en er komt vast ook niemand op haar uitvaart.

Dat is dan mooi, waarom zou ze in hemelsnaam moeten betalen als er op die manier over haar gesproken word.

Het is oma niet gekke henkie, liefde is niet te koop.

Gelukkig heb jij geld genoeg,dat scheelt weer.

En dan ook nog een psych die je naar de mond praat, ongelooflijk.

Narcist, iemand die nooit in de praktijk geweest is als professioneel diagnosticeren.

Zei de psych dat of heb je het zo geinterpreteerd ?

Als in de psysch zegt a en dat lijkt heel erg op(B) de mening die jij over je moeder hebt en in de volksmond noemen we zo iemand een narcist.
Wat zijn jullie allemaal overtuigd van jezelf, dat je het zo goed bij het rechte eind hebt.
En dat is geen aanval, het valt me gewoon op
quote:Doreia schreef op 02 augustus 2016 @ 22:32:

[...]

Als jou dat dan ontslaat als haar huidige slachtoffer, zodat jij gewoon eens je leven kan beginnen te leiden....Dat wil ze helemaal niet.
Hallo?!
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 22:34:

Wat zijn jullie allemaal overtuigd van jezelf, dat je het zo goed bij het rechte eind hebt.Gelukkig sta jij zelf enorm open voor andere meningen
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven