Oneerlijke gemene oma
dinsdag 2 augustus 2016 om 12:04
Mijn moeder heeft tijdens een bbq tegen mijn zoon en dochter beloofd het studiegeld van hun eerste studiejaar te betalen. Dit heeft ze gedaan bij mijn zoon. Nu een paar jaar later gaat mijn dochter studeren en wil ze niet meer betalen. De reden die ze aangaf was dat ze niet belde om te bedanken voor een verjaardagskaart van haar, maar dat heeft mijn zoon ook nooit gedaan. en omdat ze nu hbo gaat doen ipv een universitaire studie. Ik ben zo vreselijk kwaat op haar. als ik haar wil bellen gooit ze gewoon de hoorn op de haak. Ben met mijn dochter bij haar geweest maar ze zat gewoon verwaand in haar stoel en zei glashard dat ze niet ging betalen. Wat moet ik hiermee?
Seetje
Seetje
woensdag 3 augustus 2016 om 14:56
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:48:
Wat had ik dan moeten doen tijdens die bbq bij ons, sorry jongens het is lief van oma dat ze het aanbied maar ik wil niet dat jullie het aannemen, smakelijk eten?
Precies.
Mijn broertje en ik mochten vroeger géén geld van oma aannemen. Drong oma hard aan werd het gewoon bij het weggaan op het kastje in de gang gelegd door ons.
Wat had ik dan moeten doen tijdens die bbq bij ons, sorry jongens het is lief van oma dat ze het aanbied maar ik wil niet dat jullie het aannemen, smakelijk eten?
Precies.
Mijn broertje en ik mochten vroeger géén geld van oma aannemen. Drong oma hard aan werd het gewoon bij het weggaan op het kastje in de gang gelegd door ons.
woensdag 3 augustus 2016 om 15:36
Ik vind het nogal een lang topic worden voor de conclusie: "Het is heel vervelend dat oma haar belofte niet is nagekomen, maar helaas kun je deze niet afdwingen. Of je nog contact wil met je moeder gezien jullie problematische relatie en deze nieuwe teleurstellende episode, is verder helemaal aan jou."
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

zondag 7 augustus 2016 om 14:04
Ik heb niet alle bladzijden teruggelezen, maar ik zou het ook heel rot vinden voor m'n dochter. Ik denk niet dat oma gaat betalen en ik zou daar ook zeker niet om gaan "bedelen".
Daarnaast zou ik denk ik het betaalde jaar van zoon terugbetalen aan haar, omdat het dan eerlijker voelt.
Daarnaast zou ik denk ik het betaalde jaar van zoon terugbetalen aan haar, omdat het dan eerlijker voelt.
Alles komt goed
dinsdag 9 augustus 2016 om 08:42
Voel, het gaat wel redelijk, dank je. Met mijn zus gesproken en die ziet het net zo als ik. mijn moeder had haar versie aan mijn zus verteld maar mijn zus bleef toch met een onderbuik gevoel zitten dat het niet helemaal klopte en vroeg mij om mijn versie. mijn zus deelt mijn mening dat zij een hele rare vrouw is met erge narcistische trekken. maar... nu ligt ze in het ziekenhuis en is er kanker geconstateerd. ik heb de eer aan mezelf gehouden en ben op bezoek gegaan, heb nergens anders over willen praten dan haar ziekte/operatie. voelt goed.
dinsdag 9 augustus 2016 om 11:42
Het voelt goed dat ik de eer aan mezelf heb gehouden en toch bij haar op bezoek ben gegaan, ondanks wat ze gedaan heeft en het voelt goed dat ik alle ellende opzij heb kunnen schuiven en alleen aandacht heb kunnen geven aan haar, haar ziekte en de operatie. Natuurlijk voelt het niet goed dat ze ziek is. Iemand met een beetje inzicht zou dit uit zich zelf wel snappen...

dinsdag 9 augustus 2016 om 11:59
quote:jembv schreef op 09 augustus 2016 @ 11:42:
Het voelt goed dat ik de eer aan mezelf heb gehouden en toch bij haar op bezoek ben gegaan, ondanks wat ze gedaan heeft en het voelt goed dat ik alle ellende opzij heb kunnen schuiven en alleen aandacht heb kunnen geven aan haar, haar ziekte en de operatie. Natuurlijk voelt het niet goed dat ze ziek is. Iemand met een beetje inzicht zou dit uit zich zelf wel snappen...Het mens heeft een levensbedreigende ziekte maar jij bent blij dat je "alle ellende opzij kon schuiven" en kon laten zien wat n goed mens je toch bent door over je hart te strijken en bij haar langs te gaan. Je bent niets anders dat een egocentrische b*tch
Het voelt goed dat ik de eer aan mezelf heb gehouden en toch bij haar op bezoek ben gegaan, ondanks wat ze gedaan heeft en het voelt goed dat ik alle ellende opzij heb kunnen schuiven en alleen aandacht heb kunnen geven aan haar, haar ziekte en de operatie. Natuurlijk voelt het niet goed dat ze ziek is. Iemand met een beetje inzicht zou dit uit zich zelf wel snappen...Het mens heeft een levensbedreigende ziekte maar jij bent blij dat je "alle ellende opzij kon schuiven" en kon laten zien wat n goed mens je toch bent door over je hart te strijken en bij haar langs te gaan. Je bent niets anders dat een egocentrische b*tch