Oneerlijke gemene oma

02-08-2016 12:04 588 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft tijdens een bbq tegen mijn zoon en dochter beloofd het studiegeld van hun eerste studiejaar te betalen. Dit heeft ze gedaan bij mijn zoon. Nu een paar jaar later gaat mijn dochter studeren en wil ze niet meer betalen. De reden die ze aangaf was dat ze niet belde om te bedanken voor een verjaardagskaart van haar, maar dat heeft mijn zoon ook nooit gedaan. en omdat ze nu hbo gaat doen ipv een universitaire studie. Ik ben zo vreselijk kwaat op haar. als ik haar wil bellen gooit ze gewoon de hoorn op de haak. Ben met mijn dochter bij haar geweest maar ze zat gewoon verwaand in haar stoel en zei glashard dat ze niet ging betalen. Wat moet ik hiermee?

Seetje
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:03:

Ben al jarenlang arbeidsongeschikt vanwege emotionele mishandeling door deze narcistische vrouw. Ze heeft mijn leven kapot gemaakt. heb van alles geprobeerd om nog een soort van contact te hebben, maar zij denkt alleen aan zichzelfDus deze persoon die jouw leven kapot heeft gemaakt nodig je wel uit voor een bbq? Of was het zo dat zei jullie had uitgenodigd. En een soort van contact houd niet in dat ze op de uitreiking mag komen? Maar wél geld willen.. TO je laat je wel in je kaart kijken hoor met dit soort berichten.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:11:

nerdopviva, nou het is wel duidelijk dat jij totaal geen emotioneel inlevingsvermogen hebtHet is me inmiddels duidelijk dat je meehuilers zocht. Daar zijn we niet zo van op dit forum. Meerdere mensen hebben al gezegd dat het oneerlijk is en we snappen dat dat rot voelt, ook voor je dochter. Maar daar moeten jullie toch wat mee. Als we allemaal ach en wee gaan roepen, ben je daar dan mee geholpen?
quote:nerdopviva schreef op 02 augustus 2016 @ 13:07:

[...]

Die leert nu op pijnlijke wijze dat oma's niet altijd lief zijn, dat het leven niet eerlijk is en dat niet iedereen zich aan zijn belofte houdt. Zuur, maar wat wil je eraan doen?Eens, probeer het van je af te zetten lieve TO.
Ik snap niet waarom er steeds zoveel nadruk op die bbq gelegd moet worden.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:06:

mary57, Ben nu 46 jaar en al sinds mijn 17de in en uit therapie!! en of ik over mijn eigen gedrag heb nagedacht!!!!!!Misschien tijd voor nieuwe therapie.
Mijn moeder is echt een narcist...
quote:nina1966 schreef op 02 augustus 2016 @ 13:21:

[...]

Dus deze persoon die jouw leven kapot heeft gemaakt nodig je wel uit voor een bbq? Of was het zo dat zei jullie had uitgenodigd. En een soort van contact houd niet in dat ze op de uitreiking mag komen? Maar wél geld willen.. TO je laat je wel in je kaart kijken hoor met dit soort berichten.Moeder belooft dit zelf aan haar kleinkind. Bij TO speelt er denk ik veel oud zeer mee en dan is dit extra pijnlijk. Sterkte TO!
Ze heeft dus ook helemaal niemand meer, niemand houdt het met haar uit.
Mijn schoonmoeder belooft ook altijd een heleboel. En bij voorkeur als anderen dat ook horen. Zijn die anderen weg wordt de belofte ingetrokken of met wat mazzel alleen gehalveerd.

Wij hebben inmiddels geleerd om het pas als een gegeven te zien als we het daadwerkelijk hebben. En anders maar niet. Ze is evengoed van harte welkom hoor. En ze heeft ook een aantal dingen wél gedaan, ook al waren die niet beloofd.

Dus tja, ze heeft voor je zoon wel een jaar betaald, wees daar blij mee en verder is het dan jammer. Als je dochter slim is, dan houdt ze een beetje contact met oma, betert haar leven en wie weet krijgt ze het laatste jaar dan wel nog van oma. Of een rijbewijs.

Of niks. Maar dat zou voor het contact eigenlijk niet zoveel moeten uitmaken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:24:

Ze heeft dus ook helemaal niemand meer, niemand houdt het met haar uit.

Jammer dan toch?

Ga je eigen leven leiden met je kinderen en laat haar achter je.
....
anoniem_63cbb41e3675a wijzigde dit bericht op 06-03-2018 12:32
Reden: ....
97.69% gewijzigd
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:03:

Ben al jarenlang arbeidsongeschikt vanwege emotionele mishandeling door deze narcistische vrouw. Ze heeft mijn leven kapot gemaakt. heb van alles geprobeerd om nog een soort van contact te hebben, maar zij denkt alleen aan zichzelfWat mij betreft jammer dat je je eigen kinderen blootgesteld hebt aan deze vrouw.
quote:dolfje schreef op 02 augustus 2016 @ 12:36:

[...]

Mij eigenlijk ook wel een beetje.Hoezo dat dan?
heb nooit de ballen gehad om definitief met haar te kappen, te weinig zelfvertrouwen. maar dit was wel de druppel
quote:nina1966 schreef op 02 augustus 2016 @ 13:23:

[...]

Misschien tijd voor nieuwe therapie.En dan?
Jullie moesten eens weten wat een narcistische moeder voor schade kan aanrichten.....
Kapot en gekwetst, en de meerderheid begrijpt dat wel??

Ja, dat je gekwetst bent dat er niet met je moeder te praten valt, dat snap ik, al is dat niet de eerste keer (lees ik) en weet je al een tijd hoe ze is. Dat het opnieuw wat kwetst, ja..

Maar er kapot van zijn? Nee..Kind is er vast niet kapot van denk ik, misschien wel teleurgesteld of boos. Dan is het aan jou om uit te leggen hoe oma is. Les geleerd, zo is het leven soms nou eenmaal.

Ik zou namelijk niet willen (lees:niet accepteren) dat mijn moeder, met wie ik zo'n slechte band heb, zo'n grote financiele rol speelt in mijn leven, of het leven van de kinderen.

Ik snap nooit helemaal dat mensen zo'n slechte band hebben met ouders, maar wel geld accepteren. Komt altijd ellende van.

Zou juist op geen enkele manier 'dankbaar' willen/moeten zijn tegenover iemand waarvan je al jaren weet hoe hij/zij is.
Vlgs mijn psych is het een wonder dat ik nog enigszins een normaal leven lijdt
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:33:

Vlgs mijn psych is het een wonder dat ik nog enigszins een normaal leven lijdtDat is jammer.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:31:

Jullie moesten eens weten wat een narcistische moeder voor schade kan aanrichten.....
jembv, blijkbaar gaan oude wonden weer open, voor jou blijven deze patronen maar doorgaan. Soms is het beter gewoon afstand te nemen van een (groot)ouder die op een dergelijke wijze in het leven staat. (O)ma zal niet veranderen. Dat geld staat symbool voor macht en controle, zo houdt iemand mooi de macht in het verdeel-en heersspel tussen (klein)kinderen. Neem afstand van deze (groot)ouder. Beter voor jezelf, beter voor je kinderen. Ga voor rust en laat gaan.....En bedenk: teleurstellingen zijn een uitkomst van (te) hoge verwachtingen.
Only you can change your life. No one can do it for you.
glitglam Kapot en gewetst, ja. je kan je niet voorstellen hoe mijn jeugd is geweest. en als zoiets gebeurd dan rijt dat alle wonden weer open....

Jullie moesten eens weten wat een narcistische moeder voor schade kan aanrichten.....Dat weet ik heel goed, dus het beste daarin is zoveel mogelijk afstand te houden, voorál financieel. Gewoon niet accepteren.
S-Groot, ???????

Je bent volwassen nu toch?

Heel lastig dat je allerlei problemen hebt (gehad) maar je bent niet de enige. Je zult zelf verantwoordelijkheid moeten nemen voor je eigen leven. Blijf niet hangen in het verleden en probeer er wat van te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven