Onenigheid met vriend

09-01-2011 16:19 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zie het even niet zo zitten en vroeg mij af wat jullie mening is.

Mijn vriend hangt vaak op de bank met de laptop films te kijken en de hele dag te schansen. In de loop van de tijd is hij daardoor ook aangekomen. Nu vind ik dit allemaal absoluut niet aantrekkelijk en ook heb ik weinig zin meer in sex met hem. Net heb ik een opmerking gemaakt over zijn eetgedrag, als antwoord kreeg ik dat hij niet wil samenleven met iemand die kritiek leverd.

Mag ik hier dan helemaal niks over zeggen? Het allemaal maar laten gebeuren? Wat vinden jullie

Groetjes, Klien
Ik vind dikke mannen eerlijk gezegd ook niet erg aantrekkelijk. Ik vind ze een beetje vrouwelijk worden, rondingen en zo.

Aan de andere kant willen mannen ook een leuk uitziende vrouw. Dan mag je toch wel iets terugverwachten?
quote:Mil_Spec schreef op 09 januari 2011 @ 17:21:

@meds: ik denk dat willen dat de ander gezonder gaat leven ook een vorm is van om elkaar geven, je wil dat de ander zich ook beter voelt en er beter uitziet, niet alleen voor jezelf maar ook voor hemzelf. Wel kan ik me voorstellen dat kritiek hard aankomt, stel je als vrouw eens voor dat je met de jaren niet zo aktief bent en wat bent aangekomen en je man zegt dat hij je niet zo aantrekkelijk meer vind

Het is goed om het belangrijk te vinden dat de ander zich goed voelt, maar dat de ander er goed uit ziet? Dat vind toch vooral de partner belangrijk lijkt mij... Tenzij de persoon in kwestie zijn eigenwaarde (deels) aan zijn of haar uiterlijk ontleent, dan voelt hij zich beter als hij er beter uitziet natuurlijk.

Ik heb het dan puur over gewicht e.d., niet over je goed verzorgen (dat is wel belangrijk ook voor je gezondheid).
Natuurlijk is het niet leuk om te horen van je vriend/vriendin je minder aantrekkelijk vind geworden, dat zeg ik ook niet tegen hem, maar dat denk ik wel. Als hij dat tegen mij zou zeggen zou ik dat ook niet leuk vinden.

Wel vind ik dat je een beetje je best voor elkaar mag doen en jezelf niet moet laten verslonsen.

Op langere termijn denk ik ook dat hij last kan krijgen van zijn ongezonde leefstijl, door zo vet en zout te eten. Een hoog cholesterol zit ook in de familie.

Verder eis ik niks van hem alleen maak ik er af en toe een opmerking over (als hij voor de zoveelste keer een snack uit de kast trekt).

Hij werkt gewoon maar verveeld zich ook snel en dan begint het eten. Verder lijken we veel op elkaar en voel ik mij ook wel verleid om mee te snoepen maar ik heb iets meer discipline.
Als mijn vriend opmerkingen zou maken als ik iets te eten uit de kast pak, dan krijgt hij echt wel even duidelijk te horen dat ik daarvan niet gediend ben. Ik maak toch zeker zelf wel uit wat ik eet!

Ik denk dat je je meer ergert aan het op de bank zitten dan aan het eten, of niet? Wellicht zou je samen kunnen kijken of er dingen zijn die hij leuk vindt om te doen. Dat kunnen actieve dingen zijn zoals sporten, maar ook gamen. Als hij met een controller in zijn handen zit kan hij in ieder geval niet schransen.

En ik vind verslonzen trouwens je haar niet meer wassen, oude kleren aantrekken en jezelf niet meer scheren. Een paar kilo eraan eten vind ik geen verslonzen. Gelukkig vond mijn vriend me geen slons toen ik door gezondheidsproblemen aankwam!!!
En met deze vriend ga je een nieuwe keuken kopen terwijl hij een flinke schuld heeft her en der?

Beetje vreemd
Ik baal zelf van de kilos die ik erbij heb gekregen. Iedereen die daar iets van zegt, kan een snauw krijgen. Ik weet het zelf namelijk al en ik heb al heel veel geprobeerd om er vanaf te komen (inclusief trainen onder begeleiding). Ik vind dat niemand het recht heeft er iets over te zeggen. Bovendien bestaat commentaar altijd uit clichés. Wat hèb ik daar nou aan? Het is alleen maar irritant en demotiverend.

Wat ik wel zou accepteren?

1/ 'Hé schat, zullen we samen op salsadansen gaan?'

2/ 'Ik weet een leuk restaurantje met maximaal 250 kcal per maaltijd. Zullen we eens proberen of dat lekker is?'

Want A, ik wil graag bij hem zijn en B, dat ik daarbij wat kilo's kan kwijtraken is mooi meegenomen.

'Samen' zou voor mij het toverwoord zijn. En niet 'JIJ moet dit en dat'.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
quote:klien schreef op 09 januari 2011 @ 16:58:

Ik zou het inderdaad prettig vinden als we iets meer dezelfde levensstijl hebben, waarom dat precies weet ik (nog) niet. Wat betreft het gewicht is het wellicht ijdelheid, zelf zou ik het niet zover laten gaan omdat ik het niet mooi vind.

Maar dat is jouw keuze. Jij vind dat uiterlijk blijkbaar belangrijk en hij niet

Ook zou ik graag leuke momenten met elkaar willen delen en dat gaat nou eenmaal lastiger als je als een zoutzak op de bank hangt.

Hoezo gaat dat lastig? Kan hij niet meer luisteren? Lachen? Praten? Dus wat dat betreft; puur egoisme natuurlijk. En wat het ook zou kunnen zijn; ik vind het mooi om het beste in elkaar naar boven te halen in een relatie maar dit is in de verste verte niet zoeen relatie is geen opleiding of cursus. En als je het toch zo wilt zien bedenk dan dat de grootste les die je in een relatie moet leren is een ander en jezelf accepteren zoals jullie zijn
quote:Mil_Spec schreef op 09 januari 2011 @ 17:21:

@meds: ik denk dat willen dat de ander gezonder gaat leven ook een vorm is van om elkaar geven, je wil dat de ander zich ook beter voelt en er beter uitziet, niet alleen voor jezelf maar ook voor hemzelf. Wel kan ik me voorstellen dat kritiek hard aankomt, stel je als vrouw eens voor dat je met de jaren niet zo aktief bent en wat bent aangekomen en je man zegt dat hij je niet zo aantrekkelijk meer vind Je kan niet voelen wat een ander voelt, dus of een ander zich beter voelt bij datgene wat jij als een gezonde levenstijl ervaart is maar zeer de vraag.
Je kan ook gewoon cola over zijn laptop heen gooien

Ik snap jou punt wel, een passieve, steeds vetter wordende man is gewoon niet aantrekkelijk! Misschien kunnen jullie samen een actieve hobby gaan beofenen? Bijvoorbeeld dansen, fitness, hardlopen?
Ik zou het ook niet zo prettig vinden als ik een partner had die zo zou doen.

Het hoort bij hoe je in het leven staat, vind je je gezondheid belangrijk of maak je je er niet druk om.

Het is wel fijn als je elkaar begrijpt op dat punt, en leuk als je iets kunt delen (sport bijv)

Maar als ie in een dip zit moet daar misschien ook aan gewerkt worden. Of wil ie dat ook niet?
Ik heb hem verteld dat ik geen opmerkingen over zijn snaaien meer maak en we hebben afgesproken dat we vaker actieve dingen gaan doen.

Toen ik dit topic startte had ik er even de pest in dus dan komt het wat hard over wellicht. Bedankt voor jullie meningen.
heey heey

ik vindd dat je er echt wel wat van mag zeggen.

hij moet wel indenken dat hij in een relatie is gestapt en niet alles kan doen wat hij wil doen en ook op de manier hoe. hij hoort ook rekening met jou te houden. en hij moet ook goed na gaan denken dat hij niet alleen op de wereld is.

niemand is perfect.

groetjesss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven