Ongepland zwanger

30-06-2009 00:31 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het anno 2009 kan dat eigenlijk niet meer, maar toch gebeurd... zwanger na een one night stand.

En nee, ik ben geen 16, maar 34, goed opgeleid, drukke baan en een kind van 11 en nu zwanger. Mijn one night stand (38 jaar) vond dat het niet mijn probleem was, maar ons probleem en wilde mij helpen en steunen. We moesten heel gauw het probleem oplossen.

Toen ik vertelde daar goed over na te willen denken, heb ik niets meer van hem vernomen. Op mijn mail en telefoontje reageerde hij niet meer. Dus heb ik de twee weken daarna goed nagedacht en besloten het kindje te houden.

En ik vind dat hij dat moet weten, maar om hem nou een sms te sturen vind ik ook niet ok, dus zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wil bellen, maar geen reactie.

Ondanks dat ik begrip heb dat dit voor hem ook emotioneel heftig is en hij met zijn eigen gevoelens zit, kan ik ook boos worden om zijn ( in mijn ogen) onvolwassen gedrag. Hij is 38 en geen 16 meer en wegvluchten en je handen voor je oren houden als een kind, 'ik hoor het niet dus gaat het vanzelf over' vind ik behoorlijk kinderachtig.

We zijn toch twee volwassen personen die hierover kunnen praten en eventueel afspraken moeten kunnen maken? Hij weet niet eens wat mijn beslissing is.

Ik voel me er heel naar over, alsof we ruzie hebben en ik ga conflicten altijd aan met praten en oplossingen. Ik weet dat hij waarschijnlijk denkt dat ik zijn leven verwoest en uit een emotie zo waarschijnlijk doet... maar toch!

Graag zou ik hierover advies/feedback willen ontvangen van andere Viva-lezers/lezeressen.

Alvast bedankt, Glittervisje
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 12:40:

Ik vind het nogal wat dat een vrouw dit 'zomaar' voor een man kan beslissen. Als de vader het kind niet wil, dan houdt het voor mij ook op.beetje kort door de bocht. Zij beslist dit niet voor de man, want die negeert haar. En wat jij zou doen is niet zo ter zake.
Grief is just love with nowhere to go
Je moet toch het allerbeste voor je kind willen?

Je hebt nu nog de keuze.

Het vruchtje is een paar millimeter. Volgens mij kan het zelfs met een overtijdbehandeling.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2009 @ 12:52:

[...]

beetje kort door de bocht. Zij beslist dit niet voor de man, want die negeert haar. En wat jij zou doen is niet zo ter zake.Wat een rare reactie. Welke mening van welke poster doet dan wel ter zake volgens jou???
Weghalen is het allerbeste voor het kind?

Een kind krijgen mag toch niet alleen maar als alle omstandigheden perfect zijn?

Niemand kan zijn kind het allerbeste geven.
quote:Glittervisje schreef op 30 juni 2009 @ 11:25:

[quote]Pompiedoe schreef op 30 juni 2009 @ 10:56:

[...]

Waarom kunnen ze het niet met zijn 2-en over hebben over het wel of niet beëindigen van de zwangerschap?

Hij had zijn keuze toch al duidelijk gemaakt: hij wil dat 't geaborteerd wordt. Dan heeft verder bespreken weinig zin, als zij dat niet wil.

Als jouw keus vast staat, dan hoef je toch niet meer in contact te komen met hem. Als je hem gewoon in 'n mail laat weten dat jij het kind houdt en dat hij niets hoeft te doen/betalen, dan weet hij genoeg.
Nee, JIJ bent alleen maar rare reacties aan het geven.

ze heeft aangegeven dat ze het kindje houden wil en moet je kijken wat je nu weer plaatst.

quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 12:53:

Je moet toch het allerbeste voor je kind willen?

Je hebt nu nog de keuze.

Het vruchtje is een paar millimeter. Volgens mij kan het zelfs met een overtijdbehandeling.alsof het kindje weghalen de beste keuze is. Dat is toch niet aan jou om dat te bepalen. Wat een schaamteloze reactie van je.
To wil het kind houden , waarom wordt er dan nog geleuterd over een abortus/overtijdbehandeling.

Ik neem aan dat TO hier al uren dagen over na heeft gedacht en dus de keuze heeft gemaakt om het te willen houden.

Ik zou dezelfde keuze maken als TO.

Wanneer de vader van het kind er voor kiest om niet betrokken zijn bij de zwangerschap en verdere opvoeding is dat zijn keuze. En ook die zul je moeten respecteren.

Fijne zou wel zijn dat de vader van het kindje van TO dat netjes zou melden.

Vandaar ook dat ik er nog 1 mail tegen aan zou gooien .
Er zijn zat kinderen die wat om wat voor reden opgroeien zonder 1 ouder (vader/moeder, meestal vader) die komen echt wel op de pootjes terecht hoor.

en glittervisje komt op mij over alsof ze een sterke vrouw is die genoeg liefde te geven heeft. Ze redden het wel.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2009 @ 12:57:

ze heeft aangegeven dat ze het kindje houden wil en moet je kijken wat je nu weer plaatst.

[...]

alsof het kindje weghalen de beste keuze is. Dat is toch niet aan jou om dat te bepalen. Wat een schaamteloze reactie van je.

Als de vader het kind niet wil, dan lijkt mij weghalen de beste keuze ja. Dat is mijn mening. De vader heeft in mijn ogen de doorslaggevende stem.

Mag ik mijn mening hier niet geven soms Maleficient? Ik denk dat ik echt niet de enige ben met deze mening.

Ik snap niet waarom jij hier zo dramatisch op reageert.
Glittervisje,

Allereerst gefeliciteerd!

Met je zwangerschap, maar minstens zoveel met het doorhakken van de knoop. Weet uit ervaring dat dat een opluchting is!

Verder: als ik jouw verhaal zo lees, is het heel duidelijk dat deze man niks van een kind wil weten. Nu niet in elk geval. Hij wil alleen meedenken en je steunen als het om een abortus gaat.

Ik zou het hem mededelen (per brief in de bus als je z'n adres weet en als hij niet al getrouwd is..) en het daarna laten rusten.

Misschien heeft hij gewoon even tijd nodig en heeft hij nu geen behoefte aan 'erover praten'. In bijna elke post zeg wel dat je met hem wil praten en er samen uitkomen. Ik denk dat deze meneer daar kriebels van krijgt en er totaal geen behoefte aan heeft met te praten (anders dan over een abortus).

Verzamel zoveel mogelijk info over hem, zodat je hem op een later moment altijd terug kunt vinden mocht dat nodig zijn. vb. adres van z'n ouders.. ouders hebben de neiging niet zo snel te verhuizen..

Succes met alles!

Ik hoop dat het op z'n pootjes terecht komt.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2009 @ 12:59:

Er zijn zat kinderen die wat om wat voor reden opgroeien zonder 1 ouder (vader/moeder, meestal vader) die komen echt wel op de pootjes terecht hoor.

en glittervisje komt op mij over alsof ze een sterke vrouw is die genoeg liefde te geven heeft. Ze redden het wel.

Als de keuze er niet meer is, dan is er niets meer aan te doen.

Maar Glittervisje heeft die keuze nog wel.

Ze kiest er nu bewust voor om haar kind niet de beste start te geven die het verdient.
je mag best een mening hebben, maar TO heeft haar keuze al gemaakt. En ik vind juist dat jij dramatisch doet met dat je 'alleen het allerbeste moet willen voor je kind' en dan aankomt met de tip overtijdsbehandeling.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:05:

[...]

Als de vader het kind niet wil, dan lijkt mij weghalen de beste keuze ja. Dat is mijn mening. De vader heeft in mijn ogen de doorslaggevende stem.

En wat nu als iemand jou zwanger maakt en die man wil het houden maar jij wil het kind ábsoluut niet? Ben je dan nog van mening dat die man de doorslaggevende stem heeft?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 juni 2009 @ 09:15:

Ik vind dat er nogal lichtzinnig gedaan wordt over wat zo'n man dan zou denken . Er wordt geloof ik van uitgegaan dat zo'n man geen pijn in zijn bankrekening wil en geen zin heeft in gedoe en verantwoording etc . , maar misschien lijkt het zo'n man vreselijk dat er ergens een kind rondloopt , bij een moeder die hij maar van één avond en één aktie kent , waarbij hij hooguit een een minimale rol krijgt . Hij heeft ook geen idee of de moeder wel een leuke , lieve , moeder wordt ....lijkt mij een vréselijk idee , als ik me in zo'n man verplaats .1 keer neuken wil nog niet zeggen dat ze elkaar maar 1 avond kennen.
Ze vraagt toch om tips van hoe om te gaan met de situatie mbt tot de vader. Ze vraagt niet om wat ze moet doen qua kind houden of niet. Daar is ze al uit.
@Sunny, bij de abortuskliniek is het heel duidelijk: wil de vrouw een abortus dan komt er een abortus. Wil de vrouw geen abortus, dan komt er geen abortus. Bij twijfel, op welk vlak dan ook, komen er meer gesprekken.

De keuze ligt wat hen betreft volledig bij de vrouw.
Ik vind dat je niet zo makkelijk over de wil van de 'vader' heen kunt stappen!

Als je naar de spermabank gaat, vind ik dat een heel ander verhaal. Dan kies je daar bewust voor.
quote:elninjoo schreef op 30 juni 2009 @ 13:08:

[...]

En wat nu als iemand jou zwanger maakt en die man wil het houden maar jij wil het kind ábsoluut niet? Ben je dan nog van mening dat die man de doorslaggevende stem heeft?

Nee, ik vind dat je het met z'n tweeen moet willen. Als de vrouw het kind niet wil, houdt het op. Wil de man het kind niet, dan houdt het ook op.

Stel je voor dat een man jou zou verplichten zwanger te blijven!!!
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2009 @ 13:08:

Ze vraagt toch om tips van hoe om te gaan met de situatie mbt tot de vader. Ze vraagt niet om wat ze moet doen qua kind houden of niet. Daar is ze al uit.ze kan hem dus gewoon haar beslissing mededelen in een mail, als zij idd geen plannen heeft hem financieel uit te kleden of anderszins verantwoordelijkheden in de maag te splitsen dan is een mededeling met 'ik ga 'm houden' voldoende
Als die 'vader' echt geen kinderen wil, dan had hij zelf maar wat beter op moeten letten. Zoals een condoom gebruiken of zoals Elninjoo zo vaak zegt; steriliseren. Dan weet hij zeker dat zoiets als dit hem niet kan overkomen.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:09:

Ik vind dat je niet zo makkelijk over de wil van de 'vader' heen kunt stappen!

Als je naar de spermabank gaat, vind ik dat een heel ander verhaal. Dan kies je daar bewust voor.

Waar gewipt wordt, ontstaan zwangerschappen. Dat is de wet van de natuur en die is soms sterker dan de voorbehoedsmiddelen die door mensen gemaakt worden.

Hij is de verwekker. Hij wil waarschijnlijk niet de vader zijn in uitvoerende zin. Dat is zijn keuze.

Of Glitter de baby al dan niet wil krijgen die ze draagt en die groeit in háár lichaam, is haar beslissing.
quote:bibaboe schreef op 30 juni 2009 @ 13:09:

@Sunny, bij de abortuskliniek is het heel duidelijk: wil de vrouw een abortus dan komt er een abortus. Wil de vrouw geen abortus, dan komt er geen abortus. Bij twijfel, op welk vlak dan ook, komen er meer gesprekken.

De keuze ligt wat hen betreft volledig bij de vrouw.Ja en ik vind dus dat die keuze gebaseerd zou moeten zijn op het gegeven of de vader het kind wil ja of nee.
quote:Star schreef op 30 juni 2009 @ 13:08:

[...]

1 keer neuken wil nog niet zeggen dat ze elkaar maar 1 avond kennen.mierenneuker Maar je hebt gelijk , hoor .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maleficent schreef op 30 juni 2009 @ 12:57:

[...]

alsof het kindje weghalen de beste keuze is. Dat is toch niet aan jou om dat te bepalen. Wat een schaamteloze reactie van je.Laat gaan Mal, sommige mensen zijn te dom om hun eigen kont af te vegen.
quote:sunny31 schreef op 30 juni 2009 @ 13:11:

[...]

Nee, ik vind dat je het met z'n tweeen moet willen. Als de vrouw het kind niet wil, houdt het op. Wil de man het kind niet, dan houdt het ook op.

Stel je voor dat een man jou zou verplichten zwanger te blijven!!!

Stel je voor dat een man jou zou verplichten abortus te plegen!!!

(terwijl je dat echt niet over je hart zou kunnen verkrijgen - niet elke vrouw is zo pro-abortus)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven