Onmogelijke liefde?

30-07-2018 16:40 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal een lang verhaal kort samenvatten of toch proberen. Mijn man is 4 jaar geleden plotseling verongelukt over de omstandigheden wil ik niet teveel kwijt ivm herkenbaarheid. Wij waren toen 12 jaar samen waarvan 4 getrouwd en hadden een dochter van 2 en ik was 6 maanden zwanger van de tweede. Hij was mijn eerste liefde en we waren vanaf ons 18de. We hadden net als in elke relatie ons dingetjes maar we waren gelukkig en hadden nog zoveel plannen samen.
Als je het nieuws krijgt dat hij er niet meer is staat je wereld stil en het eerste jaar is enorm intens geweest. Ik ben zonder hem bevallen van ons tweede meisje.

Gedurende deze hele periode is mijn man zijn beste (jeugd)vriend een enorme grote steun voor mij geweest. Zal hem voor het gemak Bert noemen. Bert was een schouder om op uit te huilen. We vierden samen de verjaardagen van de kinderen en hij heeft mij met heel veel praktische zaken geholpen. Het eerste jaar of twee was hij nog altijd de vriend van maar geleidelijke aan is hij ook mijn beste maatje en vriend geworden. Het laatste jaar ben ik Bert meer en meer beginnen opzoeken en ik betrapte mij erop dat ik vrolijk werd in zijn nabijheid. We hebben altijd een keer samen in de week gesport en het laatste jaar bleven we steeds langer hangen en hangt er een spanning tussen ons.

Vorig maand is er na een bruiloft van gemeenschappelijke vrienden en na een paar glaasjes wijn is er tijdens het afscheid gekust en heeft hij opgebiecht verliefd op mij te zijn. Ik ben in de war maar denk de hele tijd aan hem en voel mij een verliefde puber. Ik ben bang voor reacties van mijn omgeving met name mijn man zijn ouders. Met hen heb ik heel goed contact en zij hebben veel voor mij gedaan. Het voelt ook als alsof ik mijn man bedrieg.
Bert is overigens vrijgezel zonder kinderen dus er zijn geen derden in het spel.
en wat maakt dit onmogelijk?
Beide vrijgezel? Dit gebeurt overigens heel vaak..dat beste vriend(in) van man/vrouw de nieuwe partner wordt..

geniet ervan!
Tja het schijnt gewoon te moeten kunnen, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen ...
Fijn toch, jullie verliefdheid? Geniet er van!
Als het lieve mensen zijn zullen ze het juist fijn voor je vinden dat je iemand anders hebt gevonden. En dat het Bert is, ach ja. Misschien moeten ze even aan het idee wennen, net als jij.
Ga ervoor en geniet ervan. Veel geluk samen!
Als ik dit lees, kan ik alleen maar glimlachen om het tweede deel van je verhaal. Wat een nare tijd heb jij gehad zeg, ongelooflijk. Ik gun je een nieuwe, betrouwbare en steunende partner, dat lijkt deze man te zijn.
Het kan zijn dat anderen het er (in het begin) moeilijk mee zullen hebben, maar eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die er toe doen, jou alleen maar gelukkig willen zien. En het is niet dat je een week later alweer verder ging met de volgende. 4 jaar lang zijn jullie met elkaar opgetrokken, en blijkbaar is nu de ruimte ontstaan om verliefd te worden.

Het gevoel dat je je overleden man bedriegt, kan ik me goed voorstellen. Ik denk dat dat iets is wat moet slijten. Iets waar je het over kunt hebben met je vrienden, familie, en ook met je nieuwe partner. Je man hield van je, hij had nooit gewild dat je door al het verdriet moest gaan, en alleen moest bevallen. Alleen zou achterblijven met de kinderen. Ik denk ook niet dat hij had gewild dat je nooit meer gelukkig zou worden met iemand. Hij was zelf bevriend met deze man dus eigenlijk heeft hij hem indirect ook al goedgekeurd. Hoe fijn ook dat je met hem het verdriet om het gemis van je partner kan delen.
anoniem_369058 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 16:47
0.98% gewijzigd
Is niet onmogelijk hoor,
Waarom zou het jullie niet gegund zijn?
Ik zou zeggen ga ervoor.
Jeetje wat een situatie, echt verschrikkelijk.

Maar waarom ben je precies bang voor de reactie van zijn ouders? Denk je dat zij verwachten dat je voor de rest van je leven vrijgezel zou blijven? En zij kunnen toch een belangrijke rol in jouw leven en dat van je kinderen blijven spelen?
Geniet ervan, je hebt recht om door te gaan met je leven.

Ik denk zomaar dat je schoonouders het geeneens een probleem vinden, en zowel dan nog ga voor je eigen geluk
Gefeliciteerd ❤️
Wat fijn dat er een nieuwe liefde in je leven is gekomen en dat het ook nog iemand is waarvan je weet dat je er van op aan kunt. Veel geluk samen.
Dus omdat jij de ongelooflijk stomme pech hebt dat jouw man is omgekomen mag je niet met iemand anders samen zijn?

Ik kan me voorstellen dat de ouders van jouw man juist blij zijn dat je na vier jaar!! iemand gevonden hebt. En dat ze jouw je geluk gunnen.
En het is ook nog iemand die al een grote steun is gebleken en het verdriet heeft gedeeld.
Mijn moeder is na het overlijden van mijn vader ook erg gelukkig geworden met 1 van zijn beste vrienden. Alleen maar prachtig, als er zoiets opbloeit. Je doet niets fout.
Waarom onmogelijk?

Jullie zitten beide niet in een relatie, jullie kunnen het goed met elkaar vinden en zijn verliefd. Dat lijkt me juist een prima basis voor een relatie!

Ga samen leuk daten en van elkaar genieten.

Wordt het serieus, ga dan wel als eerste je schoonouders inlichten dat je een nieuwe serieuze relatie hebt. Leg ook uit dat zij altijd de grootouders van je dochter blijven en ook jouw schoonouders. En dat je hoopt dat jullie relatie niet veel zal veranderen. Natuurlijk is dit even pijnlijk, maar de meeste mensen willen gewoon weer dat jij gelukkig wordt en dat die nieuwe man goed voor de kinderen is.

De voorbeelden die ik ken in mijn omgeving, is dit eigenlijk altijd goed gegaan. En de schoonouders vonden het juist fijn dat ze als een van de eerste op de hoogte werden gesteld van de nieuwe liefde.

Een nieuwe relatie zegt niets over hoe goed en liefdevol jouw eerste huwelijk was. En je kan echt 2 keer (of meer) een goede mooie liefdevolle relatie hebben. Jij houdt toch ook niet meer van dochter 1 dan dochter 2? Het hart is gewoon heel groot!

Heel veel geluk en liefde!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
beetjegek schreef:
30-07-2018 16:44
Tja het schijnt gewoon te moeten kunnen, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen ...
Niet met deze man, of überhaupt niet meer?

To, je schoonouders kennen Bert neem ik aan en gunnen jou je geluk?
Ga er dan voor! Jij hebt recht op je eigen leven en geluk.
There is always something happening, and it's usually right now
Ga ervoor!
Ik vind oprecht niks veemds aan de hele situatie. Superfijn juist dat je nieuwe liefde en geluk kunt vinden, ruim na de rouw. Mensen die je dat niet zouden gunnen of zelfs bedrog vinden zijn werkelijk van de ratten besnuffeld, maar ik gok dat het "probleem" eerder alleen in jouw eigen hoofd speelt dan dat je schoonouders, familie of omgeving er werkelijk rot op zullen reageren.

Vier de liefde dame, het is je gegund!
Ik heb dit in mijn familie ook meegemaakt en kan je alleen maar vertellen dat de ouders van de overledene oprecht blij waren voor de partner toen hij een nieuwe liefde had gevonden. ik denk zo dat voor je schoonouders hetzelfde geldt.
Maar ik zou het ze wel zelf zeggen mocht het serieus worden, niet dat ze het via de dorps tam-tam te weten komen.
Heel mooi trouwens dat de liefde weer opbloeit na zoveel verdriet en ellende! En ik hoop oprecht dat jij en Bert gelukkig worden samen ! :)
groningen001 schreef:
30-07-2018 16:46
Als ik dit lees, kan ik alleen maar glimlachen om het tweede deel van je verhaal. Wat een nare tijd heb jij gehad zeg, ongelooflijk. Ik gun je een nieuwe, betrouwbare en steunende partner, dat lijkt deze man te zijn.
Het kan zijn dat anderen het er (in het begin) moeilijk mee zullen hebben, maar eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die er toe doen, jou alleen maar gelukkig willen zien. En het is niet dat je een week later alweer verder ging met de volgende. 4 jaar lang zijn jullie met elkaar opgetrokken, en blijkbaar is nu de ruimte ontstaan om verliefd te worden.

Het gevoel dat je je overleden man bedriegt, kan ik me goed voorstellen. Ik denk dat dat iets is wat moet slijten. Iets waar je het over kunt hebben met je vrienden, familie, en ook met je nieuwe partner. Je man hield van je, hij had nooit gewild dat je door al het verdriet moest gaan, en alleen moest bevallen. Alleen zou achterblijven met de kinderen. Ik denk ook niet dat hij had gewild dat je nooit meer gelukkig zou worden met iemand. Hij was zelf bevriend met deze man dus eigenlijk heeft hij hem indirect ook al goedgekeurd. Hoe fijn ook dat je met hem het verdriet om het gemis van je partner kan delen.
Mooie post. Helemaal eens. Misschien voor schoonouders zelfs wel fijn dat het een goede vriend van zoon is. Dan kunnen jullie samen op visite en herinneringen ophalen zonder dat iemand het gevoel hoeft te hebben een 3e wiel te zijn omdat jullie deze geschiedenis delen.
Jij en je kids hebben recht op geluk, doe rustig aan en geniet ervan. Mijn opa was ook hertrouwd en die vrouw is geweldig, ze hebt zoveel voor ons betekend. Je schoonouders zullen altijd een onderdeel van je leven blijven. Maar ga voor je eigen geluk.
TO, je weet ook dat dit nooit was gebeurd als je man nog had geleefd. Maar je man leeft helaas niet meer. Jij wel en het leven gaat door.
Je kunt niet eeuwig blijven stilstaan. Dat verlangt ook niemand van je.
Jullie zijn verliefd. Wat doen jullie nu fout? Helemaal niets. Behalve dat jullie je nu onnodig schuldig voelen. Ga alsjeblieft voor de liefde.
Jullie hebben elkaar wegens omstandigheden gevonden. Grijp die kans. Wie laat de liefde nou lopen als het niet hoeft? Jullie zijn beiden vrij.
Wow al zoveel reacties. Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve woorden en steun dat voelt ontzettend fijn. Het grootste probleem zit inderdaad in mijn hoofd en alle gevoelens en onzekerheden in mij omgaan. Ik vind het moeilijk omdat het mij wat rauw op mijn dak komt. De eerste paar jaar ben ik alleen maar moeder geweest en heb ik geprobeerd alles zo goed mogelijk te regelen en mij sterk te houden voor de kinderen. Ik mis mijn man nog enorm en op belangrijke dagen heb ik het nog moelijk maar het dagelijks leven gaat verder maar toch voelt het raar en vreemd op mij op die manier weer open te stellen voor iemand.

Ik denk ik Bert is ga bellen en een etentje ga inplannen en we zien wel waar we stranden. :-D
Veel plezier met je etentje
Redroses38 schreef:
30-07-2018 17:06
Wow al zoveel reacties. Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve woorden en steun dat voelt ontzettend fijn. Het grootste probleem zit inderdaad in mijn hoofd en alle gevoelens en onzekerheden in mij omgaan. Ik vind het moeilijk omdat het mij wat rauw op mijn dak komt. De eerste paar jaar ben ik alleen maar moeder geweest en heb ik geprobeerd alles zo goed mogelijk te regelen en mij sterk te houden voor de kinderen. Ik mis mijn man nog enorm en op belangrijke dagen heb ik het nog moelijk maar het dagelijks leven gaat verder maar toch voelt het raar en vreemd op mij op die manier weer open te stellen voor iemand.

Ik denk ik Bert is ga bellen en een etentje ga inplannen en we zien wel waar we stranden. :-D
goed zo, laat er geen gras meer over groeien. Het wordt tijd dat het eens leuk gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven