Onmogelijke liefde?
maandag 30 juli 2018 om 16:40
Ik zal een lang verhaal kort samenvatten of toch proberen. Mijn man is 4 jaar geleden plotseling verongelukt over de omstandigheden wil ik niet teveel kwijt ivm herkenbaarheid. Wij waren toen 12 jaar samen waarvan 4 getrouwd en hadden een dochter van 2 en ik was 6 maanden zwanger van de tweede. Hij was mijn eerste liefde en we waren vanaf ons 18de. We hadden net als in elke relatie ons dingetjes maar we waren gelukkig en hadden nog zoveel plannen samen.
Als je het nieuws krijgt dat hij er niet meer is staat je wereld stil en het eerste jaar is enorm intens geweest. Ik ben zonder hem bevallen van ons tweede meisje.
Gedurende deze hele periode is mijn man zijn beste (jeugd)vriend een enorme grote steun voor mij geweest. Zal hem voor het gemak Bert noemen. Bert was een schouder om op uit te huilen. We vierden samen de verjaardagen van de kinderen en hij heeft mij met heel veel praktische zaken geholpen. Het eerste jaar of twee was hij nog altijd de vriend van maar geleidelijke aan is hij ook mijn beste maatje en vriend geworden. Het laatste jaar ben ik Bert meer en meer beginnen opzoeken en ik betrapte mij erop dat ik vrolijk werd in zijn nabijheid. We hebben altijd een keer samen in de week gesport en het laatste jaar bleven we steeds langer hangen en hangt er een spanning tussen ons.
Vorig maand is er na een bruiloft van gemeenschappelijke vrienden en na een paar glaasjes wijn is er tijdens het afscheid gekust en heeft hij opgebiecht verliefd op mij te zijn. Ik ben in de war maar denk de hele tijd aan hem en voel mij een verliefde puber. Ik ben bang voor reacties van mijn omgeving met name mijn man zijn ouders. Met hen heb ik heel goed contact en zij hebben veel voor mij gedaan. Het voelt ook als alsof ik mijn man bedrieg.
Bert is overigens vrijgezel zonder kinderen dus er zijn geen derden in het spel.
Als je het nieuws krijgt dat hij er niet meer is staat je wereld stil en het eerste jaar is enorm intens geweest. Ik ben zonder hem bevallen van ons tweede meisje.
Gedurende deze hele periode is mijn man zijn beste (jeugd)vriend een enorme grote steun voor mij geweest. Zal hem voor het gemak Bert noemen. Bert was een schouder om op uit te huilen. We vierden samen de verjaardagen van de kinderen en hij heeft mij met heel veel praktische zaken geholpen. Het eerste jaar of twee was hij nog altijd de vriend van maar geleidelijke aan is hij ook mijn beste maatje en vriend geworden. Het laatste jaar ben ik Bert meer en meer beginnen opzoeken en ik betrapte mij erop dat ik vrolijk werd in zijn nabijheid. We hebben altijd een keer samen in de week gesport en het laatste jaar bleven we steeds langer hangen en hangt er een spanning tussen ons.
Vorig maand is er na een bruiloft van gemeenschappelijke vrienden en na een paar glaasjes wijn is er tijdens het afscheid gekust en heeft hij opgebiecht verliefd op mij te zijn. Ik ben in de war maar denk de hele tijd aan hem en voel mij een verliefde puber. Ik ben bang voor reacties van mijn omgeving met name mijn man zijn ouders. Met hen heb ik heel goed contact en zij hebben veel voor mij gedaan. Het voelt ook als alsof ik mijn man bedrieg.
Bert is overigens vrijgezel zonder kinderen dus er zijn geen derden in het spel.
maandag 30 juli 2018 om 17:09
goed zo, laat er geen gras meer over groeien. Het wordt tijd dat het eens leuk gaat worden.Redroses38 schreef: ↑30-07-2018 17:06Wow al zoveel reacties. Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve woorden en steun dat voelt ontzettend fijn. Het grootste probleem zit inderdaad in mijn hoofd en alle gevoelens en onzekerheden in mij omgaan. Ik vind het moeilijk omdat het mij wat rauw op mijn dak komt. De eerste paar jaar ben ik alleen maar moeder geweest en heb ik geprobeerd alles zo goed mogelijk te regelen en mij sterk te houden voor de kinderen. Ik mis mijn man nog enorm en op belangrijke dagen heb ik het nog moelijk maar het dagelijks leven gaat verder maar toch voelt het raar en vreemd op mij op die manier weer open te stellen voor iemand.
Ik denk ik Bert is ga bellen en een etentje ga inplannen en we zien wel waar we stranden.![]()
maandag 30 juli 2018 om 17:11
Nee niet met zijn beste vriend. Ik zou het ook echt niet leuk vinden als mijn man met mijn beste vriendin verder zou gaan, ook al weet ik het dan niet.Grobbekuiken_ schreef: ↑30-07-2018 16:53Niet met deze man, of überhaupt niet meer?
To, je schoonouders kennen Bert neem ik aan en gunnen jou je geluk?
Ga er dan voor! Jij hebt recht op je eigen leven en geluk.
maandag 30 juli 2018 om 17:15
Lijkt me juist fijn. Je vriendin kent je ouders en heeft hun verdriet gedeeld, dat schept al een band. Daarnaast is het voor de kinderen een vertrouwd persoon die veel over jou kan vertellen en die je ouders en partner geen strobreed in de weg zal staan als het gaat om jou in beeld houden voor alle partijen.
Waarom niet?
Ik geloof dat als ik ergens stiekem zou kunnen meekijken als ik straks dood ben ik liever mijn man gelukkig zie met een vriendin van mij dan met een wild vreemde
Maar ik klets ik zou sowieso willen dat mijn man gelukkig zou worden weer
Met wie,dat maakt me niets uit. Ik ben er toch al niet meer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nee?
Oh....ik denk juist dat ik dat niet vervelend zou vinden, juist omdat ik diegene zo goed ken en ook van haar hou.
Maar misschien is dat te simpel.
There is always something happening, and it's usually right now
maandag 30 juli 2018 om 17:27
Ik zie hier echt niks verkeerds aan - en ik neem ook aan dat de ouders van je overleden man je ook gewoon een nieuwe liefde gunnen, het zou wel heel onredelijk zijn als zij van je zouden verwachten dat je nu alleen blijft, of menen te kunnen meebeslissen met wie wel en met wie niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 30 juli 2018 om 17:46
TO...dit is juist perfect! Beter deze man die jou en je kinderen al door en door kent, hij al bewezen heeft dat hij jullie niet zal laten stikken, hij heeft die passie voor jullie!
Van een vreemde nieuwe lover moet je het nog maar afwachten. En die moet dan ook nog jouw warme herinneringen aan je man accepteren én de rol van deze man als beste huisvriend accepteren.
Dat lijkt me een zwaardere en meer onzekere opgave, dan toegeven aan deze verliefdheid.
Je hebt het volste recht om hiervan te genieten, écht!
Van een vreemde nieuwe lover moet je het nog maar afwachten. En die moet dan ook nog jouw warme herinneringen aan je man accepteren én de rol van deze man als beste huisvriend accepteren.
Dat lijkt me een zwaardere en meer onzekere opgave, dan toegeven aan deze verliefdheid.
maandag 30 juli 2018 om 17:48
Chrystal schreef: ↑30-07-2018 17:46TO...dit is juist perfect! Beter deze man die jou en je kinderen al door en door kent, hij al bewezen heeft dat hij jullie niet zal laten stikken, hij heeft die passie voor jullie!
En ik denk dat het voor deze man makkelijker is om van jouw kinderen óók te houden, omdat ze de oogappeltjes en levende nalatenschap zijn van jou en zijn beste maat.
maandag 30 juli 2018 om 17:57
Ik had ook andere reacties kunnen quoten, want vele zijn van dezelfde strekking. Maar vooruit, deze dus. Van harte eens. Ga ervoor en geniet ervan!kerol schreef: ↑30-07-2018 16:53Ik vind oprecht niks veemds aan de hele situatie. Superfijn juist dat je nieuwe liefde en geluk kunt vinden, ruim na de rouw. Mensen die je dat niet zouden gunnen of zelfs bedrog vinden zijn werkelijk van de ratten besnuffeld, maar ik gok dat het "probleem" eerder alleen in jouw eigen hoofd speelt dan dat je schoonouders, familie of omgeving er werkelijk rot op zullen reageren.
Vier de liefde dame, het is je gegund!
maandag 30 juli 2018 om 18:08
maandag 30 juli 2018 om 18:11
Als je dood bent word je nergens meer warm van, maar als dat wel zo zou zijn zou je warm worden van het idee dat je man vereenzaamt, en zijn hele leven alleen maar draait on de kinderen, die over een jaar of 15 hun eigen plan gaan trekken?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 30 juli 2018 om 18:12
.
Waarom niet? TO hoeft niet voor eeuwig celibatair te blijven. Het enige risico is dat een relatie niet werkt en het contact met beste vriend ongemakkelijk wordt. Maar er is ook een kans dat het wel een langdurige relatie wordt en dat haar dochters opgroeien met een man die ook veel om hun vader gaf.
maandag 30 juli 2018 om 18:39
Het gaat ook niet over NU. Maar wanneer er iemand overlijd verandert er toch wel wat.
Het gebeurt best wel vaak dat de nieuwe partner een beste vriend(in) van de overledene is of zelf een broer/zus. Denk aan Hans Wiegel die getrouwd is met de zus van zijn overleden eerste vrouw.
En hoeveel mannen beginnen niet iets met een vriendin van hun partner, ook zelfs tijdens de relatie. Houden van en elkaar leuk vinden heeft niets te maken met hoe je elkaar hebt leren kennen. Het kan je altijd overkomen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 30 juli 2018 om 18:55
Je vindt het dus niet kunnen, omdat het je eigen angst is. Natuurlijk is het een onprettig idee dat als jij dood zou gaan je man een nieuwe relatie krijgt. Maar het idee dat hij de rest van zijn leven ongelukkig zou blijven lijkt me nog onprettiger.
Het is niet voor niets ‘tot de dood u scheidt’. Het is heel gezond om weer verder te leven. En met wie moet niet uitmaken.
Een relatie beginnen met een beste vriend of vriendin is alleen maar een bevestiging dat de ander een goede smaak heeft.
maandag 30 juli 2018 om 19:03
Dit.Summerdance schreef: ↑30-07-2018 17:15Waarom niet?
Ik geloof dat als ik ergens stiekem zou kunnen meekijken als ik straks dood ben ik liever mijn man gelukkig zie met een vriendin van mij dan met een wild vreemde
Maar ik klets ik zou sowieso willen dat mijn man gelukkig zou worden weer
Met wie,dat maakt me niets uit. Ik ben er toch al niet meer
maandag 30 juli 2018 om 19:07
Dit.Chrystal schreef: ↑30-07-2018 17:46TO...dit is juist perfect! Beter deze man die jou en je kinderen al door en door kent, hij al bewezen heeft dat hij jullie niet zal laten stikken, hij heeft die passie voor jullie!
Ga ervoor!!
maandag 30 juli 2018 om 19:30
TO: Je man vond zijn beste vriend dus een mooi en goed mens. Zo niet waren ze geen beste vrienden. En je man zou willen dat je weer gelukkig zou worden. En dat zou nu zo maar eens kunnen met een man die de goedkeuring van je echtgenoot had.
Ik ken een vrouw die bijna twintig jaar geleden in dezelfde situatie kwam. De beste vriend van haar overleden partner heeft haar eerst heel erg geholpen met luisteren, troosten en er voor haar en haar kindje zijn. Intussen zijn ze 17 jaar een stel. Zij heeft aan de ouders van haar overleden partner meteen verteld dat ze verliefd aan het worden was op beste vriend. Ouders kenden beste vriend ook en waren blij voor haar en blij dat er 'een goede man' op haar pad was gekomen. Intussen hebben ze samen ook een kind gekregen en beide kinderen hebben gewoon drie oma's en opa's. Heel mooi en gelukkig gezin.
Ik zou er voor gaan. Wijsheid, liefde en moed gewenst TO.
Ik ken een vrouw die bijna twintig jaar geleden in dezelfde situatie kwam. De beste vriend van haar overleden partner heeft haar eerst heel erg geholpen met luisteren, troosten en er voor haar en haar kindje zijn. Intussen zijn ze 17 jaar een stel. Zij heeft aan de ouders van haar overleden partner meteen verteld dat ze verliefd aan het worden was op beste vriend. Ouders kenden beste vriend ook en waren blij voor haar en blij dat er 'een goede man' op haar pad was gekomen. Intussen hebben ze samen ook een kind gekregen en beide kinderen hebben gewoon drie oma's en opa's. Heel mooi en gelukkig gezin.
Ik zou er voor gaan. Wijsheid, liefde en moed gewenst TO.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras