Ontzettend bedonderd

05-08-2009 11:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal lees ik alleen mee, maar nu moet ik even iets kwijt waar ik behoorlijk mee zit:

Een paar maanden geleden heb ik een hele leuke jongen ontmoet. Het klikte geweldig, we hebben de hele avond gepraat en aan het einde van de avond gezoend. Ik liep op wolkjes Direct vanaf het begin was hij heel duidelijk: hij vond mij leuk en wilde me vaker zien. Ik vond het leuk dat hij zo open was, jongens met wie ik eerder gescharreld heb speelden vaak spelletjes en kwamen niet voor hun gevoelens uit, deze jongen was anders.

Vanaf dat moment hebben we elkaar bijna elk weekend gezien. We wonen 250 kilometer bij elkaar vandaan, maar zodra hij naar zijn familie en vrienden bij mij in de stad ging (hij studeert ergens anders) sms’te hij en zagen we elkaar. De seks was super, maar we konden ook urenlang praten, een beetje knuffelen, filmpjes kijken, muziek luisteren… Hij heeft een paar van mijn vrienden ontmoet, ik die van hem. We spraken in de stad af of bij mij thuis (omdat hij die weekenden bij zijn ouders sliep), niks geen geheimzinnig gedoe ofzo.

Nu zou hij een maand op vakantie gaan. Ik vond het jammer dat ik hem zo lang niet zou zien, maar ik was wel blij voor hem omdat hij zo enthousiast over die vakantie was. Hij zou onder andere naar zijn beste vriendin gaan. Ik dacht nog, wat leuk dat hij een beste vriendin heeft, dat hoor je niet vaak. Hij is nu terug van vakantie maar ik heb nog niks weer van hem gehoord.

Nou, om een lang verhaal kort te maken, ik ben er nu via via achter gekomen dat die zogenaamde beste vriendin gewoon zijn vriendin is. Al een paar jaar! Toen ik hem leerde kennen was zij net naar het buitenland vertrokken voor een stage. In de vakantie heeft hij haar daar opgezocht en nu zijn ze allebei weer terug, dus exit voor mij blijkbaar. Niemand van zijn vrienden heeft iets gezegd, en nog belangrijker, hijzelf heeft niets gezegd! Ik voel me zo bedonderd, ik vond hem ontzettend leuk en dacht echt dat wat wij hadden speciaal was. Geen enkel moment heb ik het idee gehad dat hij onoprecht was. Hij was juist zo duidelijk in wat hij voor mij voelde, hij wilde me zo vaak mogelijk zien, soms duurden onze dates wel 24 uur.

Ik heb hem hier nog niet mee geconfronteerd, hij weet niet dat ik dit weet (maar ik weet het 100% zeker, het is niet alleen maar een vermoeden). Persoonlijk spreken gaat vanwege de afstand niet lukken. Ik wil dus bellen, maar ben bang dat hij niet opneemt vanwege haar. Ik wil antwoorden horen: heeft alles wat hij tegen mij gezegd heeft niets betekend, alle lieve dingen? Was ik alleen goed om een seksloze periode te overbruggen? Is het geen moment in hem opgekomen om me te vertellen over het toch wel behoorlijk belangrijke feit dat hij al jarenlang een vriendin heeft? En iets in mij wil wraak nemen… maar dat moet ik misschien maar niet doen. Ik ben zó boos, maar ook zó verdrietig. Dit is de grootste k*tstreek die iemand ooit met me heeft uitgehaald, en dat komt juist van de jongen die ik zo leuk vond als ik nog nooit iemand heb gevonden.

Ik weet niet wat ik hiermee wil, gewoon even van me afschrijven denk ik, en ik ben benieuwd wat jullie zouden doen, tegen hem zouden zeggen.
.
quote:phenomenon schreef op 05 augustus 2009 @ 12:08:

. En ik denk toch dat ik maar niks aan zijn vriendin ga vertellen, als al zijn vrienden mij gezien hebben en niemand er iets van gezegd heeft, dan hadden ze inderdaad vast een soort afspraak....Tuurlijk niet! Vrienden houden elkaars hand boven 't hoofd. Zo werkt dat nu eenmaal (vaak).
.
Sohoohee! wat een EIKEL!!

Ik zou zeer zeker die vriendin inlichten. Echt wel. Wraak, maar ook gerechtigheid en women for women: dit moet zij toch weten! Als vrouw voor vrouw zeg maar.

Sterkte!
Wat heb je eraan om die vriendin in te lichten? Waarschijnlijk denkt ze pfff wat een muts met leugens die wil mijn vriend vast afpakken door zoiets rond te vertellen. Vaak geloven ze maar al te graag in de leugens van hun vriend en niet in jouw waarheid. Waarom zouden ze je geloven? Ik vind het geen handige actie want je schiet er weinig mee op.

Mijn ex heeft ook heel veel leugens verteld tegen mij en daardoor is het uit gegaan. Ik heb eraan gedacht om zijn nieuwe vriendin hierover in te lichten, maar wat schiet ik ermee op? Zij geloofd mij toch niet.

Ik zou met opgeheven hoofd verder gaan met je leven en geen enkele seconde meer aan die klootzak besteden. Want hij is geen seconde van je leven meer waard.
Pff ik weet het ook echt niet, nu begin ik weer te twijfelen.

Aan de ene kant wil ik het haar wel vertellen, want het lijkt me een leuk meisje dat dit niet verdient, en het past ook wel in het 'wraak-scenario' voor hem. Maar aan de andere kant gun ik het hem ook niet dat hij dan weet dat het blijkbaar zo veel voor me betekent. Dan blijf ik liever koel en afstandelijk.
quote:phenomenon schreef op 05 augustus 2009 @ 12:37:

Pff ik weet het ook echt niet, nu begin ik weer te twijfelen.

Aan de ene kant wil ik het haar wel vertellen, want het lijkt me een leuk meisje dat dit niet verdient, en het past ook wel in het 'wraak-scenario' voor hem. Maar aan de andere kant gun ik het hem ook niet dat hij dan weet dat het blijkbaar zo veel voor me betekent. Dan blijf ik liever koel en afstandelijk.Door het aan zijn vriendin te vertellen laat je wat mij betreft dit niet zien hoor. Het is meer een kwestie van 'iedere vrouw moet voor jou gewaarschuwd worden'. Die vriendin voelt voor deze man misschien wel hetzelfde (en al veel langer) dan jij voor deze man hebt gevoeld. Dat laatste kan hij niet zeker weten, dat eerste weet hij (neem ik aan!) wel en dat jij haar dan wil behoeden voor een man die het buiten de deur zoekt op het moment dat zij niet beschikbaar is...
Ik zou hem een venijnig smsje sturen waarin je stelt dat zijn vriendin vast ook wel wil weten wat hij deed toen zij in het buitenland zat. Niet daadwerkelijk de vriendin inlichten, maar als ze het niet weet, hem wel lekker laten zweten en in de waan laten dat je het gaat doen.

Verder inderdaad deleten. Dit is een lul, echt leuke mannen verzwijgen hun vriendin niet.
dit lijkt een ieniemienie beetje op een ex-scharrel van mij. met 1 groot verschil, ik wilde zelf toch geen relatie dus toen hij na 2 maanden zei dat hij eigenlijk pas sinds de dag ervoor geen relatie meer had boeide het me niet zoveel. het was wel een nog duidelijker teken dat ik ik sowieso met hem geen relatie zou willen.

maar idd, echt vreselijk klote zeg!

ik zou vriendin niet inlichten. dat is hun zaak en daar schiet je helemaal niks mee op.

ik zou wel zijn voicemail in spreken met zéggen dat je zijn vriendin gaat inlichten... en dit vervolgens dus niet doen kijken hoe hij dan gaat zweten.

en verder idd heel kil en afstandelijk zijn in die tekst.

je kan natuurlijk ook met een anoniem nummer bellen op een moment dat hij waarschijnlijk zijn telefoon niet kan opnemen. dan weet je zeker dat je zijn voicemail krijgt... als je hem tenminste niet direct wil spreken.

maar ergens zou hem direct aan de lijn krijgen ook wel cool zijn. vooral als je zo kil en afstandelijk blijft en hem alleen maar kort mededeelt wat je van de situatie vind en dan weer ophangt...
quote:CassieViva schreef op 05 augustus 2009 @ 12:36:

Wat heb je eraan om die vriendin in te lichten? Waarschijnlijk denkt ze pfff wat een muts met leugens die wil mijn vriend vast afpakken door zoiets rond te vertellen. Vaak geloven ze maar al te graag in de leugens van hun vriend en niet in jouw waarheid. Maar het zaadje van wantrouwen is dan wel geplant en 't zal vanzelf wel gaan groeien.
en wat nu als ze hebben afgesproken dat ze mekaar vrij zouden laten maar wel dat ze er beiden dan niks over zouden vertellen...
Meid, je bent inderdaad bedonderd maar dat zegt alles over hem en niets over jou! Diep zucht en doorgaan.. wraak nemen enzo heeft totaal geen nut alhoewel ik me kan voorstellen dat het idee heel aantrekkelijk is. Gewoon niet doen!
quote:Rary schreef op 05 augustus 2009 @ 13:09:

en wat nu als ze hebben afgesproken dat ze mekaar vrij zouden laten maar wel dat ze er beiden dan niks over zouden vertellen...Dan was het een stuk respectvoller geweest als meneer TO ook ervan op de hoogte had gesteld dat ze tijdelijke bedvulling was en had zij een eerlijke keuze gehad om daar wel of niet in mee te gaan, had ze zich minder belazerd gevoeld en veel minder de behoefte gehad om vriendin in te lichten.
Je ziet soms van die Amerikaanse tv-films met verkrachters en dan de slachtoffers of moeders van die slachtoffers die het bekend willen hebben zodat een ander nooit meer slachtoffer van die verkrachter wordt.

Nu gaat die vergelijking niet geheel op, maar je kan "zn vriendin inlichten " eigenlijk toch ook zien als een nobele daad? Zodat zij weet met wat voor persoon ze te maken heeft? Verkrachten is natuurlijk veel erger dan bedriegen, maar heeft deze klootzak ook niet iets hèèl ergs gedaan? Niet één meisje , maar twee meisjes een tijdlang bedotten, ongelooflijk bedriegen , acteren... echt geen greintje respect naar vrouwen toe, geen greintje gevoel....

Hier kan hij toch niet mee wegkomen? Stel zn vriendin weet van niets, ze gaat jarenlang door met hem, trouwt misschien met hem, krijgt zn kinderen, zonder dat ze weet hoe haar vriend echt in elkaar zit. Je kan zeggen, heeft niets met mij te maken, ik bemoei me er niet meer mee... maar is dat niet hetzelfde als je ogen sluiten?

Zelfs al gelooft die vriendin je niet, of wil ze je niet geloven, toch is ergens al haar wantrouwen gewekt...Er zijn niet zo heel veel mensen die toch liever hun kop in't zand steken. In m'n omgeving ken ik toch veel meer mensen die liever de waarheid zouden willen weten, die eerlijkheid boven alles stellen.
quote:CoffeePot schreef op 05 augustus 2009 @ 11:49:

Balen, maar laat het gaan. Wat wil je nou precies horen? Blijkbaar is zijn vriendin toch belangrijker.

Zo denk ik ook. Laat het gaan, probeer afleiding te zoeken en geen energie meer aan hem te verspillen. Op de antwoorden die je op je vragen zou krijgen stapelen zich alleen maar nieuwe vragen op.

Ergens denk ik, dat hij vast ooit nog contact met je probeert op te nemen, en dan moet jij gewoon niet reageren. Niet opnemen, niet smsen. Niets. Laat hem maar in zijn sop gaarkoken.

Wraak voegt niets toe. Ik wil je wel sterkte wensen om hier overheen te komen. Het is echt een naaistreek van hem geweest.
Bedankt, ik heb hier echt wat aan! Het is goed dat iedereen nogmaals zegt wat ik zelf ook al wel weet: dat hij mij niet waard is en dat ik beter af ben zonder hem. Ik moet hier alleen nog even zelf van overtuigd raken, ook dat deel diep binnen in mij dat nog steeds gelooft dat het allemaal niet waar kan zijn omdat hij gewoon niet zo is. Ik doe m'n best!!
Ja laat hem zweten!

Doe alsof je best wel eens uit de school kunt klappen.... Kun je nog altijd bedenken wat je doet, maar hij is in ieder geval bang...
Ik snap heel goed dat je al die dingen wilt weten; dat zou ik ook willen. Maar echt, je wordt er niets beter van.

Dadelijk zegt hij dat hij je inderdaad geweldig en leuk en sexy vond, en dan? Is het nog kutter dat hij er vandoor is.

Misschien duurt het even voor je je beter voelt, want zo'n kutstreek hakt er vaak wel in, maar je bent absoluut beter af zonder hem! (en ik kan het weten want ik had hetzelfde, alleen was zijn vriendin ook zijn nichtje..)
Heel vervelend, zacht uitgedrukt. Heb in dezelfde situatie gezeten, man (zei single te zijn), die niet single was, niet eens heette zoals hij zei en niet woonde waar hij zei, en dat na ruim een jaar waar ik achter kwam. Boos dat ik was….en ja, ik heb het zeker voor zijn voeten gegooid en flink ook. Vooral het liegen en ontkennen met name.

Boosheid is een adequate emotie die je kan helpen om het inderdaad los te laten, vanuit jezelf gezien. Ik ben van mening dat je hem dat gerust mag laten weten, 1 heel duidelijke keer, en dan daarna er niets meer mee doen. Hoe hij er dan mee omgaat, dat is iets wat jou niet meer moet interesseren.

Als je hem dit wilt laten weten, doe het op een charmante manier; dwz, niet schelden, niet tieren en al zeker niet zijn vriendin laten weten. Hoogmoed komt voor de val, bespaar jezelf dat iig.

Klote is het wel.
Ik zou het naar hem toe zeker uiten.Maakt niet uit hoe maar hij mag het weten. Ik hoef geen vragen beantwoord te hebben. Die zijn dat al door die klote actie van hem. Dus JA gewoon je gal spuwen. Dat heeft niks te maken met hem laten weten hoeveel hij voor jou heeft betekent maar alles met wat JIJ voor JOU betekent.

Wat een zak en dan druk ik me nog netjes uit....
Ben vandaag speciaal nog even hier teruggekomen omdat dit topic in mijn hoofd blijft hangen.

Ik kan gewoon niet geloven dat er mensen zijn die zulke dingen doen! Echt, ik heb er nog steeds geen woorden voor en blijf me maar afvragen hoe kut dit wel niet moet voelen voor TO,

Sterkte hoor meid! Geloof me, er zijn VEEEEEL leukere mannen waar je dit gevoel straks ook weer mee kunt krijgen. En beter!

Dankjewel! Ik wacht nog even een paar dagen en dan ga ik de confrontatie aan. De kans bestaat dat hij dit weekend in 'mijn' stad is en dan weet ik hem wel te vinden, we komen in dezelfde clubs. Als ik hem daar niet tegenkom, ga ik maandag bellen. Sowieso verhaal halen dus! En dan ben ik héél benieuwd waar hij mee op de proppen komt.
Meid, ik heb het net allemaal zitten lezen en voel met je mee. Ik kan niets nieuws zeggen dan dat de anderen al gedaan hebben.

Sterkte!
TO, verwacht niet teveel van die confrontatie. Als hij je respectvol had willen behandelen had hij dit gedaan.

Waarschijnlijk zal zijn reactie, bij een eventuele confrontatie, je alleen maar duidelijker maken dat je helaas op de verkeerde persoon gevallen bent..

Aan de andere kant, ongeacht of je wel of niet een 'verklaring eist', ben jij degene die eerlijk is geweest, en is. Laat deze laatste wetenschap voldoende zijn.

Sterkte.
Wat een verhaal..

Heb je hem inmiddels gesproken?

Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven