Ontzettend stom

04-04-2017 08:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal heb het weg gehaald ivm herkenbaarheid. Ik heb donderdag een afspraak bij de huisarts. Ik besef me dat mijn probleem veel dieper ligt dan mijn relatie.
Waarom staat dit bij reizen? En ik zou zeggen; wees blij dat je van deze jongen af bent...
Dat is een fout, hoort bij relaties. Hoe kan ik het wijzigen?
Ga (heel hard) aan jezelf werken zou ik zeggen.
Wees blij dat je van m af bent en ga iets aan jezelf doen, je komt echt enorm labiel over.
quote:stellar schreef op 04 april 2017 @ 08:52:

Wees blij dat je van m af bent en ga iets aan jezelf doen, je komt echt enorm labiel over.Dat weet ik. Maar hoe?
Ik denk dat jullie elkaar niet gelukkig kunnen maken. Ga eerst aan jezelf werken voordat je je weer op een nieuwe probleem stort.
quote:veni-vidi-vici schreef op 04 april 2017 @ 08:54:

[...]

Dat weet ik. Maar hoe?In therapie gaan. Ik denk dat je beter af bent zonder deze man. Sowieso is het geen goed teken als het na een half jaar al een hoop gezeik is. Als je dan al allerlei redenen vindt om ruzie te maken dan belooft dat vaak weinig goeds voor de toekomst.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ga aan jezelf werken inderdaad. Jij bent degene met de problemen, jij hangt jouw hele gemoed("ik was depressief en hij gaf me dingen om naar uit te kijken") op aan een vent en dat zou je beslist niet moeten doen. Pas als je met jezelf goed kunt leven kun je ook een fatsoenlijke relatie aan, nu blijf je hangen aan wat jou maar wil en laat je je vervolgens als stront behandelen omdat je het alleen niet kunt.

Als je niets aan jezelf doet blijf je in dit soort relaties hangen.
Ga in therapie en ga voorlopig geen relatie aan tot je een stuk steviger in je schoenen staat.
quote:MwTheelepel schreef op 04 april 2017 @ 08:56:

[...]

In therapie gaan. Ik denk dat je beter af bent zonder deze man. Sowieso is het geen goed teken als het na een half jaar al een hoop gezeik is. Als je dan al allerlei redenen vindt om ruzie te maken dan belooft dat vaak weinig goeds voor de toekomst.

Klopt, dat weet ik ook. En toch ben ik zo bang om verlaten te worden en krab ik altijd terug..

in therapie gaan zat ik ook aan te denken. Ik voel me ook gewoon niet stabiel en emoties komen en gaan. Ik weet ook niet meer of ik terecht boos ben op dingen of het groter maak dan het is waardoor ik heel erg verward wordt.

Ik weet dat ik aan mijzelf moet werken en hard ook met zo een persoon als mij in een relatie zitten zou ik ook niet willen.
quote:LaFleurNoire schreef op 04 april 2017 @ 08:57:

Ga aan jezelf werken inderdaad. Jij bent degene met de problemen, jij hangt jouw hele gemoed("ik was depressief en hij gaf me dingen om naar uit te kijken") op aan een vent en dat zou je beslist niet moeten doen. Pas als je met jezelf goed kunt leven kun je ook een fatsoenlijke relatie aan, nu blijf je hangen aan wat jou maar wil en laat je je vervolgens als stront behandelen omdat je het alleen niet kunt.

Als je niets aan jezelf doet blijf je in dit soort relaties hangen.Dat is waar ik associeer hem met mijn geluk.
Stop eens met dat zelfmedelijden, als je het allemaal zo goed weet, waarom doe je er dan niks aan?

Ga in therapie en leer dat je geen ander nodig hebt om het leuk te hebben.
quote:veni-vidi-vici schreef op 04 april 2017 @ 08:59:

[...]

Klopt, dat weet ik ook. En toch ben ik zo bang om verlaten te worden en krab ik altijd terug..

in therapie gaan zat ik ook aan te denken. Ik voel me ook gewoon niet stabiel en emoties komen en gaan. Ik weet ook niet meer of ik terecht boos ben op dingen of het groter maak dan het is waardoor ik heel erg verward wordt.

Ik weet dat ik aan mijzelf moet werken en hard ook met zo een persoon als mij in een relatie zitten zou ik ook niet willen.

Dat is maar een kant van de medaille natuurlijk. Jij bent op deze manier geen leuke partner, maar doordat je niet stevig in je schoenen staat pik je er ook mannen uit die voor jou ook absoluut geen leuke partner zijn.

En niet denken om in therapie te gaan, doen. Als je niets doet gaat het nooit beter worden.
Ik ga vandaag de huisarts bellen voor een gesprek.
Enfin ik heel boos maar uiteindelijk is het goed gegaan.

Hier had je gewoon het uit moeten maken. Waarom blijf je bij zo'n loser??
quote:Fee-de-Goede schreef op 04 april 2017 @ 09:09:

Enfin ik heel boos maar uiteindelijk is het goed gegaan.

Hier had je gewoon het uit moeten maken. Waarom blijf je bij zo'n loser??Omdat ik hem graag wilde geloven en ik ook gewoon laf ben denk ik..
Herkenbaar.

Ik ben onveilig gehecht en had verlatingsangst en nu redelijk bindingsangst.

Niet geleerd wat emoties zijn en hoe te handelen, niet geleerd om zelfvertrouwen op te bouwen en zelfliefde...

Deze relatie kenmerkt ook weinig zelfliefde...zoals tips al aangeven; zoek hulp.

Ik heb een psycholoog gehad die me uitlegde hoe het werkte qua relaties en onveilig gehecht zijn. Heeft me ontzettend geholpen. Ik ben veel bewuster van mijn valkuilen en destructieve gedachten. Ook weet ik steeds beter wanneer ik projecteer of niet...dus handel zoals mijn moeder in haar relatie handelde (ongezond!!).

Hierdoor ben ik meer mijn eigen weg ingeslagen en geef beter mijn grenzen aan.
quote:moosie87 schreef op 04 april 2017 @ 09:20:

Herkenbaar.

Ik ben onveilig gehecht en had verlatingsangst en nu redelijk bindingsangst.

Niet geleerd wat emoties zijn en hoe te handelen, niet geleerd om zelfvertrouwen op te bouwen en zelfliefde...

Deze relatie kenmerkt ook weinig zelfliefde...zoals tips al aangeven; zoek hulp.

Ik heb een psycholoog gehad die me uitlegde hoe het werkte qua relaties en onveilig gehecht zijn. Heeft me ontzettend geholpen. Ik ben veel bewuster van mijn valkuilen en destructieve gedachten. Ook weet ik steeds beter wanneer ik projecteer of niet...dus handel zoals mijn moeder in haar relatie handelde (ongezond!!).

Hierdoor ben ik meer mijn eigen weg ingeslagen en geef beter mijn grenzen aan.Fijn dat je dat allemaal hebt geleerd. Ik wil dat ook. Ik weet idd niet hoe ik met emoties en gedachten moet omgaan. Ik twijfel zelfs heel erg of mijn emotie op dat moment ook terecht is. En dat van je moeder herken ik ook erg met mijn eigen moeder.
quote:veni-vidi-vici schreef op 04 april 2017 @ 09:07:

Ik ga vandaag de huisarts bellen voor een gesprek.

Wat goed. Heb je al gebeld?

quote:SF_ schreef op 04 april 2017 @ 09:48:

[...]

Wat goed. Heb je al gebeld?

Dankjewel. Ja, ik heb donderdag een afspraak.
Ik had echt zon ander verhaal verwacht..

Zelfs nog na de eerste paar alinia's..

Iets in de trant: ik was zo gelukkig dat ik een vakantie voor ons geboekt en betaald heb, maar nu laat ie me zitten ofzoiets.

OT: beter uit elkaar blijven. Jij moet nog werken aan je zelfbeeld en hij is gewoon een liegende hork.
quote:veni-vidi-vici schreef op 04 april 2017 @ 09:31:

[...]

Fijn dat je dat allemaal hebt geleerd. Ik wil dat ook. Ik weet idd niet hoe ik met emoties en gedachten moet omgaan. Ik twijfel zelfs heel erg of mijn emotie op dat moment ook terecht is. En dat van je moeder herken ik ook erg met mijn eigen moeder.

Waar een wil is, is een weg! En als je nooit hebt geleerd hoe om te gaan met emoties dan is het ook onwijs lastig.

Emoties komen eigenlijk uit je verleden. Je reageerd daardoor vaak heftiger op een situatie dan nodig is. Oud zeer wordt aangeraakt. Een gouden tip voor mij was; wanneer reageer ik terecht? Is het echt zo'n drama? 9/10 keer niet...

Een emotie kan je verwerken door hem te voelen en er te laten zijn. Meestal is het verstandig niet te handelen vanuit emotie.

Ik ben ook veel gaan lezen om het te snappen en er grip op te krijgen. Dat werkte voor mij. Misschien dat het jou ook kan helpen? Of een andere manier? Lezingen, cursussen, workshops, therapie, etc...

Maar blame jezelf niet...het is makkelijk van de zijlijn te zeggen wat je moet doen. Maar je ziet dit nu in. Je bent bewust en nu langzaam stapjes maken. Wees niet te streng, maar lief tegen jezelf:)!

Hij is je spiegel geweest, dus je kan er juist veel van leren!

Ik was echt een noob in mijn eerste relatie en iedereen wist beter...maar ik moest het zelf inzien en gaan voelen. Toen ging het balletje rollen.

Sterkte! Je kan het!
quote:moosie87 schreef op 04 april 2017 @ 11:26:

[...]

Waar een wil is, is een weg! En als je nooit hebt geleerd hoe om te gaan met emoties dan is het ook onwijs lastig.

Emoties komen eigenlijk uit je verleden. Je reageerd daardoor vaak heftiger op een situatie dan nodig is. Oud zeer wordt aangeraakt. Een gouden tip voor mij was; wanneer reageer ik terecht? Is het echt zo'n drama? 9/10 keer niet...

Een emotie kan je verwerken door hem te voelen en er te laten zijn. Meestal is het verstandig niet te handelen vanuit emotie.

Ik ben ook veel gaan lezen om het te snappen en er grip op te krijgen. Dat werkte voor mij. Misschien dat het jou ook kan helpen? Of een andere manier? Lezingen, cursussen, workshops, therapie, etc...

Maar blame jezelf niet...het is makkelijk van de zijlijn te zeggen wat je moet doen. Maar je ziet dit nu in. Je bent bewust en nu langzaam stapjes maken. Wees niet te streng, maar lief tegen jezelf:)!

Hij is je spiegel geweest, dus je kan er juist veel van leren!

Ik was echt een noob in mijn eerste relatie en iedereen wist beter...maar ik moest het zelf inzien en gaan voelen. Toen ging het balletje rollen.

Sterkte! Je kan het!

Bedankt! Heb erg veel aan je bericht. Ik heb donderdag een afspraak staan. Dat is het juist met emotie op dat moment denk ik "nee dit mag niet"! En vervolgens denk ik "oh ben mijn doel wel totaal voorbij gegaan heb onnodig zo gereageerd", wat weer zorgt dat de ander persoon ook stom reageert en er een totaal nieuwe ruzie is ontstaan.. terwijl ik gewoon een doel heb. En dat is zeker iets uit het verleden. Eerst geleerd van mijn moeder dat je veel geduld moeten hebben en vooral niks zeggen.. en vervolgens leert ze mij later dat ik alles moet zeggen wat mij dwarszit alleen weet niet hoe!

Ik ga ermee aan de slag en hopelijk zal ik het gaan leren om geen dwijl te zijn.
Goed bezig, TO!

Maar wat is "tetten hoor" ??
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven