Onuitgesproken issues in “ vriendschap”
maandag 13 mei 2019 om 16:13
De titel van mijn post zegt t wel al zo’n beetje
En ik weet misschien ook ergens wel t antwoord al. Maar ik vraag me af hoe jullie zouden handelen of juist niet in soortgelijke situaties
Situatie:
Vriendin ( noem haar ff x) heeft meerdere vriendinnen. Helemaal goed, ik ook en we hebben geen gezamenlijke vriendinnen al ken ik
En ik weet misschien ook ergens wel t antwoord al. Maar ik vraag me af hoe jullie zouden handelen of juist niet in soortgelijke situaties
Situatie:
Vriendin ( noem haar ff x) heeft meerdere vriendinnen. Helemaal goed, ik ook en we hebben geen gezamenlijke vriendinnen al ken ik
anoniem_382777 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 09:43
Reden: Privacy
Reden: Privacy
78.75% gewijzigd
maandag 13 mei 2019 om 16:22
maandag 13 mei 2019 om 16:24
Want als je haar ontvriend staat ze gelijk voor de deur?harestajemeid schreef: ↑13-05-2019 16:22Ja maar ga er maar aan. Ik ben dus niet zo een held. Ze heeft in t verleden ook veel betekend voor mijn man en hem erg goed geholpen en opgevangen. T voelt ook rot om haar dan te laten gaan
In het verleden heeft ze veel voor je betekent en nu niet meer. En gezien het geneuzel kun je nu ook niets voor haar betekenen. Dus je doet beiden een plezier door de stekker eruit te trekken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 13 mei 2019 om 16:30
Ik ga mijn best doen geen contact meer op te nemen. Er is ook geen reden het te doen ook. We waren redelijk dik met mekaar maar ik kan t echt niet meer opbrengen. Maar soms ineens ontstaat er weer contact en daarna denk ik weer fuk ik zit me alweer te irriteren. Ik ga deze keer beter me best doen om het te negerenbieslookje schreef: ↑13-05-2019 16:22Zo te lezen ben jij wel klaar met de vriendschap. Denk dat je voor jezelf moet beslissen of je het laat "verwateren" of dat je het nog gaat uitspreken?
maandag 13 mei 2019 om 16:32
Ik doe ons beide een plezier he .. klopt wel.
Ik moet de ballen hebben dit te doen. Mijn man zegt laat gaan negeer. Ga niet eens ontvrienden want dat is ook weer een vorm van aandacht
maandag 13 mei 2019 om 16:43
Ik ben mij ook bewust van hoe kansloos ook ik ben.
Ik ben geen puber maar een volwassen midden 30’er
maandag 13 mei 2019 om 16:50
Hier nog midden dertiger.
Ontvrienden, even een tijdje met een knoop in je maag lopen, ontdekken dat de wereld niet is vergaan en voodoo niet op jou blijkt te werken en klaar.
Ik ben zelf eens door iemand ontvriend waar ik me geen kwaad bewust was. Inmiddels is het beter zo en mis ik haar ook niet meer.
Ontvrienden, even een tijdje met een knoop in je maag lopen, ontdekken dat de wereld niet is vergaan en voodoo niet op jou blijkt te werken en klaar.
Ik ben zelf eens door iemand ontvriend waar ik me geen kwaad bewust was. Inmiddels is het beter zo en mis ik haar ook niet meer.
maandag 13 mei 2019 om 17:16
Nee dat is ook wel weer waarJollyRider schreef: ↑13-05-2019 16:48Je bent niet kansloos, maar gewoon een normaal mens. Dus verbreek je relaties niet alsof je een bakje koude friet wegdondert.
Ik ben echt een piekeraar, ze heeft mij ook gister niet ff een apje gestuurd met iets van ja sorry haast. Maar ik haar ook niet. In een normale situatie ( die er tot voor kort wel was ondanks mijn ergernissen ) zouden we beslist mekaar niet voorbij lopen. Sterker nog ik had geweten dat zij die dag daar ook zou zijn
maandag 13 mei 2019 om 17:50
Sorry, maar het klinkt allemaal wel erg puberaal. Als je deze vriendschap wil behouden zou ik eens gaan praten en alles zeggen wat je denkt of vermoed. Als je daar geen zin meer in hebt, haar ontvrienden en laten gaan.harestajemeid schreef: ↑13-05-2019 16:43Ik ben mij ook bewust van hoe kansloos ook ik ben.
Ik ben geen puber maar een volwassen midden 30’er
maandag 13 mei 2019 om 18:49
Ik heb ook dat mij afgevraagd. T antwoord weet ik ook. Ik ben veranderd niet zij. Zij is nog steeds t zelfde. Ik ben minder vrolijk minder sociaal ook. Vorig jaar in een depressie geraakt en toen knakte er iets. ZeMadameJean schreef: ↑13-05-2019 17:25Misschien mis je nog wat er vroeger was, en vind je het daarom moeilijk om het te beeindigen? Dan kan laten doodbloeden soms de beste optie zijn.
Bleef me pushen. Goed bedoeld motiveren. Ik bleef aangeven dat ik even geen mensen om Mij heen wilde. Dat ik mij veilig waande in mijn comfortzone. Toen begon ze mij op mijn moederschap aan te spreken en dat ik mijn jongste tekort deed door mezelf zo in te sluiten. Toen knakte er iets. Ik dacht echt wauw hoe krijg je dat je strot uit als je weet hoe diep ik zit. Ik wist zelf ook wel dat ik meer naar buiten moest alleen al voor die kleine.
En zij in die tijd heel veel foto’s posten op fb met wat een zalig weer en lekker buiten met me hartjes. Haar goed recht maar ik kon er slecht tegen
Dit en nog meer maakt wel dat ik behoorlijk op uit sta voor haar
maandag 13 mei 2019 om 22:20
Ik zou je bezig houden met belangrijkere dingen in je leven. Posten over elkaar op Facebook als volwassene, serieus? Het klinkt allemaal ontzettend kinderachtig, hints verwerken in posts op social media deed ik toen ik 13 was. Het is overduidelijk dat deze vrouw in kwestie zich gedraagt alsof 16 is en geen enkel fatsoenlijk gesprek kan voeren in 'real life'. Ga alstjeblieft door met je leven want zulke mensen sleuren je mee in hun kinderachtige leefstijl.
maandag 13 mei 2019 om 22:31
Je heb hartstikke gelijk ik trek dat ook niet meer. Ik vind t wel raar van mijzelf dat ik mezelf zo ervan onder de indruk laat zijn. Ik heb zelf altijd best een uitgesproken mening. Ben ook wel eens helemaal niet aardig maar dan hou ik mensen echt op afstand. T keer op keer uitleggen dat ik niks wil wordt gewoon niet gehoord. Ze ken mij al een aantal jaar. Dus best rot ookElenadem schreef: ↑13-05-2019 22:20Ik zou je bezig houden met belangrijkere dingen in je leven. Posten over elkaar op Facebook als volwassene, serieus? Het klinkt allemaal ontzettend kinderachtig, hints verwerken in posts op social media deed ik toen ik 13 was. Het is overduidelijk dat deze vrouw in kwestie zich gedraagt alsof 16 is en geen enkel fatsoenlijk gesprek kan voeren in 'real life'. Ga alstjeblieft door met je leven want zulke mensen sleuren je mee in hun kinderachtige leefstijl.
maandag 13 mei 2019 om 23:30
En dit noem jij als voorbeeld van haar posts op facebook die over jou gaan?harestajemeid schreef: ↑13-05-2019 18:49Ik wist zelf ook wel dat ik meer naar buiten moest alleen al voor die kleine.
En zij in die tijd heel veel foto’s posten op fb met wat een zalig weer en lekker buiten met me hartjes. Haar goed recht maar ik kon er slecht tegen
Dit en nog meer maakt wel dat ik behoorlijk op uit sta voor haar
Wat belachelijk.
Ben je 'mevrouw de koningin' dat zij naar buiten gaat om jou iets duidelijk te maken? Dat ze bij elke stap die ze zet aan jou denkt of met je bezig is?
Of zou ze misschien gaan omdat ze graag met haar hartjes (kinderen?) buiten is. Wat denk jij zelf?
Maak jezelf niet zo belangrijk. Dat scheelt in irritatie.
Pick your battles and bloom