onvergeeflijke daad

28-08-2009 11:21 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb wel eens eerder een topic geplaatst, dat ging toen over het feit dat mn vriend niet wilt trouwen en ik wel heel graag. Dat is iets wat nog steeds wel eens tussen ons in staat, ondanks dat ik nu denk van 'dat komt nog wel'.

Er is in de tussentijd echter iets anders gebeurd, ik ben er achter gekomen dat m'n vriend twee maanden terug naar een hoerentent is geweest. Just for fun. Puur uit nieuwsgierigheid. Hij is daar samen met een vriend van hem geweest en het is in een opwelling gegaan. Hij heeft erg enorm veel spijt van en heeft wel 100keer zn excuses aangeboden. Ik kan de nieuwsgierigheid naar dat spannende wel goed begrijpen, maar dat hij het ook écht gedaan heeft doet me zeer!

Nu, twee maanden later realiseer ik me dat ik het eigenlijk niet kan vergeten, maar ook zeker niet vergeven. Zoiets doe je gewoon niet als je in een relatie bent met iemand van wie je houdt!

We zijn net terug van vakantie, wat erg fijn was. Maar er waren ook veel irritaties. Ik begon op vakantie ineens te twijfelen, ik denk namelijk niet dat m'n vriend mij nog gelukkig kan maken. Momenteel maakt hij me zelfs ongelukkig. Daarbij weet ik gewoon niet of ik hem nog wel kan vertrouwen. De laatste paar weken voel ik ook steeds minder voor hem lijkt wel. Dat -onvoorwaardelijk houden van - gevoel is weg.

Ik denk er aan om de relatie te beeindigen maar dat wordt lastig. Ik moet dan op zoek naar een eigen woning, waarvoor ik erg weinig geld heb. Dat vind ik eng! Ook komt er in de winter nog een gezamelijke vakantie aan en heeft hij me geholpen met het kopen van een auto.

Ik wil geen snelle beslissingen maken en het nog een poosje aanzien. Maar toch denk ik dat mijn relatie (die nu 2jaar duurt) geen lange toekomst meer heeft.

Wie heeft er advies voor me?
Als jij denkt dat jouw relatie geen kans meer heeft (wat ik begrijp) moet je dingen gaan regelen en weg gaan.

Dat hij je heeft geholpen met een auto en de gezamenlijke vakantie staat hier buiten natuurlijk. Het eerste snap ik niet wat daar achter zit en het tweede is te regelen.. jammer maar helaas, dan geen vakantie.

Ik snap dat het moeilijk kan zijn om weg te gaan maar bij iemand blijven die jou ongelukkig maakt is toch ook geen optie?

Sterkte
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Echt advies heb ik niet voor je...

Maar ik weet wel dat als mijn vriend naar een hoereknal is gegaan, dan is 't per direct voorbij.

Ook denk ik, dat je je niet moet laten tegenhouden door geld, als je bij hem weg wilt. Ik denk dat je altijd wel een oplossing vindt!!
Ik zou het een slecht verhaal vinden als je bij een man blijft die jou niet gelukkig maakt vanwege financiële redenen. Ga op je eigen benen staan, dan zul je merken dat je weer heel gelukkig wordt van het feit dat je sterk bent, en niet jezelf hoeft te geven aan iemand die niet 100% kiest voor jou en je zelfs niet trouw is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Tsja, er zullen vrouwen zijn die er (uiteindelijk) wel mee kunnen leven wanneer vriendlief zn pik in een hoer heeft gestoken, anderen zullen het hem nooit kunnen vergeven. Ik denk dat jij er zélf uit moet komen wat voor jou geldt.

Ik zou er niet mee kunnen leven. Maar aan de andere kant, ik zou het nóg erger vinden wanneer hij op stap zou gaan, een vrouw ontmoet waar het goed mee klikt, gezellig kletsen, hoe voelt zich tot haar aangetrokken... en waar ie vervolgens mee naar bed zou gaan.

Ik weet niet, maar bij een hoer zit volgens mij alles behálve bepaalde gevoelens (alleen geilheid) Geen leuke gesprekken, aantrekkingskracht, de angst dat ze contact blijven houden via sms/mail oid...
Jeej wat een slechte redenen om te blijven zeg.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Je hoeft misschien niet NU weg, maar je moet wel NU stappen ondernemen om weg te kunnen. Niet gezond deze situatie. Nu ben je erg afhankelijk van em, tijd om daar zsm onderuit te komen. Een kamer is ook een woning, de Aldi voldoet ook en een fiets is goed voor je gezondheid. Vandaaruit kan je heus verder bouwen.
Kennelijk is hij onvoorzichtig of eerlijk geweest. Geen van beiden erg slim als het gaat om prostitueebezoek, maar goed, het kwaad is geschied.

Als het gaat om buitenechtelijke sex, lijkt prostitueebezoek mij vanuit het standpunt van de bedrogen vriendin nog de minste van alle kwaden. De sex is er veilig (heb ik van horen zeggen), er is geen relatie in het verschiet, geen wederzijdse affectie die jullie relatie direct zou kunnen bedreigen.

Maar goed... als je toch van 'm afwilt maar je blijft alleen bij hem om financiele redenen, ben je in moreel opzicht niet heel veel beter dan de hoeren die je vriend heeft bezocht. Heb je daar al eens aan gedacht?
quote:angee schreef op 28 augustus 2009 @ 11:21:

Hoi allemaal,

Ik heb wel eens eerder een topic geplaatst, dat ging toen over het feit dat mn vriend niet wilt trouwen en ik wel heel graag. Dat is iets wat nog steeds wel eens tussen ons in staat, ondanks dat ik nu denk van 'dat komt nog wel'.

Er is in de tussentijd echter iets anders gebeurd, ik ben er achter gekomen dat m'n vriend twee maanden terug naar een hoerentent is geweest. Just for fun. Puur uit nieuwsgierigheid. Hij is daar samen met een vriend van hem geweest en het is in een opwelling gegaan. Hij heeft erg enorm veel spijt van en heeft wel 100keer zn excuses aangeboden. Ik kan de nieuwsgierigheid naar dat spannende wel goed begrijpen, maar dat hij het ook écht gedaan heeft doet me zeer!

Nu, twee maanden later realiseer ik me dat ik het eigenlijk niet kan vergeten, maar ook zeker niet vergeven. Zoiets doe je gewoon niet als je in een relatie bent met iemand van wie je houdt!

We zijn net terug van vakantie, wat erg fijn was. Maar er waren ook veel irritaties. Ik begon op vakantie ineens te twijfelen, ik denk namelijk niet dat m'n vriend mij nog gelukkig kan maken. Momenteel maakt hij me zelfs ongelukkig. Daarbij weet ik gewoon niet of ik hem nog wel kan vertrouwen. De laatste paar weken voel ik ook steeds minder voor hem lijkt wel. Dat -onvoorwaardelijk houden van - gevoel is weg.

Ik denk er aan om de relatie te beeindigen maar dat wordt lastig. Ik moet dan op zoek naar een eigen woning, waarvoor ik erg weinig geld heb. Dat vind ik eng! Ook komt er in de winter nog een gezamelijke vakantie aan en heeft hij me geholpen met het kopen van een auto. Ik wil geen snelle beslissingen maken en het nog een poosje aanzien. Maar toch denk ik dat mijn relatie (die nu 2jaar duurt) geen lange toekomst meer heeft.

Wie heeft er advies voor me?Waarom kun je financieel niet op eigen benen staan?
De reactie van Zomaareenvent vind ik wel een beetje kort door de bocht..

Het is niet zo dat ik het vreselijk vind om bij hem te zijn.. Ik merk alleen dat het niet is zoals het (in mijn ogen) hoort te zijn. Ik houd nog van hem, alleen lijkt het de laatste paar weken minder te zijn. Ik vraag mij af waar dit vandaan komt, en ik denk dat het te maken heeft met dat hoerenbezoek. Ik weet dat het puur seks is en dat het een impulsieve kwajongens daad was. Maar toch, de seks tussen ons is heerlijk (ook voor hem) en ik sta voor heel veel dingen open, vooral daarom begrijp ik zijn daad niet. Het is gelukkig geen affaire inderdaad, zoals vele van jullie zeggen.
quote:angee schreef op 28 augustus 2009 @ 11:53:

De reactie van Zomaareenvent vind ik wel een beetje kort door de bocht..

Het is niet zo dat ik het vreselijk vind om bij hem te zijn.. Ik merk alleen dat het niet is zoals het (in mijn ogen) hoort te zijn. Ik houd nog van hem, alleen lijkt het de laatste paar weken minder te zijn. Ik vraag mij af waar dit vandaan komt, en ik denk dat het te maken heeft met dat hoerenbezoek. Ik weet dat het puur seks is en dat het een impulsieve kwajongens daad was. Maar toch, de seks tussen ons is heerlijk (ook voor hem) en ik sta voor heel veel dingen open, vooral daarom begrijp ik zijn daad niet. Het is gelukkig geen affaire inderdaad, zoals vele van jullie zeggen.Kort door de bocht, maar wel oprecht. De genuanceerdere reacties laat ik graag aan de dames over.
Ik verdien momenteel nog te weinig. Het zal wel lukken, zeker omdat ik binnenkort salarisverhoging krijg. Maar het zal wel moeilijk worden.

Ik heb nu een luxe-leventje en het wordt dan dus erg wennen om het met veel minder te doen. Dat bedoel ik met dat het lastig wordt..
Zijn er vrienden of familieleden bij wie je terecht kunt? Dat het financieel een moeilijke situatie zou worden zou natuurlijk geen reden moeten zijn om bij hem te blijven, al speelt het in praktijk zeker ook mee. Daarom is het misschien goed om steun te zoeken (zowel emotioneel als praktisch) bij mensen die je vertrouwt. Niet alleen als het uit gaat, maar ook nu; zij zullen je helpen op een manier die voor jou ws. goed is want ze kennen je goed genoeg (en jij hen ook).

Als je eerlijk denkt dat het geen goede relatie meer is en het vertrouwen in de relatie en/of in hem kwijt bent dan is dat meestal ook zo. Je kunt dan wel gaan uitstellen, maar daar los je niks mee op.
Ik ben het eigenlijk wel eens met zomaareenvent, ik wild het eerst ook typen, maar vond het wat te hard.

Als je bij een man blijft waar je niet gelukkig mee bent. Die in een opwelling naar de hoeren kan gaan zonder aan jou te denken. Dat je eigenlijk liever wilt gaan maar de auto/vakantie/weinig geld voor woning belangrijker vind... tja, dan is de conclusie snel getrokken.
Persoonlijk zou ik van een hoer/prostituee/raamdame minder problemen maken dan van het feit dat je niet veel meer voor hem voelt.

Tuurlijk, als je vent zijn p** in een ander steekt is dat niet leuk, maar hij is niet bepaald de enige, die meiden verdienen meer geld dan ik met mijn poetsbaantje in ieder geval. Niemand gaat er naar toe en toch kunnen ze hun rekeningen betalen. Gek toch.

Anyway, beter betaalde sex uit nieuwsgierigheid dan onbetaalde sex waar emoties bij komen kijken.

Of je wel of niet bij hem weg moet gaan is iets dat jij moet beslissen. Een vakantie of hulp met een auto zijn geen redenen om te blijven, maar een keertje betaalde sex is, naar mijn idee dan he, geen reden om weg te gaan. Wat niet wegneemt dat ik het ook niet goed zou keuren hoor
kwajongensdaad ? Toch vrij ruimdenkend, ik vind het persoonlijk niet minder erg dan een affaire, omdat het wel iets zegt over de soort persoon waarmee jij samen bent...
quote:angee schreef op 28 augustus 2009 @ 11:55:

Ik verdien momenteel nog te weinig. Het zal wel lukken, zeker omdat ik binnenkort salarisverhoging krijg. Maar het zal wel moeilijk worden.

Ik heb nu een luxe-leventje en het wordt dan dus erg wennen om het met veel minder te doen. Dat bedoel ik met dat het lastig wordt..

Kiezen of delen meid, simpeler wordt het niet. Luxe en belazerd worden of mindere luxe en jezelf terug. Mag best hoor, afhankelijk blijven van klootzakken of wachten tot de volgende klootzak langskomt of hopen op betere tijden. Maar je leven in eigen handen nemen heb je op langere termijn meer aan...

enzo...
Ik zou me gewoon gaan orienteren op 'n eigen woning en mogelijkheden om iets fijns voor jezelf op te bouwen en in de tussentijd blijf je gewoon nog even bij je vriend en laat 'm z'n schuldgevoel maar afkopen door jouw auto voor je te betalen en de komende vakantie, dan heb je dat in elk geval gehad tegen dat je 'n eigen huis naar je zin hebt kunnen vinden
Hoe wordt dat ook alweer genoemd? Jeweetwel, vrouw doet het met man om puur financiële redenen? Kan er even niet opkomen.
Vind het nogal sneu dat je bij een kerel zou blijven om het luxe leventje. Dan ben je toch uiteindelijk ook weinig beter dan een hoer want die houdt ook niet van de vent waarmee ze het doet.

Wat wil je liever? Terug kijken op je luxe leventje met een vent die zomaar naar de hoeren gaat. Want het is toch best een stap lijkt me om er binnen te gaan en het daadwerkelijk te doen en daarna af te rekenen. Blijkbaar heeft jouw vriend daar niet zoveel moeite mee.

Of je eigen leven oppakken en het zelf redden. Dan maar even geen luxe vakantie. Idd is een kamer ook woonruimte of een studio. Want hoeveel uur werk je dan? Er zijn zat single mensen die het ook gewoon redden op een één persoons inkomen, dan moet jij dat ook kunnen redden!
Ik kan me voorstellen als iemand kinderen heeft met een man dat je zo een slippertje misschien omwille van de kinderen door de vingers probeert te zien.

Maar als je toch een leuke relatie hebt, en er is voldoende sex, dan zou het voor mij onacceptabel zijn als mijn lief dat deed.
quote:wuiles schreef op 28 augustus 2009 @ 12:06:

Hoe wordt dat ook alweer genoemd? Jeweetwel, vrouw doet het met man om puur financiële redenen? Kan er even niet opkomen.Ik denk dat die man twee maanden geleden goedkoper uit was dan wanneer hij angee blijft sponsoren...
quote:angee schreef op 28 augustus 2009 @ 11:21:

Hoi allemaal,

Ik denk er aan om de relatie te beeindigen maar dat wordt lastig. Ik moet dan op zoek naar een eigen woning, waarvoor ik erg weinig geld heb. Dat vind ik eng! Ook komt er in de winter nog een gezamelijke vakantie aan en heeft hij me geholpen met het kopen van een auto.

Ik wil geen snelle beslissingen maken en het nog een poosje aanzien. Maar toch denk ik dat mijn relatie (die nu 2jaar duurt) geen lange toekomst meer heeft.

Wie heeft er advies voor me?

Waarom wil je het nog een poosje aanzien als je zijn actie zelf al omschrijft als een 'onvergeeflijke daad'?

Wat als hij een andere onvergeeflijke daad had begaan en jou, in een vlaag van verstandsverbijstering, in elkaar had geslagen? Ik noem maar even iets wat (in mijn ogen) ook een onvergeeflijk daad is. Had je het dan ook nog even aangezien?

Waar ben je bang voor?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je afgeknapt bent. Misschien heb je je gevoel wel onbewust geblokkeerd omdat ie je pijn heeft gedaan en daardoor voel je minder voor hem. Kijk eens diep in je hart of je zelf denkt dat dat nog zal veranderen, kijk eens objectief naar hem, gewoon als ie op de bank zit, of zit te eten, of slaapt en richt je dan op je gevoel. Wat voel je? Niets? Verdrietig? Hoopvol? Onzeker?

Verder ben ik het eens met de meeste reacties hier, financieel kom je er wel uit, misschien in het begin wat minder luxe maar jeetje zeg.. je hoeft nog niet in een doos onder een brug te wonen dus eigenlijk is dat echt een luxeprobleem.
Mensen die iemand trouwen voor het geld en verder geen verliefdheidgevoelens hebben kunnen trouwens net zo gelukkig zijn als mensen die uit liefde met elkaar samen zijn. De stofjes die aangemaakt worden in de hersenen schijnen nagenoeg hetzelfde te zijn.

Echter een beetje lullig als je beiden wil maar dat niet kan zoals in meeste gevallen. Dan is ut kiezen. Is het luxe leventje belangrijker dan geluk, dan ben je vrij om daarvoor te kiezen. Maar imo moet je dan ook niet klagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven