Onze bruiloft!
maandag 25 juli 2011 om 21:53
Mijn vriend en ik gaan volgend jaar augustus trouwen. Wij hebben beiden bewust gekozen om vrienden als getuigen te vragen. Ik heb naast twee goede vriendinnen ook mijn tante als getuige gevraagd. Na de dood van mijn moeder heb ik een tijd bij mijn tante en tante gewoond. Ik heb er bewust voor gekozen mijn stiefmoeder niet als getuige te vragen en mijn vriend heeft er ook bewust voor gekozen om geen ouder of broer en zus als getuigen te vragen. Nou heeft de moeder van mijn vriend hem vorige week al helemaal overstuur opgebeld met toch wel het verwijt dat hij zijn oudere broer niet als getuige heeft gevraagd. En vandaag belde mijn vader met de mededeling dat mijn stiefmoeder toch wel verwacht had dat ze mijn getuige zou zijn en nu best wel verdrietig is. Het moeilijke aan mijn situatie is dat mijn vader en mijn tante elkaar totaal niet liggen en mijn vader nog niet weet dat ik mijn tante wel als getuige heb gevaagd! Ik zit hier best wel mee in mijn maag! Het van me afschrijven doet me goed en geeft me wat meer
maandag 25 juli 2011 om 21:56
Doen wat jij wilt en waar jij je goed bij voelt. Laat je dag niet verzieken door de verwachtingen van anderen. Je kunt een keer uitleggen welke keuzes jullie gemaakt hebben en waarom, maar zodra de ander met een 'maar...' aan komt zetten, zeg je 'het spijt me, maar de keus is al gemaakt' en breek je de discussie af.
maandag 25 juli 2011 om 21:57
Vervelend dat zoiets moois als een huwelijk toch altijd weer kan zorgen voor kopzorgen... Ik heb het zelf ook gehad, wij hebben er bewust voor gekozen om geen neven en nichten uit te nodigen voor ons huwelijk omdat we daar simpelweg te weinig tot geen contact mee hebben. Mijn oom en tante konden dat niet verkroppen en zijn uiteindelijk niet op ons huwelijk gekomen, ze hebben zelfs geen kaartje gestuurd... Dat doet pijn maar weet je, het is jullie huwelijk en je moet doen waar je achter staat. En dat betekent dat je mensen teleur zult stellen maar het is onmogelijk om de hele wereld tevreden te houden.
Houd vast aan jullie eigen ideeën over hoe jullie dag eruit moet zien. Heel veel plezier gewenst!
Houd vast aan jullie eigen ideeën over hoe jullie dag eruit moet zien. Heel veel plezier gewenst!
maandag 25 juli 2011 om 21:57
doen wat je zelf wil.
Het is jouw bruiloft.. niet die van je vader, niet die van je stiefmoeder. Jammer maar helaas.
Als ze zoveel van je houden dan leggen ze zich erbij neer..
Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan maar en zullen de komende maanden nog meer mensen komen die allemaal iets in de pap te brokkelen hebben. En als je daar allemaal in mee gaat dan is het uiteindelijk een feestje voor andere mensen terwijl het jullie feestje moest.
Het is jouw bruiloft.. niet die van je vader, niet die van je stiefmoeder. Jammer maar helaas.
Als ze zoveel van je houden dan leggen ze zich erbij neer..
Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan maar en zullen de komende maanden nog meer mensen komen die allemaal iets in de pap te brokkelen hebben. En als je daar allemaal in mee gaat dan is het uiteindelijk een feestje voor andere mensen terwijl het jullie feestje moest.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 25 juli 2011 om 22:03
Gewoon bij je keuze blijven. Deze dag gaat om jou en niet om anderen allemaal tevreden te houden en aan hun verwachtingen te voldoen. Jij bent volwassen, jij maakt je keuzes en anderen hebben dat maar te accepteren. Je kunt ze het inderdaad 1 keer uitleggen, maar ik zou verder niet in discussie gaan. Ik zelf heb bij mijn bruiloft wel aan de verwachtingen van mijn ouders "voldaan", met als gevolg dat ik ooms en tantes, neven en nichten op mijn bruiloft had waar ik al jaren niet mee gesproken had. Niet echt persoonlijk zo.........
maandag 25 juli 2011 om 22:04
maandag 25 juli 2011 om 22:04
Ik zou de personen in kwestie uitleggen dat je maar een beperkt aantal mensen kon kiezen als getuige. En dat zij daar niet bij zijn heeft niets te maken met jouw gevoel voor hun. Ik vind dat je verder niet echt verplicht bent/of je zou moeten voelen om meer tekst en uitleg te geven. Maar misschien kun je voor je stiefmoeder een andere leuke taak bedenken? Misschien kan zij mee als je een bruidsjurk gaan passen ofzo?
maandag 25 juli 2011 om 22:06
Ik kan mij de teleurstelling bij de familie wel voorstellen eigenlijk.
Mijn vriend vond het ook erg dat zijn zus, waar hij altijd een goede band mee heeft gehad, hem niet als getuige wilde.
Haar vriend/man had wel zijn broer gevraagd.
Ik heb geen diepe band met mijn broer, maar ik vraag hem, naast een vriendin, wel als getuige bij mijn (ooit) huwelijk.
Voor mijn gevoel hoort het zo
Mijn vriend vond het ook erg dat zijn zus, waar hij altijd een goede band mee heeft gehad, hem niet als getuige wilde.
Haar vriend/man had wel zijn broer gevraagd.
Ik heb geen diepe band met mijn broer, maar ik vraag hem, naast een vriendin, wel als getuige bij mijn (ooit) huwelijk.
Voor mijn gevoel hoort het zo
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 25 juli 2011 om 22:07
quote:Cici25 schreef op 25 juli 2011 @ 22:04:
Ik zou de personen in kwestie uitleggen dat je maar een beperkt aantal mensen kon kiezen als getuige. En dat zij daar niet bij zijn heeft niets te maken met jouw gevoel voor hun. Ik vind dat je verder niet echt verplicht bent/of je zou moeten voelen om meer tekst en uitleg te geven. Maar misschien kun je voor je stiefmoeder een andere leuke taak bedenken? Misschien kan zij mee als je een bruidsjurk gaan passen ofzo?
Ja, precies. Of maak ze 'hoofd bloemen'
Of ceremoniemeester.
Ja, precies. Of maak ze 'hoofd bloemen'
Of ceremoniemeester.
maandag 25 juli 2011 om 22:07
quote:calvijn1 schreef op 25 juli 2011 @ 22:06:
Ik ook.
Ze hebben er weliswaar geen recht op, maar ik kan me voorstellen dat ze het wel heel fijn hadden gevonden als ze waren gevraagd.
Ik ook.
Ze hebben er weliswaar geen recht op, maar ik kan me voorstellen dat ze het wel heel fijn hadden gevonden als ze waren gevraagd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 25 juli 2011 om 22:09
Van de website van de rijksoverheid:
Getuigen verplicht bij huwelijk
Voor een rechtsgeldig huwelijk is de aanwezigheid van meerderjarige getuigen bij de trouwerij verplicht. Dit mogen minimaal 2 en maximaal 4 getuigen zijn. U mag zelf bepalen hoe u het aantal getuigen over de partners verdeelt. Hun volledige namen en adressen moeten worden opgegeven bij de aangifte. Gaat u door bijzondere omstandigheden, zoals ziekte en detentie, trouwen op een locatie die niet door de gemeente is aangewezen, dan zijn 6 getuigen verplicht.
Getuigen verplicht bij huwelijk
Voor een rechtsgeldig huwelijk is de aanwezigheid van meerderjarige getuigen bij de trouwerij verplicht. Dit mogen minimaal 2 en maximaal 4 getuigen zijn. U mag zelf bepalen hoe u het aantal getuigen over de partners verdeelt. Hun volledige namen en adressen moeten worden opgegeven bij de aangifte. Gaat u door bijzondere omstandigheden, zoals ziekte en detentie, trouwen op een locatie die niet door de gemeente is aangewezen, dan zijn 6 getuigen verplicht.
maandag 25 juli 2011 om 22:09
Jij betaalt het dus jij bepaalt het!
Ik ben 1,5e week terug getrouwd en ik had 1 van mijn zusjes en een vriendin als getuige en mijn man had zijn broertje en zijn beste vriend.
Ik heb 3 zusjes, dus tjah, misschien heb ik er 2 teleurgesteld. Maar het is was mijn feestje, dus mijn keus.
Vriendin sprong overigens letterlijk een gat in de lucht toen ik het haar vroeg.
Ik ben 1,5e week terug getrouwd en ik had 1 van mijn zusjes en een vriendin als getuige en mijn man had zijn broertje en zijn beste vriend.
Ik heb 3 zusjes, dus tjah, misschien heb ik er 2 teleurgesteld. Maar het is was mijn feestje, dus mijn keus.
Vriendin sprong overigens letterlijk een gat in de lucht toen ik het haar vroeg.
maandag 25 juli 2011 om 22:11
quote:trustinme schreef op 25 juli 2011 @ 22:09:
Klopt, ik heb twee vriendinnen en mijn tante als getuige gevraagd. Mijn vriend heeft 2 vrienden gevraagd. Je mag per persoon toch maximaal 4 getuigen hebben?
Tsjongejongejonge.................
Nee. Maximaal 4.
Klopt, ik heb twee vriendinnen en mijn tante als getuige gevraagd. Mijn vriend heeft 2 vrienden gevraagd. Je mag per persoon toch maximaal 4 getuigen hebben?
Tsjongejongejonge.................
Nee. Maximaal 4.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 25 juli 2011 om 22:12
maandag 25 juli 2011 om 22:12
quote:trustinme schreef op 25 juli 2011 @ 22:09:
Nee, maximaal 4 in totaal voor jullie beiden.
Denk dat je een vriendin of tante alsnog moet teleurstellen nu..
Nee, maximaal 4 in totaal voor jullie beiden.
Denk dat je een vriendin of tante alsnog moet teleurstellen nu..