Onze bruiloft!

25-07-2011 21:53 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan volgend jaar augustus trouwen. Wij hebben beiden bewust gekozen om vrienden als getuigen te vragen. Ik heb naast twee goede vriendinnen ook mijn tante als getuige gevraagd. Na de dood van mijn moeder heb ik een tijd bij mijn tante en tante gewoond. Ik heb er bewust voor gekozen mijn stiefmoeder niet als getuige te vragen en mijn vriend heeft er ook bewust voor gekozen om geen ouder of broer en zus als getuigen te vragen. Nou heeft de moeder van mijn vriend hem vorige week al helemaal overstuur opgebeld met toch wel het verwijt dat hij zijn oudere broer niet als getuige heeft gevraagd. En vandaag belde mijn vader met de mededeling dat mijn stiefmoeder toch wel verwacht had dat ze mijn getuige zou zijn en nu best wel verdrietig is. Het moeilijke aan mijn situatie is dat mijn vader en mijn tante elkaar totaal niet liggen en mijn vader nog niet weet dat ik mijn tante wel als getuige heb gevaagd! Ik zit hier best wel mee in mijn maag! Het van me afschrijven doet me goed en geeft me wat meer
Volgens mij is t vier getuigen in totaal, hoor!

Succes!
Nee, dus IN TOTAAL vier personen:quote:Erwt schreef op 25 juli 2011 @ 22:09:

Van de website van de rijksoverheid:

Getuigen verplicht bij huwelijk

Voor een rechtsgeldig huwelijk is de aanwezigheid van meerderjarige getuigen bij de trouwerij verplicht. Dit mogen minimaal 2 en maximaal 4 getuigen zijn. U mag zelf bepalen hoe u het aantal getuigen over de partners verdeelt. Hun volledige namen en adressen moeten worden opgegeven bij de aangifte. Gaat u door bijzondere omstandigheden, zoals ziekte en detentie, trouwen op een locatie die niet door de gemeente is aangewezen, dan zijn 6 getuigen verplicht.Ik vind het wel bijzonder dat je zoiets niet van tevoren uitzoekt...
Nu is je probleem nog groter, moet je je tante weer afzeggen!
Wat eten we vanavond?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2011 @ 22:07:

[...]

Ik ook.

Ze hebben er weliswaar geen recht op, maar ik kan me voorstellen dat ze het wel heel fijn hadden gevonden als ze waren gevraagd.

In geval van mijn vriend voelt hij zich vnml buitengesloten. Hij mocht niets doen.

Dat hij geen getuige was had hij graag van haar zelf vernomen en niet via zijn ouders (pa was wel getuige)

Dat stak hem en dat kan ik mij voorstellen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ach een getuige teveel?

Oeps, foutje.

quote:makreel schreef op 25 juli 2011 @ 22:12:

Nu is je probleem nog groter, moet je je tante weer afzeggen!

Sorry hoor to, maar

Dat zoek je van te voren toch even uit???
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zeg tegen deze teleurgestelde mensen dat je een andere taak voor ze in gedachten had. Zeg tegen je stiefmoeder dat je een speciale dag met haar gepland hebt om je jurk uit te zoeken. Dat je alleen haar mee wil hebben omdat het zo'n speciaal moment is. En zoek voor de anderen ook zoiets.
leeft dat zo erg? dat mensen gepikeerd zijn als ze geen getuige mogen zijn? jeetje zeg! Lekker iedereen die zich gepikeerd voelt uit eten nemen,dan voelen ze zich alweer wat specialer.
Blijven bij wie je graag wilt hebben qua getuige, heel raar dat mensen denken dat ze sowieso een getuige van iemand zijn. Maar goed, wat BGB zegt, per persoon maar 2 getuigen.

Fijne dag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je er max 4 per persoon mag hebben! Kennelijk dus maar twee per persoon! Wat suf van mij zeg. Nou om het nog makkelijker te maken 
Niks van aan trekken, het is jouw dag en die van je vriend natuurlijk. Je kan ze misschien uitleggen waarom het zo gaat. Als ze echt om jullie geven, is wat júllie willen het allerbelangrijkst, lijkt me.
Gewoon doen wat hij zelf wilt en geen zogenaamde functies gaan bedenken omdat het anders zo zielig is. Het is JOUW dag!
Dus: jullie bruiloft! Wel eerst even de regeltjes en eisen lezen, er zijn een aantal vaste afspraken. Het is inderdaad jammer dat je nu alsnog iemand moet teleurstellen, maar misschien kun je met een vriendin (in combi met nog een vriend van je aanstaande?) een ceremoniemeester-duo vragen?

Hoezeer ik mij kan voorstellen dat mensen teleurgesteld zijn wanneer ze niet ergens voor gevraagd worden, vind ik eerlijk gezegd niet dat die mensen per se recht van spreken hebben. Zeker een stiefmoeder is niet noodzakelijkerwijs een 'ere'plaats in de familie en als de band met anderen sterker is, gaan die anderen gewoon voor op jouw bruiloft. tenslotte is het de dag van jou en je partner, die je viert met mensen die voor jullie iets betekenen.

Het kan best zo zijn dat eigenlijk jouw vader graag had gewild dat zijn nieuwe partner getuige mocht zijn, als 'bewijs van acceptatie' oid. hoe dan ook, het doet er niet toe. Jullie keuze. Sta voor die keuze. Ik neem aan dat je voldoende historie hebt met je tante en je vriendin, dat je kunt motiveren waarom je juist hen als getuige wilt. Daar heeft verder niemand iets van te vinden. Sta voor je keuze en laat je niet van de wijs brengen door verwachtingen of verwijten van anderen.
Fijn dat mijn foutje om te lachen is. Ach misschien kan ik er morgen net zo hard om lachen! 
Maak een intekenlijst. De meeste mensen trouwen meer dan één keer, tegenwoordig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:trustinme schreef op 25 juli 2011 @ 22:16:

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je er max 4 per persoon mag hebben! Kennelijk dus maar twee per persoon! Wat suf van mij zeg. Nou om het nog makkelijker te maken 

Misschien twee vriendinnen en tante afzeggen en alleen stiefmoeder vragen?

Maar serieus, wat ga je nu doen?
quote:trustinme schreef op 25 juli 2011 @ 22:09:

Klopt, ik heb twee vriendinnen en mijn tante als getuige gevraagd. Mijn vriend heeft 2 vrienden gevraagd. Je mag per persoon toch maximaal 4 getuigen hebben?Nee, 4 per bruiloft. Minimaal 2 getuigen (minimaal 1 per persoon) en maximaal 4 (maximaal 2 per persoon).
quote:Liefje83 schreef op 25 juli 2011 @ 22:18:

Gewoon doen wat hij zelf wilt en geen zogenaamde functies gaan bedenken omdat het anders zo zielig is. Het is JOUW dag!Zo'n " het is helemaal MIJN dag " -dag wordt altijd stukken leuker als er niemand met vervelende gevoelens rondloopt. Je woont nou eenmaal niet op een eilandje, Als je met helemaal niemand rekening wilt houden en het je niet boeit of je mensen pijn doet,waarom wil je er dan andere mensen bij hebben?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2011 @ 22:18:

Maak een intekenlijst. De meeste mensen trouwen meer dan één keer, tegenwoordig.
quote:missfruztiez schreef op 25 juli 2011 @ 22:18:

[...]

Nee, 4 per bruiloft. Minimaal 2 getuigen (minimaal 1 per persoon) en maximaal 4 (maximaal 2 per persoon).Nee, maximaal 4. maar je mag best 1 voor de ene en 3 voor de andere partner hebben.
Zo dan ik ben mosterd.

Ik snap jou wel en ik snap ook je vader en stiefmoeder. Heel vervelend, bij een bruiloft komen allerlei gevoelens van allerlei familieleden kijken... Doe waar jij je goed bij voelt en geef je stiefmoeder inderdaad een speciale taak: mee gaan voor de jurk, voor de taart, voor de wat dan ook..
quote:Vlammetje1203 schreef op 25 juli 2011 @ 22:21:

[...]

Nee, maximaal 4. maar je mag best 1 voor de ene en 3 voor de andere partner hebben.Ja ja sorry dat bedoelde ik ook! Die optie was ik even vergeten .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2011 @ 22:18:

Tenzij je in detentie trouwt, dan moet je er 6. Dat kan dus ook nog . Hoef je niemand teleur te stellen. Voor wat betreft het getuigen dan....
quote:Liefje83 schreef op 25 juli 2011 @ 22:18:

Gewoon doen wat hij zelf wilt en geen zogenaamde functies gaan bedenken omdat het anders zo zielig is. Het is JOUW dag!

Wel mee eens eigenlijk. Dat is ook weer zo gezocht, dat je "iets" voor de teleurgestelde mensen moet gaan bedenken. Als een soort kleuters die dan niet naast de juf mogen zitten maar de potloden mogen slijpen of zo.

Ik vind het niet zo speciaal trouwens, getuige zijn. Je bent erbij en zet een krabbel, that's it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven