Onze relatie (en sexleven) veranderd sinds kinderen

06-10-2017 10:09 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik reageerde straks op een topic over hoelang je geen sex hebt in een relatie. Dat deed me besluiten een eigen topic te maken, want ons sexleven heeft ook wel een dieptepunt bereikt. Waarom ik het onder relaties plaats? Omdat het daar echt wel mee samen hangt.
Man en ik hebben een fijne relatie (7 jaar samen), maar hebben 2 kleine kinderen waarvan de jongste 9 maanden is. Altijd vroeg wakker, dus wij liggen er 's avonds vroeg in omdat we onze slaap beide nodig hebben. Zoals veel ouders zullen herkennen leiden wij ook het leven van rennen en vliegen, beide werken, leuke banen die ook tijd vragen, verplichtingen buiten werktijd (werkgerelateerd, sport, sociaal) 1 kind op school, andere kdv en dit alles maakt dat we na een dag vooral blij zijn dat we rust hebben en kunnen slapen :)

Ik praat hier vooral namens mezelf, ik begin namelijk behoorlijk te twijfelen aan mn relatie. Niet of ik van mn man hou, ik hou zielsveel van hem, maar ik mis iets. Ik mis spanning, de verliefde kriebels, heerlijke sex 3x per week etc. tegelijkertijd lukt het me niet om het te veranderen, omdat ik niet weet hoe. We zeggen vaak tegen elkaar dat we moeten blijven praten, tijd voor elkaar moeten maken. We gaan weleens uit eten, of binnenkort eindelijk eens een nachtje weg. Vaak praten we dan alsnog over de kinderen en hoe we het allemaal bolwerken :)
We maken wel tijd voor elkaar, maar we komen dan niet echt tot elkaar, Snappen jullie? Sex is nu nog maar 1x per week, het is vermoeidheid, geen energie en het sluipt er dus in dat dit de standaard wordt. Het wordt een gewoonte. Dat willen we beide niet, maar het gebeurd wel. Ik kan me ergens ook niet voorstellen dat een gezonde kerel maar 1x per week sex wil en dit maakt dat ik onzeker wordt. Sex wordt een soort verplicht nummer. Daar komt bij dat hij de laatste tijd ineens niet altijd meer klaarkomt en dat maakt me nog onzekerder. Komt het door mij, vind hij me niet meer mooi of geil genoeg? Man zegt dat het niet aan mij ligt, mij nog steeds een lekker wijf te vinden, is stapelgek op me, maar toch zitten we in een sleur en lukt het ons niet het te veranderen.
Zijn dit de tropenjaren, komt het goed als de jongste ouder is of is dit een teken dat er iets niet goed zit? Het speelt met name sinds mijn zwangerschap van de jongste en sinds hij er is,daarmee is ons leven natuurlijk drukker geworden.

Wat ik wil hiermee? Het delen, er zal vast herkenning zijn. Ik wil drukte niet altijd de schuld geven, we kunnen daar ook weinig aan veranderen en hebben we zelf voor gekozen. Ik zou echter wel tips willen horen hoe anderen dit ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
08-10-2017 09:27
Als moeder van al grote/volwassen kinderen kan ik helaas alleen maar zeggen: het wordt nog erger!
Ze gaan nooit meer naar bed, komen en gaan wanneer ze willen. En kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen.
Geniet van die ene keer in de week. Het kan nog veel slechter.

Sterkte.
Nou ja dat doe je dan toch vooral jezelf aan? Hoezo kan je geen seks hebben als de kinderen ouder of zelfs al volwassen zijn? Ze slapen toch niet bij je in bed? Ik waagde het vroeger nooit om mijn ouders zomaar te storen hoor in hun slaapkamer. Ik wist als kind echt wel dat zij een seksleven hadden.

Ben het ook wel eens met voorgaande posts dat je er heus wel wat controle over hebt en niet totaal machteloos. Ik ben ook heel moe als ik in bed lig, maar probeer me daar soms overheen te zetten. Seks kan ook kort, daarna slaap je vaak lekkerder, dus echt slaapgebrek zal je niet van een seksleven krijgen. Denk dat het vooral komt door een laag libido dan enkel vermoeidheid. En ja hoe krijg je je libido weer terug? Dat is eerder de vraag.
Volwassen kinderen gaan toch veel meer hun eigen gang? Dan kun je toch eenvoudig 's ochtends eens langer in bed blijven liggen? Of gewoon 's avonds naar bed gaan. Of als ze niet thuis zijn? Je kan zelfs een weekend of langer weg wanneer je maar wil, want zij redden zichzelf wel

Je laat toch niet je complete leven beheersen door je volwassen kinderen? En ook niet door kleine kinderen? Ik vind dat zo bizar.
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
08-10-2017 09:48
Volwassen kinderen gaan toch veel meer hun eigen gang? Dan kun je toch eenvoudig 's ochtends eens langer in bed blijven liggen? Of gewoon 's avonds naar bed gaan. Of als ze niet thuis zijn? Je kan zelfs een weekend of langer weg wanneer je maar wil, want zij redden zichzelf wel

Je laat toch niet je complete leven beheersen door je volwassen kinderen? En ook niet door kleine kinderen? Ik vind dat zo bizar.
Ja precies. Je kan uit eten wanneer je wilt, weekendjes weggaan, uitslapen... je krijgt juist veel meer vrijheid terug bij grote kinderen. En als ze volwassen zijn al helemaal natuurlijk. Die gaan dan toch ook uit huis? Ik woonde op mijn 19e op mijzelf. Heerlijk vond ik dat.
En wij slapen nu ook soms gewoon uit hoor, met jonge kinderen. Die zetten we in het weekend voor de tv en wij kruipen er nog even in.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gezelen. Maar dat geviel van constant haast hebben herken in wel. Gaat weer over als kinderen groter worden. Ik vind het makkelijker worden: je kunt weer een boek lezen, sporten is weer goed in te plannen en ja, ook voor seks krijg je meer energie en tijd.
Even doorzetten dus.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen hoe verschillend dit wordt ervaren. Ik denk dat het hier ook niet het gebrek aan tijd is, we zijn 4 avonden thuis en kids slapen eigenlijk altijd dus je zou zeggen dat er genoeg tijd is. Ik ben op dit moment vooral blij dat ik om 20.00 met de benen op de bank lig, niks moet en rust aan mn kop. Man ook, hij heeft een baan die op dit moment veel van hem vraagt, ik ben naast mn baan vooral druk met de wandelende agenda die ik soms ben thuis.
En ik weet ook dat dit erbij hoort, dus ik weet ook dat het makkelijker wordt als ze ouder worden. Dit is ook niet zomaar aan te passen nu, beide nog minder werken vinden we geen optie, overdag sex kan niet want we zijn of werken of 2 kleine kinderen thuis.

Ik ben het wel eens met dat je meer zin krijgt als je ook echt sex hebt, dus zin maken is ook belangrijk. Dat doen we ook wel.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
07-10-2017 20:35
Ondanks 2 jonge kinderen heeft mijn vriend dus wel altijd zin in seks. Ik voel me dus ook zeker wel begeerd. Dat kan toch ook in andere dingen zitten, zoals elkaar vaak (seksueel) aanraken, knuffelen etc? Doen jullie dat dan ook niet? Ik heb zelf veel minder vaak zin, denk dat we 1x per wk seks hebben gemiddeld maar soms ook een paar weken niet. Maar dan gaat vriend echt klagen over ons seksleven, zegt dat we “geen seksleven” hebben etc.
Ondanks drukte ervaar ik mijn leven toch ook niet als ‘tropenjaren’ of een bedrijf. Kinderen slapen goed. Heb voldoende tijd voor mezelf en sta er vrij relaxed in (kan ook wel gestresst zijn hoor). Ben ook niet echt perfectionistisch ingesteld wat de opvoeding van kinderen betreft, dus ook wel vrij makkelijk. Scheelt misschien ook.
Ik ben wel een beetje te perfectionistisch, niet dus opvoeding maar ik hou wel van een opgeruimd huis, van voldoende boodschappen in huis, van lege wasmanden etc. Ik kan moeilijk op een vrije middag op de bank zitten, er is altijd wel iets wat ik kan doen. Plus dat mijn jongste korte slaapje doet overdag en ik voor mn gevoel op mn vrije dag aan weinig toe kom.
Kids slapen hier ook goed, wat dat betreft besef ik me heel erg hoeveel mazzel er hiermee hebben. Als je slechte slapers hebt snap ik dat een sexleven er helemaal bij inschiet.

Dit topic ging me ook niet alleen maar om de sex hoor. Meer over je relatie in algemene zin als je kleine kinderen hebt, naast alle andere dingen die moeten. Ik vind het soms veel alles bij elkaar, het continu 3 stappen vooruit moeten denken en plannen. We bolwerken het prima, maar dit alles maakt wel dat we 's avonds vroeg gaan slapen of gewoon lekker bankhangen om vooral niets te moeten.
Degene die hier reageren dat het toch echt aan jezelf ligt, hebben vast geen huis vol pubers.
Ik riep dit ook altijd, maar weet inmiddels echt wel beter.
Ik vind nu juist dat mensen met kleine kinderen niet moeten zeuren, en er nu vooral nog maar van moeten genieten. Iets met referentiekader enzo.

Volwassen kinderen slapen vaak alleen het weekend nog thuis. Die maken het laat en het is dan leuk, omdat iedereen door de week druk is, om elkaar even wat langer te zien. Hier rol ik dan vaak met wallen tot onder mijn oksels mijn nest in. Seks is dan echt het laatste op mijn lijstje.
Behalve mijn kinderen, zijn hun aanhang er dan ook. Het huis zit echt nokkie vol. Wat ik onwijs gezellig vind, maar niet echt bevorderlijk voor mijn seksleven. We hebben wel seks, maar omgekeerd in de boeien is er niet meer bij. Niks zo dodelijks voor je libido als het huis vol mensen die, ook al komen ze echt niet meer binnen, toch op de een of andere manier je kunnen horen of wie jij kunt horen. Het gescharrel om me heen, zorgt er echt niet voor dat ik in the mood kom.

Verder prima relatie en met alles erop en eraan, maar om nou te zeggen dat het beter wordt als je kinderen groter worden: neuh.
Vroeger neukte we nog met baby ernaast bij wijze van. Die draaide je met bedje en al om en had je letterlijk geen kind aan.
Of je parkeerde ze in de wipstoel voor Dora.
Nou bekijk het nu maar. Met het huis vol pubers en bijbehorende vrienden en ieder een eigen werk- en studeerrooster heb je echt geen rust meer hoor.
En dan helpt de deur op slot doen toch echt niet.

Ik heb het nodig om me te kunnen ontspannen en om me te kunnen laten gaan. Met een deurtje verderop een handvol pubers word ik er niet geiler op.

Gelukkig gaan we regelmatig weekendjes weg. Kunnen we de schade lekker inhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beginnende puber en een op de lagere school. Niet de drukte vankleintjes en niet een huis vol pubers.

Even genieten dus begrijp ik voordat mijn huis wordt bezet door pubers! Ik was net weer gewend aan frequentere sex.
Blijkbaar is beste tijd als de kinderen op de lagere school zitten.
Yggdrasil: dat is toch ook wisselend per situatie. Jij hebt 4 kinderen. Dat is heel wat anders dan bijvoorbeeld 2 pubers in huis hebben. Zeker als je pubers hebt die niet altijd of geen aanhang meenemen. Zo zag mijn puberteit er althans niet uit. Dat was geen duiventil zeg maar :P

Mijn ouders sliepen elke zondagochtend uit, tenzij we naar de kerk moesten, dan sliepen ze op zaterdagochtend uit. Pas toen ik een jaar of 13 was snapte ik wat ze nu eigenlijk deden. Wij zaten braaf televisie te kijken met een pak drinken en koekjes. Dat kan ik met mijn jongste kinderen nog niet doen.

En inderdaad. Mijn libido werkt ook niet mee. Ik heb daar altijd wel problemen mee gehad door medische omstandigheden. Ik vind het lastig om nog echt geil te worden van de man die ik al 21 jaar door en door ken, vooral als ik weet dat we maar even de tijd hebben en ik eigenlijk best moe ben. Daar had ik als 18-jarige minder moeite mee. Maar ik denk dat dat in mijn geval ook niet perse beter gaat worden als ze ouder zullen zijn. Ik ben dol op mijn man, ik vind niemand liever, leuker of aantrekkelijker. Maar om echt geil te worden heb ik toch die spanning nodig. En dat ga ik bij hem niet meer vinden. Ook niet met wat nieuwe lingerie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven