onzeker door mijn date
maandag 20 december 2021 om 13:32
Hoi iedereen op dit forum,
Ben een tijdje aan het daten met iemand en ik merk dat ik best onzeker door hem wordt. Het valt me op dat hij elke keer als we samen zijn het wel eens over zijn ex heeft, toen vroeg ik hem of hij haar misschien miste en hij zei hierop dat dat absoluut het geval niet is en dat hij haar ook nooit meer hoeft te zien (ik dacht ik vraag het maar omdat hij het best vaak over haar heeft). Ook heeft hij super veel ervaring op seksueel gebied, hij vertelde me over o.a. spannende plekken waar hij seks heeft gehad en welke plekken hij nooit meer seks zou willen etc. hij vroeg ook naar mijn ervaringen hierin en ik voelde me maar een saai grijs muisje want zoveel ervaring heb ik niet echt. Nu heb ik persoonlijk niet echt de drang meer om intiem met hem te zijn omdat ik denk zoiets heb van zou hij dit ook allemaal met zijn exen hebben gedaan en waren zij beter etc.?? dit is echt de onzekerheid in mij. Ook vertelde hij me dat alle kleding hem goed staat omdat hij zichzelf een echt een mooi lichaam vindt hebben en heeft zichzelf ook als achtergrond op mobiele telefoon (zelf vind ik dit een beetje narcistisch overkomen....misschien heb ik dit mis, weet niet hoe jullie hier tegenaan kijken???). Ik merk dat ik gewoon heel erg onzeker wordt van zijn grote zelfvertrouwen en hoeveelheid ervaring in relaties en seks. Hij zegt ook echt ontzettend veel seks al te hebben gehad.
De klik en aantrekking is op zich goed maar ik voel me ook best wel onzeker bij hem.
Wat zouden jullie vinden van zo'n date? Of misschien ligt het aan mezelf dat ik misschien wel minder zelfvertrouwen heb dan hij heeft. (minder ervaring etc.)
Groetjes en liefs
Ben een tijdje aan het daten met iemand en ik merk dat ik best onzeker door hem wordt. Het valt me op dat hij elke keer als we samen zijn het wel eens over zijn ex heeft, toen vroeg ik hem of hij haar misschien miste en hij zei hierop dat dat absoluut het geval niet is en dat hij haar ook nooit meer hoeft te zien (ik dacht ik vraag het maar omdat hij het best vaak over haar heeft). Ook heeft hij super veel ervaring op seksueel gebied, hij vertelde me over o.a. spannende plekken waar hij seks heeft gehad en welke plekken hij nooit meer seks zou willen etc. hij vroeg ook naar mijn ervaringen hierin en ik voelde me maar een saai grijs muisje want zoveel ervaring heb ik niet echt. Nu heb ik persoonlijk niet echt de drang meer om intiem met hem te zijn omdat ik denk zoiets heb van zou hij dit ook allemaal met zijn exen hebben gedaan en waren zij beter etc.?? dit is echt de onzekerheid in mij. Ook vertelde hij me dat alle kleding hem goed staat omdat hij zichzelf een echt een mooi lichaam vindt hebben en heeft zichzelf ook als achtergrond op mobiele telefoon (zelf vind ik dit een beetje narcistisch overkomen....misschien heb ik dit mis, weet niet hoe jullie hier tegenaan kijken???). Ik merk dat ik gewoon heel erg onzeker wordt van zijn grote zelfvertrouwen en hoeveelheid ervaring in relaties en seks. Hij zegt ook echt ontzettend veel seks al te hebben gehad.
De klik en aantrekking is op zich goed maar ik voel me ook best wel onzeker bij hem.
Wat zouden jullie vinden van zo'n date? Of misschien ligt het aan mezelf dat ik misschien wel minder zelfvertrouwen heb dan hij heeft. (minder ervaring etc.)
Groetjes en liefs
maandag 20 december 2021 om 13:46
Het kan best dat je zo tevreden bent over jezelf en je lichaam en voor mijn part over als je ervaring op seksgebied, maar waarom zou je dat in godsnaam op die manier gaan benoemen, sowieso al, maar helemaal tegen iemand die je nog maar net hebt ontmoet en die je nog moet leren kennen? Ik vind dat echt heel raar gedrag en ook gewoon erg oncharmant en onaantrekkelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 20 december 2021 om 13:47
Eerlijk? Het eerste wat ik dacht toen ik dit las; wat een enorme loser! Kom op dit is toch niet aantrekkelijk zo'n kerel die zo vol over zichzelf en over zijn seks met je praat? Ik weet niet wat je zoekt in een date?
En hij geeft je ook nog eens een onzeker gevoel, volg dat gevoel!
maandag 20 december 2021 om 13:48
Ja ik ga het maar afkappen want ik merk dat ik er zelf niet echt vrolijker van wordt. Hij zei wel dat hij echt al verliefd op me is maar door zijn praatjes ben ik een beetje op hem afgeknaptYep schreef: ↑20-12-2021 13:45Als je onzeker door hem wordt, rest je 1 ding: kappen met hem!
Hij heeft een negatieve invloed op jouw eigenwaarde, en dat is een rode vlag: ik zou zeggen wegwezen!
Zoek iemand bij wie je je zeker en veilig voelt; bij wie je helemaal jezelf kunt zijn en die jou het gevoel geeft dat je speciaal voor hem bent.
Deze verwaande man vindt alleen zichzelf speciaal en ziet vrouwen als wegwerpartikelen..
maandag 20 december 2021 om 13:49
maandag 20 december 2021 om 13:52
Idd!!! Altijd luisteren naar je onderbuikgevoel; niet negeren!
Ook al kun je er niet precies de vinger opleggen, als t niet goed voelt, dan is t ook niet goed..
Stop met deze relatie voordat je jezelf gaat verliezen en je je te veel gaat hechten aan een man die alleen het beste met zichzelf voorheeft.
Hij lijkt misschien leuk, maar luister naar je onderbuikgevoel, hij maakt je onzeker dus hij is NIET goed voor je!
maandag 20 december 2021 om 13:54
en al zou het waar zijn, dan nog hoef je het niet oke te vinden
zoek niet naar etiketjes, maar kijk naar gedrag. Als iemand raar doet, dan is dat voldoende reden om afstand te nemen
of hij nou een etiketje heeft of niet
maandag 20 december 2021 om 13:56
Dat zij onzeker van hem wordt is toch niet zijn schuld?
Ik lees wel dat hij vol is van zichzelf en daar zou ik op afknappen en op zijn praatjes, maar ik lees niet dat hij TO onzeker maakt door negatief tegen haar te zijn oid.
Ik zou niet onzeker van hem worden omdat ik dat niet ben, dus dat word ik ook niet door zijn kinderachtige praatjes over zichzelf.
Dat TO snel onzeker wordt ligt niet perse aan hem.
Ik lees wel dat hij vol is van zichzelf en daar zou ik op afknappen en op zijn praatjes, maar ik lees niet dat hij TO onzeker maakt door negatief tegen haar te zijn oid.
Ik zou niet onzeker van hem worden omdat ik dat niet ben, dus dat word ik ook niet door zijn kinderachtige praatjes over zichzelf.
maandag 20 december 2021 om 13:57
XBarbabella schreef: ↑20-12-2021 13:47Eerlijk? Het eerste wat ik dacht toen ik dit las; wat een enorme loser! Kom op dit is toch niet aantrekkelijk zo'n kerel die zo vol over zichzelf en over zijn seks met je praat? Ik weet niet wat je zoekt in een date?
En hij geeft je ook nog eens een onzeker gevoel, volg dat gevoel!
Echt zo onaantrekkelijk! Een gigantische loser inderdaad.
En van iemand met een positief gevoel van zelfvertrouwen zou jou ook positief moeten beïnvloeden, maar hij lijkt mij juist heel onzeker en alsof hij zichzelf aan het oppeppen is.
Ik zou sowieso afknappen op iemand met z'n eigen foto als achtergrond
maandag 20 december 2021 om 13:58
Daarom!
En dat hij zegt dat hij verliefd op je is, wil helemaal niet zeggen dat hij dat dat dan ook zo is.
Hij probeert je ego te strelen.
Maar hij heeft 1 doel: seks met jou hebben..
Kan ie er weer een streepje bij turven..
Hij kan moeilijk zeggen, ik geef niks om je, maar ik wil wel een keertje met je neuken.
Kap met hem TO, deze man is rotzooi; wil alleen maar met jou spelen..
maandag 20 december 2021 om 14:01
Maar of het nou door zijn gedrag komt, of door hoe TO is, als zij zich om wat voor reden dan ook onprettig voelt wanneer zij met hem date, is het toch niet slim om nog verder te daten?glitglam schreef: ↑20-12-2021 13:56Dat zij onzeker van hem wordt is toch niet zijn schuld?
Ik zou er persoonlijk ook niet onzeker van worden, maar ik zou er echt enorm op afknappen. Net zo goed een prima reden om niet verder te daten.
maandag 20 december 2021 om 14:03
Wat een kneusje, dumpen!
Toch nog even een toevoeging: Ik had een tijdje terug ook zo'n soort date (iets minder erg denk ik). Die het vaak over exen had (en mij dan jaloers noemde als ik er iets van zei), en steeds tegen mij zei dat zus en zo met hem flirtte (vrouwen op straat, serveersters etc.). Vaak tegen mij zei "Ja, ik weet wel dat ik aandacht krijg van vrouwen, dat ik aantrekkelijk ben."
Ik vond dat echt het gepeste-jongetjes-syndroom. Zó onzeker zijn dat je nu probeert te overcompenseren. Of zo'n man dan jou of zichzelf probeert te overtuigen dat hij wél wat waard is, Joost mag het weten. In ieder geval mag hij dat soort trauma uit het verleden mooi bij zijn psycholoog onder de loep gaan nemen, i.p.v. jou een kutgevoel geven.
Toch nog even een toevoeging: Ik had een tijdje terug ook zo'n soort date (iets minder erg denk ik). Die het vaak over exen had (en mij dan jaloers noemde als ik er iets van zei), en steeds tegen mij zei dat zus en zo met hem flirtte (vrouwen op straat, serveersters etc.). Vaak tegen mij zei "Ja, ik weet wel dat ik aandacht krijg van vrouwen, dat ik aantrekkelijk ben."
Ik vond dat echt het gepeste-jongetjes-syndroom. Zó onzeker zijn dat je nu probeert te overcompenseren. Of zo'n man dan jou of zichzelf probeert te overtuigen dat hij wél wat waard is, Joost mag het weten. In ieder geval mag hij dat soort trauma uit het verleden mooi bij zijn psycholoog onder de loep gaan nemen, i.p.v. jou een kutgevoel geven.
anoniem_69d67749a5716 wijzigde dit bericht op 20-12-2021 14:06
93.77% gewijzigd
maandag 20 december 2021 om 14:04
maar dat betekent niet, dat ze dan maar met hem in een relatie moet stappenglitglam schreef: ↑20-12-2021 13:56Dat zij onzeker van hem wordt is toch niet zijn schuld?
deze man past niet bij haar
maandag 20 december 2021 om 14:17
Wat ik trouwens ook ben vergeten te vertellen waarom ik dat denk is dat hij continue zijn lichaam showt op social media e.d.
maandag 20 december 2021 om 14:19
Bedankt voor je bericht dit zet me wel weer tot nadenkenYep schreef: ↑20-12-2021 13:58Daarom!
En dat hij zegt dat hij verliefd op je is, wil helemaal niet zeggen dat hij dat dat dan ook zo is.
Hij probeert je ego te strelen.
Maar hij heeft 1 doel: seks met jou hebben..
Kan ie er weer een streepje bij turven..
Hij kan moeilijk zeggen, ik geef niks om je, maar ik wil wel een keertje met je neuken.
Kap met hem TO, deze man is rotzooi; wil alleen maar met jou spelen..
maandag 20 december 2021 om 14:20
Dat klopt helemaal, bedankt voor dit mooie bericht!Yep schreef: ↑20-12-2021 13:52Idd!!! Altijd luisteren naar je onderbuikgevoel; niet negeren!
Ook al kun je er niet precies de vinger opleggen, als t niet goed voelt, dan is t ook niet goed..
Stop met deze relatie voordat je jezelf gaat verliezen en je je te veel gaat hechten aan een man die alleen het beste met zichzelf voorheeft.
Hij lijkt misschien leuk, maar luister naar je onderbuikgevoel, hij maakt je onzeker dus hij is NIET goed voor je!
maandag 20 december 2021 om 14:22
Dat is waar, misschien plakte ik er te snel een etiket op... xxx
maandag 20 december 2021 om 14:23
Dat dus. Doorgaans is het zo dat mensen die heel veel lullen over de seks die ze hebben weinig seks hebben of onzeker zijn op dat gebied en normale mensen zien dat niet als zo bijzonder dat je daar continue over moet praten.
En al helemaal niet als je merkt dat je partner daar onzeker van wordt!
maandag 20 december 2021 om 14:24
Wat jij zegt Lilalinda kan ook heel goed.
Dat hij diep van binnen heel erg onzeker is, en dit verbloemt met uiterlijk vertoon en veel bladibla...
Een vrouw die niet heel erg zelfverzekerd is, zoals TO, is natuurlijk een perfect doelwit voor hem.
Haar onzekerheid maakt hem zekerder, geeft zijn ego een booster.
Dat hij diep van binnen heel erg onzeker is, en dit verbloemt met uiterlijk vertoon en veel bladibla...
Een vrouw die niet heel erg zelfverzekerd is, zoals TO, is natuurlijk een perfect doelwit voor hem.
Haar onzekerheid maakt hem zekerder, geeft zijn ego een booster.
maandag 20 december 2021 om 14:39
Nee dat klopt, ik zou haar ook niet aanraden om verder met hem te daten. Maar dat ze zo snel onzeker wordt ligt niet perse aan hem, daar lkan ze beter zelf mee aan de slag.WasHetMaarWat schreef: ↑20-12-2021 14:01Maar of het nou door zijn gedrag komt, of door hoe TO is, als zij zich om wat voor reden dan ook onprettig voelt wanneer zij met hem date, is het toch niet slim om nog verder te daten?
Ik zou er persoonlijk ook niet onzeker van worden, maar ik zou er echt enorm op afknappen. Net zo goed een prima reden om niet verder te daten.
maandag 20 december 2021 om 14:42
Het kenmerk van zelfvertrouwen is dat het in jezelf zit. Een ander kan dat niet zomaar van je afpakken.
Ik denk eerder dat je op het gebied van mannen een ruk smaakt hebt. Je valt op de buitenkant.
Ik denk eerder dat je op het gebied van mannen een ruk smaakt hebt. Je valt op de buitenkant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 20 december 2021 om 14:53
Als hij dat zo zei: ik las onlangs een interview met een misdaadschrijver die ook de politie helpt met profielen en hij zei dat als iemand de woorden "het is echt", of "ik meen het oprecht" of "heus" gebruikt, hij of zij quasi zeker liegt. Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook allergisch ben aan dat soort bewoordingen. Waarom zou dat ineens "oprecht" zijn en al de rest niet? Waarom gaat diegene ervan uit dat ik daaraan zou kunnen twijfelen?
(Het zal niet altijd onoprecht zijn, maar het is wel een alarmbel)
Los van het onaantrekkelijke ijdel gedrag en dito uitspraken, de onzekerheid die je voelt, wat op zich al redenen genoeg zijn om hiermee te stoppen.
Les voor volgende keer: luister naar je intuïtie.
maandag 20 december 2021 om 15:08
Een echt leuke man heeft al die opschepperij niet nodig. En een leuke man zorgt ervoor dat jij je zelfverzekerd voelt in plaats van onzeker.
Iemand die zichzelf beter wil voelen ten koste van jou is een zak hooi moet nog heel veel leren. Dat is prima, maar ik zou mijn tijd er niet mee verdoen als ik jou was.
Iemand die zichzelf beter wil voelen ten koste van jou is een zak hooi moet nog heel veel leren. Dat is prima, maar ik zou mijn tijd er niet mee verdoen als ik jou was.
maandag 20 december 2021 om 15:12