Onzeker door vriendengroep
maandag 24 september 2018 om 12:56
Hi allen, ik wil even mijn verhaal kwijt. Ik heb al eerder een blog aangemaakt, omdat mijn vriend nog bevriend is met zijn ex en ik dat lastig vind. Ze spreken gelukkig niet samen meer af, maar zien elkaar geregeld bij gezamenlijke vrienden. In het begin zagen ze elkaar ook nog zonder andere vrienden erbij, maar dit is gestopt vanwege gevoelens van haar kant.
Echter merk ik dat ik me er nog steeds niet prettig bij voel. Ik voel mij vaak buitenspel staan en blijf haar aanwezigheid lastig vinden. Afgelopen weekend waren we met die vrienden naar een bungalowpark en ik probeer mijn best te doen leuk mee te komen, maar ben kapot vandaag. Ik voel bij die meiden altijd een afstand. Bij zijn mannelijke vrienden niet, maar ik heb het idee dat wel iedereen meer aan haar kant staat. Ze eist altijd wel de aandacht en door gevoelens van haar kant werd zij in het begin gezien als slachtoffer van de situatie. Niet dat ze mijn vriend iets kwalijk nemen, maar ze vonden haar wel altijd zielig en ik voelde toch dat zeker de meiden afstand (blijven) houden van de nieuwe vriendin van…. Mij dus. Nieuwe vriendinnen van de jongens worden overigens wel makkelijker geaccepteerd. En dat steekt best wel bij mij. Ook wordt ze bedolven onder de complimenten over haar uiterlijk, kledingkeuze, hoe gezellig ze is etc. En ik hoor nooit iets leuks vanuit hun. Dit maakt mij met de dag kleiner en voel mij hiervoor steeds meer de mindere.
Zijn er mensen met een vergelijkbare situatie? Ik ben gek op mijn vriend en heb niet het idee dat hij nog (liefdevolle) gevoelens voor haar heeft, maar toch maakt haar aanwezigheid mij onzeker. Voornamelijk omdat zij zoveel meer welkom is in de groep dan ik. Zo word ik ook niet altijd meegevraagd als ze met de meiden wat gaan doen. Wat ik ergens begrijp, maar pijn doet het wel. Probeer altijd interesse te tonen, te helpen met uitjes enzo maar blijf me niet gewaardeerd voelen.
Ik ga niet altijd mee naar uitjes waar ik wel wordt gevraagd, omdat ik me er op betrap dat ik er met tegenzin bij ben. Het kost veel energie. Maar wil ook niet alles skippen, want dat maakt de verhouding ook niet beter. Echter heb ik altijd een ongemakkelijk gevoel als ik er bij ben en voelt het ook niet prettig als ze met een klein clubje wat ondernemen (incl vriend en zijn ex) en ik er niet bij ben.
Lastig dus. Hoe ga je hier mee om? En vooral, hoe voorkom je een toenemende onzekerheid? Ik kan het niet goed handelen als ik merk dat mensen me niet (heel) leuk vinden. Dat maakt iets in mij los wat mij veel energie kost en depressieve gevoelens omhoog brengt
Echter merk ik dat ik me er nog steeds niet prettig bij voel. Ik voel mij vaak buitenspel staan en blijf haar aanwezigheid lastig vinden. Afgelopen weekend waren we met die vrienden naar een bungalowpark en ik probeer mijn best te doen leuk mee te komen, maar ben kapot vandaag. Ik voel bij die meiden altijd een afstand. Bij zijn mannelijke vrienden niet, maar ik heb het idee dat wel iedereen meer aan haar kant staat. Ze eist altijd wel de aandacht en door gevoelens van haar kant werd zij in het begin gezien als slachtoffer van de situatie. Niet dat ze mijn vriend iets kwalijk nemen, maar ze vonden haar wel altijd zielig en ik voelde toch dat zeker de meiden afstand (blijven) houden van de nieuwe vriendin van…. Mij dus. Nieuwe vriendinnen van de jongens worden overigens wel makkelijker geaccepteerd. En dat steekt best wel bij mij. Ook wordt ze bedolven onder de complimenten over haar uiterlijk, kledingkeuze, hoe gezellig ze is etc. En ik hoor nooit iets leuks vanuit hun. Dit maakt mij met de dag kleiner en voel mij hiervoor steeds meer de mindere.
Zijn er mensen met een vergelijkbare situatie? Ik ben gek op mijn vriend en heb niet het idee dat hij nog (liefdevolle) gevoelens voor haar heeft, maar toch maakt haar aanwezigheid mij onzeker. Voornamelijk omdat zij zoveel meer welkom is in de groep dan ik. Zo word ik ook niet altijd meegevraagd als ze met de meiden wat gaan doen. Wat ik ergens begrijp, maar pijn doet het wel. Probeer altijd interesse te tonen, te helpen met uitjes enzo maar blijf me niet gewaardeerd voelen.
Ik ga niet altijd mee naar uitjes waar ik wel wordt gevraagd, omdat ik me er op betrap dat ik er met tegenzin bij ben. Het kost veel energie. Maar wil ook niet alles skippen, want dat maakt de verhouding ook niet beter. Echter heb ik altijd een ongemakkelijk gevoel als ik er bij ben en voelt het ook niet prettig als ze met een klein clubje wat ondernemen (incl vriend en zijn ex) en ik er niet bij ben.
Lastig dus. Hoe ga je hier mee om? En vooral, hoe voorkom je een toenemende onzekerheid? Ik kan het niet goed handelen als ik merk dat mensen me niet (heel) leuk vinden. Dat maakt iets in mij los wat mij veel energie kost en depressieve gevoelens omhoog brengt
maandag 24 september 2018 om 13:08
Ik ben niet zo van de gemengde vriendengroepen en helemaal niet met stelletjes, altijd gedoe. Jaloezie, misgunnen, exen, pfff
..
Ik adviseer alleen maar te doen waar jij blij van wordt.
Zelf heb ik twee vriendinnengroepen waarmee ik wat onderneem, mijn man een paar vrienden en hij gaat iedere zaterdag een biertje doen op het dorp wat hij fijn vindt.
..
Ik adviseer alleen maar te doen waar jij blij van wordt.
Zelf heb ik twee vriendinnengroepen waarmee ik wat onderneem, mijn man een paar vrienden en hij gaat iedere zaterdag een biertje doen op het dorp wat hij fijn vindt.
maandag 24 september 2018 om 13:36
Nee lijkt mij ook niet. En dat is verre van wat ik verlang. Hoef ook niet mezelf naar voren te schuiven als nieuwe vriendin van die meiden. Alleen word ik nu vaak een beetje (voor mijn gevoel) genegeerd. Als ik bijvoorbeeld vraag hoe het met iemand haar nieuwe huis is krijg ik daar verhalen over. Maar de persoon zal niet vragen hoe het met ons nieuwe huis is en daarmee is het gesprek over. Of ze vragen een nieuwe vriendin van een andere jongen mee met tennis. Terwijl ik ook tennis en ze mij niet navragen. Dat is best vervelend soms. Prima als het gebeurd, maar juist omdat ik er op die momenten bij sta voel ik me best eenzaam. Vind het niet echt chique dat ze overduidelijk zo selectief zijn.
maandag 24 september 2018 om 13:38
probeer er boven te staanAsianGirl1985 schreef: ↑24-09-2018 13:36Nee lijkt mij ook niet. En dat is verre van wat ik verlang. Hoef ook niet mezelf naar voren te schuiven als nieuwe vriendin van die meiden. Alleen word ik nu vaak een beetje (voor mijn gevoel) genegeerd. Als ik bijvoorbeeld vraag hoe het met iemand haar nieuwe huis is krijg ik daar verhalen over. Maar de persoon zal niet vragen hoe het met ons nieuwe huis is en daarmee is het gesprek over. Of ze vragen een nieuwe vriendin van een andere jongen mee met tennis. Terwijl ik ook tennis en ze mij niet navragen. Dat is best vervelend soms. Prima als het gebeurd, maar juist omdat ik er op die momenten bij sta voel ik me best eenzaam. Vind het niet echt chique dat ze overduidelijk zo selectief zijn.
niet meer investeren in iets wat een bodemloze put is
zie je vriend dit ook eigenlijk?
maandag 24 september 2018 om 13:39
Heb jij zelf geen vrienden/vriendinnen? Het is natuurlijk prettig als je goed kunt opschieten met de vrienden van je partner maar het is nou ook weer niet noodzakelijk dat je bij die groep hoort toch? Zéker niet als je je er niet op je gemak voelt. Ik vind het op zich wel logisch dat de ex belangrijk(er) is in de groep omdat zij er al zo lang bij zit.Ze zijn met háár bevriend en (nog) niet met jou.
maandag 24 september 2018 om 13:39
Ga ook vaak niet mee. Heb gelukkig zelf een druk social leven, dus ik kan geregeld ook niet mee. Maar je ontkomt er niet altijd aan en zijn vriendengroep is een belangrijk deel in mijn vriend zijn leven. Dus vind het voor hem ook fijn als ik er soms wel bij ben en er prima mee ben. Hij vindt het vaak ook ongezellig als ik steeds skip.
maandag 24 september 2018 om 13:40
Ja hij ziet in dat ze mij bewust een beetje buitensluiten en geeft aan dat het waarschijnlijk alleen komt doordat ex er moeite mee heeft. Hij vindt het ook een moeilijke situatie
maandag 24 september 2018 om 13:46
bespreekt hij dit met zijn vrienden?AsianGirl1985 schreef: ↑24-09-2018 13:40Ja hij ziet in dat ze mij bewust een beetje buitensluiten en geeft aan dat het waarschijnlijk alleen komt doordat ex er moeite mee heeft. Hij vindt het ook een moeilijke situatie
maandag 24 september 2018 om 13:56
en als je niet meegaat?
krijgt hij dan vragen?
of kun je eigenlijk wel prima wegblijven?
maandag 24 september 2018 om 13:56
Goed punt!blondie-90 schreef: ↑24-09-2018 13:45Niet meer gaan. Waarvoor ga je eigenlijk? Voor je vriend of omdat jij haar liever niet met hem 'alleen' laat?
Ik zou er geen moeite meer in steken. Als ze je een keer vragen waarom je zo weinig mee komt heb je een mooie inkopper.
Ik denk om drie redenen:
- het is een belangrijk onderdeel van mijn vriend zijn leven, dus ik vind het wel fijn om hier (een beetje) een onderdeel van te zijn
- mijn vriend vindt het zelf gezellig/fijn als ik er bij ben
- omdat zij nog gevoelens heeft voor hem vind ik het inderdaad ook geen fijn idee om altijd te skippen. Dat voelt ook vreemd
maandag 24 september 2018 om 13:59
deze moet je echt loslaten hoorAsianGirl1985 schreef: ↑24-09-2018 13:56
- omdat zij nog gevoelens heeft voor hem vind ik het inderdaad ook geen fijn idee om altijd te skippen. Dat voelt ook vreemd
Grote kans, dat er vaker vrouwen gaan komen, die jouw man leuk vinden. je kunt niet 14/7 op zijn schoot zitten blaffen naar iedereen die te dichtbij komt.
Loslaten en op hem vertrouwen, anders maak je jezelf (en je relatie) stuk
maandag 24 september 2018 om 14:06
maandag 24 september 2018 om 14:07
maandag 24 september 2018 om 14:09
Richt je op de mensen die je wel verwelkomen, de jongens. Wat kan jou die meiden nou schelen?
Wat ook helpt is 1 op 1 verbinding te zoeken. Een plek in zo’n groep veroveren is veel moeilijker dan een vriendschap opbouwen met een individu.
Wat ook helpt is 1 op 1 verbinding te zoeken. Een plek in zo’n groep veroveren is veel moeilijker dan een vriendschap opbouwen met een individu.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 24-09-2018 14:11
44.31% gewijzigd
maandag 24 september 2018 om 14:10
Ik houd hem ook niet in de gaten. Maar ben ik de enige die het vreemd vindt om zelf alles aan uitjes en weekendjes weg maar te skippen, om plaats te maken voor zijn ex? Ze doen best vaak hele leuke dingen en weekendjes weg. Moet ik dan van alles wegblijven, omdat ex er moeite mee heeft? Dat gaat mij toch ook te ver. Snap juist niet dat zij er zo moeilijk over doen. Ik blaf niet naar vrouwen die mijn vriend leuk vinden. Heb wel moeite met vrouwen die mijn vriend leuk vinden en het bestaan van de nieuwe vriendin maar negeren.
Of ben ik de enige die er zo over denkt?
maandag 24 september 2018 om 14:12
Ja dat is ook een goede.
maandag 24 september 2018 om 14:16
Je kiest er toch zelf voor om een weekend mee te gaan?AsianGirl1985 schreef: ↑24-09-2018 13:39Ga ook vaak niet mee. Heb gelukkig zelf een druk social leven, dus ik kan geregeld ook niet mee. Maar je ontkomt er niet altijd aan en zijn vriendengroep is een belangrijk deel in mijn vriend zijn leven. Dus vind het voor hem ook fijn als ik er soms wel bij ben en er prima mee ben. Hij vindt het vaak ook ongezellig als ik steeds skip.