Onzeker in relatie

26-10-2012 00:56 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb iets langer dan een jaar een relatie en woon sinds kort samen. Liefde op het eerste gezicht, eigenlijk al vanaf dag 1 onafscheidelijk. Ik ben een meisje wat veel bevestiging zoekt en nodig heeft, al vanaf kinds af aan. Doe ik het allemaal wel goed? Ik heb eerder twee lange relaties gehad die stuk zijn gegaan om verschillende redenen. Ook in deze relaties was ik onzeker, wat ik zoveel mogelijk probeer te verdoezelen. Ik kom op andere mensen over als een stoere, zelfverzekerde meid, maar ik word vaak gek van mijn eigen gepieker. Dit gaat eigenlijk altijd over mijn relatie. Mijn ex-en konden hier goed mee omgaan. Als ik aan het 'piepen' was en zielig deed, kreeg ik een dikke knuffel voelde ik me weer oké. Mijn huidige vriend heeft meer moeite met mijn onzekerheid. Ik doe erg mijn best om minder om bevestiging te 'vragen', maar ik vind dit heel erg moeilijk. Toch denk ik dat dit noodzakelijk is, omdat dit ons anders mogelijk uit elkaar kan drijven.

Wie heeft hier ook wel eens last van en hoe ga(an) jij/jullie hiermee om?
Heb je wel eens begeleiding gezocht hiervoor? Met een objectieve buitenstaander praten over hoe je van vermoedelijk agressiviteit naar assertiviteit kan groeien? Want als je stoer en zelfverzekerd overkomt en dit niet bent dan vermoed ik dat je de aanval als de beste verdediging ziet. Kan me vergissen natuurlijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Iemand die continue bevestiging vraagt, dat is killing voor mjjn gevoel, zelfs killing voor enige vorm van sympathie voor die persoon.

Waarom voel jij je zo onzeker, als jullie vanaf dag 1 onafscheidelijk zijn? Is die geweldige relatie toch niet zo goed als jij denkt? Of is jouw onzekerheid gewoon jouw probleem.... (in dat geval: val hem er niet mee lastig, je schrikt hem daarmee af en zorgt zo dan juist voor ene breuk).
Als je piept en zielig doet omdat je gewoon even een knuffel wil, geef hem gewoon eknuffel als je je zo voelt. Je hebt de regie in eigen handen. Kom los van het afhankelijke dan ga je vanzelf een stuk zekerder worden.
Er zijn hier in korte tijd al meerdere topics over geopend, misschien kun je daar ook nog wat tips vandaan halen. Omdat je het in vorige relaties ook al had, kun je denk ik het best eens flink aan de slag gaan met je zelfvertrouwen! Aan je vriend gaan 'hangen' maakt het stuk, en trust me, ik weet ervan...
quote:muisje79 schreef op 26 oktober 2012 @ 08:38:

Er zijn hier in korte tijd al meerdere topics over geopend, misschien kun je daar ook nog wat tips vandaan halen. Mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven