onzeker van date

20-11-2021 19:58 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee weken date ik met een leuke man, we hebben elkaar al enige keren gezien en was ontzettend leuk, voelde heel goed.

Nu appt hij zelfde, was voor t daten ook al zo.. Maar nu stelde ik twee keer voor om aftespreken, nu was de eerste keer dat hij moest werken en as week heeft hij een familie week (overlijden van excollega etc dingen regelen) andere kant van het land waardoor ik hem twee weken niet zie.
Wordt er onzeker van hij zei mij gisteren wel dat het hem nog steeds leuk leek me te zien, maar dan volgt er geen concrete afspraak...

Teken aan de wand en afkappen of rustig afwachten?
soulseek_ wijzigde dit bericht op 20-11-2021 20:05
1.17% gewijzigd
Die man is gewoon even druk.. wat vermoeiend om je daar zo mee bezig te houden.. en een afknapper..
Je date heeft een overlijden. Verdriet, rouw enz. En nu verwacht je dat hij even gaat appen voor een afspraak? Hij heeft wel andere dingen aan zijn hoofd.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Ik zou afwachten, er is een (ik neem aan) naast familielid overleden waar hij van alles kennelijk voor moet regelen. Ik kan me voorstellen dat je niet precies weet wanneer alles afgehandeld is en je hoofd weer naar de volgende date staat dus ik zou hem de ruimte geven om daar eerst op te focussen. Even afwachten tot hij met een voorstel komt of anders over een paar weken zelf vragen of zin heeft in een kop koffie/wat voor dates jullie ook doen.
Ik zou sowieso die twee weken afwachten, want daarvan heeft hij al aangegeven dat hij niet kan afspreken. Bovendien gaat het om iets waardoor hij emotioneel ook geen ruimte voor je heeft, een overlijden.
MonaLisa31 schreef:
20-11-2021 20:04
Ik zou afwachten, er is een (ik neem aan) naast familielid overleden waar hij van alles kennelijk voor moet regelen. Ik kan me voorstellen dat je niet precies weet wanneer alles afgehandeld is en je hoofd weer naar de volgende date staat dus ik zou hem de ruimte geven om daar eerst op te focussen. Even afwachten tot hij met een voorstel komt of anders over een paar weken zelf vragen of zin heeft in een kop koffie/wat voor dates jullie ook doen.

ik heb het even aangepast, niet handig neergezet. Overlijden is van een ex collega en as week wat familie dingen.Uiteraard gun ik hem de ruimte misschien ben ik (klinkt heel kinderlijk) gewent dat iemand mij veel appt, terwijl dat natuurlijk niks zegt. Ik denk dat ik er van uit mag gaan dat als hij geen interessen meer had dat wel had gezegd toch?
Waarom betrek je dit op jezelf?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe zou afkappen eruit zien in dit geval? Stuur je dan een bericht van laat maar ofzo?

Ik zeg altijd maar (tegen mezelf): als je vanuit een bepaald gevoel of angst handelt, is dat meestal niet het beste idee. Ik krijg hier de indruk dat je vanuit je eigen onzekerheid iets wil afkappen voordat hij de kans krijgt jou te laten zitten, terwijl je niet eens zoveel tekenen ziet dat dat aan de hand zou zijn.
soulseek_ schreef:
20-11-2021 20:07
Ik denk dat ik er van uit mag gaan dat als hij geen interessen meer had dat wel had gezegd toch?
Helaas kan je daar verre vanuit gaan. Sla er de vele topics over dit soort situaties maar op na. Ghosten en slowfaden is aan de orde van de dag.
Het lijkt me inderdaad wat voorbarig om die tekenen nu al te zien, het lijkt me nu nog niet aan de orde.
Dina1980 schreef:
20-11-2021 20:15
Helaas kan je daar verre vanuit gaan. Sla er de vele topics over dit soort situaties maar op na. Ghosten en slowfaden is aan de orde van de dag.
Nou inderdaad, daarom vind ik het bij dit soort topics altijd lastig er iets zinnigs over te zeggen. Het enige dat ik kan adviseren is om niet te pusherig te zijn en af te wachten na deze twee weken hoe het dan gaat.
Dina1980 schreef:
20-11-2021 20:15
slowfaden?
soulseek_ schreef:
20-11-2021 20:21
slowfaden?
Ja, dat is als iemand langzaam uit beeld verdwijnt, steeds minder laat horen tot je uiteindelijk niets meer van hem verneemt.
soulseek_ schreef:
20-11-2021 20:21
slowfaden?
Dat is een term die in datingland gebruikt wordt voor het langzaam " verdwijnen". Onder andere door minder en trager te reageren op appjes, dates af te houden...Het contact dood laten bloeden als het ware.
Relax! En kijk hoe het loopt, meer kan je toch niet doen. Afkappen is een beetje passief agressief, want dat wil je duidelijk helemaal niet. Je wil aandacht en bevestiging. Hij kan dat blijkbaar niet geven momenteel, dus moet je dat even uit jezelf halen.
Het tegenovergestelde doen van wat je werkelijk wil uit angst of protest is nooit een goed idee.
winkje87 schreef:
20-11-2021 20:33
Relax! En kijk hoe het loopt, meer kan je toch niet doen. Afkappen is een beetje passief agressief, want dat wil je duidelijk helemaal niet. Je wil aandacht en bevestiging. Hij kan dat blijkbaar niet geven momenteel, dus moet je dat even uit jezelf halen.
Het tegenovergestelde doen van wat je werkelijk wil uit angst of protest is nooit een goed idee.
Dank je dat is precies zoals het is inderdaad
Snap het niet. Je date nu 2 weken en hebt hem al een paar keer gezien? Het is toch logisch dat hij tussendoor andere afspraken heeft? Niet iedereen kan zomaar wekelijkse meerdere keren afspreken toch?
En dagelijks veel appen is ook niet altijd haalbaar.

Tijd om weer met de voeten op aarde te komen zo te lezen gaan jullie wat normaliseren logisch lijkt mij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Misschien zijn er andere leuke mannen nu online waar je mee kan appen. Ook een idee.
Gewoon even afwachten of hij over een week of twee uit zichzelf van zich laat horen. Jij kunt intussen ook gewoon daten/verder kijken, bent hem niets verplicht en zit ook over twee weken nog niet "vol" in een relatie. Mocht er toch iemand voorbij komen met wie het zo goed klikt dat je dag en nacht samen bent kun je hem dat nog met een kort bericht laten weten.
Een "familie-week" (wtf?) en het "overlijden van een ex-collega" ( O_o ) waar hij ook weer een week mee bezig is? hahaha! Erg creatief.. Ik denk dat hij wat meer tijd wil kopen zodat hij ook wat andere dames kan daten.
Ik geloof in ieder geval geen barst van deze smoezen.
Antoon69 schreef:
20-11-2021 21:03
Een "familie-week" (wtf?) en het "overlijden van een ex-collega" ( O_o ) waar hij ook weer een week mee bezig is? hahaha! Erg creatief.. Ik denk dat hij wat meer tijd wil kopen zodat hij ook wat andere dames kan daten.
Same. Overleden oma's etc., het zal vast ook weleens echt gebeuren, maar het wordt vaak als onbeschofte smoes gebruikt.
Antoon69 schreef:
20-11-2021 21:03
overlijden ex collega waar hij mee omging en bij familie om bepaalde dingen ga ik niet hier neer zetten... tot zo ver wel te verifieren ;)
Maarja als hij dan zo nodig slow wil faden dan doe je daar helemaal niets aan toch, dan moet hij dat maar doen. En dan merk je het vanzelf over een week of twee als je niets meer hoort. Op zich wel handig als mensen zichzelf eruit filteren op die manier.

Ik kan helemaal niet goed tegen dit soort onzekerheid na leuke ontmoetingen en met fijne gevoelens maar je kan het niet voorkomen als je wil daten denk ik.
Hij heeft nog een andere date en wil die even afwachten, misschien?

Mensen die echt willen, spreken meteen weer af. Is mijn ervaring.
Zou gewoon even twee weken afwachten, ook even lekker focussen op jezelf en niet de hele dag met hem bezig zijn en appen, en dan nog eens een balletje opgooien als hij terug is van z’n bezigheden. Komt er dan niks? Dan weet je genoeg, dan is het klaar. Het is pas twee weken, je hecht er teveel waarde aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven