Onzeker :(

28-06-2017 10:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Een week geleden heb ik ook iets gepost en die reacties deden me erg goed. Echter zit ik nu op het punt dat ik het allemaal eventjes niet meer weet.

Mijn vrouw en ik hebben een beste relatiedip gehad. Begin deze maand heeft zij alles eruit gegooid. Ze ervaarde te weinig vrijheid, ik zat slecht in m'n vel waardoor zij zich erg ongelukkig voelde. Tot overmaat van ramp werd ze ook nog verliefd op een ander.

Al met al een heel goed gesprek gehad en afspraken gemaakt over wat betreft vrijheid en haar uitgelegd waarom ik zo slecht in m'n vel zat. Dit maakt dat zij aangeeft weer gelukkig te zijn. Dat we de dip overwonnen hebben. Ze zegt niet te willen scheiden en met mij oud te willen worden. Dat ik haar daarin moet geloven, mar dat ze me geen garanties kan geven. Net zoals ik die haar niet kan geven. Heeft ze een punt natuurijk; geen enkele relatie biedt garanties. Ze twijfelt ook niet meer en die ander is buitenspel.

Maar ik ga kapot van onzekerheid. Blijft in m'n hoofd spoken 'wat als'. Kheb haar de afgelopen weken bestookt met vragen als 'wil je echt niet scheiden?' en 'wil je echt oud worden met mij?' waarop ze altijd volmondig ja zei, maar wel aangaf dat ik daar mee moet kappen. Logisch ook, zou k zelf na drie weken ook zat zijn.

Mijn vraag is nu... Hoe hebben jullie een relatiedip ervaren. Hoe wist je dat 't weer goed was zeg maar? Kan dat inderdaad na drie weken stevig praten?
jA IK HETKEN HET. iK BEN OOK ERG ONZEKER VAN MIJZELF OVER RELATIES. IK SNAP DAT ZE GEEN GARANTIES WIL GEVEN, MAAR ZE KLINKT VANAF HET SCHERM WEL ERG OPRECHT. IK ZOU HAAR NIET TE VEEL BESTOKEN MET DE VRAGEN. DIT KAN NOGAL ALS DRUK OVERKOMEN. IK ZOU EVEN VOLHOUDEN, DE DIP GAAT VANZELF VOORBIJ :heart: :heart: :heart: :heart:
Ik denk dat je pas zeker weet dat het weer goed zit als er een moment komt waarop je je er niet meer van bewust bent dat je aan het knokken bent voor jullie relatie, maar dat jullie gewoon kunnen " zijn" zonder moeite.
Sterkte!
Diana, zet je capslock even uit alsjeblieft.
Ana_Isabel_ schreef:
28-06-2017 10:45
Diana, zet je capslock even uit alsjeblieft.
HOE WERKT DAT. IK HEB HET PER ONGELUK AANGEZET MAAR HET GAAT NIET MEER UIT.
Diana456 schreef:
28-06-2017 10:46
Nogmaals op de caps lock toets drukken.
Die knop zit helemaal links op je toetsenbord naast de letter 'a'.
Vivo per lei
ok... dus je had al een fijn topic en nu wil je meer, je bent wel een beetje erg van het hengelen naar positiviteit van anderen.

je moet het uit jezelf halen
Lorem Ipsum
Diana456 schreef:
28-06-2017 10:42
jA IK HETKEN HET. iK BEN OOK ERG ONZEKER VAN MIJZELF OVER RELATIES. IK SNAP DAT ZE GEEN GARANTIES WIL GEVEN, MAAR ZE KLINKT VANAF HET SCHERM WEL ERG OPRECHT. IK ZOU HAAR NIET TE VEEL BESTOKEN MET DE VRAGEN. DIT KAN NOGAL ALS DRUK OVERKOMEN. IK ZOU EVEN VOLHOUDEN, DE DIP GAAT VANZELF VOORBIJ :heart: :heart: :heart: :heart:
Dat gaf zij ook aan inderdaad. En dat haar woorden dan op een gegeven moment in waarde zullen afnemen, omdat ze dat zo vaak gezegd heeft..
Ana_Isabel_ schreef:
28-06-2017 10:44
Ik denk dat je pas zeker weet dat het weer goed zit als er een moment komt waarop je je er niet meer van bewust bent dat je aan het knokken bent voor jullie relatie, maar dat jullie gewoon kunnen " zijn" zonder moeite.
Sterkte!
Dat is 't lastige.. We zijn verder gegaan op de oude voet. Zij is heel stellig dat 't klaar is en we door moeten. Niet meer achterom kijken
turquasi schreef:
28-06-2017 10:50
ok... dus je had al een fijn topic en nu wil je meer, je bent wel een beetje erg van het hengelen naar positiviteit van anderen.

je moet het uit jezelf halen
Heb je absoluut een punt. Maar dat is 't 'm juist. K kan die knop niet omzetten. Waardeer je eerlijkheid overigens wel :)
Diana456 schreef:
28-06-2017 10:46
Zit je achter je pc? Dan de toets " capslock"
Op je telefoon; waarschijnlijk staat er een pijl op je toetsenbord die nu blauw is. Met capslock heb je die 2x ingedrukt. Weer 1x intikken. Dan is die weer normaal.
positiviteit uit jezelf halen = moeilijk
positiviteit aan anderen vragen = makkelijk

nr 1 is zelf moeite doen
nr 2 is anderen moeite laten doen

ik kan je vertellen dat daar een uiterste houdbaarheid aan kleeft, dat anderen dingetjes laten opknappen voor je
ik ben alvast klaar met je, nu is het wachten tot je vriendin dat ook gaat zijn
Lorem Ipsum
Dsn25 schreef:
28-06-2017 10:52
Dat is 't lastige.. We zijn verder gegaan op de oude voet. Zij is heel stellig dat 't klaar is en we door moeten. Niet meer achterom kijken
Niet meer achterom kijken als in " geen oude koeien uit de sloot halen", begrijp ik, maar soms moet je lering trekken uit het verleden, zodat het zich niet herhaalt. De kunst is om samen op dezelfde manier terug te kunnen kijken, zonder de ander verwijten te maken, want dat is tijdverspilling en kom je niet verder mee.
Overigens vind ik haar uitspraak wel makkelijk " vooruit kijken en niet meer achterom" Blijkbaar heeft zij niet in de gaten hoe zeer zij jou gekwetst heeft. Zolang jij niet het gevoel hebt, dat zij dat echt, echtttt begrijpt, zul je altijd onzeker blijven.
Positiviteit uit jezelf halen is lastig als je niet het gevoel hebt dat je begrepen wordt. Iedereen zou onzeker zijn als hun partner verliefd zou zijn geweest op een ander ( en erger ) Dus om jouw gevoel af te doen als " willen vissen naar positiviteit" vind ik niet helemaal eerlijk. Waar moet je he anders aan vasthouden?
anoniem_341161 wijzigde dit bericht op 28-06-2017 11:08
39.00% gewijzigd
turquasi schreef:
28-06-2017 11:00
positiviteit uit jezelf halen = moeilijk
positiviteit aan anderen vragen = makkelijk

nr 1 is zelf moeite doen
nr 2 is anderen moeite laten doen

ik kan je vertellen dat daar een uiterste houdbaarheid aan kleeft, dat anderen dingetjes laten opknappen voor je
ik ben alvast klaar met je, nu is het wachten tot je vriendin dat ook gaat zijn
Wat een rare laatste zin.
Ana_Isabel_ schreef:
28-06-2017 11:05
Overigens vind ik haar uitspraak wel makkelijk " vooruit kijken en niet meer achterom" Blijkbaar heeft zij niet in de gaten hoe zeer zij jou gekwetst heeft. Zolang jij niet het gevoel hebt, dat zij dat echt, echtttt begrijpt, zul je altijd onzeker blijven.
Positiviteit uit jezelf halen is lastig als je niet het gevoel hebt dat je begrepen wordt. Iedereen zou onzeker zijn als hun partner verliefd zou zijn geweest op een ander ( en erger ) Dus om jouw gevoel af te doen als " willen vissen naar positiviteit" vind ik niet helemaal eerlijk. Waar moet je he anders aan vasthouden?
Ik heb 't idee dat ze me wel begrijpt, maar denk dat ze meer doelt op: we hadden een dip, hebben er over gesproken hoe het anders moet. Waardoor ik weer gelukkig in onze relatie sta. En dat ik daar aan vast moet houden. Niet aan 't feit dat ze getwijfeld heeft en ongelukkig was
Dsn25 schreef:
28-06-2017 11:14
Ik heb 't idee dat ze me wel begrijpt, maar denk dat ze meer doelt op: we hadden een dip, hebben er over gesproken hoe het anders moet. Waardoor ik weer gelukkig in onze relatie sta. En dat ik daar aan vast moet houden. Niet aan 't feit dat ze getwijfeld heeft en ongelukkig was
Ja, dat zou wel fijn zijn als het zo makkelijk zou gaan, maar is het niet zo dat jullie BEIDEN gelukkig zouden moeten zijn?
Zij is nu gelukkig , dus moet er vooral niet meer gezeurd worden. Nu heb jij even je dip qua onzekerheid en dan? Gaat het alleen om haar geluk? Een relatie heb je nog altijd samen.
Ana_Isabel_ schreef:
28-06-2017 11:21
Ja, dat zou wel fijn zijn als het zo makkelijk zou gaan, maar is het niet zo dat jullie BEIDEN gelukkig zouden moeten zijn?
Zij is nu gelukkig , dus moet er vooral niet meer gezeurd worden. Nu heb jij even je dip qua onzekerheid en dan? Gaat het alleen om haar geluk? Een relatie heb je nog altijd samen.
Aii pijnlijke waarheid. Maar zo is het wel inderdaad. Ze kan erg egoïstisch zijn namelijk. Hoewel dat niet haar bedoeling is
Dsn25 schreef:
28-06-2017 11:22
Aii pijnlijke waarheid. Maar zo is het wel inderdaad. Ze kan erg egoïstisch zijn namelijk. Hoewel dat niet haar bedoeling is
Zij wil waarschijnlijk niet herinnerd worden aan het feit dat ze jullie relatie een enorme knauw heeft gegeven, waardoor zij jou nu zo onzeker en aanhankelijk ziet.Er zijn maar weinig mensen die zichzelf echt een spiegel voor kunnen houden. Het is ook pijnlijk, maar door "het willen vergeten" zo door te drukken, bagatelliseert ze wat er is gebeurd en daar ben jij uiteindelijk ook niet mee geholpen. Zo ga je juist twijfelen aan jezelf.
" ze is toch gelukkig..? Waarom ben ik dan zo onzeker?". Je hebt het gewoon nog niet verwerkt. Simpelweg, omdat je daar geen tijd voor krijgt.
Ga in therapie.

Het probleem ligt bij jou. Eerst mocht zij niets en nu moet zij jou continu bevestigen. Je gaat op een ongezonde manier met relaties om. Een ander kan dat niet voor je oplossen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven